• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.793 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Baggerman schreef:

Bij de hockeydames blijkt maar weer wat voor een k*tvolkslied we hebben. Traag, lelijk, slecht mee te zingen en niets zeggend over Nederland en haar volk.

Fontijn trouwens mooi gedaan, want ik vond de Chinese razendsnel en echt niet slecht.

Ga weg. We hebben een prachtig volkslied en het meezingen vanavond was juist erg fraai. Sowieso klinkt het Wilhelmus altijd erg mooi, instrumentaal of als een vol stadion mee kan zingen.

En vanuit historisch besef is het gewoon een prima tekst.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Nederland heeft inderdaad een prima volkslied, ietwat langzaam en statig maar daar hou ik van, zoals bijv. de volksliederen van Japan en Rusland/USSR. Veel volksliederen lijken nogal op marsmuziek of opera zoals het Italiaanse volkslied.

Met de tekst van het Wilhelmus heb ik weinig maar die kan veranderd worden, vraag maar aan de Duitsers

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zo onnodig om de hockeyfinale van dit matige GB te verliezen. Gatverdamme wat zuur.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Onbegrijpelijk dat je deze wedstrijd verliest.

Nou ja, onbegrijpelijk. Met zulk amateuristisch verdedigen.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Bélon schreef:

Nederland heeft inderdaad een prima volkslied, ietwat langzaam en statig maar daar hou ik van, zoals bijv. de volksliederen van Japan en Rusland/USSR. Veel volksliederen lijken nogal op marsmuziek of opera zoals het Italiaanse volkslied.

Met de tekst van het Wilhelmus heb ik weinig maar die kan veranderd worden, vraag maar aan de Duitsers

De tekst van het Deutschlandlied is niet veranderd. Het is enkel dat het oorspronkelijke derde couplet de officiele tekst geworden is.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Bélon schreef:

Het probleem van het Wilhelmus is juist het langzame. Het Italiaanse is sneller en opzwepender en dat kan motiverend werken voor spelers.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

horizons schreef:

Het probleem van het Wilhelmus is juist het langzame. Het Italiaanse is sneller en opzwepender en dat kan motiverend werken voor spelers.

Het Italiaanse is wel weer èrrug kitscherig en operette-achtig. Maar dat past dan wel weer prima bij de Italianen.

Ik vind het Wilhelmus veel te traag, het is net een saai kerklied. Het Friese volkslied is wat dat betreft stukken beter. De tekst vind ik ook niets: Willem van Oranje die wat tegen god prevelt. Als er iemand ver van het volk staat dan is het wel de vorst en het is toch een VOLKSlied.

Mooi vind ik zelf de Marseillaise en het Russische volkslied. Dat van Wales heeft ook wel wat met het keiharde 'Gwlad!!!'

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Baggerman schreef:

Ik vind het Wilhelmus veel te traag, het is net een saai kerklied.

Gezang 411

Het Friese volkslied is wat dat betreft stukken beter.

Alles is beter. Het Wilhelmus zou het prima doen als Dodenmars, een verschrikking. Het eveneens statige Lied der Deutschen heeft tenminste nog een mooie tekst.

Klamertje ondertussen in de kopgroep!

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Klamertje iig compleet stuk gegaan op plek 10...

Wat een superatleten, hoe die Jorgensen over de lijn komt ook... prachtig

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Zo, die ploegentijdrit... Contador en MAL al bijna een minuut achter op Froome, Quinty/Valverde en Chaves. Kruijswijk zelfs al 2 minuten.

(Of klopt dat laatste niet? Kom wat andere tijden tegen...)

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

horizons schreef:

(quote)

OK dus als het Wilhelmus in gabberhouse tempo op 180BPM gespeeld wordt raken de sporters meer gemotiveerd? Misschien het proberen waard: Italië heeft inderdaad tot nu toe in Rio meer medailles gehaald dan Nederland

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Haha, enige stadion dat vol zit is bij het voetbal (en dat is ook nog eens veruit het grootste) , een sport die olympische gezien ergens onderaan de ladder staat. En die gladjakker Bach maar roepen dat deze spelen "midden in de realiteit staan". Dan bedoelt hij zeker dat de 'gewone' Braziliaan deze spelen helemaal niet zo nodig wilde.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Finisterra schreef:

Zo, die ploegentijdrit... Contador en MAL al bijna een minuut achter op Froome, Quinty/Valverde en Chaves. Kruijswijk zelfs al 2 minuten.

(Of klopt dat laatste niet? Kom wat andere tijden tegen...)

Blijf die verwarring over LottoNL opmerkelijk vinden. Heel veel bronnen meldden inderdaad +2 minuten terwijl de live beeldden een aanzienlijk betere tijd suggereerden (wat uiteindelijk ook blijkt). De verwarring zal ongetwijfeld liggen bij de chaotische visuele presentatie en het feit dat LottoNL enkel de laatste 2 minuten in beeld te zien was.

