- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Die bondscoach uit Slovenië is niet meer dan een aandachtszoeker. Dat kan ik nog plaatsen, maar dat nu ook de Gazzetta dello Sport de exit van Evenepoel én dus het oordeel van het sportief management van QS in twijfel trekt, verbaast me toch wel. Treurig hoe de ploeg en (ex)renners (Iljo Keisse) zich moeten verantwoorden om het op te nemen voor deze beslissing. Ik vind het net knap dat de ploeg een maandenlange voorbereiding voor nakende glamour opzij zet voor de gezondheid van één van zijn renners. Er moest eens een dode vallen, bende opportunisten ... 
Trouwens Louis Vervaeke, Jan Hirt, Josef Cerny en Mattia Cattaneo testten intussen ook allemaal positief op corona en verlieten de Giro. Geen komedie of bangpoeperij van Evenepoel dus.
Zou volgens Lefevre een afrekening zijn omdat de ploeg - en dat geven ze toe - een communicatiefout maakte bij het opstappen van Evenepoel. De koersdirectie moest in de media vernemen dat de roze trui uit de giro stapte.
Gazetto dello Sport is organisator van de Giro en kan het niet nalaten om af en toe rekeningen te vereffenen namens de koersdirectie.
Weer een zwaar dagje: DNS en DNF in etappe 11:
Mattia CATTANEO (SOUDAL QUICK-STEP)
Josef CERNY (SOUDAL QUICK-STEP)
Jan HIRT (SOUDAL QUICK-STEP)
Louis VERVAEKE (SOUDAL QUICK-STEP)
Andrea VENDRAME (AG2R CITROEN TEAM)
Jonathan Klever CAICEDO CEPEDA (EF EDUCATION - EASYPOST)
Stefano GANDIN (CORRATEC SELLE ITALIA)
Natnael (TESFAZION- (TREK - SEGAFREDO)
Tao GEOGHEGAN HART (INEOS GRENADIERS)
Oscar RODRIGUEZ (MOVISTAR TEAM)
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Zonde van Tao. Leek me de gevaarlijkste man voor Roglic.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Mooi van Koen Bouwman hoe die zich bekommerde over Geoghegan Hart 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Wembanyama dus naar de Spurs.
Ben benieuwd, kan zomaar 1 van de grootste sporters aller tijden worden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Mij ook. Die is gebrand om eindelijk zijn winst van '20 te bevestigen. En nu leek het er echt op dat hij zijn topvorm terug had.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Wembanyama dus naar de Spurs.
Ben benieuwd, kan zomaar 1 van de grootste sporters aller tijden worden.
Ja als ze hem kiezen.
Maar dat zal wel los lopen.
Inderdaad benieuwd. Kijken hoe zich in de NBA staande kan houden en dat 82 games. Williamson is bijvoorbeeld ook veel geblesseerd. Maar goed dat zegt niks. Hij moet daar wel alles doen volgend seizoen, want het is een matige ploeg. Weinig Free agents willen daar naartoe. Misschien een jaar later, als Wembanyama zich laat zien, want ze hebben ook geen trade material.
Hij heeft wel echt alles en ook veel voor iemand van 2.21. Ongelooflijke handig onder het bord met die lange armen, sterk inside, kan goed blocken en rebounden. Echter voor zijn lengte zo compleet, want hij heeft uitstekende fundamentals, handige dribbelaar, goede stepback jumpers en een ook nog eens een driepuntsschot.
Hij lijkt bijna een speler, die je altijd vroeger in je NBA spellen maakte. Een point guard van dik twee meter met alles 99.
Dan zal Charlotte op nummer twee waarschijnlijk Miller halen, want Henderson is een concurrent voor Ball. Henderson gaat dan Portland en daar zijn dan de geruchten dat er een big trade kan komen met Lillard.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Fenomenaal derde kwart eergisteren van Miami. Pakken nu het thuisvoordeel. play-off Jimmy deed het weer. Het is pas 1 game, maar dit zou knap zijn. In de finale heeft Miami Herro weer fit waarschijnlijk. Boston oogde erg onzeker in de tweede helft. Vooral die drie turnovers achter elkaar van Tatum waren bizar. Twee keer travelling.
Lakers bieden goed partij, maar de klasse van Jokic en Murray geeft de doorslag. Belangrijk vervolg in LA nu. De druk er vol op. Één nederlaag daar en het is klaar.
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Ja, Boston gaf het behoorlijk makkelijk weg in de tweede helft, stonden bij rust toch (volgens mij) 13 punten voor en Tatum ging aardig in de fout idd. Die eerste keer travelling dat kan gebeuren, die tweede keer was kinderlijk. Miami verbaast mij keer op keer. Game 2 vannacht wel cruciaal voor Boston.
