- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Femke Kok, de Femke Bol van het schaatsen.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Mja, maar 8 jaar geleden was het gewoon goud voor de vrouwen en vier jaar geleden zilver. Dus op zich is het niet heel gek dat ze er dan niet veel meer training in gaan stoppen.
De mannen lijken er meer mee bezig gegaan en zijn ook wel een hecht clubje, maar die gaan het gewoon afleggen (hoogstens brons).
Volgens mij is het probleem conservatisme in de aanpak. Duwen duwen duwen!!! Dat is de winnende tactiek en dat is al een paar jaar duidelijk. Hoe kan je dan vasthouden aan een aanpak zonder duwen? Onbegrijpelijk.
Ja, maar dat laat alleen maar zien dat ze met training gewoon iedere keer goud kunnen winnen (met overmacht). Want dat Roest en Kramer langzamer rijden dan drie Amerikaanse schaatsers waar ik nog nooit van gehoord heb is een aanfluiting. Bosker, Roest en Kramer rijden graag samen, maar volgens mij trainen ze niet veel samen (niet gezien in ieder geval). En dan zijn ze ook nog van de zelfde commerciële ploeg... Wat hebben ze daar gedaan in godsnaam de afgelopen jaren. Ze duwen elkaar niet eens in de bochten.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5301 stemmen
Mja, maar 8 jaar geleden was het gewoon goud voor de vrouwen en vier jaar geleden zilver. Dus op zich is het niet heel gek dat ze er dan niet veel meer training in gaan stoppen.
De mannen lijken er meer mee bezig gegaan en zijn ook wel een hecht clubje, maar die gaan het gewoon afleggen (hoogstens brons).
Volgens mij is het probleem conservatisme in de aanpak. Duwen duwen duwen!!! Dat is de winnende tactiek en dat is al een paar jaar duidelijk. Hoe kan je dan vasthouden aan een aanpak zonder duwen? Onbegrijpelijk.
Vaak gaat het goed inderdaad, maar dat is geen vanzelfsprekendheid
Denk dat het ook wel uitmaakt dat men normaal op de klok rijd en dat bij de achtervolging je vooral je directe tegenstander moet verslaan. Dat vraagt misschien ook wel een andere manier van rijden en daarmee om trainingsarbeid om te leren hoe daarmee om te gaan
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4514 stemmen
Femke Kok, de Femke Bol van het schaatsen.
Ze ziet er ook scherp uit met veel plezier. Die gaat podium rijden.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hup Fraaie Friese Femke.
Boe Jutta (antipathie by proxy).
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nog even genieten met Engels commentaar. Doet ook een verdienstelijke poging om alle namen uit te spreken aan het eind:
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4514 stemmen
“Zou het een verrassing zijn?”, nou kijk even naar de snelheden onderin beeld en je hebt je antwoord al meneer Dijkstra.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Toch wel speciaal hoor, die Erin Jackson.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
“Zou het een verrassing zijn?”, nou kijk even naar de snelheden onderin beeld en je hebt je antwoord al meneer Dijkstra.
Meneer Dijkstra presteert het met het wielrennen al 25 jaar om steevast de verkeerde namen te noemen in een ontsnapping. Als vervolgens de vlucht weg is noemt hij altijd de "kanshebbers" die vaste prik als eerste lossen. Met twee mensen op het ijs zou het allemaal wat overzichtelijker moeten zijn voor Herbert, maar ook dat is er teveel aan voor hem. Het is een volstrekt incapabele verschrikking deze man.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Wat een deceptie bij de ploegenachtervolging. De mannen stellen hier teleur, maar die kunnen ook niet beter volgens mij. De teleurstelling over de drie vrouwen is groter, vooral omdat je ziet dat zij nog een stuk harder kunnen als ze wat beter samen gaan rijden. En dus meer samen gaan trainen. Want ook nu leek het weer nergens op, hoewel ze wel gewoon de tweede tijd rijden (hoewel die Japanse dames er niet vol voor hoefden gaan).
De mannen kunnen gewoon niet beter dus tja, de teleurstelling over dit trio is wat minder groot.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Of starten met duwen, of niet meer meedoen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nu doen ze het wel. Niet meer bang voor een metootje, gewoon die hand op de bibs.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
5 meter geschaatst door de Japanse vrouwen en de naam van Johan de Wit is alweer gevallen.
Kom op Mio!
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Als we als mannen niet van deze Amerikanen kunnen winnen, dan kunnen we beter stoppen. Geen idee wie deze schaatsers zijn?
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Denk dat het niet belangrijk is welke naam er schaatst, maar vooral wat voor team er staat. Dat wij te weinig trainen en de tactiek en techniek waarschijnlijk niet zo snel door ontwikkelen, als andere landen zal ook meespelen.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Dit was echt hemeltergend slecht... En deze schaatsers rijden zelfs nog in hetzelfde team. Hoe zal Dai Dai N'tab hiernaar kijken?
