• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.256 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.417 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.865 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Hij is dan misschien wel de beste maar boeiend allerminst. Hele tennis is dood voor mij. Veel plezier ermee verder. Het waren mooie jaren.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Jep. Daar is nr 23. De geit is bekend, de goatrace is bij deze beslist.

Op naar wimbledon.

Djokovic wint Roland Garros en is nu de succesvolste tennisser aller tijden - nos.nl

Die laatste alinea: NOS fake news.

AvaRava

• 32 berichten
  • 126 stemmen

Ach ja, de GOAT. Op basis van de prijzenkast is Djokovic inderdaad de allerbeste. Op basis van puur tennistalent is en blijft Federer de allerbeste.

Vannacht en morgen 'do or die' voor de Heat en Panthers. Beide nu 3-1 achter met een uitwedstrijd voor de boeg. Geef ze beide niet veel kans. Maar gelukkig zit ik er vaak naast. Hoop doet leven.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

AvaRava schreef:

Ach ja, de GOAT. Op basis van de prijzenkast is Djokovic inderdaad de allerbeste. Op basis van puur tennistalent is en blijft Federer de allerbeste.

Vannacht en morgen 'do or die' voor de Heat en Panthers. Beide nu 3-1 achter met een uitwedstrijd voor de boeg. Geef ze beide niet veel kans. Maar gelukkig zit ik er vaak naast. Hoop doet leven.

Er bestaat geen 'puur tennistalent'.

Om iets te bereiken in tennis moet je beschikken over balgevoel, spelinzicht, uithoudingsvermogen, spierkracht, snelheid, reflexen, oog-arm-coördinatie, herstelvermogen en nog wat zaken. Al die dingen tesamen maken je kracht als tennisser.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ja vind ik ook een beetje onzin. Het zag er bij Federer allemaal wat mooier uit en was wat veelzijdiger, maar hij was soms ook erg nonchalant. Dat kan je over Djoko of Nadal niet zeggen.

Het is jammer dat Federer niet dezelfde leeftijd en carrier opbouw als die andere twee had. Want Federer heeft wel heel veel "gratis" Grand Slams gewonnen. Roddick, Hewitt, Baghdatis Soderling, Gonzalez een bejaarde Andre Agassi etc. Hij speelde wel tegen de lamme en de blinde. In 2007 en 2008 heeft hij wel van Nadal en Dokovic gewonnen, maar dat jaren toen nog broekies van 20/21 jaar.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Geef mij maar de wat langere rally's en lagere foutenlast van Djokovic, dan telkens naar die misperen van Federer te moeten kijken.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Nou klink ik wel heel negatief over Federer, en dat is zeker niet de bedoeling. Schitterende tennisser en een echte kunstenaar met het racket. Maar ik ben nou eenmaal een fan van Rafa . En ja, ik kan ook genieten van Djokovic, en zelfs als Nadal fan geef ik toe dat Djokovic de beste is.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Geef mij maar de wat langere rally's en lagere foutenlast van Djokovic, dan telkens naar die misperen van Federer te moeten kijken.

Nadal en met name djokovic benutten de ruimte op de baan een stuk beter dan federer. Naast de forse foutenlast van federer maakt dat ook het verschil. En die foutenlast is uiteraard het gevolg van het feit dat federer vaak van het kastje naar de muur is gespeeld.

Daarnaast is het de media die de beeldvorming verzorgt. Alcaraz maakte een zgn toverbal tegen djokovic vd week. Federer heeft ooit een soortgelijk punt gemaakt. Maar het punt is het volgende: die toverbal kun je alleen en sporadisch maken wanneer de tegenstander jou alle hoeken van de baan laat zien. En dat is precies waar djokovic tegen iedereen toe in staat is en de reden waarom hij de meeste prijzen in zijn kast heeft staan.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Een GOAT is sowieso een term, die overrated is. Allemaal verschillende tijden, dat diverse spelers actief zien. Ontwikkelingen in de sport, die spelers misschien fitter, sneller en sterker maken.

Desalniettemin is Djokovic een atleet en een geweldenaar waar je alleen maar respect voor kan hebben. Dan heeft hij 2017 nog vergooit door die onduidelijke blessure waarmee hij te lang speelde en vorig jaar, die twee Covid toernooien.

