- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Deze Indonesiërs zullen het daar vast niet mee eens zijn. Geniale gozers hahaha
Wai zain Ajax wai zain de bestuh
Zo spreken o.a. die Achterhoekers, Limburgers en Groningers het toch ook uit? 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
En A&L komt alnog met de titel aanzetten. Ik had die opmerking al speciaal voor jou gemaakt. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Ik wens ze veel succes op Het Kasteel straks na meerdere wolkbreuken vandaag. Het veld zal vast veel beter zijn vandaag 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
City, Arsenal, PSV, Real, Roma, Bayern, PSG, Dynamo Kiev, Porto, Sparta Praag, Kopenhagen, Malmo, Ludogortetz, Spartak Moskou, FC Skopje, Dynamo Tbilisi (niet te verwarren met Viteski), Fehrencvaros, Rosenborg, Maccabi Haifa, Celtic, Los Angeles Galaxy, Ajax Cape Town, Nacional en ik dacht ook FC Sydney

Pfff. Schaars waarschijnlijk een half jaar uit de roulatie door de operatie die die heeft ondergaan.
Dit opent natuurlijk wel weer de deuren voor Hendrix, zie 'm veel liever op 't middenveld dan als centrale verdediger aangezien die daar toch net te klein en te iel voor is.
Maar de enige die nog wat ervaring heeft valt dus ook weer weg, Ruiz zal waarschijnlijk niet aangetrokken worden en Park gaat waarschijnlijk stoppen...
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Ai, dit ziet er niet goed uit voor NEC. 1-0.
Wat een blunder van Gravenberch, lekker timing zeg.
Ook nog eens die dikke Boukhari met 't doelpunt. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mooier kan het niet. Waarschijnlijk toch nog van NEC verlost en dan Sparta er voor terug krijgen. Ziet er goed uit.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
De nummer 16 van de Jupiler League naar de Eredivisie, zou wat zijn zeg.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Jajaja Nourdin Boukhari, meer talent in zijn linkerteen dan de halve MML bij elkaar, juist hij 
Zondag stressen geblazen, wat een match, het grootste voetbalwonder aller tijden is nog altijd mogelijk!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De nummer 16 van de Jupiler League naar de Eredivisie, zou wat zijn zeg.
Mwah, dan moeten ze eerst Dordrecht nog overleven (wat ze niet gaat lukken).
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Komt door Hahn natuurlijk. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jajaja Nourdin Boukhari, meer talent in zijn linkerteen dan de halve MML bij elkaar, juist hij 
Zondag stressen geblazen, wat een match, het grootste voetbalwonder aller tijden is nog altijd mogelijk!
Boukhari heeft ook meer gewicht in zijn linkerteen dan de halve MML bij elkaar. Wat een vetzak.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Ik weet 't, het is te hopen dat NEC het gewoon gaat halen. Maar dat gaat op deze manier wel erg moeilijk worden. Anders Dordrecht maar, die hebben bijna 't hele seizoen eerste gestaan.
Boukhari heeft ook meer gewicht in zijn linkerteen dan de halve MML bij elkaar. Wat een vetzak.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1678 stemmen
Maar om jouw vergelijking nog even verder door te trekken : je mag best een Nederlandse successupporter zijn, maar als je dan voor het succesvolste europese landenteam zou willen zijn ( Duitsland natuurlijk ) dan ga je eigenlijk te ver. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Stijntje Schaars zes maanden in de lappenmand, en volgens Slegers is de kans groot dat Depay en Arias deze zomer hun biezen pakken. Er zijn betere nieuwsberichten geweest voor een PSV'er.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Bizar, zie nu pas dat Sparta 16e staat in de Jupiler league. Wat een grap.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Stijntje Schaars zes maanden in de lappenmand, en volgens Slegers is de kans groot dat Depay en Arias deze zomer hun biezen pakken. Er zijn betere nieuwsberichten geweest voor een PSV'er.
Waardeloos als deze jongens na èèn (half) goed seizoen alweer zouden vertrekken.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Belachelijk ook als dat klopt. Nu is Depay wel veruit de belangrijkste speler van PSV geweest, maar erg loyaal is het niet. Arias mag ook PSV op zijn blote knietjes bedanken dat ze hem bij het tweede van een Portugese (toen) middenmoter hebben weggevist.
