• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.024 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Fisico schreef:

Precies geen WK-koorts in Nederland?

Zeker wel. Volgend jaar november en december.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Nummertje hoor, van Alaphil. Vind deze eigenlijk nog indrukwekkender dan vorig jaar.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Beetje ontgoocheld. Niet zozeer door de mini offday van Wout, maar veeleer omdat Leuvenaar Stuyven net naast een medaille greep.

Knap wel van van Baarle, het is geleden van Léon van Bon in 1997 dat er nog een Nederlander een podiumplek wist te bemachtigen in de wegrit bij de mannen. Dat was wel een hele poos geleden! Ik zag het ook niet aankomen. Van Valgren was ik bevreesd en had me al wat "minstens brons" gerekend/gehoopt

Maar een reguliere spurt was het niet, eerder eentje van de stervende zwanen. Stuyven net iets te veel gaatjes moeten dichten.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

MM is echt wel stervende als er tijdens een magische Parijs-Roubaix helemaal niks gepost wordt. Wat een geweldige editie, gewoon 200km koers. En wat een ontdekking is die Florian Vermeersch, 200km in de kop en dan nog bijna winnen ook. Eentje voor de geschiedenisboeken, al geldt dat bij deze wedstrijd bijna voor alle edities.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Had graag PR gezien, maar had andere dingen te doen. Helaas. Eindelijk weer eens een natte PR, en dat is altijd goed voor spektakel.

Heb de koers dus niet gezien, maar denk dat de winnaar wel een mooi naam op de erelijst is. En als Mathieu van der Poel zegt: "In de sprint dacht ik het minst kapot te zijn, maar ik was blijkbaar het kapotst."" Dan is dat een compliment voor Colbrelli en Vermeersch.

Heel jammer nogmaals dat ik het niet gezien heb. Hier is gestreden.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Had ook graag gekeken, zeker bij een natte editie, maar ook helaas verhinderd. Zonde.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Hier was de agenda gewoon een volle dag geblokkeerd waardoor we ons vervolgens opsloten in huis. Alleen eventjes de dochter in het druilerige weer heen en weer naar de jeugdbeweging gebracht.

Inderdaad een magische editie. De omstandigheden met de voorspelde regen was al een uitzonderingstoestand en ook het tijdstip in het najaar was iets bijzonders. Maar dit seizoen zien we bovendien koersen waarbij kandidaat-winnaars reeds van erg ver aangaan. Het Bos is mythisch in vele betekenissen en opent de poorten naar de Hel definitief, maar vandaag was je koers al voorbij als je daar niet in het kleine pelotonnetje zat. Geen 100 renners deze keer in Wallers...

Verdiende winnaar die Colbrelli. Jammer van de pech van Moscon, de lekke band dan, anders won hij. VDP weer indrukwekkend, maar had miste net die body zoals hij die had in Siena. Florian, wat een koers! Omstreeks 17u00 was het al uren geleden dat we de naam Eekhoff, zijn metgezel, nog gehoord hebben. En voor Wout duurde het seizoen 1 week of twee koersen te lang. QS overigens nergens vandaag, zijn we ook niet gewoon ongeacht eveneens een sterke Lampy daar ergens op de achtergrond.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Leuk al dat wielrennen. Ondertussen is Max verstappen aardig op weg om de joop zoetemelk van de f1 te worden.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Fury vs Wilder III fight of the year. Bizar!

Arnie

• 1082 berichten
  • 1881 stemmen

Parijs-Roubaix was inderdaad geweldig. Tegelijk wel een buitengewone versie met een aantal toppers afwezig of al vroeg door pech eraf. Verder hulde aan MvdP die veel te weinig erkenning kreeg voor zijn inhaalslag met zeker 50km solo of op kop. Heeft ook hoogstpersoonlijk Colbrelli naar de finale gereden. Geweldige renner wel en heeft ook zelf nog 1x aangevallen (meer dan gewoonlijk...) maar toch. En inderdaad die Vermeersch helemaal uit het niets erg goed.