Dit jaar alle vier de toernooien winnen zou echt een kroon zijn.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

Een GOAT is sowieso een term, die overrated is. Allemaal verschillende tijden, dat diverse spelers actief zien. Ontwikkelingen in de sport, die spelers misschien fitter, sneller en sterker maken.

Desalniettemin is Djokovic een atleet en een geweldenaar waar je alleen maar respect voor kan hebben. Dan heeft hij 2017 nog vergooit door die onduidelijke blessure waarmee hij te lang speelde en vorig jaar, die twee Covid toernooien.

Dit jaar alle vier de toernooien winnen zou echt een kroon zijn.

Natuurlijk is het gewoon een lollige term. Wat zou het anders moeten zijn?

Dat laat onverlet dat djokovic, nadal, en federer van dezelfde generatie zijn en zich goed laten vergelijken. Waarbij je met recht kunt stellen dat federer de test het slechtst doorstaat, terwijl djokovic het beste uit de test komt:

Big Three (tennis) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

De zgn "gratis" slams voor federer zijn overigens geen hersenspinsels. Check op wiki ff alle gespeelde grand slam finales van de heren en je zult zien dat federer door de andere twee aan de kant is gezet.

Als het gaat over alcaraz, djokovic en nadal dan kan ik je wel volgen. Dat leeftijdsverschil is veel te groot om zich te laten vergelijken. Uiteindelijk zal de macht worden overgedragen, zoveel is wel duidelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

IH88 schreef:

Want Federer heeft wel heel veel "gratis" Grand Slams gewonnen. Roddick, Hewitt, Baghdatis Soderling, Gonzalez een bejaarde Andre Agassi etc. Hij speelde wel tegen de lamme en de blinde.

Tsonga, Anderson en de laatste 3 jaar Medvedev, Kyrgios, Tsitsipas 2x, Berrettini, Thiem, Ruud voor Noler. Eerlijk gezegd houdt dat ook niet over, ook een stuk of 7 weinig bijzondere tegenstanders in de finale de laatste jaren sinds Federer weg is en Nadal buiten RG ook sporadisch nog eens ver komt. Die kan je ook als gratis slams beschouwen.

Niettemin is hij wel de grootste van deze 3 ja.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Tsonga, Anderson en de laatste 3 jaar Medvedev, Kyrgios, Tsitsipas 2x, Berrettini, Thiem, Ruud voor Noler. Eerlijk gezegd houdt dat ook niet over, ook een stuk of 7 weinig bijzondere tegenstanders in de finale de laatste jaren sinds Federer weg is en Nadal buiten RG ook sporadisch nog eens ver komt. Die kan je ook als gratis slams beschouwen.

Niettemin is hij wel de grootste van deze 3 ja.

Ik vind het lijstje van federer eerlijk gezegd "erger". Daar komt bij dat die andere twee federer al vanaf 2008 (nadal klopte dat jaar federer op 'zijn' ondergrond in de wimbledonfinale) hebben overvleugeld. Twee jaar later begon het grote 'verval'; sinds januari 2010 heeft federer voor de topspeler voor wie hij gehouden wordt erg weinig gewonnen.

Edit.

Om precies te zijn 2 keer wimbledon en twee keer de australian open. Dat is natuurlijk niet mis, laat staan slecht. Dat wordt wordt alleen anders wanneer het over de "beste" speler aller tijden zou gaan. Laten we eerlijk zijn, het zijn cijfers die bij een behoorlijk goede, maar geen weergaloze danwel zeer bijzondere of uitzonderlijke tennisser passen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Djokovic gaat Wimbledon ook gewoon eenvoudig aan zijn totaal toevoegen. De enige die hem kan verslaan is hij zelf.

Zou ook niet weten wie hem op gras kan verslaan. Medvedev wellicht. Even kijken hoe zijn vorm is op gras. Alcaraz niet goed genoeg op gras nog. Ruud alles behalve goed op gras. Kyrgios speelt deze week zijn eerste wedstrijd dit seizoen en Berrettini is hopeloos uit vorm.