SDG030
-
- 136 berichten
- 0 stemmen
Tja... zo zit de voetbalwereld gewoonweg niet in elkaar. Als je denkt dat je het als speler elders beter kan krijgen, of in een betere competitie kan spelen, ben je weg. Wij praten hier allemaal uit supporters sentimenten, maar voor die voetballers gaat dat niet op. Andersom is het trouwens niet anders. Een club denkt uiteraard ook vooral aan zichzelf. Niet alleen in het voetbal, maar dit gebeurt ook gewoon in het bedrijfsleven.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Spelers zijn wel vaker ondankbaar. Arias en Depay zijn nog helemaal niet klaar voor een stap hogerop. Eerst maar eens in Nederland een stabiel en goed seizoen draaien. Kan me ook niet voorstellen dat ze gaan. PSV heeft vorige zomer aardig geld verdiend, die zullen niet weer de 2 betere spelers laten gaan. Kunnen ze weer opnieuw beginnen. Depay vind ik trouwens wel echt een potentiële Europese topspeler. Maar niet nu.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Ben wel benieuwd hoe de vorm van Lens is straks en hoe dicht Depay achter hem zit.
Van Gaal is wel een liefhebber van Lens maar als Depay minuten mag gaan maken op het WK komt een vertrek steeds dichterbij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Compleet logisch dat dergelijke voetballers al snel willen vertrekken, want het niveau is zo bedroevend. Daar leer je als 'talent' echt geen reet van. Als je een beetje ambitie hebt moet je gauw wegwezen hier. Ik heb het idee dat veel nog denken dat het de eredivisie is van tien jaar geleden.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Is talenten een nieuw werkwoord? 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Compleet logisch dat dergelijke voetballers al snel willen talenten, want het niveau is zo bedroevend. Daar leer je als 'talent' echt geen reet van. Als je een beetje ambitie hebt moet je gauw wegwezen hier. Ik heb het idee dat veel nog denken dat het de eredivisie is van tien jaar geleden.
Ahja, lekker als 18 jarige naar Man City of Inter gaan en daar tot 30 minuten in een seizoen in het eerste komen. Da's ongetwijfeld veel nuttiger dan een basisplaats in de Eredivisie, spelen bovenin de ranglijst, spelen in de CL of EL en jezelf kunnen ontwikkelen op best een behoorlijk niveau. Laten we nou niet doen alsof de Eredivisie van niveau Letland of Georgië is. Dat we geen top 4-6 competitie zijn klopt, maar er zijn genoeg competities die niet beter zijn.
Je moet eerst maar eens een jaar of 3, 4 in Nederland presteren en dan eens denken aan een vertrek. De weg van bv Suarez, Vertonghen en Eriksen. Niet de weg van al die talentjes die vertrekken en nu weer met hangende pootjes terugkeren op huurbasis in de Eredivisie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is tealenten een nieuw werkwoord?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ahja, lekker als 18 jarige naar Man City of Inter gaan en daar tot 30 minuten in een seizoen in het eerste komen. Da's ongetwijfeld veel nuttiger dan een basisplaats in de Eredivisie, spelen bovenin de ranglijst, spelen in de CL of EL en jezelf kunnen ontwikkelen op best een behoorlijk niveau. Laten we nou niet doen alsof de Eredivisie van niveau Letland of Georgië is. Dat we geen top 4-6 competitie zijn klopt, maar er zijn genoeg competities die niet beter zijn.
Je moet eerst maar eens een jaar of 3, 4 in Nederland presteren en dan eens denken aan een vertrek. De weg van bv Suarez, Vertonghen en Eriksen. Niet de weg van al die talentjes die vertrekken en nu weer met hangende pootjes terugkeren op huurbasis in de Eredivisie.
Van die trainingen leer je al meer dan in een seizoen, en zal je eerst verhuurd worden aan andere clubs. Als je echt overuigt ben van je capaciteiten blijf je hier niet, en de echte goede voetballers slagen gewoon.
