- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
En nu de mensen die net te laat zijn. Treuriger kan het leven niet worden. Tranen met tuiten, regels zijn regels en de klok is onverbiddelijk.
Heerlijk weer hoor.
Bedankt, schaatsers en weergoden. Dit was een fantastische dag. Over 25 jaar hoop ik een prachtverslag te geven van de dag die de boeken in gaat als de dag die 25 jaar na de Laatste Elfstedentocht plaatsvond.
De laatste rijder die binnen tijd de finish haalt blijkt dus een zwartrijder te zijn. Hahaha...
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ha, nu nog het Friese Volklied ook.
Bij deze: De Kast Fryske folksliet - YouTube
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Woede in Australië om Djokovic
Zo denk ik er ook over. Schandelijke actie en een spuug in het gezicht van de coronaslachtoffers daar.
Als Djokovic ballen heeft weigert hij de uitnodiging.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
Zo denk ik er ook over. Schandelijke actie en een spuug in het gezicht van de coronaslachtoffers daar.
Als Djokovic ballen heeft weigert hij de uitnodiging.
Mijns inziens komt de boodschap beter over als ie landt, niet van het vliegveld komt en vervolgens wordt teruggestuurd.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
En dat allemaal omdat het Djokovic is en niet een anonieme nr 59 of 112 op de ATP-ranking.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Als Djokovic mag tennissen, wat let hem dan? De woede kan terecht zijn, maar hoort niet op Djokovic gericht te worden, die maakt de beslissingen niet.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Van der Poel mist hele veldrij-seizoen door aanhoudende rugklachten. Is dat gevolg van die nare val tijdens de Spelen?
Kan zomaar einde carrière betekenen, dit voelt niet goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als Djokovic mag tennissen, wat let hem dan? De woede kan terecht zijn, maar hoort niet op Djokovic gericht te worden, die maakt de beslissingen niet.
De woede is ook gericht op de tennisbond. Schandelijke beslissing de regels effe te wijzigen voor meneer Djokovic.
Neemt niet weg dat Djokovic uit menselijk oogpunt ook gewoon moet weigeren. Hij weigert de prik, dus dan moet hij ook gewoon maar wegblijven.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De woede is ook gericht op de tennisbond. Schandelijke beslissing de regels effe te wijzigen voor meneer Djokovic.
Neemt niet weg dat Djokovic uit menselijk oogpunt ook gewoon moet weigeren. Hij weigert de prik, dus dan moet hij ook gewoon maar wegblijven.
Flauwekul. Iedereen mag een prik weigeren, en moet daar dan de consequenties van dragen. Als de consequentie is dat hij gewoon mag tennissen, dan hoeft hij niet weg te blijven.
Sowieso onzin, dat verbod. Voor het vliegtuig in te stappen een negatieve PCR-test overleggen, en bij aankomst in Melbourne weer een test doen. Is die ook negatief, dan gewoon laten tennissen.
Vaccineren is niet de heilige graal.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Met testen ben je er inderdaad ook. Waarom zou Djokovic nu moeten weigeren? Het is die jongen zijn brood. Dat de tennisbond van die rare sprongen maakt en de regels weer versoepeld om hem te laten tennissen is niet zijn fout.
In de NBA handhaven ze de regels gewoon en mag Kyrie Irving niet spelen in New York en mag hij ook geen salaris krijgen. Dan heb jij je daar als ongevaccineerde speler aan te houden. Zodra het mag dan speelt hij gewoon overal weer hoor.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Flauwekul. Iedereen mag een prik weigeren, en moet daar dan de consequenties van dragen. Als de consequentie is dat hij gewoon mag tennissen, dan hoeft hij niet weg te blijven.
De consequentie van het weigeren van de prik is dat hij het land niet in mag en dus niet mag tennissen in australie. Volstrekt terecht overigens.
Bron: de telegraaf
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De consequentie van het weigeren van de prik is dat hij het land niet in mag en dus niet mag tennissen in australie. Volstrekt terecht overigens.
Bron: de telegraaf
Nou, dan niet. Zal mij verder worst wezen. Punt is dat als hij zich aan de regels houdt, en hem een visum was verstrekt, dat hij dan niet uit zichzelf maar moest weigeren. Blijkbaar heeft Australië de visumverstrekking niet helemaal op orde. Jammer voor Djokovic, maar het leven gaat door.