Fijn dat de Nuggets op 2-0 zijn gekomen. Thuis nog ongeslagen in de PO. Lakers overigens thuis ook nog niet verloren. Hopelijk komt daar snel verandering in
.
Marathonpartij in de NHL. 60 minuten reguliere speeltijd en bijna 80 minuten overtime. Komt kijkplezier niet ten goede, zulke wedstrijden. Moeten ze toch eens iets aan gaan doen. Maximaal 2x20-minuten overtime en dan shoot-outs. Zoiets. De Panthers blijven stunten.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Ik mag hopen dat Vaughters vanavond even een belletje doet naar Van Garderen en Cepeda. Morgen de hele dag op kop rijden, anders einde contract. Dat prachtige outfit verdient beter.
Aan de andere kant, wel leuke televisie..
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Als Pinot niet wint slaat hij hem na de finish tegen de grond. Of hij rijdt hem in de hekken in de laatste kilometer. Die is toch bezig aan zijn laatste seizoen. Niks te verliezen en razend van woede.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Moet ik Roglic nu heel slim of heel dom vinden?
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Er komt nog heel wat aan deze week. Dus nu snap ik hem wel. Andere bergetappes zijn wellicht wel gewoon de normale lengte. Ik denk dat hij dacht, dat hij Thomas er niet af kon rijden of misschien maar een heel iets. Hij wou zijn energie hier niet insteken. Plus wat Thomas zegt. Hij heeft liever nog geen roze om de INEOS ploeg aan het werk te houden.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Roglic steekt er met kop en schouders bovenuit. Die kiest volgende week een dag uit om het verschil te maken en neemt verder geen risico's.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Roglic steekt er met kop en schouders bovenuit. Die kiest volgende week een dag uit om het verschil te maken en neemt verder geen risico's.
Door alles op 1 bergrit te zetten neemt hij net een risico.
Hij zal maar net eens 5de eindigen in de afsluitende tijdrit zoals in de TdF van 2020. Dan krijgt hij er spijt van dat hij niet in elke bergrit een minuut genomen heeft.
Of wanneer hij in de loop van komende week tegen de asfalt smakt. (niet onrealistisch). Dan zal hij maar eens spijt hebben dat hij geen ritzeges genomen heeft of niet enkele dagen het roze gedragen heeft.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Roglic geeft niks om een paar dagen in het roze. En is gewoon een berekenende renner. Schijnt ook nog wat last te hebben van de val. Dus houdt zijn kruit droog om ergens volgende week zijn slag te slaan. Mocht dat lukken, dan gaat hij zijn voorsprong consolideren. Wellicht nog uitbreiden met wat boni's en een aanval in een laatste twee kilometer ergens. Dan op z'n wattagemeter de laatste tijdrit uitzitten.
Typisch Roglic toch? Afijn, nu de uitvoering nog. Ik had van tevoren niet gedacht dat Thomas zo goed zou zijn. Wellicht kan die nog meer verrassen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Roglic geeft niks om een paar dagen in het roze. En is gewoon een berekenende renner. Schijnt ook nog wat last te hebben van de val. Dus houdt zijn kruit droog om ergens volgende week zijn slag te slaan. Mocht dat lukken, dan gaat hij zijn voorsprong consolideren. Wellicht nog uitbreiden met wat boni's en een aanval in een laatste twee kilometer ergens. Dan op z'n wattagemeter de laatste tijdrit uitzitten.
Typisch Roglic toch? Afijn, nu de uitvoering nog. Ik had van tevoren niet gedacht dat Thomas zo goed zou zijn. Wellicht kan die nog meer verrassen.
Ik hoop dat hij - net zoals in de tour van 2020 - grandioos ten onder gaat in de laatste tijdrit. Dan kan iedereen zich weer afvragen waar hij de giro verloren heeft.
Z'n houding in deze wedstrijd bevestigt m'n antipathie voor de man.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Tis een hopeloze Giro. Twee weken niks. Saaiste ronde in jaren. En dat ligt natuurlijk niet alleen aan Roglic. Denk die keer dat Ineos met Arensman, Tao en Sivakov in een regenachtige heuvelrit zo weg hadden kunnen rijden om oorlog te maken. Al hun speelkaarten zijn inmiddels bijna zo goed als waardeloos geworden door weer een behoudende tactiek. Dat Roglic niet aanvalt is logisch, dat Ineos niks ondernomen heeft lijkt mij tactisch falen. Maar we gaan het zien.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2204 stemmen
Tis een hopeloze Giro. Twee weken niks. Saaiste ronde in jaren. En dat ligt natuurlijk niet alleen aan Roglic. Denk die keer dat Ineos met Arensman, Tao en Sivakov in een regenachtige heuvelrit zo weg hadden kunnen rijden om oorlog te maken. Al hun speelkaarten zijn inmiddels bijna zo goed als waardeloos geworden door weer een behoudende tactiek. Dat Roglic niet aanvalt is logisch, dat Ineos niks ondernomen heeft lijkt mij tactisch falen. Maar we gaan het zien.
