• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.747 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.611 acteurs
  • 199.204 gebruikers
  • 9.384.367 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

(afbeelding)

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

otherfool schreef:

Jongens, Oekraïne - Engeland is bezig hoor...

Ricky Lambert in de spits, ach ja waarom niet. Hup Ukraine!

Ik laat jouw tips maar links liggen hoor

otherfool schreef:

Helaas hebben de Armeniërs verloren met 0-1 Toch geen plee-off dus.

Engeland is echt armoedig vandaag, saaie pot inmiddels.

Mansschaft op voorsprong bij het altijd lastige Faroer. Rio, here we come!

otherfool schreef:

Engeland peert gewoon die bal naar voren en Oekraine peert hem net zo hard weer terug

otherfool schreef:

Pfff wat een flutwedstrijd. Engeland nog bibberen hoor laatste kwartier.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

nou nou wat zijn we met die 0-2 weer erg verwend joh

mjk87 (moderator films)

• 14547 berichten
  • 4528 stemmen

Ik had daar ook nooit meer op gerekend j0enne. (maar ik dacht even dat je met die link de eigen verdiende miljoenen bedoelde)

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Als de keeper aan matchfixing heeft gedaan lijkt me bewezen dat ie bewust goals heeft doorgelaten. Dus is het duidelijk dat hij wel veel invloed op de uitslag heeft gehad. Zoals het bewust de armen in trekken bijvoorbeeld.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

En tijdens Zagreb-Lyon had je Ajax-Real Madrid, waar Ajax 2 zuivere goals onterecht afgekeurd zag worden. Dat hele zaakje stinkt. Alsof die vieze Platini zijn Lyon door wilde hebben.

Ik kan er nog enorm pissig om worden. Zat zelf die avond dus in de ArenA, ging niet al te vrolijk naar huis..

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Uiteraard kwalijk dat dit zo is gegaan en Ajax zal wel flink balen. Ajax zou er goed aan doen zelf ook hun onrechtmatig verkregen Europa Cup 1 titels uit de jaren 70 terug te geven om een signaal af te geven dat vals spel niet zou moeten lonen. Vooral omdat ze dan pas daadwerkelijk het recht hebben om te klagen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Welke onrechtmatig verkregen cup?

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Meervoud, cups. Europa Cups van de jaren 70. Dat waren er dus 3, te weten 1971, 1972 en 1973.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nou. Dag Montorsi.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Ohja wacht we mogen alleen maar klagen over dopinggebruik bij Juventus en matchfixing bij Zagreb want dat is zo oneerlijk, maar onze eigen clubs, daar moeten we maar vanaf blijven.

Zoals elke Feyenoorder weet dat er in de jaren 80 volop gebruikt werd (bekerfinale tegen Ajax, duidelijker kreeg je ze niet, bekend door Jantje Peters), zo weet ook elke Ajacied dat er in de jaren 70 bij Ajax volop geslikt werd. Dat is simpelweg bevestigd door spelers als Barry Hulshof enzo. Ajax had toen ook zo'n arts die uit de wielrennerij was binnengehaald.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Of het waar is of niet, destijds slikte iedereen en was een hoop niet verboden.

Ga dat vooral vergelijken met het verkopen van een wedstrijd 3 jaar terug.

Dan zit je gewoon op een sneue wijze te trollen.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Het is sowieso waar, en het was ook verboden. Er werd (in het voetbal) alleen niet op gecontroleerd. Wat nog niet perse betekent dat iedereen gebruikte. Zeker de grote ploegen hadden daar voordeel van door meer financiele middelen. En net als jij zegt 'destijds slikte iedereen', kan ik nu ook zeggen 'tegenwoordig koopt iedereen om'. Dooddoener m.a.w.

Ik zie niet zo wat het uitmaakt of het nu 3 of 30 jaar terug is. 15-20 jaar later zijn mensen ook nog steeds verbouwereerd over Juve '96 en nog langer geleden West-Duitsland '74, toevallig omdat een Nederlands team er bij betrokken was. En zo zijn er ook (voormalig) Ajacieden als Davids en De Boer op spierversterkers betrapt, die ze vast niet alleen maar na hun Ajax-tijd hebben gebruikt.

Het gaat mij er alleen om te wijzen op die selectieve verontwaardiging, dat het als trollen ervaren wordt zegt mij eigenlijk wel genoeg.

edit: Lees hier maar even

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Wedstrijd vannacht helaas niet kunnen zien maar USA is gelukkig geplaats voor het WK in Brazilië na een 2-0 overwinning op Mexico (Voor wie deelname nu nog een stukkie lastiger wordt). Goals van Eddie Johnson (Wat een comeback na een aantal mislukte jaren in Europa) en Landon Donovan (Nog steeds de beste Amerikaanse speler waar Dempsey vaak de neiging heeft compleet onzichtbaar te zijn in een wedstrijd). Verder een erg sterk Amerikaans team met veel meer diepte dan vorige jaren waar er toen bijvoorbeeld mislukkelingen als Robbie Findley of Ricardo Clark op de bank zaten hebben we nu jonge talenten als Mix Diskerud (Rosenborg), Aaron Johannsson (AZ), John Brooks (Hertha). Verder ook nog Jozy Altidore die steeds meer EPL ervaring krijgt (zij het dat Sunderland niet echt de ideale ploeg voor hem is).

