- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Vraag me ten zeerste af of het überhaupt een overtreding was. Maar even los gezien daarvan: de trend om bij elke situatie waaruit een pingel voortkomt ook rood te trekken, maakt het voetbal kapot.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Dat heeft niks met die penalty te maken maar of de speler doorgebroken is of niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Wat mij betreft is het geen rood bij een pingel in zulke gevallen, aangezien je een waarschijnlijk grotere scoringskans krijgt. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, als de overtreding erg zwaar is of bij sprake van spelbederf (denk aan de handsbal van Suarez) al is ook dat weer voer voor discussie. Iemand doelbewust tackelen is niet per se gevaarlijk maar riekt wel naar spelbederf. Maar standaard rood is sowieso geen goede oplossing.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Die Januzaj schijnt nogal wat te kiezen hebben qua nationaal team. Belgie, Albanië, Servië en Turkije (en Kosovo als die als land geaccepteerd wordt) door zijn afkomst en ook Engeland (omdat hij daar woont) schijnen opties te zijn.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die penalty bij Roda. Waar hebben we het nog over 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat heeft niks met die penalty te maken maar of de speler doorgebroken is of niet.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Tgv die overtreding wijkt Lachman uit waardoor hij, als hij niet ten val gebracht was, nooit meer op tijd bij de bal kan.
Volgens de regels was het rood als je fluit ja, alleen kun je je afvragen of de straf vaak nog wel in verhouding is met de overtreding en de gevolgen op de wedstrijd als je rood plus een strafschop geeft. In dit geval vond ik het wel erg zwaar allemaal. Was nog best een lastige kans geweest met de snelheid die hj had.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Was het niet gewoon een schouderduw/steviger het duel in te gaan? Ik vind beide rode kaarten behoorlijk lachwekkend en een schande, omdat de wedstrijd letterlijk dood gefloten wordt. Reacties van het publiek zijn begrijpelijk. Om dan in de 90e minuut te staken vanwege een paar plastic bekertjes past dan ook prima in het plaatje van deze parodie op een scheidsrechter.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Die Bonevacia ging wel voor de man ipv de bal, ik snap de penalty wel.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Was het niet gewoon een schouderduw/steviger het duel in te gaan? Ik vind beide rode kaarten behoorlijk lachwekkend en een schande, omdat de wedstrijd letterlijk dood gefloten wordt. Reacties van het publiek zijn begrijpelijk. Om dan in de 90e minuut te staken vanwege een paar plastic bekertjes past dan ook prima in het plaatje van deze parodie op een scheidsrechter.
Er waren ook kwetsende spreekkoren aan zijn adres. Dus in combinatie met het gooien was het staken terecht. Die twee rode kaarten en die penalty zijn erg overdreven. Als ze dit in het buitenland zien, dan lachen ze zich kapot voor die kleinigheden. Maar dan nog geen reden voor dat publiek om zich zo achterlijk te gedragen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Die Bonevacia ging wel voor de man ipv de bal, ik snap de penalty wel.
Bij een schouderduw zou dat niet moeten uitmaken, die is juist gericht op de man. De vraag is derhalve of het een schouderduw is of niet, daar twijfel ik over.
Het is overigens geen pingel want de overtreding werd ver buiten de 16 ingezet, en het contact is vlak buiten de 16 al voorbij. Dat de Zwollenaar pas in de 16 valt doet daar niets aan af.
NOS Studio Sport Eredivisie: za 5 okt 2013, 22:35 - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl Rond 4:45
Kali die wegens protesteren geel kreeg is dan weer laag, die duwde heel bewust de scheids. Heb ze daar ook weleens rood voor zien geven.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Van der Hoorn - Poulsen - De Jong - Klaassen - Sightorsson: de meest non-voetballende as van Ajax de laatste decennia (of misschien wel: ooit)?
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Van der Hoorn - Poulsen - De Jong - Klaassen - Sightorsson: de meest non-voetballende as van Ajax de laatste decennia (of misschien wel: ooit)?
Wellicht dat dat juist tegen Utrecht eens werkt.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
8 Nederlanders in de basis bij Ajax, het moet niet gekker worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Een Ajacied wordt niet vrolijk van deze opstelling inderdaad. Maargoed, Eriksen is weg, Duarte is geblesseerd, Moisander is geblesseerd. Het kan niet anders vandaag. Al had ik Serero liever naast De Jong gezet. Hopen dat Fischer en De Sa die Utrechtse backs gek maken.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Bij een schouderduw zou dat niet moeten uitmaken, die is juist gericht op de man. De vraag is derhalve of het een schouderduw is of niet, daar twijfel ik over.
Het is overigens geen pingel want de overtreding werd ver buiten de 16 ingezet, en het contact is vlak buiten de 16 al voorbij. Dat de Zwollenaar pas in de 16 valt doet daar niets aan af.
NOS Studio Sport Eredivisie: za 5 okt 2013, 22:35 - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl Rond 4:45
Kali die wegens protesteren geel kreeg is dan weer laag, die duwde heel bewust de scheids. Heb ze daar ook weleens rood voor zien geven.
Het ging niet om de schouderduw maar Lachman is net in de 16meter met het linkerbeen aangetikt door Bonevacia. Zie voetbalzone en van Halst zei het net op fox.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Helder depri, dank, want ik zag anders niet wat er een overtreding aan was.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Een Ajacied wordt niet vrolijk van deze opstelling inderdaad. Maargoed, Eriksen is weg, Duarte is geblesseerd, Moisander is geblesseerd. Het kan niet anders vandaag.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Vertel. Ik gok Enoh voor Poulsen. Andersen voor de Sa en Veltman voor vd Hoorn? Was Veltman niet geblesseerd?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Veltman is net weer fit en Sereo heeft er ook een tijdje uitgelegen, dus zoveel opties zijn er niet.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Veltman is net weer fit en Sereo heeft er ook een tijdje uitgelegen, dus zoveel opties zijn er niet.
Maar er zijn opties zat. I.p.v. Van der Hoorn had Veltman kunnen starten. Of anders Van Rhijn RCV en Ligeon RB. Daarnaast had je Boilesen linksback kunnen zetten en Blind VM. Je had Serero op het middenveld op kunnen stellen. Desnoods Lobotka, die een betere indruk maakt in Jong Ajax dan Klaassen (die echt heel zwak is dit seizoen). (puur even met het oog op betere mogelijkheden om te voetballen van achteruit).
Punt is dat deze non-voetballende as totaal onnodig is en helemaal niet des-Ajax, nog erger dan Jol in zijn laatste weken zelfs. De enige hoop is dat ze allemaal een goede dag hebben en dat vooral De Jong en Klaassen niet beiden steeds diep gaan / staan. Anders krijg je alleen maar lange ballen.
Met zo'n opstelling kan De Boer moeilijk vol blijven houden dat zijn intentie is te domineren en attractief (aanvallend) te spelen. Al hoop ik natuurlijk ook dat we vandaag lekker gaan wervelen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Vam der Gun... Hoe kan je die missen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Lekker voor Horny.
Edit : Dat is twee keer in vijf minuten dat Van der Gun uit de rug van Horny wegloopt.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Dat achterlijke appelleren ook van v. Rhijn. Gewoon verdedigen. Was eerder zijn fout, als het een doelpunt was, dan die van vd Hoorn.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Dat achterin rondspelen, ik word er zo depressief van.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wil (kennelijk) geen risico nemen met Serero en Veltman omdat ze geblesseerd zijn geweest, maar start wel bewust met een half-fitte De Jong die er nu ook af moet. Het is zo inconsequent allemaal.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Starten met drie halven is wel een erg groot risico.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.