- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
De negen mannelijke rijders worden dan Bergsma, Roest, Nuis, Verbij, Scheperkamp, Krol (de zes rijders die zeker zijn). En dan Otterspeer Kramer en Bosker. Ik lees nu net dat zelfs Otterspeer niet zeker is, maar dat lijkt me wel. Je gaat een 33 jarige niet zijn eerste OS afnemen. Zeker niet als hij het zelf helemaal verdient heeft.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De negen mannelijke rijders worden dan Bergsma, Roest, Nuis, Verbij, Scheperkamp, Krol (de zes rijders die zeker zijn). En dan Otterspeer Kramer en Bosker. Ik lees nu net dat zelfs Otterspeer niet zeker is, maar dat lijkt me wel. Je gaat een 33 jarige niet zijn eerste OS afnemen. Zeker niet als hij het zelf helemaal verdient heeft.
Je zegt het of het zeker is. Is dat zo?
Bosker is wel goed voor de achtervolging, en dus een vrijwel zekere medaille, maar dat gaat ten koste van een schaatser die zich voor een afstand geplaatst heeft.
Ik zal toch niet de enige zijn die een afstandsmedaille veel mooier vindt dan een achtervolgingsmedaille? Maar dat sentiment heeft de plaatsingscommissie niets mee te maken natuurlijk.
Overigens vind ik de massastart veel te hoog in de matrix staan. Dat is toch wel een redelijk loterij-onderdeel. Wel wat kanshebbers, maar die kunnen stuk voor stuk ook lager dan tiende in de uitslag komen.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Je zegt het of het zeker is. Is dat zo?
Bosker is wel goed voor de achtervolging, en dus een vrijwel zekere medaille, maar dat gaat ten koste van een schaatser die zich voor een afstand geplaatst heeft.
Ik zal toch niet de enige zijn die een afstandsmedaille veel mooier vindt dan een achtervolgingsmedaille? Maar dat sentiment heeft de plaatsingscommissie niets mee te maken natuurlijk.
Overigens vind ik de massastart veel te hoog in de matrix staan. Dat is toch wel een redelijk loterij-onderdeel. Wel wat kanshebbers, maar die kunnen stuk voor stuk ook lager dan tiende in de uitslag komen.
Wat bedoel je of het wel zo zeker is? De zes eerste schaatsers? Die zijn zeker ja. Het gaat tussen Kramer, Bosker, Snel, N 'tab en Otterspeer voor de overige drie plaatsen. Waarbij je N 'tab eigenlijk al kan wegstrepen, en Kramer eigenlijk al zeker is..
Verder ben ik het met je hele betoog eens, hoewel je wel de afweging moet maken in hoeverre Snel echt een kanshebber is op de 1500m. En of je met Bosker echt sneller rijdt, dan met Bergsma in de ploegenachtervolging. Dat zijn de afwegingen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik dacht dat de namen die je noemde al zeker waren omdat de plaatsingscommissie ze bekend gemaakt had, maar ik las je bericht te snel.
Ik meen dat zondagavond de definitieve lijst namen bekend wordt.
Ik denk ook dat N'tab zal wijken voor Kramer. Heel sneu voor N'tab zou dat zijn.
Bosker alsnog meenemen zou volgens mij betekenen dat Bosker net zo goed deze week op vakantie had kunnen gaan, omdat hij toch wel mee zou gaan. Dat voelt niet goed.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2200 stemmen
Mee eens met zowel Graaf Machine en alexspyforever. Een apart topic voor voetbal is sowieso het beste om andere sporten ook de ruimte te geven. En er zal inderdaad een reden zijn waarom het verboden is, maar dat was vroeger en dat betekent niet dat het nu zo zal gaan. Als er strak op wordt toegezien dat het op normale wijze zal gaan, dan moet het kunnen. En anders gewoon direct sluiten, ik ben de eerste die dat zal toegeven.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Gaat niet gebeuren, maar op Boekmeter is een levendig voetbaltopic. Wees welkom.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
We hebben al jaren met diverse Moviemeter-leden een eigen voetbalforumpje (nouja, 1 algemeen topic) buiten de Metersites waar mensen ook welkom zijn. Waar iedereen zonder loerende moderators gewoon alles over voetbal eruit mag gooien. Voetbalmeter.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mee eens met zowel Graaf Machine en alexspyforever. Een apart topic voor voetbal is sowieso het beste om andere sporten ook de ruimte te geven. En er zal inderdaad een reden zijn waarom het verboden is, maar dat was vroeger en dat betekent niet dat het nu zo zal gaan. Als er strak op wordt toegezien dat het op normale wijze zal gaan, dan moet het kunnen. En anders gewoon direct sluiten, ik ben de eerste die dat zal toegeven.
