• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.701 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.489 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Belachelijk zeg, die Pelle miste bij AZ ongeveer elke kans en bij Feyenoord is elk schot een goal. Erg knap. Ik ben benieuw hoe laag Feyenoord zonder die goalgetter zou staan, scheelt een enorme slok op de borrel.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

depri83 schreef:

Dus omdat jij het sinds niet eens bent met de lengte van de blessuretijd moet er maar helemaal vanaf gezien worden?

Nee, de regel is officieel 30 seconden extra per wissel. Dat is een regel die bijna geen een scheidsrechter consequent hanteert. Dus als we het over de regels omtrent blessuretijd gaan hebben en het 'recht' van een team erop.

Dan heb ik als team dus ook 'recht' op 30 seconden per wissel.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Die Pelle denkt een omhaal te doen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Belachelijk zeg, die Pelle miste bij AZ ongeveer elke kans en bij Feyenoord is elk schot een goal. Erg knap. Ik ben benieuw hoe laag Feyenoord zonder die goalgetter zou staan, scheelt een enorme slok op de borrel.

Kijk je alleen samenvattingen? Hij mist nog genoeg. Vooral kopkansen.

Verder zo'n suffe opmerking altijd "zonder Pelle zou Feyenoord lager staan". Spitsen staan er om te scoren. Twee jaar geleden werd Feyenoord 2e zonder Pelle.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

Die Pelle denkt een omhaal te doen.

Als ajacied zijnde zou ik daar maar niet al te lacherig over doen .

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Die Verbeek zeg, geeft even een interview af waar ik m'n petje voor afneem. De hand in eigen boezem, geen enkele rancune richting spelers of club. Klasse.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Verder zo'n suffe opmerking altijd "zonder Pelle zou Feyenoord lager staan". Spitsen staan er om te scoren. Twee jaar geleden werd Feyenoord 2e zonder Pelle.

Toen had je Guidetti. Ik bedoel meer dat Feyenoord een paar jaar lang al wel erg afhankelijk van zijn spits is. De rest vind ik verre van bijzonder.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tja, toen hadden ze ineens ene Guidetti.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Toen had je Guidetti. Ik bedoel meer dat Feyenoord een paar jaar lang al wel erg afhankelijk van zijn spits is. De rest vind ik verre van bijzonder.

Dat is FC Barcelona ook. Wat niet wil zeggen dat ze zonder hun goalgetter veel lager zullen staan. Zoals Rico ok zegt daar staat een spits voor. Als de keeper van Ajax ook niet zoveel ballen pakt, zullen ze ook lager staan. Zo ken ik er nog wel een paar.

Laten we dit weekend dan maar een citaat van Verbeek pakken. Als mijn moeder een piemeltje had gehad, was ze mijn moeder niet geweest.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

Die Verbeek zeg, geeft even een interview af waar ik m'n petje voor afneem. De hand in eigen boezem, geen enkele rancune richting spelers of club. Klasse.

En hij schuift vanavond bij SV aan. De man heeft wel ballen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Joh. Er lopen ook maar een stuk of 10 bijzondere voetballers in de Eredivisie. Ajax heeft er zelfs geen 1 meer.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat is FC Barcelona ook. Wat niet wil zeggen dat ze zonder hun goalgetter veel lager zullen staan.

Barcelona zonder Messi vind ik echt de helft minder goed. Dan kan je wel goed voetballen, maar als je nooit de kansen eens benut...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Joh. Er lopen ook maar een stuk of 10 bijzondere voetballers in de Eredivisie. Ajax heeft er zelfs geen 1 meer.

Dat klopt, maar daar ging het niet over. Ajax is al jaren een collectief zonder topscorer.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ik heb het niet over topscoorders, maar over voetballers die ver boven de middelmaat van de Eredivisie uitkomen. Pelle is er 1 van, daar moet je gebruik van maken.

Clasie haalt zijn niveau ook weer een beetje de laatste wedstrijden, gelukkig.

Verder: zie bericht NW.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Feyenoord is gewoon vele malen meer afhankelijker van 1 speler om resultaten te boeken dan welke club in de Eredivisie dan ook, minus Heerenveen. Dat lijkt me niet zo lastig te constateren.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Zet daar Matavz, Tadic, Jóhannsson, Finnbogason of Siem de Jong neer en Feyenoord eindigt ook in de top 5.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Top 5 ja. Maar met Pelle kan je hoger eindigen.

