• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.233 series
  • 34.014 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.121 gebruikers
  • 9.378.696 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Beetje kromme vergelijking. Waar denk je dat het publiek meer op zit te wachten, een wedstrijd Van Barneveld-Anderson of Noppert-VD Bergh? Ik denk toch echt dat Barneveld-Anderson dan Ajax-Feyenoord is, en Noppert-VD Bergh Helmon Sport-Oss.

Ik snap je wel, maar toch ziet het publiek het denk ik anders. Die willen de top van de top zien. Ik zeg ook niet dat de rest niet goed is, maar als je goed moet betalen voor een kaartje dan wil je ook de top zien. Niemand komt voor vd Bergh nee, maar wel als hij in de avond van Van Gerwen en Price geprogrammeerd zit.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik snap je wel, maar toch ziet het publiek het denk ik anders. Die willen de top van de top zien. Ik zeg ook niet dat de rest niet goed is, maar als je goed moet betalen voor een kaartje dan wil je ook de top zien. Niemand komt voor vd Bergh nee, maar wel als hij in de avond van Van Gerwen en Price geprogrammeerd zit.

Eens, maar laten we eerlijk zijn. Top van de top zijn op dit moment alleen Van Gerwen en Smith. Price en Wright ook als er geen afleiding is (privé/publiek). Dan heb je het maar over vier spelers. Als het echt om topentertainment en kwaliteit zou draaien, dan zou je alleen die vier centraal moeten stellen, met daarbuiten alleen de 8/10 darters die ook echt publiek trekken. Wie dat zijn weet ik niet precies, maar ik denk de organisatie wel.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Tennisseizoen ook weer begonnen en in de eerste week halen zowel Botic, als Tallon de halve finale van een atp toernooi. Tallon ietwat gelukkig met het terugtrekken van Cilic. Nederlandse finale is zelfs mogelijk. Zitten allebei in de andere helft.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Er is niks denigrerends aan. Het publiek wil de top van de top zien. Je gaat bij de F1 ook niet naar een race kijken met rijders die net niet goed genoeg zijn voor de F1 en bij darts wil je van Gerwen, Price en Wright zien en niet De nr 17 tegen de nr 20. Zo werkt het nu eenmaal, ook al zijn dat behoorlijke darters. Helmond Sport-Oss trekt in de eerste divisie ook nauwelijks kijkers in het stadion en op de tv, Ajax-Feyenoord wel.

Je vergeet nogal wat factoren in je analyse. Emotionele binding met een streek bijvoorbeeld. Zonder zou ajax-feyenoord nooit in deze lijst kunnen staan; in de eredivsie spelen geen internationale sterren. Verre van zelfs.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Griekspoor wint zijn allereerste ATP toernooi. Leuk.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Griekspoor en Zandschulp treffen elkaar misschien in een eventueel behaalde tweede ronde. Dat is wel zonde.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Slecht nieuws voor degenen die de goatrace volgen. Djokovic kampt met een hamstringblessure.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Zo, lekkere comback van Barney tegen Humphries. 6-5 winnen na een 1-5 achterstand. 101,10 is ook zeker niet verkeerd. Hij heeft zo zijn dagen nog wel hoor, hopelijk wordt het een goed seizoen voor hem.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Zo, lekkere comback van Barney tegen Humphries. 6-5 winnen na een 1-5 achterstand. 101,10 is ook zeker niet verkeerd. Hij heeft zo zijn dagen nog wel hoor, hopelijk wordt het een goed seizoen voor hem.

Blijft een heerlijke darter die alleen jammer genoeg keihard door een ondergrens nog kan zakken of soms gewoon enorme pech heeft door heel hoog te gooien maar dan een nog betere speler te treffen.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Voorlopig dus 3 zomer- en 2 winterspelen gered van de betaalmuur. Goed nieuws.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Of verplicht naar Eurosport moeten gaan. Echt een vreselijke baggerzender.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Eens, hoewel de NOS ook niet perfect is (verre van). Te veel gelul van de analisten, en te weinig sport. Te veel de nadruk op de Nederlandse sporters, en te weinig op de andere sporten waar wij minder goed in zijn. Sedoc is een prachtvent, maar in de tijd dat hij voor de honderdste keer uitlegt hoe je over een horde moet springen, kan je ook sport laten zien.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Pijnlijk om Nadal zo te zien. Mijn favoriete tennisser aller tijden, maar het is klaar. Misschien dat hij op RG nog ver kan komen, maar wat doe je jezelf en je lichaam aan?

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Duidelijk een grote kans voor djokovic om zichzelf volledig terug in de goatrace te brengen. Hierna roland garros. Mocht djokovic dit toernooi winnen dan lijkt RG mij een moetje voor nadal.

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4520 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Eens, hoewel de NOS ook niet perfect is (verre van). Te veel gelul van de analisten, en te weinig sport. Te veel de nadruk op de Nederlandse sporters, en te weinig op de andere sporten waar wij minder goed in zijn. Sedoc is een prachtvent, maar in de tijd dat hij voor de honderdste keer uitlegt hoe je over een horde moet springen, kan je ook sport laten zien.

