- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik dacht even dat Erben een grapje maakte, maar het lijkt echt te gaan gebeuren...
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Ik dacht even dat Erben een grapje maakte, maar het lijkt echt te gaan gebeuren...
Misschien moet hij maar gaan wielrennen of zo, kan hij ook het veldrijden en het mountainbiken er bij doen. Dat zou sensationeel zijn.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
In het verleden op de Winterspelen hebben de mannen toch veel meer bereikt.
Ga de laatste 10 winterspelen anders eens de gouden plakken tellen voor de mannen, en voor de vrouwen.
In Zuid Korea alleen inderdaad de vrouwen een keer ruimer, als ik vlugtig kijk. Daarvoor was het of ongeveer gelijk of regelmatig de mannen.
Ff uitgerekend. We lopen qua medailles achter op onze top medailles. We hebben er nu 10. 2018 waren dat er 13 (uiteindelijk 20), voornamelijk door de 3 medailles op de 3000 (nu 1) en een gouden voor Knegt. 2014 waren dat er 14 (uiteindlijk 24), maar daar hadden we meer medailles op 5 en de 10. stuks op 3 afstanden en nu 3.
Bij het schaatsten halen we misschien nog 7 medailles, Schulting nog eentje op de 1500 en dames relay. Dus 9. Misschien Bos morgen. Zeker kanshebber.
Bobsleeën, skiën en snowboard hebben we dan nog, maar geen idee wat we daar kunnen.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Ik tel het aantal medailles eigenlijk nooit bij elkaar op. Zilver en brons kun je op een hoop gooien, maar goud is van andere orde. Daar zit namelijk een titel aan vast. Dat is uniek.
De laatste twee keer hebben we 8 goud gehaald (= 8 olympische titels). Het kan zomaar verbeterd worden dit jaar. Beetje mazzel met de ploegenachtervolgingen, een massastartje, de 1000 mannen, wat geluk nog bij shorttrack... het kan zomaar 10 worden.
Maar het kan ook bij 5 blijven.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dan gok ik op 9 met 1000 meter mannen, Schouten op de massastart, Schulting en de relay dames. Dan zijn de ploegenachtervolging misschien nog een bijkomende bonus. 1500 races hebben ook laten zien, dat een 1000 bij de vrouwen er met geluk bij kan komen.
Op de 500 moet het wel heel erg meezitten om een überhaupt een medaille te pakken.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Tja, er is meer dan langebaanschaatsen. Een handvol anderen kunnen zich nu een paar jaar focussen op zijn tijd. En over 4 jaar duikt een ander seconden onder deze tijd. Dikke kans dat dat een nederlander is.
Uiteindelijk houdt dat natuurlijk een keer op, maar gezien het gemak waarmee records worden gereden ziet het ernaar uit dat voorlopig niet het maximale aan atletisch vermogen wordt gevraagd.
Onderstaand plaatje is wat dat betreft illustratief:
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Op zich heb ik niet zo veel met dat snowboarden, maar gisteren zag ik die halfpipe finale en wat die Kaishu Hirano dan doet is toch wel indrukwekkend.
Tweede run van de finale doet hij voor het eerst ooit een bepaalde trick (triple cork of zoiets) in combinatie met een volledige run. Krijgt dan genoeg punten voor zilver, maar niet voor goud.
Doet hij het in de derde run gewoon nóg een keer en dan met een beter vervolg er achteraan, om alsnog goud te pakken.
Echt knap.
Dat is alsof Epke Zonderland zijn drievoudige combinatie van vluchtelementen op de OS nog een keer opnieuw moest laten zien in dezelfde wedstrijd.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Japanse schaatsers op het ijs, dus het gaat weer over Johan de Wit.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
"De alfa en omega van het Japanse schaatsen"
Mijn hemel.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Naar het goud bij de ploegenachtervolging vrouwen kunnen we iig (alweer) fluiten. Alle ploegonderdelen verlopen deze Spelen tot nu toe ruk voor team-NL.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dames relay bij het shorttrack niet.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Blij toe. Schaatsen is een individuele sport. Medaille op teampursuit is alleen voor B-rijders als Bosker en Koen V. interessant. Ik zal er als schaatsfan niet naar kijken iig. Om nog maar te zwijgen van dat kermisnummer met die helmpjes op...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Als Irene Schouten in beeld is kijk ik.
