- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2200 stemmen
Smith speelt zo verdomde goed dit WK hè. Niet normaal. 106 gemiddeld tegen Meulenkamp die enorm traag is en waar hij 0 tegenstand van kende, Clayton en Price (de 2 beste spelers op het moment) uitgeschakeld. En tegen angstgegner Wade ziet het er ook goed uit, al komt Wade nu met een geniale 121 op 2-1 ipv 3-0. En waar het normaal mentaal wel eens misging, lijkt dat nu ook wel snor te zitten.
Wright en Anderson spelen prima, maar moeten te pakken zijn voor Smith in deze vorm. Als hij ooit een major wil winnen, dan moet het nu. En dan kunnen er net als Wright 2 jaar terug in 1x een heleboel meer volgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Moet zeggen dat er in de KO fase een heel hoog niveau darts word gespeeld de laatste dagen.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Smith haalt echt een geweldig niveau. Dat is echt een geweldige darter. Een slapende reus qua majors.
Als je de eerste set eraf haalt, dan gooien ze gewoon boven de 100. Dan zit Wade daar 15 punten boven zijn toernooi gemiddelde 
Wade blijft een vreemde darter wat dat aangaat.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die Smith loopt er ook bij of hij net zijn moeder heeft gecremeerd.
Pakt wel een cruciale 3-1.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Goede weerbaarheid heeft hij in de set van Wade.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2200 stemmen
Die Smith loopt er ook bij of hij net zijn moeder heeft gecremeerd.
Pakt wel een cruciale 3-1.
Vroeger toonde hij zijn emoties juist teveel waardoor hij zichzelf uit de wedstrijd haalde. Kwestie van andere mindset die lijkt te werken bij hem. En hij toont de emoties op de juiste momenten (ook tegen Clayton en Price)
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van mij mag dit snel 6-1 worden. Maar ben bang dat dit een enorm spannend potje nog word. Alleen eindigt de avond dan enorm laat.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ik denk dat 6-1/6-2 nog makkelijk kan. Smith blijft maar doorbeuken. Wade moet het hebben van mindere legs bij hem. Een break meer of mindere lijkt Smith amper te deren.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Als ie tops tops gaat doen op 80, dan verkwanseld hij zijn kansen ook wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooi, 4-1.
Neem aan dat Wade nu gebroken is.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dit is wel een strakke leg zo van Wade.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zit eens op Wikipedia bij de WK finalisten van de PDC te kijken. Die Anderson heeft al 5 WK finales gespeeld, alleen 3x verloren. Blijft toch een enorm onderschatte darter.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Hij haalt eerdere jaren regelmatig halve finales en finales. In die jaren werd hij nooit onderschat en stond hij geregeld bij de favorieten. Laatste jaren is dat veel minder, omdat hij niet alle toernooien alles geeft en veel minder traint. Tijdje rugklachten gehad.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Klopt. Ik vind Anderson ook een echte WK-speler, maar je ziet hem zelden een major winnen. Zal met motivatie te maken hebben.
Van Barneveld was ook vrij lang zo. Kon hele matige seizoenen spelen, maar stond dan wel weer in een kwartfinale, halve finale of finale WK.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Van Anderson is het al jaren bekend dat buiten het WK hem het darten geen kont interesseert. Van Van Barneveld is bekend dat hij alleen uit is op belangrijke titels. En gelijk heeft hij.
Ga niet net doen of je kenner bent door de drijfveren van deze twee te analyseren. A. is typisch WK-speler, B. is typisch wanhopig.
De rest doet wat ze kunnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je niks mag analyseren, waarom praten we dan over darts? Wat een onzin zeg.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
2-0 voor PW. Denk dat hij dit niet weg gaat geven.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Als je niks mag analyseren, waarom praten we dan over darts? Wat een onzin zeg.
Ik zeg iets, zeg dan gewoon iets anders.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Dames toch... Wat mij betreft zijn jullie allebei even goed in het op tv naar sport kijken.
