- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Fantastische finale. Met Smith ook een geweldige winnaar. Dik verdiend.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Mooie winnaar. Veel betere concurrent, dan die Schotse Clown en die vreselijke Price.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Toch he, als je weet dat hij 6 WK finales heeft gespeeld er maar 3 heeft gewonnen, dan heeft hij toch gewoon een beetje teleurgesteld. Hij is 5 jaar zoveel beter dan ieder ander in die topjaren geweest, maar staat maar 1 WK titel boven spelers als Anderson, Wright en Lewis. 6 finales bereiken is wel weer heel knap uiteraard.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
De titel wereldkampioen darts is ondertussen danig aan inflatie onderhavig met om de haverklap een gloednieuwe wereldkampioen.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Michael Smith, dé speler die je het het allermeeste gunt. Sportieve speler met een mooie stijl die de afgelopen jaren heel veel pech heeft gehad. De afgelopen 2 maanden valt het samen met de Grand Slam en ook het WK waarin hij Van Gerwen echt stuk heeft gespeeld. Die laatste leg ook, pff. Zie hem de komende jaren nog heel veel grote toernooien winnen. Net als Wright had hij een grote titel nodig.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Toch he, als je weet dat hij 6 WK finales heeft gespeeld er maar 3 heeft gewonnen, dan heeft hij toch gewoon een beetje teleurgesteld. Hij is 5 jaar zoveel beter dan ieder ander in die topjaren geweest, maar staat maar 1 WK titel boven spelers als Anderson, Wright en Lewis. 6 finales bereiken is wel weer heel knap uiteraard.
Volslagen logisch dat MvG teleurgesteld is. Maar ook verder niet belangrijk. Wereldkampioen ben je niet omdat je de beste bent, maar omdat je het WK wint, en dat is MvG gewoon nog maar drie keer gelukt. De beste zijn kun je afmeten aan de Order of Merit, en daarin staat hij gewoon ook niet bovenaan. Van Gerwen was een jaar of 5 de beste, en sinds die tijd hoort hij tot de besten, maar steekt er niet meer bovenuit. Dat is gewoon zo.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Knap van Smith. Als ik het iemand gun, dan is het 'Bullyboy' wel. Sympathieke gast en heerlijke darter om naar te kijken. De twee Michael's waren ook verreweg de twee beste darters op dit WK. Alleen tegen Suljovic en Bunting hebben ze het beide even moeilijk gehad.
Pryce zal het met dit publiek altijd lastig hebben op het WK (geen toeval dat hij het WK won in coronatijd zonder publiek) en wat er met Wright gaat gebeuren weet niemand. Ik denk dat Smith en Van Gerwen snel weer in een WK finale tegen elkaar staan.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Mooi voor Smith. Hij is nu helemaal los om meer majors te gaan pakken. Gelijk ook nummer 1 van de wereld nu.
Zijn manier van juichen gisteren doet me denken aan 2014, toen hij als groot talent Phil Taylor versloeg in de tweede ronde van het WK. Toen maakte we kennis met Bully boy. Terwijl hij twee jaar eerder nog door Stompé was verslagen. 
Dit verbetert zijn trackrecord op het WK wel even, want de vorige 10 edities kwam hij maar 3x tot de kwartfinale en verder. In 2021 en 2020 verloor hij zelfs zijn eerste wedstrijd. Tussen de twee andere finale plekken in.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nu kunnen we afwachten wat ze met de premier league gaan doen. Als ze blijven bij dit format en het aantal deelnemers, dan zal denk ik van afgelopen line-up alleen Wade ingeruild worden voor Humphries.
De kwartfinalisten, die vorig jaar niet aan de PL meededen, dat zijn spelers, die de rest van het jaar weinig gepresteerd hebben, dus die zullen er ook niet bij komen.
Dan krijg je bijna de hele top 8 in de PL. Alleen Noppert niet, want ik denk dat Cullen mag blijven vanwege zijn finaleplaats vorig jaar en zijn mastersoverwinning.
Dat betekent dat Noppert en Ross Smith na Cross en Nicholson pas de derde en vierde darters zijn, die geen uitnodiging krijgen na een major overwinning in het jaar ervoor.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Nu kunnen we afwachten wat ze met de premier league gaan doen. Als ze blijven bij dit format en het aantal deelnemers, dan zal denk ik van afgelopen line-up alleen Wade ingeruild worden voor Humphries.
De kwartfinalisten, die vorig jaar niet aan de PL meededen, dat zijn spelers, die de rest van het jaar weinig gepresteerd hebben, dus die zullen er ook niet bij komen.
Dan krijg je bijna de hele top 8 in de PL. Alleen Noppert niet, want ik denk dat Cullen mag blijven vanwege zijn finaleplaats vorig jaar en zijn mastersoverwinning.
Dat betekent dat Noppert en Ross Smith na Cross en Nicholson pas de derde en vierde darters zijn, die geen uitnodiging krijgen na een major overwinning in het jaar ervoor.
