- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
De slotklim morgen bestaat uit 2 gecatalogeerde bergen.
In die laatste 4km kan de giro gewonnen (of verloren) worden.
https://cdn.touretappe.nl/images/giro/2023/etappe-19-tre-croci-tre-cime-di-lavaredo.jpg

happie
-
- 5786 berichten
- 426 stemmen
Pfff Clayton. Schandalig was dan thuis gebleven. Zag het MvG nog bijna weg geven.

The Oceanic Six
-
- 57677 berichten
- 3776 stemmen
Masterclassje van Van Gerwen vanavond.
Mooi dat het tegen Price is. Dat vind ik zo'n lul.

happie
-
- 5786 berichten
- 426 stemmen
Ja een overwinning tegen Price is altijd goud. Sterke avond van MvG.

AvaRava
-
- 14 berichten
- 52 stemmen
De Celtics met hun rug tegen de muur: 4-0 in elimination games deze play-offs. Ik had ze eigenlijk al afgeschreven na game 3, maar hun defense is op dit moment prima in orde en het lukt ze de laatste 2 wedstrijden om Butler af te stoppen. De gehele wedstrijd voor gestaan. Zeer benieuwd naar game 6.

happie
-
- 5786 berichten
- 426 stemmen
De Celtics met hun rug tegen de muur: 4-0 in elimination games deze play-offs. Ik had ze eigenlijk al afgeschreven na game 3, maar hun defense is op dit moment prima in orde en het lukt ze de laatste 2 wedstrijden om Butler af te stoppen. De gehele wedstrijd voor gestaan. Zeer benieuwd naar game 6.
Als Miami game 6 niet weet te winnen, dan gaat Boston in game 7 geschiedenis schrijven. Door als eerste na, 150 teams eerder, een 3-0 achterstand weten om te draaien.

happie
-
- 5786 berichten
- 426 stemmen
Haha die Healy wat een held en dan vervolgens Vine, die INEOS nog eventjes opnaait.

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
Thomas heeft vandaag niet slim gereden.
Hij was bergop net iets beter dan Roglic. Maar doordat hij z'n aanval op 400m van de meet plaatst kan Roglic nog terugslaan met een van z'n voornaamste wapens: een explosieve sprint.
Had Thomas op 2km van de meet aangevallen, dan had Roglic hier meer dan een halve minuut verloren.

Fisico (moderator films)
-
- 6402 berichten
- 3963 stemmen
Hoe spannend was dat! Roglic vond het nodig om een tweede pitstop in te lassen. Man, wat was hij sterk vandaag! Verdiende overwinnaar van de Giro d´Italia!

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
Ik had dit helaas wel zien aankomen. Spijtig dat Thomas hem niet wint. Zeer sympathieke kerel.
Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat dit ook een gemiste kans is voor Remco, die zowel Thomas als Roglic hier de baas kon. Want ik moet toegeven dat geeneen van de twee renners me echt omvergeblazen hebben. Mocht Pogacar hier gestart zijn, dan had hij beiden op meer dan 10 minuten gereden.
Het kleinste verschil is dit echter niet:
1948: 1) F. Magni ; 2) E. Cecchi + 0'11''
1974: 1) E. Merckx ; 2) G. Baronchelli + 0'12''
2023: 1) P. Roglic ; 2) G. Thomas + 0'14''

Pecore
-
- 807 berichten
- 1568 stemmen
Dat is wel een hele boude stelling, Age. Deze Giro stond toch vooral in het teken van ziekte, valpartijen en koud weer, waardoor we niet echt een eerlijke strijd gezien hebben. Thomas is nog het meest gespaard door het lot.

starbright boy (moderator films)
-
- 20985 berichten
- 4201 stemmen
Vandaag was een pleister voor de volgers en de organisatie. Na een Giro die behoorlijk aangetast werd door Covid kregen ze alsnog de gewenste strijd in de klimtijdrit op de laatste zaterdag. Ik ben dol op klimtijdritten en was dat ook al voor de tour van 2020. Vond het ook wel mooi dat de beroemde klimtijdrit uit de tour van 2020 gespiegeld werd en Roglic nu juist aan het langste eind trok. Wellicht mist Thomas hier zijn laatste kans om een tweede grote ronde te winnen. Hij is immers al 37.
Dat renners tegenwoordig erg jong doorbreken merk je aan Almeida die de jongerentrui wint. Terwijl die voor mijn gevoel al best een tijdje op hoog niveau meedraait. Dat is nog sterker bij Pogacar. Die twee hebben dit jaar pas hun laatste jaar in de jongerenklassementen.