Precies dit, ik vind NOS echt bijzonder matig als het gaat om sport uitzenden. tijdens de NOS*. En elke 2 jaar proberen ze weer eens wat anders. Ook weleens gehad dat ze elk uur een samenvatting uitzonden van de dag. Of een overzicht van de dag zo rond 7 uur terwijl er gewoon livesport is. In Tokyo en Beijing kon dat nog wel aangezien men daar eind van de middag wel was uitgesport, maar Parijs, LA en Milaan komende drie keer zal ook livesport in de avond hebben.

Nee, Eurosport is wat onpersoonlijk maar daar zenden ze tenminste vrij veel sport uit.

Het enige echt grote voordeel van de NOS waren de gratis digitale kanalen waar ik alles kon zien wat ik wilde zien. Bij Eurosport kan dat niet.

*Ook verkiezingsavonden trouwens. Enorm oppervlakkig, iemand die de uitslagen voorleest maar volgens mij geen benul heeft wat dat betekent allemaal. Echt gemaakt voor dummies. Als ik dat vergelijk met de BBC of CNN welke diepgang daar te zien is.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Griek is op het juiste spoor, en Zand is in zijn schulp gekropen.

Tot zover de naamgrappen voor vandaag.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Beide trokken hun niveau van Pune door dus. Botic verloor in de semi's van Bonzi waar Tallon van hem in de finale won.

Wel een pijnlijke nederlaag in straight sets voor Botic. Waar hij zijn eerste ATP titel hoopte te winnen dit jaar heeft Tallon dat al gedaan en nu is hun onderlinge treffen ook in het voordeel van Tallon. Eventjes zakte Tallon weg, maar hij lijkt de goede lijn weer in te zetten.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

De goatrace gaat verder op roland garros. Zoveel is wel duidelijk. Nog niet officieel natuurlijk, maar met een hamstringblessure kun je geen slam winnen.

Djokovic maakt zich zorgen over blessure: 'Mijn hamstring is totaal niet in orde' | Tennis | NU.nl

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

En Medvedev eruit. Nog even en djokovic pakt deze slam op krukken.

Uittocht topspelers gaat verder: ook Medvedev klaar op Australian Open | Tennis | NU.nl

Gekkigheid natuurlijk. Niet fit = uitschakeling. Dit toernooi is de ultieme kans voor de subtop. Wie pakt straks de australian open?

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

En Medvedev eruit. Nog even en djokovic pakt deze slam op krukken.

Uittocht topspelers gaat verder: ook Medvedev klaar op Australian Open | Tennis | NU.nl

Gekkigheid natuurlijk. Niet fit = uitschakeling. Dit toernooi is de ultieme kans voor de subtop. Wie pakt straks de australian open?

Als hij nu De Minaur en Rune/Roeblev overleefd, dan haalt hij de finale wel. Dat andere deel aan die kant heeft Bautista/Murray/Paul als betere spelers.

Goede kans inderdaad dit voor Tsitsipas en Auger-Aliassime.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Vandaag beweegt de goat in spe soepel en verloopt eea vlotjes. Zo. En nu ga ik zelf aan de sport.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Wel pech dat de Nederlanders tegen elkaar moesten en daarna tegen één van de twee grootste mannen in vorm. Tsitsipas speelt echt sterk.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Pfff Roeblev ook compleet kansloos in straight sets afgedroogd door Djokovic. Paul zal er net zo hard afgaan. Het is hopen op Tsitsipas, die lijkt me namelijk ook heel makkelijk te winnen in de semis.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

Pfff Roeblev ook compleet kansloos in straight sets afgedroogd door Djokovic. Paul zal er net zo hard afgaan. Het is hopen op Tsitsipas, die lijkt me namelijk ook heel makkelijk te winnen in de semis.

Als zijn hamstring het houdt (daar begint het voorzichtig op te lijken) dan schrijft meneer De Geit gewoon nr 22 op zijn naam.

En dan moet Nadal komend jaar RG winnen om in de race te blijven.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

De goatrace krijgt een vervolg tot de finale: zondag djokovic vs tsitsipas. Bij winst voor djokovic komt nadal danig onder druk te staan op roland garros.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Splinters schreef:

De goatrace krijgt een vervolg tot de finale: zondag djokovic vs tsitsipas. Bij winst voor djokovic komt nadal danig onder druk te staan op roland garros.

Leuk, als het meezit probeer ik wat van de wedstrijd mee te pakken, verder nog niks van dit hele toernooi gezien.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Leuk, als het meezit probeer ik wat van de wedstrijd mee te pakken, verder nog niks van dit hele toernooi gezien.

Het tijdsverschil is inderdaad nogal een dingetje. Zelf heb ik bijvoorbeeld ook nog geen hele wedstrijd gezien. Maar zondagochtend zit ik wel de hele wedstrijd voor de buis.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Halftien start?

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Halftien start?

Jep.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.