- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je defensief al zwak bent moet je vooral iemand als Sneijder opstellen, in defensief opzicht een grote risicofactor en offensief is ie lang niet meer wat het geweest is. De Guzman zal een beel betere optie zijn, die is op beiden vlakken veel beter en constanter.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je defensief al zwak bent moet je vooral iemand als Sneijder opstellen, in defensief opzicht een grote risicofactor en offensief is ie lang niet meer wat het geweest is. De Guzman zal een beel betere optie zijn, die is op beiden vlakken veel beter en constanter.
Sneijder moet gewoon die steekballen geven of de goal maken. Dat lukt hem nog wel. Scoort er bij Galatasaray ook aardig op los. Volgens mij is hij juist topfit de laatste maanden. Ik zou ook 2 controleurs nemen en dan Sneijder een vrije rol geven. Alleen de focus op aanvallende ideeën leggen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk overigens dat we niet van Spanje verliezen. 0-0 of 1-1 ofzo. Spanje zal ook behoudend beginnen, niemand wil de openingswedstrijd verliezen.
Ik zou er niet op rekenen. In Spanje houden ze er ernstig rekening mee dat ze met Nederland strijden om plek 2, die moet dus gewonnen worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sneijder moet gewoon die steekballen geven of de goal maken. Dat lukt hem nog wel. Scoort er bij Galatasaray ook aardig op los. Volgens mij is hij juist topfit de laatste maanden. Ik zou ook 2 controleurs nemen en dan Sneijder een vrije rol geven. Alleen de focus op aanvallende ideeën leggen.
Met alle respect is het maar de Turkse competitie, dat is wel even wat anders dan een mondiale eindronde. Ik zou het risico niet nemen en iets zegt me dat van Gaal dat ook niet gaat doen. Van wat ik van Sneijder gezien heb is het met zijn inzicht en steekballen ook niet meer zo goed gesteld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou er niet op rekenen. In Spanje houden ze er ernstig rekening mee dat ze met Nederland strijden om plek 2, die moet dus gewonnen worden.
Dat doet Nederland ook wel, maar het is maar de vraag of ze het in wedstrijd 1 al willen forceren. Zou anders zijn als dit de slotwedstrijd is.
Ehm, plek 2? Ik las 1. In Spanje denken ze dat Chili 1e wordt? Ik geloof er niks van. Spanje en Nederland gaan door, Chili naar huis.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik denk eerder dat Chili de beste kansen heeft om door te gaan. Men komt er nog wel achter hoe sterk die ploeg is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat doet Nederland ook wel, maar het is maar de vraag of ze het in wedstrijd 1 al willen forceren. Zou anders zijn als dit de slotwedstrijd is.
Ehm, plek 2? Ik las 1. In Spanje denken ze dat Chili 1e wordt? Ik geloof er niks van. Spanje en Nederland gaan door, Chili naar huis.
De mogelijkheid zit er goed in. Chili wordt hier in Nederland erg onderschat, net als het voordeel van het spelen op je eigen continent onderschat wordt. Ik denk ook dat Chili eerste wordt, of tweede (via een tiebreak met Spanje).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk eerder dat Chili de beste kansen heeft om door te gaan. Men komt er nog wel achter hoe sterk die ploeg is.
Opmerkelijk hoe die ploeg onderschat wordt. Op mijn werk noemde ik bvb Vargas, misschien samen met Suarez wel de beste Zuid-Amerikaanse speler, maar die kende ze niet. Oh boy..
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het altijd maar onzin hoe bepaalde teams opgehemeld worden omdat men dolgraag outsiders ziet. Chili heeft 2 topspelers, Alexis en Vidal, waarbij die laatste het WK wel eens kan missen en die eerste weinig dit seizoen na de winter heeft gespeeld. De rest zijn standaard voetballers. Als Nederland en Spanje een goed collectief vormen dan moet de individuele klasse wel het verschil maken. Voor Nederland is het ook positief dat ze in wedstrijd 3 tegen Chili spelen. Kan je eventuele schade nog goedmaken.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Chili heeft 2 topspelers ... De rest zijn standaard voetballers.
En het verschil met Nederland is?
Het collectief lijkt me juist een van de sterke kanten van Chili.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, en de rest is dan nog wel van een veel hoger niveau dan Nederland. Fysiek, technisch, collectief. Ga er maar aan staan.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik vond het wel goed eigenlijk, een seizoen zonder Europees voetbal. En dan wint AZ opeens 3-0 haha.
Jozy
Op het veld laat ie het niet zien, dan maar zo...
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Op mijn werk noemde ik bvb Vargas, misschien samen met Suarez wel de beste Zuid-Amerikaanse speler, maar die kende ze niet. Oh boy..
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik zie die Chileens horzels nog over het veld in Stuttgart vliegen, brrr. Klasse team.
Wat ziet mijn oog trouwens, Maffe Marco weer op de broek gekregen? Hij gaat de eerste hoofdcoach sinds wijlen Fritz Korbach worden die geen Europees voetbal haalt met Heerenveen...
En dan straks natuurlijk de wedstrijd op het Kasteel waar de hele wereld op zit te wachten...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
misschien samen met Suarez wel de beste Zuid-Amerikaanse speler
Overdrijf je niet een heel klein beetje?