De meest ideale WK selectie van het moment zou zijn:

KEEPER: Tim Howard (Everton), Brad Guzan (Aston Villa), Nick Rimando (Real Salt Lake)

Verdediging: Timothy Chandler (Nurnberg), Geoff Cameron (Stoke City), Omar Gonzalez (LA Galaxy), Matt Besler (Sporting Kansas City), Fabian Johnson (Hoffenheim), DaMarcus Beasley (Puebla), John Brooks (Hertha)

MIDDENVELD: Clint Dempsey (Seattle Sounders), Michael Bradley (Roma), Jermaine Jones (Schalke), Alejandro Bedoya (Nantes), Graham Zusi (Sporting Kansas City), Mikkel Diskerud (Rosenborg), Joe Corona (Tijuana)

AANVAL: Eddie Johnson (Seattle Sounders), Landon Donovan (LA Galaxy), Jozy Altidore (Sunderland), Aaron Johannsson (AZ), Juan Agudelo (New England, volgend jaar Stoke City), Terrence Boyd (Rapid Wien)

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Geen Kljestan?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Je moet ook wel motorisch gehandicapt zijn wil je niet jezelf kwalificeren in die lachwekkende Midden Amerikaanse groepen met topteams als Panama, Honduras en Costa Rica als uitdagers.

Onderhond

• 87603 berichten
  • 12865 stemmen

Als Panama, Honduras en Costa Rica vergelijkbaar zijn met Estland en Andorra zou ik ze niet onderschatten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Je hoort mij niet zeggen dat we in Europa nou geweldige groepen hebben of dat Oranje zich niet diep mag schamen.

Overigens zijn Turkije en Roemenië normaal gesproken wel aardige teams in onze poule.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Montorsi schreef:

Geen Kljestan?

Heeft werkelijk nog nooit wat gepresteerd in het nationale elftal. Vind ik een hele matige speler.

The Oceanic Six schreef:

Je moet ook wel motorisch gehandicapt zijn wil je niet jezelf kwalificeren in die lachwekkende Midden Amerikaanse groepen met topteams als Panama, Honduras en Costa Rica als uitdagers.

Verkijk je niet op dat soort landen. Zijn de laatste jaren qua kwaliteit een stuk sterker geworden. Thuis wedstrijden tegen hun moeten natuurlijk altijd gewonnen worden maar uit wedstrijden in midden Amerika zijn vaak een gekkenhuis. Slechte omstandigheden, hitte, supporters met het schuim op de bek etc. Overigens is Mexico echt los zand de laatste maanden. Zal zo maar kunnen dat ze er niet bij zijn.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Nou dat was verlopig de laatste kwalificatie voor oranje voor een WK!

Geniet ervan mensen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Montorsi schreef:

Meervoud, cups. Europa Cups van de jaren 70. Dat waren er dus 3, te weten 1971, 1972 en 1973.

Burp burp burp. En Feyenoord zijn enige belangrijke cuppie ook. Als je op deze manier gaat redeneren praat je matchfixing dus letterlijk goed. Bullshit dus. Het gaat hier om omkoperij dat twee jaar geleden plaats vond en Nederlandse clubs die daarvan de dupe zijn geworden. Beetje trollerig om dan over iets van 40 jaar geleden te beginnnen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je hoort mij niet zeggen dat we in Europa nou geweldige groepen hebben of dat Oranje zich niet diep mag schamen.

Overigens zijn Turkije en Roemenië normaal gesproken wel aardige teams in onze poule.

Oranje hoeft zich niet diep te schamen, met twee vingers in de neus op grote afstand eerste geworden in de poule. Enkel op het laatst een klein slippertje, voor de rest geen vuiltje aan de lucht in deze poule en Oranje heeft gewoon gedaan wat het moest doen.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Burp burp burp. En Feyenoord zijn enige belangrijke cuppie ook. Als je op deze manier gaat redeneren praat je matchfixing dus letterlijk goed. Bullshit dus. Het gaat hier om omkoperij dat twee jaar geleden plaats vond en Nederlandse clubs die daarvan de dupe zijn geworden. Beetje trollerig om dan over iets van 40 jaar geleden te beginnnen.