Van Rijthoven is zijn punten van Rosmalen kwijt, want zijn blessure is nog steeds volledig hersteld. Wimbledon lijkt ook moeilijk te worden, dan raakt hij die punten ook weer kwijt. Dus dat word via de challengers weer worstelen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Nuggets. Klasse seizoen van hun! Jokic een fenomeen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

We hebben volgende week een nieuwe nummer 1 voor Nederland op de ATP ranglijst bij de mannen. Griekspoor is door zijn overwinning gisteren voorbij gegaan aan Botic.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

We hebben volgende week een nieuwe nummer 1 voor Nederland op de ATP ranglijst bij de mannen. Griekspoor is door zijn overwinning gisteren voorbij gegaan aan Botic.

Ik begrijp dat dat voornamelijk komt doordat Botic nogal wat plekken gezakt is. Ik lees net dat Griekspoor, nu na zijn winst op Popyrin virtueel van plek 38 naar plek 37 is opgeschoven.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik begrijp dat dat voornamelijk komt doordat Botic nogal wat plekken gezakt is. Ik lees net dat Griekspoor, nu na zijn winst op Popyrin virtueel van plek 38 naar plek 37 is opgeschoven.

Ja dat klopt. Plus Botic is geblesseerd aan zijn voet, die speelt ook niet op Rosmalen. Volgens mij leverde hij deze week ook al de punten in van zijn halve finale op Queens vorig jaar.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1668487345241202689

Voor de ronde van Zwitserland stond Kelderman op 140. Daar komen er alweer drie bij.

Hij is wel in heel goede doen, dus een geweldige knecht voor Vingegaard.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Verneem zonet dat Gino Mäder het niet gehaald heeft. Komt toch wel effe binnen ...

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik ben echt woest. Bij allerlei eerdere ongelukken zou er van alles veranderen. Steeds maar weer. En niks verandert er. Helemaal geen zak. Gisteren eindigde de rit in een afdaling die jaren terug al eerder voor een rij ongelukken had gezorgd, Dat gebeurde gisteren ook. Resultaat is dat de talentvolle Zwitserse renner Gino Mäder nu dood is. De parcoursbouwers van diverse koersen maken de sport kapot en dienen onmiddellijk ander werk te gaan zoeken. De renners blijven zich naar de slachtbank laten leiden.Het wordt tijd dat de renners gewoon in een geen enkele koers meer opstappen zonder dat er duidelijke veranderingen worden afgesproken. Dit kan niet langer.

Gino Mäder (26) overleden | WielerFlits

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Bah vreselijk nieuws. Begon vanmorgen het ergste al te vrezen. R.I.P. Mäder.

Inderdaad een vreselijk gevaarlijke afdaling. Evenepoel was er terecht erg uitgesproken over gisteren. De motor achter Ayuso reed op een gegeven moment 100.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Er zijn in de tour dit jaar ook 2 downhill aankomsten:

Lucien Van Impe: “De Joux Plane is een lastige col met veel lange rechte stukken en weinig haarspeldbochten om een tussen versnelling te plaatsen. Dit is een col waar iedereen afziet maar het zwaartepunt ligt toch vooral in de levensgevaarlijke duik richting Morzine. Een vuile afdaling met uitstekende rioolroosters, moeilijk in te schatten bochten en vaak water op het wegdek. Het risico op een valpartij is zeer groot.”

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-profils-web-fr-e-uetape-14/45596/0:0,2009:1206-960-0-90/f1d58

Enkele dagen later hebben we deze. Aangezien die nieuw is durf ik vermoeden dat het ook niet om een brede autostrade gaat.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-profils-web-fr-e-uetape-17/45595/0:0,2009:1206-960-0-90/d2980

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

starbright boy schreef:

Ik ben echt woest. Bij allerlei eerdere ongelukken zou er van alles veranderen. Steeds maar weer. En niks verandert er. Helemaal geen zak. Gisteren eindigde de rit in een afdaling die jaren terug al eerder voor een rij ongelukken had gezorgd, Dat gebeurde gisteren ook. Resultaat is dat de talentvolle Zwitserse renner Gino Mäder nu dood is. De parcoursbouwers van diverse koersen maken de sport kapot en dienen onmiddellijk ander werk te gaan zoeken. De renners blijven zich naar de slachtbank laten leiden.Het wordt tijd dat de renners gewoon in een geen enkele koers meer opstappen zonder dat er duidelijke veranderingen worden afgesproken. Dit kan niet langer.