Lombardije gisteren vooral de koers van de seizoensmoeë renners. Alaphilippe net de benen en vertrouwen niet meer, Roglic moe na Turijn, weinig niveauverschil tussen andere renners in die groep en Pogacar duidelijk de beste.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En nu Max weer 1. Dit is volgens mij nog nooit vertoond. Vijf keer al stuivertje gewisseld tussen Max en Hamilton.

Sensationeel seizoen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de f1 maar een saaie bedoening vind. Laatst de gp zandvoort gezien, er gebeurde eigenlijk niks. Zelf autorijden is dan veel leuker.

Ik lees wel kranten, en sinds nl met max verstappen een coureur heeft die met de juiste auto in staat is prijzen te pakken word ik, zoals heel nl, overspoeld met f1 nieuws.

Op basis daarvan denk ik dat verstappen dit jaar geen kans maakt om te winnen, want de onderliggende boodschap is iedere keer dat mercedes een betere auto heeft, zeker de laatste weken.

De reden dat verstappen toch nog in de race is, momenteel zelfs bovenaan staat, komt voornamelijk door gemaakte fouten/ongelukkige momenten bij de tegenstander. Dat geluk houdt een keer op.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

De reden dat verstappen toch nog in de race is, momenteel zelfs bovenaan staat, komt voornamelijk door gemaakte fouten/ongelukkige momenten bij de tegenstander. Dat geluk houdt een keer op.

Je vergeet even te melden de twee races dat Max samen 50 punten inleverde op Hamilton omdat hij eerst door Hamilton, en vervolgens door Bottas de baan uitgeknikkerd werd.

En dan nog weer voor de derde keer de koppositie veroveren in de WK-stand.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Je vergeet even te melden de twee races dat Max samen 50 punten inleverde op Hamilton omdat hij eerst door Hamilton, en vervolgens door Bottas de baan uitgeknikkerd werd.

En dan nog weer voor de derde keer de koppositie veroveren in de WK-stand.

Weinig relevant. in iedere sport vinden supporters wel een reden om te klagen over oneerlijkheid en benadeling, maar in competitieverband middelt dat 'probleem' zich in algemene zin aardig uit: je wint wat, je verliest wat.

In de f1 heb je het beste materiaal nodig om te winnen. Het lijkt er op dit moment (eerder dit seizoen scheen dit anders te zijn) sterk op dat 'max' niet het beste materiaal heeft. Naar mijn idee gaat dat de doorslag geven.

En als ie uiteindelijk wel wint en ik ongelijk krijg dan zal het mij ook aan mijn kont roesten.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Arnie schreef:

Parijs-Roubaix was inderdaad geweldig. Tegelijk wel een buitengewone versie met een aantal toppers afwezig of al vroeg door pech eraf. Verder hulde aan MvdP die veel te weinig erkenning kreeg voor zijn inhaalslag met zeker 50km solo of op kop. Heeft ook hoogstpersoonlijk Colbrelli naar de finale gereden. Geweldige renner wel en heeft ook zelf nog 1x aangevallen (meer dan gewoonlijk...) maar toch. En inderdaad die Vermeersch helemaal uit het niets erg goed.

Lombardije gisteren vooral de koers van de seizoensmoeë renners. Alaphilippe net de benen en vertrouwen niet meer, Roglic moe na Turijn, weinig niveauverschil tussen andere renners in die groep en Pogacar duidelijk de beste.

Zonder afbreuk te doen aan de klasse van Roglic, want het is ontegenzeggelijk één van de beste rijders van het peloton, het is wat mij betreft te vaak zonder stijl (sprint in de laatste 500m) en vaak de 'kleinere' koersen die hij wint waardoor hij regelmatig opgebrand is voor de échte klappers.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook absoluut geen fan ben van de beste man, en daarom misschien niet geheel objectief ben.