Het deelnemersveld was al niet geweldig. Het wegvallen van Evenepoel was een ramp voor het spektakel. Bij Ineos is Hart weggevallen, dat is wel een belangrijk verlies. Thomas alleen kan Roglic niet aan, maar als Ineos 2 troeven had (Hart + Thomas) dan hadden ze Roglic kapot kunnen rijden en er zelf van profiteren. Sivakov en Arensman zijn leuke renners om mee te sturen in de lange vlucht zodat ze nog wat kunnen betekenen, maar het zijn absoluut geen meesterknechten. Roglic daarentegen is weer zo berekenend als wat (vind het echt een verschrikkelijke renner om te zien) waardoor het niet om aan te gluren is.
Trouwens, als Ineos onberekenend gaat rijden, hebben ze alleen zichzelf er mee. Roglic profiteert daar wel van.
Moet zeggen dat ook ik het een saaie ronde vind en er maar weinig van gezien heb. Dinsdag gaat Roglic toeslaan en dan zitten we nog een aantal dagen naar een berekenend Jumbo te kijken
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Zoals jij het beschrijft gaat Roglic winnen en Ineos verliezen. Dan kiest Roglic toch de juiste tactiek? Even los van dat het geen aantrekkelijke ronde is natuurlijk. Ineos is juist wel gebaat bij oorlog en onvoorspelbaarheid, zeker in de regen, toen Hart er nog bij was (volgens mij die etappe van De Marchi met Cort) had dat perfect gekund.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ik hoop dat hij - net zoals in de tour van 2020 - grandioos ten onder gaat in de laatste tijdrit. Dan kan iedereen zich weer afvragen waar hij de giro verloren heeft.
Z'n houding in deze wedstrijd bevestigt m'n antipathie voor de man.
Hij is gevallen en niet 100% nog. De Giro heeft deze terughoudendheid van de AK mannen aan hun zelf te danken met dit parcours. Om er pas in de laatste week iets van te maken. Ze hadden gelijk na rustdag 1 twee bergetappes moeten plaatsen.
Vandaag leende het totaal niet om iets te doen voor Roglic. De anderen mogen ook wel iets proberen. Dunbar en Carthy lieten wat zien deze en laatste bergetappe, die sowieso niet zo interessant was om aan te vallen met die 75 kilometer.
Almeida, Kämna, Caruso en Leknessund doen ook niet veel bijzonders. Ineos kan ook op een laatste klim de kaaren Arensman/De Plus spelen om Jumbo te lokken.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Roglic doet het voorlopig prima en heeft goede papieren om maar weer eens een klassement te winnen in een kleine of grote ronde. Het is niet echt aantrekkelijk, maar hij blijft die rondes winnen. Kijk maar eens op procyclingstats wat hij allemaal gewonnen heeft.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Helemaal eens. Al was het vorig jaar ook al niet veel soeps bij de favorieten.
De finale van afgelopen zaterdag was met Denz wel een spaarzaam hoogtepunt.
Toch wel een behoorlijke Amstel / van der Poel vibe.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
3-0 achter voor Boston, die moeten een historische comeback plaatsen om dit om te draaien. Nog nooit gebeurd, dat een men terug is gekomen van een 3-0 deficit.
Tekenend is wel, dat Boston totaal niet hun kracht vanuit de driepunters waarmaken. Game 3 Boston starting 5 6-28 daar en Gabe Vincent in zijn eentje 6-9. Vanochtend even terug gekeken, maar wat een sterke pot ook weer van Miami. Robinson, Vincent en Martin kunnen deze ploeg ook gewoon op weg helpen, als Butler een "mindere pot" speelt.
Als een coach zegt, dat hij zijn ploeg verkeerd heeft voorbereid en niet ontkennend reageert op de vraag of hij wel hard genoeg is in de kleedkamer, dan vertelt dat al het hele verhaal.
Miami heeft trouwens ook gewoon de eerst Play-inn wedstrijd om de 7th seed nog verloren. Het kan verkeren.
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Nuggets sweep Lakers. Lekker, hoor!
Jokic weer met een paar toverballen. Nuggets naar hun eerste finals tegen waarschijnlijk Miami dat Boston vannacht kan gaan sweepen. Wel jammer dat de Conference Finals niet spannend zijn. Zullen de zendgemachtigden ook niet blij mee zijn. Wedstrijd 1 van de Finals staat gepland voor volgende donderdag. Benieuwd of ze die naar voren gaan halen als Miami vannacht wint. King James was erg goed in de eerste helft, maar te weinig zichtbaar in de tweede. Was dit zijn laatste seizoen? Hij hintte er wel op.