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik geloof niet zo in dat 'team' gepraat. Je hoeft echt geen vrienden te zijn om hard te kunnen schaatsen samen. Het gaat om de tactiek. Je moet duwen. En daarvoor moet je samen trainen. Maar sfeer of vriendschap of samen lachen, dat doet allemaal niet ter zake. (En verder moet je ook goed materiaal hebben, dus een gestroomlijnde helm en niet dit soort kinderhelmpjes.)
Verder gewoon een mooi onderdeel. Tenmiste de landen die weten wat ze aan het doen zijn.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Koen zit er met zijn vileine lachje lekker in hoor!
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Mooi interview wel met de vrouwen achteraf, vooral de big-smile bij de vedettes als het over dat jonkie ging.
Zometeen kunstschaatsen! Zelf kom ik normaliter m'n stoel alleen uit voor een lange kür, maar he, iedereen is anders.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Dit was echt hemeltergend slecht... En deze schaatsers rijden zelfs nog in hetzelfde team. Hoe zal Dai Dai N'tab hiernaar kijken?
Als die niet gevallen is zal hij wel kijken met het idee dat een vierde plek op de 500 voor hem een wereldsucces zou zijn geweest.
Al dat gezeur over dat team. We hebben gewoon teveel toppers op individuele afstanden om ons erg met een team bezig te kunnen houden. Dat team is leuk bij de OS, maar die commerciële schaatsers moeten tussen de Olympische Spelen door ook nog vier jaar lang hun brood verdienen op individuele afstanden (of een enkeling in een toernooi). Natuurlijk trainen ze liever op de individuele afstanden dan op zo'n team. Daar betalen hun sponsors geld voor namelijk.
Zo'n team is leuk voor landen die toch amper aan de negen individuele kansrijke sporters komen, zoals Noorwegen, of Japan of dat soort landen. Die hebben dan ruimte om ook mensen te laten trainen voor een team.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Als die niet gevallen is zal hij wel kijken met het idee dat een vierde plek op de 500 voor hem een wereldsucces zou zijn geweest.
Al dat gezeur over dat team. We hebben gewoon teveel toppers op individuele afstanden om ons erg met een team bezig te kunnen houden. Dat team is leuk bij de OS, maar die commerciële schaatsers moeten tussen de Olympische Spelen door ook nog vier jaar lang hun brood verdienen op individuele afstanden (of een enkeling in een toernooi). Natuurlijk trainen ze liever op de individuele afstanden dan op zo'n team. Daar betalen hun sponsors geld voor namelijk.
Zo'n team is leuk voor landen die toch amper aan de negen individuele kansrijke sporters komen, zoals Noorwegen, of Japan of dat soort landen. Die hebben dan ruimte om ook mensen te laten trainen voor een team.
Op zich heb je gelijk, maar waarom dan die aanwijsplekken? Ik ben de grootste Sven Kramer fan die er is, maar hij had op deze OS niets te zoeken. Met het trio Bergsma, Roest en Nuijs/Krol waren we ook minimaal vierde geworden. En Bokser/Kramer/Roest rijden al in hetzelfde team he. Dus zoveel moeite is het ook niet om met z'n drieën samen te trainen.
En Isabelle Weidemann heeft gewoon goud, zilver en brons gewonnen deze OS. Takagi drie keer zilver en misschien wel goud op de 1000m. Dus het is onzin dat de ploegenachtervolging ten koste gaat van je individuele afstanden.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Ik ben ook niet zo heel erg voor aanwijsplekken, maar vanuit de KNSB is het wel logisch. De KNSB is geen commercieel team, en het enige belang voor de KNSB is wellicht een zo hoog mogelijk medaillescore op de OS. Dat bepaalt namelijk de subsidie die de KNSB krijgt vanuit de NOC*NSF.
En ik kan me indenken dat als je de keuze hebt tussen een team met Kramer-Bosker-Roest, een Tijmen Snel op de 1500 en een DaiDai N'Tab op de 500, dat je dan de kans het grootst acht dat dat team een medaille haalt.
Ik denk ook dat dat zo is. Ik zie N'Tab of Snel ook geen vierde geworden zijn op de 500 resp. 1500 meter.
Maar je weet het nooit. Het is een keuze die de KNSB moet maken en die te verdedigen is.
De uitslag op het OKT 1500 was:
Kjeld Nuis - 1.43,85.
Thomas Krol - 1.43,87.
Tijmen Snel - 1.45,16.
Patrick Roest - 1.45,30.
Marcel Bosker - 1.45,65.
Het verschil tussen Nuis/Krol en de nummers 3,4 en 5 is erg groot. Tussen Snel en Bosker niet heel groot.
Door Bosker dan aan te wijzen, kon hij ook meedoen met het team waar hij al ingetraind voor was.