Ondertussen wordt een 9 darter gemist. We gaan zien of de slang eet of juist gegeten wordt.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Klopt. Ik vind Anderson ook een echte WK-speler, maar je ziet hem zelden een major winnen. Zal met motivatie te maken hebben.
Van Barneveld was ook vrij lang zo. Kon hele matige seizoenen spelen, maar stond dan wel weer in een kwartfinale, halve finale of finale WK.
Anderson speelt inderdaad nooit graag de vloertoernooien. De PC toernooien (Vroeger daar ook die UK Open toernooitjes voor). Iedere keer al die losse toernooien. Zelfs een keer de Players Championship gemist daardoor.
Hij heeft zich ook al een aantal jaar niet geplaatst voor het European Championship, omdat hij die tour voorafgaand amper tot niet afloopt. World cup voor Schotland doet hij ook al niet meer. Al die andere toernooien doet hij er tegenwoordig maar bij.
RvB speelde ook niet graag die vloertoernooien. Dit jaar moest hij wel vanwege zijn ranking. Eerst verwacht dat de Q school niks ging worden, maar toch zeer goed gedaan. Evenals op de vloer. Ondanks zijn gezondheidsklachten. Het European Championship incl tour deed hij ook zijn laatste periode voor zijn sabbatical niet mee.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Gisteren geen zin meer om te berichten na afloop. Maar wat een heerlijke pot tussen Wright en Anderson. Wright was ook gewoon sterk. Een record aantal 180 in de wedstrijd (39) en een recordaantal voor een speler in een wedstrijd (Wright 24 stuks). Ongeveer binnen 24 uur mist hij een negendarter op 1 pijl. Als Wright dit niveau dan weer doortrekt, dan word het een geweldige partij vanavond en een hele zware voor Smith. Het zou me niks verbazen als het record van 180 voor een wedstrijd nogmaals verbroken word.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Overigens als Smith het WK wint, dan is hij de eerste bij de PDC, die na het winnen van het jeugd WK ook een keer bij de senioren het WK wint.
Van de overige jeugd wk winnaars heeft alleen Dimitri een major gewonnen. Voor de rest zie ik voorlopig alleen Humphries als potentiële major winnaar. Brooks is nog niet zo ver.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Prognose: Smith-Wright als finale en die laatste pakt een nieuwe wereldtitel. Die is gister ontsnapt, maar elke kampioen heeft wel zo'n moment in zijn WK.
Zat ik toch goed 
Ik blijf ook bij de voorspelling van de finale. Wright wint, maar ik gun het beiden wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben ondertussen wel ontzettend benieuwd naar de finale. Dat gaat echt vuurwerk worden. Ik ga voor 7-6 voor Wright.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Hoop dat Smith wint. Is in elk geval de voornaam van de winnaar vertrouwd.
Peter Wright blijf ik een nare aansteller vinden met zijn clowns-voorkomen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Morgen mensen, dan gaat het gebeuren. Trek de Beerenburg (Berenburg als het Sonnema is) maar vast uit het rek en koel hem. Om half zes in de ochtend gaan de beelden beginnen van de 15e Elfstedentocht. Mijn halve leven geleden (sommigen van jullie bestonden toen niet eens). Kijken of de stille spruitjeskweker dit keer weer de poehapraatjes van Hulzebosch kan verslaan.
Ik denk het wel hoor.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ojee. Dan zit Erben Wennemars vast de hele dag in tranen te snikken voor zijn tv hoe mooi dit allemaal wel niet is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Smith heeft vanavond wel de gunfactor bij me. Leuke gozer, speelt een wereldtoernooi en hij zou ook wel een eerste wereldtitel verdienen. Maar ik misgun het Wright zeker niet.
Sta er vrij neutraal in, als het maar enorm spannend zal zijn.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Haha gelijk na die leg gemiddeldes gedaald naar laag in de 70
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2200 stemmen
Smith is scorend duidelijk ietsje beter dan Wright in set 2, maar hij gooit zn dubbels niet en Wright pakt de set met een 148 en een 124. Nog niks aan het handje voor Smith, maar het is wel zaak om dubbels te gaan raken en niet 0-3 achter te komen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.