Als je naar zijn staat van dienst kijkt staan daar 3 Vuelta's, een hele sloot etappezeges in grote rondes (15 in 9 deelnames), een podiumplek in zowel de Giro als de Vuelta en een hele sloot éénweekse rondes. Daarbovenop ook nog eens LBL en olympisch goud op de tijdrit. Echter faalde hij zowel in de Giro als in de Tour, doordat hij te vroeg in het seizoen piekte en niet met de druk om kon gaan op het moment dat het écht moest. De Vuelta heeft hij 3x gewonnen, maar is qua prestige en druk duidelijk een stuk lager dan de andere twee. Wat te vroeg pieken betreft, dat werd de afgelopen 2 weken ook alweer duidelijk. Mooi dat hij op imponerende wijze de Ronde van Emilia en Milaan-Turijn wint, maar hij kan het dan niet in de Ronde van Lombardije, die veel meer aanzien heeft dan beide rondes bij elkaar.

Qua erelijst staat hij nu al bijna in de schaduw van Pogacar. Die piekt wél altijd op het juiste moment. 2x TDF, 9 etappezeges in 3 grote rondes, podiumplek in de Vuelta op 20-jarige leeftijd, een hele sloot éénweekserondes en 2 Monumenten. En dat in 3 jaar op 22-jarige leeftijd (vorige week 23 geworden). Relatief gezien is dit dus al beter dan Roglic, die al veel langer meedraait op het allerhoogste niveau. Het enige wat Pogacar nog niet heeft gedaan is 2 rondes in een jaar combineren. Dat zou dit jaar het plan zijn geweest, maar viel niet te combineren met de Tour én de Olympische wegrit (zie Carapaz!). Dat zal wel voor 2022 zijn. De erelijst is dus wel een stuk korter, maar m.i. wel imponerender.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

***Aantal ontaarde berichten verwijderd***

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

(quote)

Feit is nou eenmaal dat supporters van welke sport/sporter dan ook zich nogal snel benadeeld voelen. Feit is ook dat over een lange competitie gezien deze 'klachten' in algemene zin nergens over gaan.

Overigens staan er meer feiten in mijn stukje, maar die zijn vakkundig weggeknipt (kom je wel eens verder dan de eerste zin van eem stukje tekst?) Hier heb je trouwens nog een feitje: de tweede coureur van mercedes liet max verstappen zondag zijn hielen zien. Let wel, de tweede man van mercedes.

En nogmaals, het boeit me geen zier wie wint. Ik denk te weten wie zich uiteindelijk tot winnaar kroont omdat de een op dit moment een betere auto heeft dan de ander (feit is namelijk ook dat ene max verstappen dit weekend in de krant, f1 kijken doe ik natuurlijk niet, op heeft laten tekenen dat concurrent mercedes de laatste weken 'iets gevonden' lijkt te hebben met het oog op de auto). Let wel, ik heb het over de huidige stand van zaken, ik weet niet of de rode stier ergens een update achter de hand heeft. Zo niet, dan is het wel gespeeld.

Ja Mercedes is nu sneller, maar dat geld vaak wel op een snellere baan. Als je dadelijk een meer technischere baan heb, dan is Max weer in het voordeel, omdat die baan het chassis van RB weer beter ligt. Sowieso zijn Max en ook Hamilton dan weer beter en is Bottas weer nergens te bekennen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja Mercedes is nu sneller, maar dat geld vaak wel op een snellere baan. Als je dadelijk een meer technischere baan heb, dan is Max weer in het voordeel, omdat die baan het chassis van RB weer beter ligt. Sowieso zijn Max en ook Hamilton dan weer beter en is Bottas weer nergens te bekennen.

Nou ja, in de krant schrijven ze inmiddels over alarmbellen die achter de schermen afgaan bij redbull. Ieder team schijnt een stap te hebben gemaakt, behalve redbull.

Dat is toch het falen van de renstal. Tot 8 wedstrijden voor het einde een competitieve auto leveren en daarna afhaken, dat is niet best.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Nou ja, in de krant schrijven ze inmiddels over alarmbellen die achter de schermen afgaan bij redbull. Ieder team schijnt een stap te hebben gemaakt, behalve redbull.

Dat is toch het falen van de renstal. Tot 8 wedstrijden voor het einde een competitieve auto leveren en daarna afhaken, dat is niet best.