Pecore
-
- 807 berichten
- 1568 stemmen
Een overwinning als in zijn beste dagen: Cav als enige op de fotofinish. De gunfactor binnen het peloton lijkt ook erg groot bij hem. Prachtig.
Uiteindelijk toch een mooie Giro. Genoten van Healy, Denz en natuurlijk Gee. En van gisteren natuurlijk. Klasbak, die Roglic.

Fisico (moderator films)
-
- 6402 berichten
- 3963 stemmen
Volmondig mee eens! Kon het niet beter verwoorden. Alleen jammer om rock & roll Remco onderweg kwijtgespeeld te hebben. Net als Hart en Pedersen in iets mindere mate. Paar fijne nieuwe ontdekkingen met Denz, Gee en Milan + bevestiging van Healy.

stephan-0115
-
- 1219 berichten
- 1668 stemmen
Ik vond het juist een vreselijk saaie Giro door het vroeg wegvallen van m.n. Hart en Evenepoel. Het parcours was m.i. niet echt goed uitgetekend met het zwaartepunt in de laatste week én ten slotte een loodzware klimtijdrit waardoor niemand in die etappes durfde te gaan. Wat dat betreft hadden ze die klimtijdrit beter einde week 2 gedaan, dan vallen klassementsrenners die op achterstand staan in de bergetappes nog aan. Nu zaten Roglic, Thomas en Almeida zo dicht bij elkaar dat niemand echt wat deed en het secondes uitwisselen was, onder het mom dat de klimtijdrit nog zou komen.
Roglic een terechte winnaar, maar dat had ik van Thomas (en in mindere mate Almeida) ook gevonden.
De barroudeurs (m.n. Denz, Gee, Healy) hebben nog voor een beetje vertier gezorgd, maar verder was het allemaal wel heel erg pover.
1 van de saaiste rondes in jaren.

happie
-
- 5786 berichten
- 426 stemmen
Toch nog een verrassing of toch niet in de Eastern Conference finals. Boston had de allereerste ploeg kunnen worden (na 150 andere teams), die een 3-0 voorsprong konden omzetten. Na Game 6 met de buzzer beater van White had ik dat wel verwacht, dat de tik voor Miami te groot was.
Toch heeft Miami echt een geweldige pot gespeeld. Dat is toch een voordeel van een zone defense, als je 3-0 voorstaat. Ongeacht dat in de (wellicht) komende 4 potjes beroerd word geschoten. Wat Boston ook echt deed deze pot. 9 uit 42 driepunters is echt zwak voor een game 7. Bij Miami blonk Butler weer eens uit en ook Martin, die echt in een ongekende play-off vorm zit. Toegeven een meevaller was dat Tatum bij de eerste play al gelijk enkelklachten kreeg, dat beperkte hem wel en maakt hem gelijk een stuk makker. Nu kom je ook op een punt, dat Boston Brown komend seizoen moet gaan traden. Juist nu, met een geblesseerde Tatum, moet hij als tweede ster opstaan, maar juist dan (en dit is niet het eerste seizoen) laat hij het afweten.
Wel benieuwd naar de Denver-Miami matchup. Denver is zwaar favoriet natuurlijk, maar Miami spot met de NBA wetten. Een eight seed die in een finale komt is ongekend, dat is ooit één keer gebeurd toen de NBA veel kleiner was. Hem winnen zou uniek zijn.
Jokic en Murray is wel pittiger om te stoppen voor de Heat. Daarnaast is de starting 5 van Denver wel iets breder dan Boston. Gordon op Butler zal het wel worden in de defense. Denk niet dat de Heat deze ploeg gaan pakken. Gordon is qua bewegelijkheid wel complentair aan Butler. Dat hebben de Nuggets voor op Boston en Milwaukee met hun beste defenders. Smart had de lengte niet en Lopez was niet wenbaar genoeg.
Daarnaast is Jokic technisch niet te stoppen voor de Heat. Denver in 5 denk ik, als het meezit, dan zit er nog een game 6 in.

kos
-
- 45735 berichten
- 8266 stemmen
Nuggets zijn zo consistent dat ik verwacht dat de Heat echt totaal kansloos is.

AvaRava
-
- 14 berichten
- 52 stemmen
Ja, ik vrees ook voor een kansloze missie voor de Heat. Denk dat hun zone-defense ook niet werkt tegen de Nuggets. Teveel goede schutters en Jokic is daarvoor een veel te goede passer. Neemt niet weg dat de Heat' 'Cinderella-run er wel eentje is die indruk heeft gemaakt.
Miami heeft twee paarden waar het op kan wedden. Go Panthers! Vegas Golden Knights wel duidelijk de favoriet, maar er moet toch minstens een Cinderella-run de titel opleveren. Sowieso jammer die sportteams in Vegas. Golden Knights is dan een nieuwe organisatie, maar de verhuizing van de Raiders vanuit Oakland naar Vegas. Eeuwig zonde.