- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou zag ik gister Ajax en PSV aankloten, vandaag Feyenoord. Ik verwacht dat RKC wel eens de landstitel gaat winnen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Boëtius er na 60 minuten in. Of al eerder graag.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Nou zag ik gister Ajax en PSV aankloten, vandaag Feyenoord. Ik verwacht dat RKC wel eens de landstitel gaat winnen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ook meteen bij zijn debuut alle vrije trappen en corners nemen he; baasje hoor.
Dat mocht Duarte ook.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Oke jij je zin. PSV-Cambuur dan 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach meneertje is ook blij dat wanneer iedereen kan zien dat het huilen met de pet op is hij een beetje bijstand krijgt
Iets met open deuren lijkt me.
Overigens is het ook wel grappig dat mijn consistentie wat opvatting over het Ajax-spel betreft nu als een zwakte gezien wordt, terwijl normaliter draaikonterij juist een teken is van 'zo heb je het altijd wel eens bij het rechte eind'. Zie jezelf, die me weer af kon schieten na mijn kritiek na bijv. Ajax - AZ en Ajax - Roda, maar nu zeg je zelf dat het het hele seizoen al "niets" is (ja, dat zei ik tijdens en na die wedstrijden ook al, maar toen was ik weer de pessimist en negatieveling).
Ik kan me gewoon werkelijk niet voorstellen dat zelfs de meest verblinde Ajax-supporter die er te vinden is vindt dat het veldspel en de organisatie onder de drie jaar dat De Boer er nu zit beter zijn geworden. Na zijn zeer hoopgevende begin (een wedstrijd of 3, 4) is het - op enkele uitschieters daargelaten (de goede wedstrijden zijn echt op slechts twee handen te tellen) - veelal huilen met de pet op, of een saaie, troosteloze volledig op de controle gerichte degelijke '6', iets waar ik geen genoegen mee neem, zeker niet als het materiaal er naar is om het beter te doen. De zo befaamde ondergrens waar De Boer zich op richt gaat steeds verder omlaag en om dit tegen te gaan bouwt ie steeds meer controle in en wordt elke frivoliteit, speelsheid en creativiteit uit het elftal gesloopt. Dat is de omgekeerde weg.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Gaat Van Halst De Vrij nou verwijten dat hij de meters buitenspel staande Van Eijden niet dekt?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Hij heeft toch genoeg andere redenen om de Vrij iets te verwijten.
Toch doodzonde dat die kerel totaal het niveau van 2 jaar geleden en ervoor niet heeft. Hij zou juist beter moeten zijn nu. Dat gaat 'm niet worden zo.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Laat hij die redenen dan gebruiken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feyenoord loopt weer te kloten dus. Had gehoopt dat het met rust al gespeeld zou zijn maar de geruststelling moet nog wachten tot na La Vie d'Adele dus.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
heel verhaal.
Niemand ziet op dit moment verbetering, maar je kent de gebruikelijke tegenargumenten ook wel. Bepalende spelers die telkens vertrekken. Al waren ze inderdaad toen Eriksen en Toby er nog waren ook niet al te best dit seizoen. Dat is voor mij de enige tegenvaller eigenlijk. Meer dan genoeg goede potjes gespeeld. Dat de aankopen twijfelachtig zijn ziet iedereen en wordt vaak genoeg benoemd. Dat het spel soms te traag oogt is ook zeker zo, maar vaak genoeg liep het ook wel gewoon als een tiet en dat wordt door iemand hier wel steevast tegen gesproken.
JCS was gewoon prima ondanks die ongelukkige 0-2 achterstand. Roda thuis heb ik niks gezegd, omdat ik toen op vakantie was. Dus dat komt ook uit je dikke duim.
En ik reageer verder niet op die hele lap, omdat jij zegt dat je in drie jaar tijd zo rond de 5 a 10 goede wedstrijden hebt in totaal. Ik kan alleen al genoeg Europese matches uit de voorgaande seizoenen halen. Dortmund uit, City thuis en uit, United uit, Lyon uit, Zagreb thuis, Zagreb uit, Milan uit, Anderlecht uit en thuis etc.
Dat zijn er al 10 en dan tel ik er even de kampioenswedstrijd van Twente bij op en dan heb je al 11.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Feyenoord loopt weer te kloten dus. Had gehoopt dat het met rust al gespeeld zou zijn maar de geruststelling moet nog wachten tot na La Vie d'Adele dus.
Veel plezier (mazzelaar, dat ding staat in Apeldoorn in oktober nog niet eens ingeboekt). Ik pak vanmiddag Le Passé maar, soms best lekker als je club op zaterdagavond al speelt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Laat hij die redenen dan gebruiken.
Dat bedoel ik, gozert.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Verdikkeme. Op de paal.
Aardig wat kansen. Typisch Feyenoord om ze niet af te maken.
Schaken mag straks voorgoed vervangen worden door Armenteros en anders Manu. En dan te bedenken dat hij in Oranje speelt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Boëtius erin op (ong.) 60 minuten spelen. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Zul je zien dat Boetius het gaat doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
**** op de lat nu.
NEC heeft het geluk van Ajax.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Hoe vrij wil je staan? Pelle nu de lat. Ongelofelijk.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik zou Pelle ook zo vrij laten staan, die scoort toch niet zo vaak...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom ik dit even uitlicht is ook om met name het volgende: De Boer (en veel Ajacieden) geven vaak aan dat het ook moeilijk spelen is tegen teams die zich ingraven tegen Ajax en wijten hieraan het gebrek aan tempo en verrassing, echter bewijzen genoeg wedstrijden (en zelfs de meeste recente wedstrijden nog, dus ver terug hoeven we niet) dat dit argument de grootste onzin is. Zowel Zwolle, Groningen als Heerenveen groeven zich niet in en probeerden te voetballen. Ook dan weet Ajax zich vaak geen raad. Je ziet hier dus direct hét grote probleem van Ajax: dat kan namelijk enkel in dat trage, gezapige tempo voetballen dat we de laatste jaren voornamelijk zien. Men is niet in staat om het tempo op te voeren of door wat creativiteit (of dat nu met of zonder bal is) een ploeg kapot te spelen.
Ook mét De Jong, Eriksen, Alderweireld en Vertonghen lukte het slechts sporadisch. Vandaar dat ik ook het 'we raken steevast onze bepalende spelers kwijt'-argument niet al te sterk vind. Tuurlijk ga je er op achteruit wanneer zij vertrekken, maar als je speelwijze en invulling daarvan leidend is, mag en zal het verval niet (zo) levensgroot zijn. Aan die stevige en solide basis ontbreekt het nu gewoon al een tijdje.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Ooooooooooow wat heeeeeeeeeerlijk dit!!!!!
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Zul je zien dat Boetius het gaat doen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Boëtius erin op (ong.) 60 minuten spelen.
Bah, komt jouw mannetje er extra lekker in 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Ik roep al weken dat we hem missen. Heerlijke voetballer.
Altijd dreigend.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.