Hier 3,4 jaar zitten is echt het vergooien van je carriere. Ik denk dat je de Nederlandse competitie weer eens overschat. Er zijn idd slechtere competities maar goed dan hebben we het inderdaad over Letland en Georgië.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Compleet logisch dat dergelijke voetballers al snel willen talenten, want het niveau is zo bedroevend. Daar leer je als 'talent' echt geen reet van.
Noem mij eens drie spelers op in de afgelopen vijf jaar, die vertrokken zijn onder de 20 en het gered hebben als basisspeler bij een Europese (sub)topper. De Barazites, Johns, Kastanjes, Rekiks, Bruma's, Bouys dachten het bij Man City, Juventus of Inter gemaakt te hebben, maar komen niet veel later met hangende pootjes terug of verpieteren in de Serie-B.
Drie namen, mijn beste NW. Meer vraag ik niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van die trainingen leer je al meer dan in een seizoen, en zal je eerst verhuurd worden aan andere clubs. Als je echt overuigt ben van je capaciteiten blijf je hier niet, en de echte goede voetballers slagen gewoon.
Hier 3,4 jaar zitten is echt het vergooien van je carriere. Ik denk dat je de Nederlandse competitie weer eens overschat. Er zijn idd slechtere competities maar goed dan hebben we het inderdaad over Letland en Georgië.
Ik ben geen prof, maar volgens mij leer je meer van wedstrijden op het hoogste niveau dan wat trainingen. Kijk, hier debuteer je al vaak als 18 jarige. Niks mis mee om als je 21 of 22 bent pas te gaan. Heb je nog een kleine 15 jaar voor de boeg.
Volgens mij leer je meer dan voldoende als je kan trainen onder pakweg De Boer, Bergkamp, Cocu, van Bronckhorst, van Basten en noem er nog een stel. Hier krijg je als talent alle aandacht, in het buitenland ben je nr 1 van de 50 spelers en moet je jezelf maar redden. Niet voor niets floppen bijna alle jong vertrokken spelers. Zo'n Ebecilio kwam weer met hangende pootjes terug naar Nederland, zo'n van Aanholt speelt hier al jaren op huurbasis, Castaignos kwam weer terug, Rekik is weer terug, Bruma is weer terug en ongetwijfeld krijgen we een Ake ook weer terug voor een verhaal. Eigenlijk kan ik alleen van Persie als echt geslaagde hele jonge speler in het buitenland noemen. En dan alleen omdat hij een coach vond die heel graag met jonge talenten werkte.
mjk87 (moderator films)
-
- 14527 berichten
- 4518 stemmen
Exact dit dus.
En laten we wel wezen, iedereen geeft enorm op over de jeugd van Barcelona, maar sinds 2006, toen de club aan de top ging zitten: hoeveel jeugdspelers zijn basisspeler geworden in het eerste? Busquets is onomstreden, Pedro zit ertegenaan en Tello heeft vorig seizoen lang redelijk wat gespeeld, maar was geen absolute basisspeler en viel dit seizoen alweer terug in de reserverol. Ook daar is te merken dat het niveau veel te hoog is om direct aan te kunnen pikken, of je hebt het talent van Xavi, Iniesta of Messi, al kwamen die eerste twee in het elftal toen Barcelona op een beduidend lager niveau speelde.
Nu is de stap uit de Eredivisie naar de hoge top ook nog groot, zeker voor jongens van 21, de leeftijd waarop ze meestal al gaan. Maar ja, dan heb je al wel een wedstrijd of 100 in de benen, allicht ervaring in de CL of zeker in de EL, en kan je allicht eerst via de subtop komen om alsnog de top te bereiken.
Spelers als Cruijff, Van Basten, De Boertjes, Van Nistelrooij, Sneijder, et cetera, vertrokken ook pas na hun 23e. Nu kon dit doordat het niveau in Nederland hoger lag, maar tot je 21e moet je in NL zeker nog kunnen leren.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
I rest my case.
Jonge voetbaltalenten zijn het beste af in Nederland | ThePostOnline - nieuws.thepostonline.nl
Of:
TOP 10: Talenten die te vroeg naar het buitenland vertrokken - Voetbalflitsen.com
Kan niet wachten op de top 10 van NW of OF, met talenten onder de 20 die het wel gered hebben bij een mooie Engelse of Italiaanse club.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.