• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.073 films
  • 12.209 series
  • 33.979 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.002 gebruikers
  • 9.371.830 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Waarom zou je in dit geval moeten vergelijken?

Waarom zou ik dat niet doen?

Ik stel gewoon dat een competitie met aanwijsplekken niet interessant is. Het gaat om enorme belangen, en als je de gunfactor, of de aaibaarheid hebt, wordt je gekozen.

Kolder.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Focking schandalig dat voor hem andere regels gelden, alleen omdat hij heel goed is. Zet gewoon die prik, malloot. En anders thuisblijven.

Prikken worden gezet door mensen die daartoe bevoegd zijn, niet door toevallige tennissers. Verder is het zijn eigen keuze, en als er voor hem regels worden aangepast, zijn de mensen die die regels aanpassen de malloten, niet Djokovic. Die heeft een keus gemaakt, en accepteert de gevolgen. Gelukkig voor hem blijken die mee te vallen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, was onverwacht toch mooi hoor, die herhaling van de Elfstedentocht. Natuurlijk was de winnaar bekend, maar nu kon ik echt de wedstrijd volgen, in tegenstelling tot 25 jaar geleden.

Had toen niet door dat Angenent de laatste 20 kilometer zo'n beetje elke demarrage van Kleine of Verduin persoonlijk pareerde. Steeds weer Angenent die de ontsnapper terughaalde. Eén keer deed Hulzebosch het, en toen weer Angenent. Een superverdiende overwinning. Indertijd baalde ik van dat Hulzebosch niet won, maar die had het eigenlijk helemaal niet verdiend. Reed behoorlijk laf eigenlijk.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Price, Wright, Van Gerwen en Wade omdat ze top-4 zijn.

Clayton en De Sousa als finalisten van 2021.

Cross als majorwinnaar.

Smith vanwege zijn 5e plek en de goede resultaten einde 2021.

Anderson krijgt ook steevast een uitnodiging.

Dat zijn 9 van de 10 spots. Sky Sports zal Sherrock willen vanwege commercieel belang, PDC waarschijnlijk Van den Bergh op basis van resultaat. Denk niet dat van Barneveld onderwerp van discussie is in deze

Ja dat is inderdaad wat ik eerder al dacht. De voltallige top 10. Sherrock zou echt onzin zijn in ieder geval. Heeft niet eens een tourkaart en verloor gewoon van iemand, die de tweede ronde ook niet heeft overleefd. Dan liever Beaton

Van Barney denk ik het ook niet, maar hij Sky heeft in het verleden er nooit een geheim van gemaakt hem altijd te willen selecteren zo lang hij dart.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Zolang die PL niet gewoon gevuld wordt door 10 namen die zich daar openlijk en op basis van heldere regels voor geplaatst hebben, maar van aanwijsplekken afhankelijk is, zal het nooit een werkelijk interessant toernooi worden.

Het zijn vaak gewoon spelers die in de top 10 zijn en een enkeling net in de top 15. Daarnaast word er soms nog wel één speler buiten de 15 geselecteerd op basis van zijn stijging op de wereldranglijst dat seizoen ervoor, denk dan aan Durrant, Bunting en Clayton. Soms ook op basis van eerdere jaren Barney en Anderson.

Het is gewoon een invitatietoernooi, die non ranked is. Dus je speelt ook niet voor punten voor de order of merit. Dus dan kies je gewoon voor een verzamling spelers, die in jouw ogen gewoon goed presteert hebben dat jaar ervoor.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Het zijn vaak gewoon spelers die in de top 10 zijn en een enkeling net in de top 15. Daarnaast word er soms nog wel één speler buiten de 15 geselecteerd op basis van zijn stijging op de wereldranglijst dat seizoen ervoor, denk dan aan Durrant, Bunting en Clayton. Soms ook op basis van eerdere jaren Barney en Anderson.

Het is gewoon een invitatietoernooi, die non ranked is. Dus je speelt ook niet voor punten voor de order of merit. Dus dan kies je gewoon voor een verzamling spelers, die in jouw ogen gewoon goed presteert hebben dat jaar ervoor.