Hij heeft dit seizoen drie doelpunten en één assist (en een WhoScored-rating van 6.53). Dat overtuigt mij er niet van dat hij beter is dan Messi, Neymar, Alexis Sanchez, Carlos Vela, Di Maria, Aguëro, Higuaïn, Thiago Silva, Vidal, Cuadrado, Fernandinho, Cavani, etc.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nederland heeft over de hele linie wel beter materiaal. Jongens als vd Wiel, Nigel de Jong en nog een paar zijn ook van uitstekend niveau. Daarbij sla ik het erg hoog aan dat wij Robben hebben. Die is in goede doen maar weinig minder dan Messi en Ronaldo.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Opmerkelijk hoe die ploeg onderschat wordt. Op mijn werk noemde ik bvb Vargas, misschien samen met Suarez wel de beste Zuid-Amerikaanse speler, maar die kende ze niet. Oh boy..
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
@ Ajax&Litmanen1: hoe kun je weten dat Nederland even veel kwaliteit heeft als Chili als je al die spelers niet kent?
Ik zie Nederland er ook wel van verliezen, hoor. Nederland kan niet goed omgaan met counters en hoge druk, en Chili speelt op hun eigen continent en vormt een hecht team.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Spanje wordt gewoon met twee vingers in de neus eerste. Ik zie geen enkele reden waarom Spanje afgezwakt zou zijn. Men roept het al jaren, maar ik zie er niets van. Van Barça roept men hetzelfde, maar als ze twee keer winnen zijn ze ook gewoon weer kampioen. 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik zit zo even voor mijn poueltje te bekijken, maar op basis van de huidige situatie/selecties et cetera zou Brazilië-Uruguay de finale worden.
Van wie gaat Uruguay volgens jou dan winnen? Uruguay kan wel de finale halen als alles meezit (net als een aantal andere underdogs), maar verwacht je echt dat ze gaan winnen van Duitsland of Argentinië?
Ze verloren op de Confederations Cup met 3-0 van Brazilië, Barcelona verloor met 7-0 van Bayern en Bayern met 5-0 van RM (en die teams spelen beide in de 'Spaanse stijl'), Xavi is een schim van de speler die hij was, Barcelona is een stuk minder indrukwekkend dan een paar jaar geleden (en die club levert de meeste spelers) en Del Bosque zal waarschijnlijk te behoudend zijn om de noodzakelijke veranderingen door te voeren. En Spanje is gewoon ontzettend voorspelbaar geworden: tiki taka zonder plan B. Plus, ze zijn mogelijk iets minder gemotiveerd dan andere landen omdat ze al twee grote toernooien hebben gewonnen. Spanje is zeker een kanshebber, maar met twee vingers in de neus gaan ze niet winnen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Van wie gaat Uruguay volgens jou dan winnen? Uruguay kan wel de finale halen als alles meezit (net als een aantal andere underdogs), maar verwacht je echt dat ze gaan winnen van Duitsland of Argentinië?
Argentinië kwam ik op uit. En ja, die kansen schat ik redelijk gelijk in. Maar Uruguay hoeft, net als vier jaar terug, geen moeilijk programma te hebben.
Maar goed, de kans op een finale Duitsland-Brazilië is redelijk klein, of één van beide teams wordt tweede in de poule. Dat was nog het meest verrassende dat ik ontdekte.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Argentinië kwam ik op uit. En ja, die kansen schat ik redelijk gelijk in.
Echt? Waarom? Alleen vanwege Suarez en Cavani? Ze werden vijfde in de WK-kwalificatie (Argentinië eerste) en hebben over het geheel een veel mindere selectie. Hun enige écht sterke punt is hun aanval, maar zelfs op dat punt is Argentinië beter: Messi + Aguëro + Higuaïn + Di Maria > Suarez + Cavani.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Nee, gevoel, en dat brengt me altijd heel veel op wk-pouletjes, dus ik blijf daar lekker naar luisteren
Maar allicht op strijdlust dat ze ver kunnen komen. En die vier van Argentinië samen gaat nooit echt goed lukken, of ze gaan ineens allemaal in dienst van elkaar spelen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Joepie, dat Limburgse gespuis staat op achterstand 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Maar allicht op strijdlust dat ze ver kunnen komen.
Ja, maar dat kan je natuurlijk van ieder team zeggen. 
Bij de kwalificatie ging het uitstekend: 9 goals voor Higuaïn, 8 voor Messi, 3 voor Agüero, 2 voor Di Maria; en 4 assists voor Di Maria & Messi, 1 voor Higuaïn. Ter vergelijking: Suarez had 8 doelpunten (geen assists), Cavani 2 (1 assist). Sabella heeft ze goed bij elkaar weten te smeden.
Edit: oh shit, mijn statistieken kloppen niet (blame ESPN). Messi heeft 10 goals [14 wedstrijden], Higuaïn 9 [11], Agüero 5 [8], Di Maria 3 [12]; Suarez heeft er 11 [14], Cavani 5 [16]. Assists kan ik niet vinden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
in 2014 niet hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nog niet, maar in potentie wel. Let maar op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Overdrijf je niet een heel klein beetje?
Hij heeft dit seizoen drie doelpunten en één assist (en een WhoScored-rating van 6.53). Dat overtuigt mij er niet van dat hij beter is dan Messi, Neymar, Alexis Sanchez, Carlos Vela, Di Maria, Aguëro, Higuaïn, Thiago Silva, Vidal, Cuadrado, Fernandinho, Cavani, etc.
Het staat er een beetje onhandig maar bedoel in potentie en buiten Brazilië en Argentinië. Anders wel een flinke hyperbool ja
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.