- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gaap. Splintertje heeft weer een nieuw trolmomentje gevonden, nu moet waanzinnige gigant Federer eraan geloven. En mensen gaan nog de discussie met hem aan ook.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik denk dat Splinters inhoudelijk best een paar aardige punten aansnijdt, al doet Fisico daar zeker niet voor onder. Maar of de discussie in zichzelf zo zinvol is, dat is natuurlijk te betwijfelen. Er bestaat niet zoiets als een GOAT. Nergens in en zelfs niet in sport. Elke topspeler heeft weer zijn eigen verhaal, eigen talenten, eigen momenten van glorie en van falen. Je kan Grand Slams tellen, prima, maar laat het daar dan ook bij, zonder allerlei conclusies te willen trekken van wie de grootste of de beste is.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
True. Wat ik ook al eerder aangaf. Toch geweldig dat deze drie samen, bijna evenredig van de 80 grandslams de afgelopen 20 jaar er 61 hebben geworden. Dan verdiend er geen de term GOAT.
Ben benieuwd hoe het verdeeld was, als Murray, Wawrinka en Del Potro fit waren gebleven. Die hadden er zeker ook wat gewonnen
kos
-
- 46688 berichten
- 8846 stemmen
Het lijkt me sowieso volslagen onzin om van die 3 groten de allergrootste uit te kiezen. Voor alle drie is wat te zeggen.
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Maar voor Nadal na gisteren het meest 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Als de Djoker gewoon z'n prikkies had gehaald en wat gluten had gegeten dan was het een ouderwetse veegpartij geworden en spraken we uberhaupt niet meer over Rafa. 
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Morgen gaan de Olympische Winterspelen officieus van start. De openingsceremonie vindt vrijdag plaats. Hoeveel medailles denken de noorderburen deze keer binnen te halen?
Ik heb er voor België eerlijk gezegd weinig zicht op. Afgaande op het verleden zou ´een´ medaille al flink zijn (Swings?). 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Wij spreken louter van 'plakken'.
Geen flauw idee verder.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ik denk dat Splinters inhoudelijk best een paar aardige punten aansnijdt, al doet Fisico daar zeker niet voor onder. Maar of de discussie in zichzelf zo zinvol is, dat is natuurlijk te betwijfelen. Er bestaat niet zoiets als een GOAT. Nergens in en zelfs niet in sport. Elke topspeler heeft weer zijn eigen verhaal, eigen talenten, eigen momenten van glorie en van falen. Je kan Grand Slams tellen, prima, maar laat het daar dan ook bij, zonder allerlei conclusies te willen trekken van wie de grootste of de beste is.
Ik weet natuurlijk niet hoe anderen erover denken maar het begrip goat is wat mij betreft niet meer dan een geinige term.
Het serieuze deel van de discussie betreft de duiding wie de meest complete sporter is. Ik denk dat deze duiding verre van zinloos is: in de sportwereld worden sporters aan de lopende band geanalyseerd en vervolgens geselecteerd.
(Top)sport is hard. Supporter zijn romantiek.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Geen flauw idee verder.
Het hangt vooral van de schaatsploeg af. Ik heb het niet intensief gevolgd, de vorm lijkt algeheel wel redelijk maar niet super dacht ik. Soms heb je ineens zo'n Spelen dat een ander land veel beter voor de dag komt dan gemiddeld. Zit Sverre Lunde Pedersen niet nog steeds in de lappenmand? Dat zou nogal uitmaken.
Schulting zal wel wat medailles binnenharken lijkt me.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
De Winterspelen blijven toch het gemankeerde broertje van de Zomerspelen. Zeker nu er maar een halfjaartje tussen zit loop ik er persoonlijk totaal nog niet warm voor. Zeker als het allemaal onder werktijd is verwacht ik het met wat glimpen en samenvattingen te moeten doen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het hangt vooral van de schaatsploeg af. Ik heb het niet intensief gevolgd, de vorm lijkt algeheel wel redelijk maar niet super dacht ik. Soms heb je ineens zo'n Spelen dat een ander land veel beter voor de dag komt dan gemiddeld. Zit Sverre Lunde Pedersen niet nog steeds in de lappenmand? Dat zou nogal uitmaken.
Schulting zal wel wat medailles binnenharken lijkt me.
Schulting, Schouten en de 1000 meter mannen lijken me zekerheidjes.
Verder goede kanshebbers zijn Roest, de achtervolgingsploegen, Antoinette de Jong, Wüst en Leerdam.
Die skeletonvrouw ook natuurlijk, al is dat een sport die om hele kleine marges gaat.
8 keer goud, net als in Sotsji en Peonchyang is mogelijk. Maar dat komt niet door de schaatsers, die hebben zeker meer concurrentie dan de afgelopen twee Spelen.
Wat gaan de Chinezen doen, dat is natuurlijk de vraag. Die kunnen zomaar opeens in het geheim wat talenten hebben opgeleid.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Is de ruzie binnen de meiden schaatsploeg intussen bijgelegd?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wel lekker Nederlands. Bij elk groot sporttoernooi is er wel gezeik haha.