Gino Mäder (26) overleden | WielerFlits

Om te beginnen is dit afgrijselijk nieuws. Dat gezegd hebbende, wat kan er anders? Wielrennen teert op bergetappes. Die berg moet je ook weer af. En het kan niet anders dan dat alles op de openbare weg plaatsvindt. De openbare weg die je nooit volledig in kunt richten voor een wielerkoers van honderden en honderderen kilometers lang.

Nou ja, nu ik dit tik schiet door mijn hoofd dat men de afdaling verplicht zou kunnen neutraliseren. Dat zou een hoop kunnen helpen, al kan het in het wielrennen op veel meer plekken goed fout lopen. Is zoiets realistisch?

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Nou je zou bijvoorbeeld al niet kunnen finishen na een steile afdaling. Als je juist bergop finisht worden de risico's veel kleiner. Ook kun je als je dan toch na een afdaling doet, niet meteen na die afdaling finishen, maar enkele kilometers later. Dan verminder je het risico ook al aanzienlijk. Verder zou je sprintetappes altijd moeten laten finishen op brede rechte wegen. Klinkt logisch maat gebeurt niet altijd. Verder mogen ze in kleinere koersen kritischer zijn op de staat van het wegdek, zeker als het bergaf gaat. Als de tour langs gaat komen legt men nog weleens nieuw asfalt neer,maar dat geldt niet voor minder grote koersen.

Ik weet best dat risico's deels in de sport zitten en niet altijd te vermijden zijn. Maar een finish leggen vlak na een hele steile afdaling waar al eerder flink gevallen is, dat neem ik de organisatie van de ronde van Zwitserland kwalijk. Zij weten ook dat renners dan onverantwoorde risico's nemen op die afdaling om een paar seconden eerder over de finish te raken. Met dit parcours stimuleer je dat.

Dat neutraliseren is eigenlijk gewoon bergop finishen. Trek daar dan maar gewoon de streep.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Of finishen op de joux plane kan betwijfel ik, maar volgens mij had die andere tourrit ook gewoon op die berg kunnen stoppen. Ik weet niet hoe steil dat is, maar waarom doen ze dat niet? Zal wel het geld van de finishplaats zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

starbright boy schreef:

Of finishen op de joux plane kan betwijfel ik, maar volgens mij had die andere tourrit ook gewoon op die berg kunnen stoppen. Ik weet niet hoe steil dat is, maar waarom doen ze dat niet? Zal wel het geld van de finishplaats zijn.

Geld finishplaats ja. Maar je hebt je renners ook sneller weg, meer ruimte om VIP’s te ontvangen etc. Sowieso meer mogelijkheden qua logistiek.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

Aankomen op de Joux Plane kan perfect. Er zijn al aankomsten geweest op bergen zonder parking en elektriciteit. Beiden zijn aanwezig op de Joux Plane.

Maar het is inderdaad Morzine die er een pak geld tegenaan smijt. Alleen al het achtervoegsel 'Les Portes du Soleil' is compleet overbodig en dient enkel om Morzine als finishplaats in de kijker te zetten.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Mooi eerbetoon van Evenepoel.

MvdP rijd weer een ijzersterke week in België, die gaat het weer naar zijn zin hebben in de tour.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Griekspoor haalt na van Rijthoven vorig jaar ook keurig de finale van Rosmalen. Zijn tweede ATP finale. Vorige won hij. Thompson lijkt me een opgave die te doen is.

Bij winst in de finale komt hij voor het eerst in de top 30. Haase heeft lang top 100 gestaan, maar top 30 lukte hem nooit. Botic en nu misschien Griekspoor wel.

Benieuwd hoever beide kunnen komen. Griekspoor lijkt mentaal sterker dan Botic.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Mooie toernooiwinst voor Griekspoor. Zo staat hij toch mooi op 2 ATP-overwinningen. Zal een lekkere mentale boost geven. Kijken hoever hij komt op Wimbledon.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.