Dan maar Parijs of Londen als nummer 21. Desnoods New York. En dan volgend jaar weer in Melbourne proberen, als ze daar wat afgekoeld zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Dan maar Parijs of Londen als nummer 21. Desnoods New York. En dan volgend jaar weer in Melbourne proberen, als ze daar wat afgekoeld zijn.
Heel benieuwd wat hij (of Nadal eerst op RG) nog kan. Hoewel erg fit begint hij ook op leeftijd te raken nu en er staat nu zowaar een generatie jonge tennissers die iets kan, en dat ook al heeft laten zien. Ik zie Djokovic sowieso niet meer zo makkelijk door de Grand Slams geraken als dat hij tot in vorig jaar deed. Hij kan iedereen nog steeds verslaan, maar als hij drie sterke tegenstanders op rij krijgt in de eindfase? Dan moet ik het nog zien.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Hij zorgt wel goed voor zichzelf qua eten enzo. Dus ik denk dat hij daardoor nog wel redelijk lang mee kan. Al moet je het eerst zien natuurlijk. Denk dat hij dit jaar nog wel 1 of 2 GS pakt. Hij kiest zijn toernooien al uit, zodat hij wedstrijdfit blijft, maar niet teveel speelt.
Het word wel een soap met dit gebeuren. Nu gaat hij in beroep tegen de uitsluiting.
Nadal verwoord het eigenlijk wel perfect:
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als opzichzelfstaand geval heb je daar gelijk in.
Probleem is alleen dat je daarmee een hele boel Australiërs tekort doet die die privileges niet hebben en nu terecht in opstand komen.
Ik ben het met de basisregels niet eens in Australië, maar als je het dan toch doet wel gelijke moniken gelijke kappen aub.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Sowieso onzin, dat verbod. Voor het vliegtuig in te stappen een negatieve PCR-test overleggen, en bij aankomst in Melbourne weer een test doen. Is die ook negatief, dan gewoon laten tennissen.
Vaccineren is niet de heilige graal.
Testen is ook niet de heilige graal. Dat zie je nu wel in Engeland en bij Ajax, Feyenoord en PSV. Worden dagelijks getest en nog steeds raken ze besmet. Door vaccineren is het virus gewoon minder ziekmakend, en dat vind ik een goed reden om dat als eis te stellen als je aan de AO mee wil doen. Mensen hebben een begrafenis van een geliefde niet bij kunnen wonen in Australië door de strenge regels, maar voor meneer Djokovic moet een uitzondering worden gemaakt?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Testen is ook niet de heilige graal. Dat zie je nu wel in Engeland en bij Ajax, Feyenoord en PSV. Worden dagelijks getest en nog steeds raken ze besmet. Door vaccineren is het virus gewoon minder ziekmakend, en dat vind ik een goed reden om dat als eis te stellen als je aan de AO mee wil doen. Mensen hebben een begrafenis van een geliefde niet bij kunnen wonen in Australië door de strenge regels, maar voor meneer Djokovic moet een uitzondering worden gemaakt?
Voor mij hoeft voor niemand een uitzondering gemaakt te worden, maar blijkbaar had Djoko eerst wel een visum geregeld, en kregen wat politici spijt van de beslissing.
Overigens: zo'n gemiste begrafenis ga je niet alsnog niet missen als Djokovic mee gaat spelen op de australian open. Echt een argument van nul waarde in mijn ogen. Zeg dan ronduit dat je het die nare Djokovic niet gunt, en laat die begrafenissen er lekker buiten.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Voor mij hoeft voor niemand een uitzondering gemaakt te worden, maar blijkbaar had Djoko eerst wel een visum geregeld, en kregen wat politici spijt van de beslissing.
Overigens: zo'n gemiste begrafenis ga je niet alsnog niet missen als Djokovic mee gaat spelen op de australian open. Echt een argument van nul waarde in mijn ogen. Zeg dan ronduit dat je het die nare Djokovic niet gunt, en laat die begrafenissen er lekker buiten.
Het voorbeeld met de begrafenissen is bedoelt om te laten zien dat de regels voor iedereen moeten gelden. De politiek heeft volgens mij het visum niet verstrekt, maar een panel van experts. Daarna kwamen pas de politici aan de beurt die natuurlijk niet blij zijn met de situatie. Djokovic voert nu op dat hij één of ander medisch probleem heeft waardoor hij geen vaccinatie mag hebben, maar dat gelooft niemand natuurlijk.