Overigens, Elia scoorde vandaag 2 goals. Zijn eerste goals in competitieverband sinds december 2010

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Met de spelers die ik noem kan je ook hoger eindigen.

Veel ploegen zijn afhankelijk van hun spits, aangezien zij het best zijn in het scoren van doelpunten (normaliter).

Dus ja, je hebt gelijk: zonder spits zou Feyenoord veel lager staan.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

FC Twente (Castaignos), PSV (Matavz), Ajax (Sigthorsson) en Vitesse (Havenaar) toch niet.

Feyenoord en Heerenveen daarentegen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De Jong en Matavz maken er ook geen 20 in een seizoen, laat staan 30. Dan zal het collectief toch bepalender moeten zijn. Bij Ajax lukt/lukte dat, bij Feyenoord niet echt.

Maar Vitesse-Bony, Feyenoord-Guidetti, Feyenoord-Pelle en Heerenveen-Finnbogason zijn wel extreem afhankelijke teams. Zoals Ajax dat ook was met Suarez en Huntelaar. Lange ballen naar voren en hopen dat ze er wat mee doen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Twente heeft Tadic, PSV heeft Bakkali, Ajax had Eriksen (en nu de Jong nog) en Vitesse heeft Leerdam.

Leerdam moet natuurlijk Piazon zijn. Haal deze spelers weg en het scheelt de helft. Maar deze spelers spelen er, dus is het zo onzinnig om te zeggen: "ja maar, zonder hen, dan..."

Bij Feyenoord is deze speler een spits - gelukkig maar.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

j0enne schreef:

Och, kom op man.

Als je ziet hoe er dan verdedigd wordt. Daar word je niet vrolijk van hoor.

Net als die goals binnen een paar minuten van Ajax, ze wandelen er gewoon doorheen en mogen 'm binnen schieten.

Ik hoorde je er vorige week niet over klagen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Bakkali heeft sinds NEC geen knikker meer geraakt hoor en staat niet voor niets niet in de basis.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

j0enne schreef:

Bakkali heeft sinds NEC geen knikker meer geraakt hoor.

Heel PSV niet (op de wedstrijd tegen Vermeer na).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Eriksen besliste niet al onze potjes zoals Pelle dat wel doet. Je merkt ook vaak dat bij zulke teams het voetbal gewoon niet goed genoeg is en dat er wordt geteerd op een solide organisatie en de flitsen van de spits. Daar passen de door mij net gegeven voorbeelden wel goed bij denk ik. Het is ook geen schande of een slecht iets ofzo, maar wel een constatering.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Heel PSV niet (op de wedstrijd tegen Vermeer na).

Ajax ook niet. Op gister na.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Eriksen besliste niet al onze potjes zoals Pelle dat wel doet. Je merkt ook vaak dat bij zulke teams het voetbal gewoon niet goed genoeg is en dat er wordt geteerd op een solide organisatie en de flitsen van de spits. Daar passen de door mij net gegeven voorbeelden wel goed bij denk ik. Het is ook geen schande of een slecht iets ofzo, maar wel een constatering.

Geloof me nou maar, dat deed Eriksen zeker wel. Al zal je dat over een heel seizoen wel gaan merken, dat ie de goals niet maakte is iets anders.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Ajax ook niet. Op gister na.

Wij moeten nog tegen NEC.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feyenoord is afhankelijk van zijn spits, zoals dat in het voetbal heel vaak het geval is. Daar vind ik weinig opmerkelijks aan, eerlijk gezegd. Iedere ploeg moet altijd op zoek zijn naar een spits van zijn niveau - en zijn dat ook.

Vorig jaar en 2 seizoenen geleden werd er beter gevoetbald (met grotendeels dezelfde spelers). Het collectief van Ajax, het zogenaamde goede positiespel waar jij het over hebt, dat is in 1997 al verdwenen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Geloof me nou maar, dat deed Eriksen zeker wel. Al zal je dat over een heel seizoen wel gaan merken, dat ie de goals niet maakte is iets anders.

We halen nu 2 dingen door elkaar heen. Eriksen was erg bepalend in ons spel, zijn gemis is enorm, maar hij besliste niet cijfermatig wekelijks onze wedstrijden. Dat deed niemand eigenlijk elke week in zijn eentje, iets wat Pelle toch wel heel vaak doet. Maar overtuig mij niet dat Eriksen niet enorm belangrijk was. Ik huil nog wekelijks om hem als ik Ajax zie spelen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.