Dat is allemaal heel gewoon, en daarom ook gewoon niet interessant. Een ons-kent-ons toernooitje.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Mart Smeets is niet veel veranderd in 25 jaar. In die 20 jaar daarvoor ook niet overigens. Wat een zelfvergenoegde man. Elk interview dat hij afneemt is feitelijk een interview met zichzelf.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat is allemaal heel gewoon, en daarom ook gewoon niet interessant. Een ons-kent-ons toernooitje.

Ons-kent-ons toernooitje is het nou ook weer niet, want dan zou, ongeacht de ranking, jaarlijks hetzelfde groepje uitgenodigd worden, maar dat is ook weer niet zo.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ons-kent-ons toernooitje is het nou ook weer niet, want dan zou, ongeacht de ranking, jaarlijks hetzelfde groepje uitgenodigd worden, maar dat is ook weer niet zo.

We gaan het niet eens worden, happie. Dat geldt ook voor A&L. Dus wat mij betreft stopt onze discussie hier. Met respect hoor, maar ik heb even geen zin in een welles-nietes. En jullie hebben daar denk ik ook geen zin in. Veel plezier gewenst met de PL darts, dat in elk geval !

Nou ja, aan jou het laatste woord, dat is wel zo eerlijk.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Klopt Je hoeft er ook niks mee te hebben natuurlijk, dat is je goed recht. We komen er inderdaad niet uit, dus de discussie is wat mij betreft ook klaar. Ik vind het redelijk vermakelijk en qua opzet een leuk toernooi. Doordat er gewoon een prijs en een goed gelbedrag mee te verdienen valt is het niveau in het toernooi vrij hoog.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Prikken worden gezet door mensen die daartoe bevoegd zijn, niet door toevallige tennissers. Verder is het zijn eigen keuze, en als er voor hem regels worden aangepast, zijn de mensen die die regels aanpassen de malloten, niet Djokovic. Die heeft een keus gemaakt, en accepteert de gevolgen. Gelukkig voor hem blijken die mee te vallen.

Hier ben ik het dan wel weer mee eens. Hij heeft zelf (waarschijnlijk) de keuze gemaakt om zich niet te laten prikken en had zich er ook bij neergelegd, als hij het toernooi niet mocht spelen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nu net Evert van Benthem gezien, wat een held hoor. De winnaar van '85 en '86. Hij rijdt zelfs terug om mensen een kans op een foto te geven, en dat was dus in 1997, toen foto's met de mobiel nog niet zo gewoon waren. Eigenlijk niet bestonden.

Gaat echt nog heftig worden, vanavond. Toptelevisie.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Mooie prijsuitreiking ook hoor. Die luitjes van die Elfstedentocht konden er wat van. Geinig ook te bedenken dat die hele poespas al verreden werd lang voordat dit forum bestond.

Nu even aandacht voor Jan Sipkema. Wie kent hem nog? Ik wel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

mooie huldiging voor de Spruitjeskweker uit Alphen a/d Rijn.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Blijft toch wel een smet dat Piet Kleine niet in de uitslag voor komt, maar dat zal ongetwijfeld over 25 jaar anders zijn.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Koss en Karlstad ook even in het zonnetje. Twee groten uit de schaatssport.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, de uitzending van de Elfstedentocht is weer herstart. Nu uiteraard na negen uur in de avond. Donker, koud. En dan de mensen die nog moeten finishen. Dat zijn de echte bikkels hoor. Doodmoe en kapot, half blind, gezichten vol snijwonden, sommigen missen een been of een oor, ze rijden op gevoel en weten niet hoe ver ze nog moeten. Maar ze gaan door. Ze willen dat "verdomde kruisje" halen.

Prachtige televisie.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Geweldig hoor, nu met een discussie tussen Mart Smeets en Henk Kroes (toenmalig baas van de tocht) over het missen van het stempeltje van Piet Kleine. Ben het met beiden eens. Piet Kleine is hierdoor een monument van de Elfstedentocht geworden.

Echte doorzetters, Ajax, echte bikkels. Zelfs zonder ogen en benen schaatsen ze gewoon door. Of ze laten zich duwen door mensen die nog een been over hebben. Prachtig dit. Geen topsport, maar wel toptelevisie. Jammer dat het al 25 jaar geleden is, we zijn echt toe aan een nieuwe Tocht. Zal de maatschappij goed doen.

Zoals Henk Kroes terecht zei: als er ijs is, vallen de sociale klassen weg, dan is iedereen gelijk.