Gezien de aangeboden alternatieven denk ik dat een voetbaltopic hier dan ook niet wenselijk/nodig is.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2200 stemmen
Zo dan, Rydz! Ben echt fan van hem.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2187 stemmen
Wright gooit een mooie 96 finish uit hoor. Dubbel 18 en dubbel 20. Begint zijn draai te vinden.
Rydz blijft ook lekker gooien. Prima pot tot dusver.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Geweldige slotfase bij Wright-Rydz zeg. Ik schakel in bij 4-4 en echt een spektakeltje.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Lekker potje inderdaad. Heerlijke gemiddeldes en dan moet Price tegen Smith nog komen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De routine van Wright brengt hem in de halve finales. Mooi hoor, ik blijf die man ook tof vinden.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Nog nooit van rydz gehoord. Aanstormend talent en binnenkort gaat ie ongetwijfeld door het leven als The Comb Over. Ongelooflijk.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2187 stemmen
Dat was genieten! Hopen dat Price en Smith er net zo'n spektakel van gaan maken.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Lekker, Smith naar de halve finale!
Nu graag Anderson tegen Smith in de finale.
Zo lang die lul van een Wade de finale maar niet bereikt.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Geweldige pot. Smith tegen Price. Gelukkig won Smith. Die verdiend het WK op basis van zijn prestaties dit toernooi. Meest constant goede speler. Verdiend ook wel een major.
Randje top 5 van de OoM inmiddels. Met eindwinst zelfs top 3. MvG kan daar buiten gaan vallen, als Wright het toernooi niet wint. Naar de 5de plek is zelfs mogelijk.
Een record voor negendarters geëvenaard. Net zoveel als de PL van 2010.
PL lineup zal de voltallige top 10 zijn. Dus Price voor Aspinall en Smith voor Durrant.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik blijf het een zwaar gedevalueerd en niet geloofwaardig WK vinden, maar de overgebleven spelers maken er wel spektakel van. Dit is wel het WK van de comebacks en de 4-3 of 5-4 scores.
Wel jammer dat ze beide halve finales vanavond hebben. Had er liever 1 overdag gezien. Nu word het weer zo enorm laat vanavond. Iets met morgen werken enzo.
Prognose: Smith-Wright als finale en die laatste pakt een nieuwe wereldtitel. Die is gister ontsnapt, maar elke kampioen heeft wel zo'n moment in zijn WK.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Alleen van Gerwen is er niet. Er klaagde ook niemand, dat Price niet in de PL zat vanwege corona. Hoorde je ook niet, dat het toernooi gedevalueerd was.
Overigens kan ik die slechte verliezer prima missen merk ik. Het toernooi triggered me nog steeds. Genoeg sympathiekere en leukere spelers, die er nog in zitten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Gerwen, Chisnall, vd Voort
Zijn gewoon een favoriet, een outsider en een subtopper die wel wat kan.
Het boeit niet of je iemand aardig vind of niet, je verandert er een schema mee. Van een WK nota bene.
Doet verder niet weg dat de afgelopen dagen leuk waren, maar dit blijft een b-WK waar ik weinig waarde hecht aan de winnaar.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Haha Chisnall en van der Voort weg en het dan een B-wk noemen. Chisnall is de subtopper en van der Voort gewoon een speler waar er een heleboel van rondlopen. Chizzy is allesbehalve een outsider dit jaar. Die heeft niet zo'n supervorm.
Als je het met uitvallen van deze twee spelers het een B-wk vind, dan moet je het darten maar eens beter gaan volgen. De winnaar had misschien niet eens tegen MvG gespeeld. Van Gerwen is een gemis, maar er zijn genoeg topspelers over. Wat het vrijwel allemaal behalve hem.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je snapt er geen reet van wat ik bedoel, maar dat mag he.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Van Gerwen, Chisnall, vd Voort
Zijn gewoon een favoriet, een outsider en een subtopper die wel wat kan.
Het boeit niet of je iemand aardig vind of niet, je verandert er een schema mee. Van een WK nota bene.
Doet verder niet weg dat de afgelopen dagen leuk waren, maar dit blijft een b-WK waar ik weinig waarde hecht aan de winnaar.
Het is natuurlijk niet uniek dat er in een grote sportwedstrijd mensen wegvallen wegens ziekte of blessure.
De reden is nu misschien iets anders, niet primair wegens ziekte maar wegens besmetting, maar uiteindelijk zijn dat nu eenmaal omstandigheden waar we al bijna twee jaar mee te kampen hebben.
Het was goed dat Price het wilde uitstellen, dacht ik op dat moment, maar ondertussen denk ik: tot wanneer dan? Wees blij dat er weer op topniveau gesport kan worden, en accepteer dat er uitval kan zijn. Een wielrenner of schaatser is ook wel eens ziek.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het is natuurlijk niet uniek dat er in een grote sportwedstrijd mensen wegvallen wegens ziekte of blessure.