Panthers ondertussen op 3-0. Miami sportstad. En zowel de Heat als de Panthers de No.8-seed.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nuggets sweep Lakers. Lekker, hoor!
Jokic weer met een paar toverballen. Nuggets naar hun eerste finals tegen waarschijnlijk Miami dat Boston vannacht kan gaan sweepen. Wel jammer dat de Conference Finals niet spannend zijn. Zullen de zendgemachtigden ook niet blij mee zijn. Wedstrijd 1 van de Finals staat gepland voor volgende donderdag. Benieuwd of ze die naar voren gaan halen als Miami vannacht wint. King James was erg goed in de eerste helft, maar te weinig zichtbaar in de tweede. Was dit zijn laatste seizoen? Hij hintte er wel op.
Panthers ondertussen op 3-0. Miami sportstad. En zowel de Heat als de Panthers de No.8-seed.
Wel hard hoor een sweep in de conference final, maar wat James en Davis al zeiden, dit is het beste team. Ze zijn echt de grote favoriet. Die Jokic ook met zijn tr
Las het ook van James, dat hij er op hintte. Ben benieuwd. Op zich is er weinig verval bij hem te zien in de wedstrijden die hij speelt. Zijn stats zijn prima.
Boston knabbelt een wedstrijdje terug. Benieuwd naar game 5, die is nu in Boston. Als Boston die weet te winnen, dan komt er behoorlijk druk te staan op de home game van Miami in game 6. Als Boston, die ook nog pakt, dan kan het een historische serie worden, maar eerst maar eens game 5.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Nuggets waren natuurlijk hele seizoen al top, maar de finals had ik gek genoeg niet verwacht.
Vooral Murray heeft zich nu toch wel echt onder de groten geschaard.
Heat is al helemaal bizar wat die allemaal doen deze finals haha. Jimmy Bucketts ftw.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nuggets waren natuurlijk hele seizoen al top, maar de finals had ik gek genoeg niet verwacht.
Vooral Murray heeft zich nu toch wel echt onder de groten geschaard.
Heat is al helemaal bizar wat die allemaal doen deze finals haha. Jimmy Bucketts ftw.
Ik had Denver zeker wel als een belangrijke contender verwacht. Sinds Murray en Jokic samenspelen heeft Denver zich vanaf dat moment langzaam maar zeker ontwikkeld tot een goede ploeg. Nipt playoffs missen, daarna één ronde overleveren en toen de conference finals tegen Lakers. Toen leken ze een standaard belangrijke contender te worden, alleen is Murray 1,5 jaar geblesseerd geweest, dat heeft ze wel een redelijke knauw gegeven, want hij was al een uitstekende scorer en was in het seizoen van zijn blessure al goed in de regular season.
Murray heeft ook in dit regular season heel knap zijn vorm gekregen van 1,5 jaar geleden. Alleen wat je zegt, wat hij nu in het post season laat zien is next level. Hij speelt geweldig momenteel. Denk dat hij dat 1,5 jaar geleden ook had kunnen laten zien en dan was wellicht Denver al eerder kampioen geweest.
Heat is echt bizar ja. Dan te bedenken, dat ze de eerst Play inn game van Atalanta verloren. Butler is het hele seizoen al wel goed. Adebayo speelt super. Vooral Martin, Robinson, Vincent en Struss zijn goed. Zij dwingen met een uitstekende zone defense om Boston te verplichten in hun grootste kracht te spelen en juist daarin hebben zij het de eerste drie games laten afweten.
Ook in hun offense. Boston probeert een double team op Butler te zetten, maar hij weet dan vaak het open shot te vinden en hun passing game is gewoon op orde.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond de finale van de PL of darts kijken, happie?
Van Gerwen-Smith
Price-Clayton
+ finale
Geen idee hoe dit af gaat lopen. Meestal staat de echte van Gerwen op dit soort avonden wel weer op.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Vanavond de finale van de PL of darts kijken, happie?
Van Gerwen-Smith
Price-Clayton
+ finale
Geen idee hoe dit af gaat lopen. Meestal staat de echte van Gerwen op dit soort avonden wel weer op.
Yup ga ik wel even meepakken inderdaad.
Vind het ook lastig. Clayton is de underdog, maar juist dan is hij gevaarlijk. MvG piekt vaak op dit soort momenten, maar heeft net als eerder op het UK open ook nog weleens van die verrassende verliespartijen. Ik gok op Price.
Als ik thuis ben, dan kijk ik het weekend ook nog weleens stukjes van de Euro toernooien. Daar heeft Barney zich aardig vaak voor gekwalificeerd. Alleen op de toernooien zelf is het meeeh. Hij staat nog wel op het randje van meedoen aan de eerstvolgende major (World matchplay).
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Alles en iedereen word eraf gereden. Klein peloton, maar Ackermann zit er nog. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.