Anderson doet ook niet mee denk ik. Dat is niet te verdedigen. Ik denk de volledige top-8 (misschien Aspinall ipv Cross of Noppert, omdat hij een publiekslieveling is). Ross Smith heeft te weinig gepresteerd over het algemeen, die zal wegvallen. Cullen vermoed ik ook niet. Clayton wel, die stond vorig haar ruim bovenaan in de groepsfase. Laatste ticket zal wel na de Masters bekend worden gemaakt.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Clemens krijgt een uitnodiging toch? Commercieel ook heel interessant.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Commercieel gezien is het interessanter het deelnemersveld uit te breiden of ook een second league op te zetten met promotie/degradatie regeling.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Anderson doet ook niet mee denk ik. Dat is niet te verdedigen. Ik denk de volledige top-8 (misschien Aspinall ipv Cross of Noppert, omdat hij een publiekslieveling is). Ross Smith heeft te weinig gepresteerd over het algemeen, die zal wegvallen. Cullen vermoed ik ook niet. Clayton wel, die stond vorig haar ruim bovenaan in de groepsfase. Laatste ticket zal wel na de Masters bekend worden gemaakt.
Cross blijft er wel in denk ik. Noppert twijfelgeval. Dan heb je al zeven spelers (Smith, Wright, Van Gerwen, Pryce, Cross, Clayton en Humphries). Nummer 8 wordt denk ik Aspinall, Noppert, Cullen, misschien Van Den Bergh of toch Wade. Clemens heeft voor de rest echt veel te weinig gepresteerd. Misschien als hij de finale had gehaald van het WK, maar nu echt niet.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Cross blijft er wel in denk ik. Noppert twijfelgeval. Dan heb je al zeven spelers (Smith, Wright, Van Gerwen, Pryce, Cross, Clayton en Humphries). Nummer 8 wordt denk ik Aspinall, Noppert, Cullen, misschien Van Den Bergh of toch Wade. Clemens heeft voor de rest echt veel te weinig gepresteerd. Misschien als hij de finale had gehaald van het WK, maar nu echt niet.
Cross heeft vorig jaar niet meegedaan hè? Verder eens. Laatste, achtste spot wordt denk ik na De Masters bekend gemaakt net als de laatste jaren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Commercieel gezien is het interessanter het deelnemersveld uit te breiden of ook een second league op te zetten met promotie/degradatie regeling.
Zou jij naar een dartsavond gaan waar de b of c garnituur in actie komt? De meeste dartskijkers zijn niet perse fan van iemand speciaal, zoals in het voetbal of f1 wel bij teams is.
Wel eens dat er meer uit het Premier League concept te halen valt. Uitbreiden naar 16 spelers en dan een finaleronde met de beste 8, 4 en 2 zou ik best leuk vinden. Beetje minder pauze tussen al die potjes en je kan best 8 wedstrijden op een avond spelen. Of maak van 1 speelronde 2 avonden achter elkaar.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Cross heeft vorig jaar niet meegedaan hè? Verder eens. Laatste, achtste spot wordt denk ik na De Masters bekend gemaakt net als de laatste jaren.
Ja dat klopt. Maar hij staat nu 6de van de wereld. Kan me niet voorstellen dat ze hem opzijschuiven. En voor wie? Aspinall, Noppert, Cullen en Wade zijn op dit moment niet beter. Van den Bergh misschien?
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Ja dat klopt. Maar hij staat nu 6de van de wereld. Kan me niet voorstellen dat ze hem opzijschuiven. En voor wie? Aspinall, Noppert, Cullen en Wade zijn op dit moment niet beter. Van den Bergh misschien?
Van den Bergh heeft op het WK na niets gepresteerd en het blijft een invitatietoernooi. Op het podium is het een zoutzak, nog los van het feit dat hij een kwal van een persoon is. Verwacht hem niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vraag Barney gewoon joh. Engeland is dol op hem 
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Van den Bergh heeft op het WK na niets gepresteerd en het blijft een invitatietoernooi. Op het podium is het een zoutzak, nog los van het feit dat hij een kwal van een persoon is. Verwacht hem niet.
Ja ok, maar Noppert is ook gewoon uitgenodigd. Alleen Suljovic is nog saaier als darter. Die achtste plek wordt dan wel interessant.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Haalde Anderson en Cross door elkaar. Anderson zal niet meedoen inderdaad.
Laatste ticket zullen ze inderdaad na de Masters bekend maken. Cullen kreeg hem ook, omdat hij de Masters won vorig jaar.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Clemens krijgt een uitnodiging toch? Commercieel ook heel interessant.
Lijkt me niet. Op het WK na heeft hij nagenoeg niks gepresteerd.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ja ok, maar Noppert is ook gewoon uitgenodigd. Alleen Suljovic is nog saaier als darter. Die achtste plek wordt dan wel interessant.
Noppert is nooit uitgenodigd toch? Suljovic heeft nog twee keer de PL gespeeld. 
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Zou jij naar een dartsavond gaan waar de b of c garnituur in actie komt?