Overigens ben ik wel fan van Djoker. Nadal staat veruit op één, maar daarna komt Djokovic.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Overigens vreemd dat er andere tennissers zijn die wel mogen meedoen zonder vaccinatie. Dat betekent waarschijnlijk dat het met dat "medisch probleem" van Djoko wel meevalt.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
vd Zandschulp en Griekspoor plaatsen zich allebei voor de kwartfinale in Melbourne.
Voor Griekspoor zijn 28ste zege op rij en mag nu tegen Nadal uitkomen. Van de Zandschulp gaat spelen tegen Baby Federer.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Zo, booster zit er ook weer in. Nu over het tennis. Ik hoop op een jaar waarin bij de mannen wat meer persoonlijkheden opstaan. Bij de vrouwen heb je genoeg persoonlijkheden maar weinig goed en constant tennis. Bij de mannen heb je goed (geen constant) tennis maar geen persoonlijkheden. Buiten Nadal en Djokovic uiteraard (En Tsitsipas). Maar Thiem, Medvedev, Zverev, Roeblev, Berrettini, Ruud, Hurkacz etc. Ik word er niet vrolijk van. Zo'n Zverev gaat dit jaar een Grand Slam winnen, maar hij loopt als een zoutzak rond. Geen emotie, geen persoonlijkheid, geen charisma.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De uitslag is overduidelijk. Er is lang genoeg gepraat. Wegwezen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Topic geschoond van algemene discussies over corona en vaccinaties. Zoals bekend voeren we deze discussie niet op MM, ook niet in het sporttopic.
Hup Djoko! 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Topic geschoond van algemene discussies over corona en vaccinaties. Zoals bekend voeren we deze discussie niet op MM, ook niet in het sporttopic.
Hup Djoko!
Jij modereert toch alleen bij het filmnieuws?
En je mod actie is weer raar, want het is nogal een onderwerp dat compleet vast zit aan Djokovic deze week. Wat een enorme flauwekul om dit weer te verwijderen.
En je laat gewoon een hele pagina vol met coronaberichten wel staat. Lekker consequent.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ha A&L, superleuk dat je reageert. Het antwoord op je eerste vraag is: blijkbaar niet. Het antwoord op de rest van je bericht: geloof het of niet, maar er zijn mensen die zich storen aan een coronadiscussie en die daar meldingen over doen. Alle berichten die over de zaak Djokovic gaan kunnen wat mij betreft blijven staan, maar als je graag wil dat ze weggehaald worden dan kan ook jij een misbruikmelding indienen en dan wordt ernaar gekeken. Fijne avond gewenst.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ha A&L, superleuk dat je reageert. Het antwoord op je eerste vraag is: blijkbaar niet. Het antwoord op de rest van je bericht: geloof het of niet, maar er zijn mensen die zich storen aan een corona discussie en die daar meldingen over doen. Alle berichten die over de zaak Djokovic gaan kunnen wat mij betreft blijven staan, maar als je graag wil dat ze weggehaald worden dan kan ook jij een misbruikmelding indienen en dan wordt ernaar gekeken. Fijne avond gewenst.
Ja het is weer niet voor het eerst dat je weer uiterst selectief te werk gaat. En je hoeft niet elke melding meteen weg te modereren he. Keertje een waarschuwing had gekund, maar ook gewoon het eens laten staan. Het was gewoon een dialoog die te maken had met Djokovic en zijn standpunten. Kan je weer mierenneukerig doen, maar beetje jammer. Als je dan zo graag gumt, had dan elk bericht weggehaald dat coronagerelateerd was.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Daar is ze weer !
"Ook Claudia Pechstein verschijnt aan de start in Thialf. De Duitse, die volgende maand haar vijftigste verjaardag viert, rijdt in de zesde rit tegen haar 25 jaar jongere landgenote Leia Behlau."
Pechstein. Die had zo'n beetje de moeder van Sven Kramer kunnen zijn. Geweldig, gaat straks natuurlijk ook gewoon meedoen in Peking. Wordt dan 16e op de vijf kilometer, maar who cares?
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Pechstein leuk! Het is trouwens treurig gesteld met de Duitse vrouwen dan 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.