Uitslag 1500 meter Olympische Spelen:
Kjeld Nuis 1:43.21 OR
Thomas Krol 1:43.55
Kim Min-Seok 1:44.24
Peder Kongshaug 1:44.39
Connor Howe 1:44.86
Joey Mantia 1:45.26
Ning Zhongyan 1:45.28
Sergey Trofimov 1:45.32
Marcel Bosker 1:45.42
Tijmen Snel had een minimale kans gehad op de bronzen plek.
Over de 500 meter hoef ik het niet eens te hebben.
"Dus het is onzin dat de ploegenachtervolging ten koste gaat van je individuele afstanden."
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het moeilijk is in een land met veel commerciële schaatsers die op individuele afstanden trainen. Schouten heeft ook goud, goud en brons, Wüst ook goud en brons. Het hangt van het materiaal af. Bij de mannen hebben we niet heel veel goede schaatsers in de langere afstanden. Echt niet. Een oude Bergsma, een Roest, en dan houdt het op. Misschien had Bergsma in het team moeten zitten, maar of dat uitgemaakt had?
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Met deze korte kür verdient ze vast een vrije kür.
(Echt, wat weten sommige van die schaatssters trouwens hun optreden te verkloten met afgrijselijke muziek.)
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hoe gaat het eigenlijk met otherfool? Zijn grote vriend zit in de studio
.
Uiteraard heb ik dit kermisonderdeel gelaten voor wat het was. Als mijn oog dan ook nog eens leest dat de volstrekt abjecte schoonspringer KV, die zelf overigens 4 jaar terug zo hard faalde dat hij zelfs bij dit B-onderdeeltje uit het team werd gezet, door de NOS schijnbaar als beeldbuisvervuiling is opgevoerd, weet ik weer: de niet-kijker had gelijk.
Hoogste tijd voor de 1000 meter in plaats van dit soort wegwerponderdelen waar Nederland volkomen terecht niet voor traint.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
De laatste serieuze prestatie van KV in het schaatsen was brons op de WK afstanden.
In 2015.
Ze hadden net zo goed, of liever natuurlijk, Hilbert van der Duim uit kunnen nodigen in de studio.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dat hij überhaupt nog schaatst verbaasde me. Moest het opzoeken, maar hij heeft de NK allround nog gedaan met twee derde plaatsen. In dat veld alleen geen wereldprestatie.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Op zich heb je gelijk, maar waarom dan die aanwijsplekken? Ik ben de grootste Sven Kramer fan die er is, maar hij had op deze OS niets te zoeken. Met het trio Bergsma, Roest en Nuijs/Krol waren we ook minimaal vierde geworden. En Bokser/Kramer/Roest rijden al in hetzelfde team he. Dus zoveel moeite is het ook niet om met z'n drieën samen te trainen.
En Isabelle Weidemann heeft gewoon goud, zilver en brons gewonnen deze OS. Takagi drie keer zilver en misschien wel goud op de 1000m. Dus het is onzin dat de ploegenachtervolging ten koste gaat van je individuele afstanden.
NL heeft er gewoon niet aan gewerkt. Andere ploegen zijn duidelijk doorgegroeid hierin. Ik denk dat Nuis nog wel had willen rijden. Aangezien hij niks meer had deze OS. Krol niet denk ik, die moet de 1000 nog rijden.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
De laatste serieuze prestatie van KV in het schaatsen was brons op de WK afstanden.
In 2015.
Ze hadden net zo goed, of liever natuurlijk, Hilbert van der Duim uit kunnen nodigen in de studio.
Met Hilbert kon (kan?) je tenminste nog lachen. Het lijkt er de afgelopen 10 jaar op dat dat bij de NOS verboden is.
Groenewold, Rintje, ter Mors, allemaal zeer kundige analisten, maar een beetje lucht zou ook weleens aardig zijn.
Daar hoef je bij Henry en Rivka ook niet voor aan te kloppen. Dan is Dione in elk geval nog vrolijk.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Met Hilbert kon (kan?) je tenminste nog lachen. Het lijkt er de afgelopen 10 jaar op dat dat bij de NOS verboden is.
Groenewold, Rintje, ter Mors, allemaal zeer kundige analisten, maar een beetje lucht zou ook weleens aardig zijn.
Daar hoef je bij Henry en Rivka ook niet voor aan te kloppen. Dan is Dione in elk geval nog vrolijk.
Inderdaad. Hoewel Gregory Sedoc en Estavana Polman wel twee schoten in de roos waren afgelopen zomer. Polman zat ook veel bij VI Oranjezomer. Geweldige vrouw. Maar lachen is inderdaad verboden bij de NOS. Wust en Kramer zullen nu ze gestopt zijn ook wel eens langskomen. Ook geen lachebekjes. Kjeld Nuis zal over een aantal jaar natuurlijk wel perfect zijn als analist.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.