The Usual Suspects zijn intussen gearriveerd

Oh ja waarschijnlijk Feyenoord ook hoor, dat zei ik al (al is daar in het geval van 1970 niets over bekend itt de EC1-titels van Ajax). Mij hoor je ook niet zo verontwaardigd doen over andere clubs. Ik praat matchfixing helemaal niet goed, integendeel. Ik heb het alleen over de klaagcultuur hier, die alleen maar uit zijn kot komt als Ajax of Oranje benadeeld wordt. Dan is het zelfs een complot van de UEFA. Jullie zijn exact de gevallen die ik bedoel, erg verongelijkt uit de hoek komen als het tegen zit, maar 'eigen' gevallen worden gebagataliseerd of ontkend. Dan is het niet meer erg want iedereen deed het of is het zo lang geleden. Het is volkomen begrijpelijk dat je baalt vanwege vals spel, maar zo hebben clubs en spelers zich waarschijnlijk ook gevoeld toen ze hoorden hoe dat er bij Ajax (bijvoorbeeld) aan toe ging. Of dat nu 3, 15 of 40 jaar geleden is maakt weinig uit.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Oranje hoeft zich niet diep te schamen, met twee vingers in de neus op grote afstand eerste geworden in de poule. Enkel op het laatst een klein slippertje, voor de rest geen vuiltje aan de lucht in deze poule en Oranje heeft gewoon gedaan wat het moest doen.

Schamen voor het niveau van deze 2 recente interlands.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

40 jaar geleden bestond ik niet en werd ik niet genaaid door een stel Fransen, grensrechters en Kroaten . 2 jaar geleden heb ik alles wel mogen meemaken. Logisch dat ik me daar wel over kan opwinden en over iets van 40 jaar geleden niet. Dus het maakt wel degelijk uit, het is niet meer dan een trollpoging om ons op de kast te jagen, want het is totaal niet relevant en het heeft niets met het onderwerp te maken.

Dan zou ik bij wijze van spreken mezelf nog steeds elke dag over de eerste Wereldoorlog moeten opwinden, omdat het volgens jou niet uitmaakt of het 3,15, 40 of 100 jaar geleden is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Schamen voor het niveau van deze 2 recente interlands.

Schamen is een groot woord. Je moet ook wel gek zijn om vrijwillig naar het Kleintje Pils fanfare te gaan zitten kijken/luisteren 90 minuten lang. Je kan op voorhand al wel weten dat dit soort potjes nooit wat aan zijn. Sterker nog, op eindrondes na is geen enkel potje eigenlijk boeiend.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

rep_robert schreef:

40 jaar geleden bestond ik niet en werd ik niet genaaid door een stel Fransen, grensrechters en Kroaten . 2 jaar geleden heb ik alles wel mogen meemaken. Logisch dat ik me daar wel over kan opwinden en over iets van 40 jaar geleden niet. Dus het maakt wel degelijk uit, het is niet meer dan een trollpoging om ons op de kast te jagen, want het is totaal niet relevant en het heeft niets met het onderwerp te maken.

Dan zou ik bij wijze van spreken mezelf nog steeds elke dag over de eerste Wereldoorlog moeten opwinden, omdat het volgens jou niet uitmaakt of het 3,15, 40 of 100 jaar geleden is.

Uiteraard logisch dat je je er over opwindt, probleem is alleen dat het zonder enig relativeringsvermogen plaatsvindt. Als je het allemaal maar als trollpoging ziet moet je toch wel even achter je oren beginnen te krabben misschien. Hoe cru is dat...

Om in je laatste voorbeeld te blijven, een oorlogsmisdaad in de Eerste Wereldoorlog was zeker ook minder erg, 'omdat toen iedereen oorlogsmisdaden pleegde'...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Uiteraard logisch dat je je er over opwindt, probleem is alleen dat het zonder enig relativeringsvermogen plaatsvindt. Als je het allemaal maar als trollpoging ziet moet je toch wel even achter je oren beginnen te krabben misschien. Hoe cru is dat...

Om in je laatste voorbeeld te blijven, een oorlogsmisdaad in de Eerste Wereldoorlog was zeker ook minder erg, 'omdat toen iedereen oorlogsmisdaden pleegde'...

Ik kan wel relativeren. Echter breng jij dingen met elkaar in verband die niets met elkaar te maken hebben. Vooral omdat het over iets van 40 jaar geleden gaat dat ik niet heb meegemaakt. Dus ik snap nog steeds niet waar je naar toe wilt gaan Het is gewoon frustrerend dat we 2 jaar geleden met zijn allen hebben kunnen zien hoe twee perfecte goals van Ajax afgekeurd werden en Lyon opeens met knipogende + arm inhoudende spelers te maken krijgt in de tweede helft van die wedstrijd. Nu blijkt dat er Nederlandse clubs genaaid zijn is de kans heel groot dat het dit geval betreft.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Voor we de hele discussie daarover nog een keer doen lijkt me verstandig af te wachten of Ajax daadwerkelijk één van de benadeelde partijen is geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.