Hoe dan ook, een erg spannende tijdrit met als grootste verliezer zoals verwacht Alberto Contador. Ik hoop in ieder geval dat Orica de goede tijdrit een vandaag in de sprint een vervolg geeft met Magnus Cort.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Roel- schreef:

Haha, enige stadion dat vol zit is bij het voetbal (en dat is ook nog eens veruit het grootste) , een sport die olympische gezien ergens onderaan de ladder staat. En die gladjakker Bach maar roepen dat deze spelen "midden in de realiteit staan". Dan bedoelt hij zeker dat de 'gewone' Braziliaan deze spelen helemaal niet zo nodig wilde.

Al moeten we ook niet vergeten dat het beeld zeven jaar terug wel heel anders was. Toen één van de best presterende economieën met dalende armoede en een groeiende middenklasse, nu echter in een diepe recessie en met een aantal van fraude verdachte hoge politici.

https://stillmed.olympic.org/media/Document%20Library/OlympicOrg/IOC/Olympic_Games/Olympic_Games_Candidature_Process/Past_Candidature_Processes/2016_Host_City_Election/EN_2016_Evaluation_Commission_report.pdf

Hier staan ook de cijfers in een door het IOC zelf gehouden peiling. 85% steun in Rio, 69 landelijk. Steden als Tokyo en Chicago komen beduidend lager uit. En dit is wel iets dat het IOC correct wil hebben, juist om lege stadions tegen te gaan of andere oproer. Zonder steun van volk en regering geen Spelen, immers genoeg andere kandidaten.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Dan zit je boksen te kijken voor een zoveelste maal, maar verder dat het vrij ondoorzichtig is met die jury's kom ik niet.

Had wel het idee dat die Amerikaanse over vier ronden beter was, maar zeker niet de eerste en de tweede leek me gelijk.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

Huppa! Net even UFC Fight Night 202 gezien, heerlijke overwinning van Connor McGreggor.

http://cdn.lowkickmma.com/wp-content/uploads/2016/03/diaz-vs-mcg2.jpg

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

En dat was De Mart bij de NOS.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Opdat wij nooit zullen vergeten.

Senk joe

Joy4ever

• 4614 berichten
  • 1837 stemmen

Übernarcist of niet: voor mij was je de beste Mart.

Senk Joe.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Vervelende vent waar ik regelmatig van kon genieten. Een vakman.

Senk joe.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vervelende vent waar ik regelmatig van kon genieten. Een vakman.

Exact dit.

Senk joe.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Heng heng...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Een vraagje: Kijkt er hier niemand naar de Vuelta? Het is nochtans weer al een week heerlijke koers geweest. En er is iedere dag live verslaggeving op het Vlaamse één met het duo Wuyts en De Cauwer.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Uiteraard volgen de deelnemers van de MoMe Jaarpool de Vuelta op de voet, alleen zijn we niet zo blij met het feit dat veel kopgroepen vooruit blijven.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Vandaag een spannende laatste ronde bij het Nederlands Kampioenschap Schaken. Gisteren wist Loek van Wely niet te winnen van Jorden van Foreest, en vandaag kan Jorden dus de nieuwe Nederlandse Kampioen worden. En dat als 17-jarige. Toegegeven: Giri doet niet mee, maar desondanks levert Jorden een fantastische prestatie dit toernooi. Tenzij hij vandaag de bietenbrug op gaat tegen Jan Werle natuurlijk.

Bij de dames ook een spannende ontknoping: met nog 1 ronde te gaan staan er 3 dames gelijk op 4 punten: regerend kampioene Anne Haast, Lisa Hortensius (die gisteren winst miste tegen Anne en zelfs nog verloor), en Iosefina Paulet. Kortom een spannende laatste dag voor de liefhebberts.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12857 stemmen

Klinkt als een artikel op De Speld

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Onderhond schreef:

Klinkt als een artikel op De Speld

De werkelijkheid kan de satire vaak angstig dicht naderen.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12857 stemmen

Haha, inderdaad. Verder niet slecht bedoeld hoor! Voor de liefhebber is het best leuk waarschijnlijk, maar schaken en spannend zie je zelden in één zin terug

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Onderhond schreef:

Haha, inderdaad. Verder niet slecht bedoeld hoor! Voor de liefhebber is het best leuk waarschijnlijk, maar schaken en spannend zie je zelden in één zin terug

Dat laatste is natuurlijk zeer onwaar. Jij leest alleen niet de juiste lectuur. In alle geschriften die over schaakwedstrijden gaan komt het woord schaken en het woord spannend in ontelbare zinnen tegelijk voor. Maar waarom schaken spannend is, is moeilijk uit te leggen, en dat ga ik dan ook niet doen. Het was gewoon eens tijd om hier een berichtje over schaken te plaatsen. Er zijn immers tal van films waarin schaken een hoofdrol speelt. (Meer dan welke andere sport, vermoed ik).

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12857 stemmen

Laten we het erop houden dat die "juiste lectuur" zo zeldzaam is dat in het algemeen mag aangenomen worden dat schaken en spannend zelden in dezelfde zin zijn terug te vinden

En als ik een gokje mag maken wat betreft de populairste filmsport, dan vermoed ik eerder American football. Of martial arts, maar da's valsspelen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.