Overigens zou het bij de mannen ook wel heel tof zijn als Sven en Roest een gouden medaille zouden kunnen binnenhengelen. Laten we eerlijk zijn, dat vind jij ook niet te versmaden otherfool.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
De zoon van een molenbouwer valt tegen.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Nou dat was Nederland. Op naar Bos vanmiddag.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Hoe bijzonder blijft 2014 wel niet met dat Nederlandse podium.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
2x valse start gegeven waar helemaal niks te zien was... Omdat er een Chinees op 1 stond?
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Dat had ik dus precies hetzelfde!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Als Irene Schouten in beeld is kijk ik.
Overigens zou het bij de mannen ook wel heel tof zijn als Sven en Roest een gouden medaille zouden kunnen binnenhengelen. Laten we eerlijk zijn, dat vind jij ook niet te versmaden otherfool.
Neen, dat kan me echt niet boeien. Ik gun Sventastic het allerbeste, maar dat is niet om zijn imposante, magistrale en ongeëvenaarde carrière af te sluiten met een B-nummer (of in geval van de massastart met een C-nummer). En dan als grootste sporter aller tijden blij moeten zijn met zo'n nep-plak... Den gruwel.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Mooie bronzen plak voor Bos. Goud heeft er niet ingezeten, maar run 1 heeft haar wel het zilver gekost
.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Mooi de vrouwen relay. Wat een geweldige race van Velzenboer. Schulting altijd goed en de rest prima.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Geweldige race! Wel stressvol om naar te kijken. Heb ik bij geen één andere sport zo erg als met shorttrack.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Kijken jullie mee Wust, Schouten en De Jong. Dit is hoe een team eruit hoort te zien! Plezier, harmonie, armen om elkaar heen en vriendschap. Nou hoeft dat laatste nog geeneens, maar hier staan vier vrouwen die voor elkaar door het vuur gaan.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Dikke faal trouwens van de NOS. Geweldige ijshockeywedstrijd tussen Zweden en Finland onderbreken bij een 3-3 stand voor Shortrack (geen Nederlanders), reclame en geouwehoer over shortrack.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Team? Velzenboer deed het toch gewoon in d'r eentje? 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Geweldige race! Wel stressvol om naar te kijken. Heb ik bij geen één andere sport zo erg als met shorttrack.
Ik vind het door de vele mensen op het ijs lastig te volgen. Kwam er qua spanning niet helemaal in, heb gewoon geboeid gekeken. Knappe prestatie.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5301 stemmen
Kijken jullie mee Wust, Schouten en De Jong. Dit is hoe een team eruit hoort te zien! Plezier, harmonie, armen om elkaar heen en vriendschap. Nou hoeft dat laatste nog geeneens, maar hier staan vier vrouwen die voor elkaar door het vuur gaan.
Het is niet alleen dat. Het is ook de al jarenlang misplaatste arrogantie bij het langebaanschaatsen door te denken dat als er zo gemakkelijk een medaille gewonnen kan worden, dat je er dan mee wegkomt om nauwelijks tijd te steken om te oefenen als team want individuele kwaliteit genoeg toch
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Poeh, de ploegenachtervolging mannen wordt wel spannend dinsdag. Vier landen dicht bij elkaar.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Het is niet alleen dat. Het is ook de al jarenlang misplaatste arrogantie bij het langebaanschaatsen door te denken dat als er zo gemakkelijk een medaille gewonnen kan worden, dat je er dan mee wegkomt om nauwelijks tijd te steken om te oefenen als team want individuele kwaliteit genoeg toch
Mja, maar 8 jaar geleden was het gewoon goud voor de vrouwen en vier jaar geleden zilver. Dus op zich is het niet heel gek dat ze er dan niet veel meer training in gaan stoppen.
De mannen lijken er meer mee bezig gegaan en zijn ook wel een hecht clubje, maar die gaan het gewoon afleggen (hoogstens brons).
Volgens mij is het probleem conservatisme in de aanpak. Duwen duwen duwen!!! Dat is de winnende tactiek en dat is al een paar jaar duidelijk. Hoe kan je dan vasthouden aan een aanpak zonder duwen? Onbegrijpelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.