Ja de alarmbellen gaan af bij de kranten na twee races op "typische mercedesbanen". Het verschil op deze banen is zelfs kleiner dit seizoen ten opzichte van andere jaren. Ze winnen al jaren in Rusland en vorig jaar in Turkije ook al dominant. Bottas reed voor het eerst een perfecte race. Het is al jaren zo Mercedes is sneller, maar RB is tactisch veel beter. De komende races zitten meer races bij waar Verstappen weer competitief is, omdat de banen juist weer technischer zijn, dan sneller.

Mercedes heeft altijd de snellere auto gehad. Wellicht hebben zij het ontbrekende dingetje, die ze afgelopen jaren niet misten, nu weer gevonden. De eerste races hadden ook net zo goed het falen van Mercedes kunnen zijn.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Mercedes heeft altijd de snellere auto gehad. Wellicht hebben zij het ontbrekende dingetje, die ze afgelopen jaren niet misten, nu weer gevonden. De eerste races hadden ook net zo goed het falen van Mercedes kunnen zijn.

Zou kunnen. Al vind ik het wat vreemd dat je jarenlang met een formule werkt en deze formule ineens kwijt zou zijn. Het klinkt een beetje alsof coca cola ineens z'n receptuur kwijt is, een paar maanden lang cola met andere smaak produceert, en vervolgens meldt dat het briefje met de receptuur weer gevonden is. Maar goed, het maakt verder niet veel uit. Uiteindelijk blijft het verhaal in grote lijnen hetzelfde, dwz dat max verstappen eigenlijk een betere auto nodig heeft om de titel te pakken. Althans, daar lijkt het op.

Maar we zullen zien. Of in mijn geval lezen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dat is altijd wel zo, dat de beste auto belangrijk is. Alleen Hamilton en Max zijn ook wel uitstekende coureurs. Kijkend naar Hamilton vs Bottas en Max vs zijn ploeggenoten de laatste jaren. Max presteert vele malen beter dan al zijn teamgenoten. Alleen Ricciardo zat in de buurt.

Het is op zich niet vreemd, dat Mercedes ineens problemen heeft. Kennelijk hebben de nieuwe regels van invloed gehad op de auto prestaties, maar goed dat is een technisch verhaal waar ik ook geen kaas van gegeten heb. Dat lees ik dan ook maar

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo. Het schaken staat ook weer eens lekker in de aandacht.

Ik volg dit op verschillende sites. Morgenmiddag het Kort Geding in Haarlem. Zelden was het NK Schaken al zo spannend voordat het begon.

Gretz

• 95 berichten
  • 308 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik volg dit op verschillende sites. Morgenmiddag het Kort Geding in Haarlem. Zelden was het NK Schaken al zo spannend voordat het begon.

Ik vind de schakers die zich nu tegen de regelgeving verzetten door naar de rechter te stappen maar een stelletje jankerds. Snappen ze niet dat 2021 ook geen gewoon jaar is?

- Of je besluit dat je met z'n allen in een eigen bubbel gaat zitten waar geen mensen van buitenaf mogen komen (er is vast wel een locatie te vinden die zoiets wil faciliteren, zonder publiek en pers).

- Of je legt je neer bij de huidige overgangssituatie waarin de pandemie nog niet definitief op z'n retour is. Om zo'n kampioenschap zowel voor schakers, pers als personeel veilig te houden is het noodzakelijk om met een coronatoegangsbewijs te werken. Het is nog steeds een kleine moeite om die QR-code te laten zien, of je nu wel of niet gevaccineerd bent.

- Of je stopt met janken en doet een jaartje niet mee aan het NK. In 2022 is hoogstwaarschijnlijk vrijwel alles weer normaal.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Hmm... ik wilde eigenlijk alleen het schaken weer even onder de aandacht brengen, doe ik hier wel vaker.

Laat het niet uitmonden in een discussie over coronamaatregelen, vaccinatieplicht of andere zaken in die hoek. Dat wordt terecht niet gewaardeerd op deze site.

Wat dat betreft had ik wellicht ook beter mijn bericht niet kunnen plaatsen maar mijn schaakliefde won het.