Ik denk dat dat waar is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Zo, de uitzending van de Elfstedentocht is weer herstart. Nu uiteraard na negen uur in de avond. Donker, koud. En dan de mensen die nog moeten finishen. Dat zijn de echte bikkels hoor. Doodmoe en kapot, half blind, gezichten vol snijwonden, sommigen missen een been of een oor, ze rijden op gevoel en weten niet hoe ver ze nog moeten. Maar ze gaan door. Ze willen dat "verdomde kruisje" halen.

Prachtige televisie.

Sommigen missen een been? Op welke wijze schaatsen zij dan wel niet honderden kilometers?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Sommigen missen een been? Op welke wijze schaatsen zij dan wel niet honderden kilometers?

Op één of andere manier heb ik de reactie hierop dus al gegeven in mijn vorige bijdrage. Foutje in reageren van mij, maar heb er wel vrede mee.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Mooie opmerking van Smeets.

Die heeft een telefoontje, en zus heeft een telefoontje... Mart zegt: "Ik schat dat als de tocht over drie jaar weer gereden wordt, dat zestienduizend mensen een telefoontje mee hebben."

Heel goed ingeschat van Smeets.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, iedereen die nu nog in Dokkum moet komen, gaat het niet meer halen. Hoor nu net iemand die zijn stempelkaart kwijt is geraakt. Dat is dus echt kut. Keihard hoor, die Elfstedentocht.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nu keiharde wind op de Bonke, er moeten nog duizenden mensen finishen. Mart gaat over Voetbal praten. Rare wending, maar die lampekap van PSV (Harry van Raaij) is aan het woord, dat is altijd leuk.

Hup Harry!!

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, bijna elf uur. Dokkum gaat sluiten. De politie gaat de telaatkomers tegenhouden. Reinder Reinders gaat hier verantwoordelijk voor zijn. Hij is immers rayonhoofd in Dokkum.

Komop mensen, snel nog het stempeltje in Dokkum halen!

23.00 uur. Er wordt niet meer gestempeld in Dokkum. Droevenis en treur, maar het moet zo zijn.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Interview met iemand die 1 minuut te laat is in Dokkum. Jammer maar helaas zegt hij, last van zijn enkel.

Ik zou alles en iedereen "verrot schelden", schaats je de hele dag, ben je net te laat. Maar iedereen is anders.

Een ander scheldt inderdaad alles en iedereen verrot. Hij zou het kruisje opdragen aan zijn kind dat in februari geboren wordt. De verslaggever poogt nog: "dan doe je het volgende keer alsnog". Maar ja, volgende keer krijgt hij geen kind.

Dat kind is inmiddels bijna 25 jaar oud. Misschien wel lid van Moviemeter.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Bijna half twaalf. De teleurgestelden verweren zich met dat ze 'verstandig' zijn. Maar na 195 kilometer schaatsen en dan de laatste 5 kilometer niet schaatsen, dat is niet verstandig, dat is een nederlaag. En een nederlaag dragen met waarde is ook een overwinning.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zwart beeld met kleine lichtjes. De laatste die langs Bartlehiem komt. Een politiehelicopter met infraroodcamera speurt de omgeving af op achtergebleven schaatsers. De dood schuilt in de donkere hoeken.

Henk Angenent zit fris en vrolijk in de studio bij Mart. Die is wel weer bijgekomen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nu de vrouw van Henk Angenent in beeld en in interview. Gewoon omdat dat volgens Mart moet.

Ze is er helemaal nuchter onder, ze denkt dat het leven gewoon blijft enzo. Nou, dat is uiteindelijk ook gewoon waarheid. Na een paar weken wist niemand meer wie de vrouw van Henk Angenent was. Eigenlijk heb ik dat nooit geweten.

Het is nu bijna twaalf uur. De Elfstedentocht is bijna ten einde.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Het publiek wordt geinterviewd. Dat wil zeggen, het deel van het publiek dat nog wacht op een iemand die nog moet finishen. Dat kunnen er nooit meer veel zijn, want de klok tikt door. Volgens Mart zijn het er nog duizenden, maar Mart en getallen is geen gelukkig huwelijk.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Bam, einde.

De vijftiende Elfstedentocht is officieel ten einde. Het was een topdag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.