Ik vind de winterspelen ook altijd veel minder dan de zomerspelen, maar ik ga het wel globaal volgen. Dankzij corona werk ik zoals miljoenen anderen thuis, dus een streampje staat zo aan. Maar no way dat ik biatlon of skiën kijken ga. Sowieso wel de schaatsmomenten van NL.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Die zal voorlopig wel gesmoord zijn. Wüst is professioneel genoeg daar mee om te gaan, Antoinette de Jong heeft er verder helemaal niets mee te maken, en Schouten.. ach ja, dat zien we wel.
Sowieso is dat team een beetje onberekenbaar. Hebben amper samen getraind omdat ze in verschillende ploegen zitten en dan maar steeds ad hoc iets moeten afspreken. Voor goud zie ik de Japansen eerder in aanmerking komen. En de Canadezen ook wellicht. Heb het niet allemaal gevolgd in het voorseizoen, die achtervolgingen boeien me nog niet heel erg, maar het wordt beter. Het is nu ook ondertussen al de 5e keer dat het op de Spelen een onderdeel is, dus het begint wat historische waarde te krijgen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Langlaufen en biathlon vind ik de mooiste nummers van de winterspelen. Daar buiten volg ik het niet en kijk ik het niet, maar tijdens de spelen, heerlijk.
Hup Cologna!
kos
-
- 46688 berichten
- 8846 stemmen
Biatlon is idd wel lollig, verder alleen de afdaling ski en snowboarden. En ijshockey. Verder boeit t niet.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
De Jong wel de eerste tegenvaller deze OS. Maar goed eerst kijken wat de andere tijden zijn.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Wat een sterke race van Schouten. De druk is eraf.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
De Jong wel de eerste tegenvaller deze OS. Maar goed eerst kijken wat de andere tijden zijn.
Ik heb bij De Jong een beetje het gevoel dat ze heel goed is in veel afstanden, maar nergens echt top. Als er een Allround toernooi zou zijn op de OS, zou ze met twee vingers in de neus kampioen worden
. Snap haar focus op de 1000m ook niet. Daar is ze de schaatster helemaal niet voor.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik heb bij De Jong een beetje het gevoel dat ze heel goed is in veel afstanden, maar nergens echt top.
Daar had Rintje Ritsma indertijd ook last van. Ben het wel met je eens wat De Jong betreft.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ik heb bij De Jong een beetje het gevoel dat ze heel goed is in veel afstanden, maar nergens echt top. Als er een Allround toernooi zou zijn op de OS, zou ze met twee vingers in de neus kampioen worden
. Snap haar focus op de 1000m ook niet. Daar is ze de schaatster helemaal niet voor.
Nee ze is vrij weinig echt de favoriet. Had wel een medaille verwacht achter de favoriete Schouten.
Het EK won ze de 1500, maar in het mondiale veld is het een rondje te weinig voor haar. Daarvoor zijn de concurrenten te snel. Helemaal bij de 1000 dan, die ze dit jaar ook amper reed.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Benieuwd of we een medaille achter van der Poel kunnen pakken.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
En behalve de Olympische Spelen is het vandaag ook weer tijd, de zevende keer alweer voor het NK Tegenwindfietsen.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Nee ze is vrij weinig echt de favoriet. Had wel een medaille verwacht achter de favoriete Schouten.
Het EK won ze de 1500, maar in het mondiale veld is het een rondje te weinig voor haar. Daarvoor zijn de concurrenten te snel. Helemaal bij de 1000 dan, die ze dit jaar ook amper reed.
Ja precies. Daarom vond ik het zo vreemd dat ik Mark Tuitert gister hoorde zeggen dat De Jong zich meer is gaan focussen op de korte afstanden. 1500m ok, maar 1000m gaat ze never nooit iets klaarspelen. Nu niet en over 2/3 jaar ook niet. Als ze zich meer had toegelegd op de 3000m was het misschien gister beter gegaan.
Patrick Roest trouwens hetzelfde. Echt een Allrounder. Op veel afstanden erg goed, maar nergens echt top. Op de 10km krijgt hij straks ook billenkoek van onze Zweed.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nou, een paar jaar geleden leek Roest gewoon voor de 1500, de 5000 en 10.000 de huizenhoge favoriet voor heel wat jaren. Komt er ineens zo'n superatleet om de hoek. Antoinette de Jong vind ik eerlijk gezegd een beetje een net-niet schaatser, die profiteert van een toch nog altijd kleine sport en optimale omstandigheden in Nederland. Niet een winnaar als Wust of Schouten.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Nou, een paar jaar geleden leek Roest gewoon voor de 1500, de 5000 en 10.000 de huizenhoge favoriet voor heel wat jaren. Komt er ineens zo'n superatleet om de hoek. Antoinette de Jong vind ik eerlijk gezegd een beetje een net-niet schaatser, die profiteert van een toch nog altijd kleine sport en optimale omstandigheden in Nederland. Niet een winnaar als Wust of Schouten.
Nou ja, Roest is op de 1500m nog geeneens de nummer 3 van Nederland. Internationaal ook de afstand met de meeste concurrentie. De spoeling op de 5000m (laat staan de 10km) is heel erg dun (nationaal, laat staan internationaal). Dus als je maar een klein beetje goed bent hoor je al bij de wereldtop. Ontzettend knap wat Sven Kramer heeft gedaan al die jaren, maar het was wel tegen de lamme en de blinde. Havard Bokko was zijn grootste concurrent, dat zegt genoeg. Bergsma is geen echte 5000m rijder, dus die tel ik niet mee.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Mooie Marrit in de NOS-studio, altijd fijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.