Gretz

• 95 berichten
  • 308 stemmen

Graaf Machine schreef:

Hmm... ik wilde eigenlijk alleen het schaken weer even onder de aandacht brengen, doe ik hier wel vaker.

Laat het niet uitmonden in een discussie over coronamaatregelen, vaccinatieplicht of andere zaken in die hoek. Dat wordt terecht niet gewaardeerd op deze site.

Ik wil ook geen discussie opstarten, enkel even m'n ei kwijt dat ik van mening ben dat dat groepje schakers zich niet zo aan moet stellen

Je schikken in wat de meerderheid nu wenselijk vindt of gewoon thuisblijven en achter je computer een wedstrijdje opstarten.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Interessant om als wielerliefhebber te grasduinen in de statistieken van het aflopende wielerseizoen.

wielrennen | sporza

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Gretz schreef:

(quote)

Ik wil ook geen discussie opstarten, enkel even m'n ei kwijt dat ik van mening ben dat dat groepje schakers zich niet zo aan moet stellen

Je schikken in wat de meerderheid nu wenselijk vindt of gewoon thuisblijven en achter je computer een wedstrijdje opstarten.

Tjsa het is een dingetje wat toch in meer sporten gaat spelen. Australian open is al in het nieuws. Eerst zou er een vaccinatieplicht komen, maar die zijn natuurlijk als de dood dat die rare Djokovic dan niet zou komen, dus daar binden ze al iets in.

In de NBA zijn ze wat harder, want spelers die vanwege de restricties in de staten geen thuiswedstrijden mogen spelen, mogen hun salaris niet krijgen.

Kyrie Irving van Brooklyn is daar één van de weinige antivaxxers (95% heeft minimaal 1 prik gehad in de NBA), maar dat is gewoon een sterspeler en die is helemaal op non actief gezet door zijn ploeg. Voor zo'n ploeg heel wat om dat te doen.

Overigens heeft hij de meest krankzinnige complot ideeën hierover en allerlei andere dingen.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik had van de familie van Foreest niet verwacht dat ze zulke antivaxxers waren, ook al zijn het nogal eigengereide lui. Jammer hoe een eigen keuze als een privilege misbruikt wordt, zelfs door zulke slimme mensen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Griekspoor heeft vorige week de Challenger van Napels gewonnen. Deze week is Napels 2 aan de beurt. Vandaag plaatste hij zich voor de kwartfinale. Wint hij de kwartfinale, dan hebben we volgende week misschien twee Nederlanders in de top 100. Alhoewel er nog 3 concurrenten zijn, als hij die wint en in de semis verliest. Wint hij het toernooi weer, dan is hij sowieso top 100. Plek 90 ongeveer.

Gretz

• 95 berichten
  • 308 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Ik had van de familie van Foreest niet verwacht dat ze zulke antivaxxers waren, ook al zijn het nogal eigengereide lui. Jammer hoe een eigen keuze als een privilege misbruikt wordt, zelfs door zulke slimme mensen.

+1

De imo verwende overkomende Lucas van Foreest krijgt met deze uitspraak wat ie verdient. Kan er geen medelijden mee hebben dat hij nu waarschijnlijk niet gaat deelnemen. Natuurlijk ben je als Nederlander vrij om je wel of niet te laten vaccineren (een belangrijk recht), maar als je voor het een of het ander kiest moet je er simpelweg ook de consequenties van aanvaarden. Het feit blijft staan dat een ongevaccineerd persoon niet wordt uitgesloten van deelname aan de maatschappij, er is immers een alternatief.

Een Nederlander kan vanaf nu ook beslissing om geen belastingen meer te willen betalen (of je uit te laten schrijven in het bevolkingsregister), maar dat is natuurlijk logischerwijs ook niet zonder consequenties. We hebben allemaal om te gaan met zowel onze rechten als onze plichten.

Zes schakers in ongelijk gesteld: NK moet vasthouden aan toegangstesten | NOS

Schaakkampioen Lucas van Foreest: ‘Als coronapas verplicht is, verdedig ik mijn nationale titel niet’ - ad.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.