De nummer 11 - 20 van de wereld is gewoon ook topvermaak hoor. En als ze de second league als voorprogramma van een premier league-partij doen, dan komen de mensen wel.
Bij andere dartstoernooien zit de zaal ook niet alleen vol als er top-8 spelers op het podium staan.
Beetje denigrerend bericht van jou.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
De nummer 11 - 20 van de wereld is gewoon ook topvermaak hoor. En als ze de second league als voorprogramma van een premier league-partij doen, dan komen de mensen wel.
Bij andere dartstoernooien zit de zaal ook niet alleen vol als er top-8 spelers op het podium staan.
Zelfs buiten de top 20. Mannen als Van Barneveld, VD Voort, Gurney, Anderson, Whitlock, Bunting, Dobey, Huybrechts, Lewis etc. Geen top, maar er zitten wel populaire mannen tussen. Een wedstrijd Van Barneveld-Anderson trekt denk ik meer publiek dan bijvoorbeeld Noppert tegen VD Bergh. Doe er dan ook nog twee vrouwen bij, en je hebt topvermaak.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Klopt van een tweede niveau toernooi bij de PL heb je ook gewoon een lading aan major winnaars erbij zitten.
Als je nu een PL heb met Smith, Wright MvG, Price, Humphries, Cross, Clayton en Cullen. Dan kan je daar een tweede toernooi neerzetten met 8 a 10 spelers uit de bak met spelers Barney, Noppert, Dirk, Aspinall, Wade, Dimitri, de Sousa, Searle, Heta, Ross Smith, Clemens, Dobey en Anderson uit de top 32.
Daarnaast kan je ook nog spelers, die upcoming zijn omdat ze zich zonder tourkaart al bewezen hebben zoals Scott Williams, Rock en Rafferty. Zijn ook prima talenten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Er is niks denigrerends aan. Het publiek wil de top van de top zien. Je gaat bij de F1 ook niet naar een race kijken met rijders die net niet goed genoeg zijn voor de F1 en bij darts wil je van Gerwen, Price en Wright zien en niet De nr 17 tegen de nr 20. Zo werkt het nu eenmaal, ook al zijn dat behoorlijke darters. Helmond Sport-Oss trekt in de eerste divisie ook nauwelijks kijkers in het stadion en op de tv, Ajax-Feyenoord wel.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Er is niks denigrerends aan. Het publiek wil de top van de top zien.
Het is wel degelijk denigrerend, of op zijn minst lichtelijk denigrerend dan, en ook bij potten tussen de subtop zit de zaal vol.
Anders kun je beter ook alleen maar de top-4 uitnodigen voor de PL, want de potten tussen de lagere spelers zijn niet belangrijk blijkbaar.
Ik heb het niet over wedstrijden tussen pakweg nummer 56 en nummer 78 van de Order of Merit. Maar over promotie/degradatie-regeling die het ook voor de onderste plaatsen in de PL nog interessant maakt om te strijden behalve alleen maar voor het geld, en voor een subtopper (Dirk van Duivenbode? Dimitri van den Bergh?) die ook kan promoveren naar de PL.
Met alleen maar een paar topplaatsen, en verder invitatie, is de PL voor mij juist een redelijk oninteressant toernooi. En ik ben *ook* publiek.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Er is niks denigrerends aan. Het publiek wil de top van de top zien. Je gaat bij de F1 ook niet naar een race kijken met rijders die net niet goed genoeg zijn voor de F1 en bij darts wil je van Gerwen, Price en Wright zien en niet De nr 17 tegen de nr 20. Zo werkt het nu eenmaal, ook al zijn dat behoorlijke darters. Helmond Sport-Oss trekt in de eerste divisie ook nauwelijks kijkers in het stadion en op de tv, Ajax-Feyenoord wel.
Beetje kromme vergelijking. Waar denk je dat het publiek meer op zit te wachten, een wedstrijd Van Barneveld-Anderson of Noppert-VD Bergh? Ik denk toch echt dat Barneveld-Anderson dan Ajax-Feyenoord is, en Noppert-VD Bergh Helmon Sport-Oss.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Die top is wel een stuk breder dan de 8 spelers, die bij het darts mee doen. Er zijn momenteel weinig stabiele toppers. De meeste spelers buiten de top 4 tussen plek 5-20 ontlopen elkaar niet zoveel (dan heb je buiten de top 20 nog spelers, die hard op weg zijn om daar te komen), daar kan je makkelijk een tweede divisie bij maken. Dat is eerder de
subtop van de eredivisie, dan Helmond-Oss.
Ook de top 4 blinkt nou niet uit in superioriteit. Wright verliest dit jaar van O'Connor, Ross Smith, Huybrechts en Dimitri o.a. in diverse majors. Price verliest daar van Rodriquez, Joyce, Clemens en Aspinall bijvoorbeeld.
Je kan wel twee premier leagues vullen met spelers, die gemiddeld tussen de 95 en 100 kunnen gooien meerdere avonden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.