De reden is nu misschien iets anders, niet primair wegens ziekte maar wegens besmetting, maar uiteindelijk zijn dat nu eenmaal omstandigheden waar we al bijna twee jaar mee te kampen hebben.
Het was goed dat Price het wilde uitstellen, dacht ik op dat moment, maar ondertussen denk ik: tot wanneer dan? Wees blij dat er weer op topniveau gesport kan worden, en accepteer dat er uitval kan zijn. Een wielrenner of schaatser is ook wel eens ziek.
Zeker, het gebeurt. Het is alleen dan meteen een beïnvloeding van het speelschema. Spelers die plots een vrijbrief naar een volgende ronde krijgen, spelers die plots wegvallen zoals 1 van de grootste favorieten. Bij een sportploeg kan je het nog opvangen, ook klote, maar hier ligt zo'n naam er meteen uit. Ik ben ook blij dat het er nog is, maar het is niet fair. Je ziet het nu ook bij de Engelse voetbalcompetitie of bij FC Barcelona. Gigantische coronabesmettingen. Sommige teams hebben in Engeland nu wel 4 of 5 potjes meer of minder dan de ander al gespeeld. Fair play komt in het gedrang. Ik vind dit wel van een andere orde als een speler die toevallig zware koorts heeft of een blessure. Van Gerwen was gewoon topfit, alleen zegt zijn medische dossier iets anders. Ik vind het gewoon jammer.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zeker, het gebeurt. Het is alleen dan meteen een beïnvloeding van het speelschema. Spelers die plots een vrijbrief naar een volgende ronde krijgen, spelers die plots wegvallen zoals 1 van de grootste favorieten. Bij een sportploeg kan je het nog opvangen, ook klote, maar hier ligt zo'n naam er meteen uit. Ik ben ook blij dat het er nog is, maar het is niet fair. Je ziet het nu ook bij de Engelse voetbalcompetitie of bij FC Barcelona. Gigantische coronabesmettingen. Sommige teams hebben in Engeland nu wel 4 of 5 potjes meer of minder dan de ander al gespeeld. Fair play komt in het gedrang. Ik vind dit wel van een andere orde als een speler die toevallig zware koorts heeft of een blessure. Van Gerwen was gewoon topfit, alleen zegt zijn medische dossier iets anders. Ik vind het gewoon jammer.
Fair is het misschien niet, maar bijvoorbeeld bij tennis heb je ook wel eens dat een speler zich moet terugtrekken. Dat beïnvloedt het schema ook.
Het enige verschil, en dat is wel een ECHT verschil, is dat een speler die nu positief wordt getest op corona zich terug MOET trekken. Als je gewoon grieperig bent, dan kun je met een snotneus, koppijn en wat kortademigheid wel besluiten om gewoon door te spelen.
Dit van nu lijkt een beetje op betrapt worden met doping, maar dan zonder doping. Het voelt inderdaad niet fair. Maar helemaal algelasten is ten opzichte van de andere deelnemers niet fair. Lastig, en niet leuk. Hopelijk volgend jaar weer helemaal normaal (maar dat hoopte ik vorig jaar ook).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou ja als je het over tennis hebt, volgens mij heb je de Australian Open en vanwege vaccinatie e.d. zijn Djokovic en Federer er niet bij. Die eerste laat zich niet prikken en die tweede een blessure. Vind ik wel een groot verschil. De winnaar van de AO vind ik niet perse de beste speler van dat moment als Djokovic ontbreekt.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nou ja als je het over tennis hebt, volgens mij heb je de Australian Open en vanwege vaccinatie e.d. zijn Djokovic en Federer er niet bij. Die eerste laat zich niet prikken en die tweede een blessure. Vind ik wel een groot verschil. De winnaar van de AO vind ik niet perse de beste speler van dat moment als Djokovic ontbreekt.
Ik vind de winnaar van een toernooi nooit de beste speler van het moment. Bij geen elk toernooi, in wat voor sport dan ook.
Ik vind de winnaar van een toernooi de winnaar van een toernooi. Meer niet.
Met een beetje goede wil wil ik hem/haar nog wel de beste van dat toernooi noemen, maar zelfs dat is niet eens altijd zeker.
Voor mij draai sport ook niet precies om wie de beste is, maar om wie er wint.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Je snapt er geen reet van wat ik bedoel, maar dat mag he.
Dat klopt sowieso. Ik begrijp er niks van wat je zegt, maar dat geef ik dan ook min of meer aan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik had nu James Wade het niet meer willen typen, want 3-0 achter, maar dan gooit hij briljant uit en is het 2-1.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
En waardeloze set van Wade, maar daarna gooit hij wel fenomenaal. Smith al de hele pot sterk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.