• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.801 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.699 acteurs
  • 199.214 gebruikers
  • 9.385.191 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Aan de andere kant heeft Van Gaal als BC voorlopig alleen maar gefaald.

De vorige keer wel, deze keer vooralsnog niet. Het probleem is echt niet de bondscoach, maar het niveau van de spelers. Het spel is overigens ook niet slechter dan onder Van Marwijk in 2010-2012.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Geniale uitzending van VI gister. "Alsof ie de doodstraf uitspreekt."

Lowietje RIP.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Als Ajax zijnde moet je sowieso spelers af en toe aantrekken, het liefst van + 28, al zijn de echt goede onbetaalbaar, maar af en toe een ervaren rot erbij kan nooit kwaad en wat vers bloed van buiten de kliek kan ook geen kwaad. Maar talenten zouden puur en alleen uit je eigen opleiding moeten komen - die moet dus elke lichting 2 a 3 toppers brengen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Niet helemaal waar; de beste talenten (waar ook vandaan) wil Ajax aan zich gaan binden. Vervolgens willen ze aankopen voor de selectie tot het minimum beperken.

Natuurlijk zal er af en toe nog een groot talent vastgelegd worden, maar het is de bedoeling dat die toptalenten gewoon opgeleid worden door Ajax zelf.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wederom, de huidige opleiding was matig en in de leeftijd 15-18 had Ajax te weinig klasse, dus hebben ze in die leeftijdscategorie een hoop talenten aangekocht. Maar het is de bedoeling dat dit in de toekomst niet meer hoeft, dan zou het opleidingsniveau bij Ajax weer op niveau moeten zijn.

Ajax wil gewoon volle bak gaan plunderen in Europa en bijvoorbeeld Zuid-Amerika.

Een aantal Quotes van Overmars:

'We zijn op alle fronten bezig om de grootste talenten aan ons te binden', aldus Overmars. 'Achter internationale toptalenten van 17, 18 jaar zit de hele wereld aan. Dus zoeken wij het vooral bij de iets jongere spelers.'

'Trencín ligt gunstig ten opzichte van verschillende landen in die regio. Vanuit dat hele gebied willen we de toptalenten van 15, 16 jaar bij Trencín onderbrengen. Daar worden ze volgens de Ajax-filosofie opgeleid. (...) De spelers die zich het beste ontwikkelen, halen we naar Amsterdam.'

'Ik heb Clarence Seedorf gevraagd zijn ogen in Brazilië goed open te houden. Als Clarence een speler ziet die goed genoeg kan zijn voor ons, laat hij dat weten. En zo hebben we in diverse landen onze contacten.'

Overmars: 'Over drie jaar pas eerste vruchten revolutie Cruijff' - AD.nl

Cruijff zei eerder al hetzelfde.

Natuurlijk zal er af en toe nog een groot talent vastgelegd worden, maar het is de bedoeling dat die toptalenten gewoon opgeleid worden door Ajax zelf. [/quote]

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Dus Ajax wordt het tweede Arsenal. Hopelijk dan ook met de bijbehorende resultaten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Dus Ajax wordt het tweede Arsenal. Hopelijk dan ook met de bijbehorende resultaten.

Jij ziet Ajax dus graag jaarlijks CL spelen en de 2e ronde halen? Ik ook.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Als je 3e of 4e in de eredivisie wordt haal je geen CL.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik moet kos wel een beetje bijval geven, die Louis wordt wel echt helemaal afgemaakt in de uitzending van VI Haha, die Derksen gaat me een partij te keer. Ik kan er wel om lachen.

Wie de uitzending wil zien:

http://pg.us.rtl.nl/rtlxl/network/ipad/progressive/components/sport/voetbal_international/301265/cb14b8a5-73ae-3ee2-a27b-b717d4a59905.ssm/cb14b8a5-73ae-3ee2-a27b-b717d4a59905.mp4

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Kai schreef:

Ajax wil gewoon volle bak gaan plunderen in Europa en bijvoorbeeld Zuid-Amerika.

Dat lijkt me dan ook heel verstandig. Ik snap alleen niet echt waarom je nu jezelf oplegt om per se eigen jeugdspelers daaraan toe te voegen. Als er iemand doorbreekt is het mooi meegenomen maar verder? Als rijkste NL club zou het (volgens mij) handiger zijn om alle toptalenten bij de andere clubs weg te kapen. Geef die Bakkali of Maher gewoon een topcontract op zijn 16e, kost je misschien een miljoentje maar dan heb je gewoon de besten te pakken, maak je altijd winst op.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik moet kos wel een beetje bijval geven, die Louis wordt wel echt helemaal afgemaakt in de uitzending van VI Haha, die Derksen gaat me een partij te keer. Ik kan er wel om lachen.

Verdient ie toch ook? De grote Lowietje spreekt het Nederlandse volk toe alsof het een stel kleuters zijn. Flikker toch op, Lowietje. Het wordt echt tijd dat ie normaal gaat doen of dat de KNVB hem eruit trapt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, helemaal eens hoor. Ik heb ook geen medelijden met die man. Maar zo extreem hard als gister was zelfs Derksen nog niet over Lowietje.

kos

• 46703 berichten
  • 8862 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat lijkt me dan ook heel verstandig. Ik snap alleen niet echt waarom je nu jezelf oplegt om per se eigen jeugdspelers daaraan toe te voegen. Als er iemand doorbreekt is het mooi meegenomen maar verder? Als rijkste NL club zou het (volgens mij) handiger zijn om alle toptalenten bij de andere clubs weg te kapen. Geef die Bakkali of Maher gewoon een topcontract op zijn 16e, kost je misschien een miljoentje maar dan heb je gewoon de besten te pakken, maak je altijd winst op.

Zit zeker wat in ja. Ik zie de voordelen van die enorm dure jeugdopleiding ook niet zo.

Aan de andere kant is dat wel erg korte termijn denken, want als jij die jeugdopleiding niet zo goed georganiseerd hebt komen die talenten ook gewoon niet zo snel meer.

Buiten dat denk ik dat hoe beter je talenten zijn, hoe eerder ze weg zijn.

Dus als die talenten daadwerkelijk zo goed worden als Cruijff en co claimen dat ze gaan worden zullen die nooit 1 minuut in Ajax 1 spelen, maar a la de Rekiks etc van deze wereld al op hun 15de 16de weg zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Je zal die jongens wel perspectief moeten kunnen bieden. Dus nationaal om de prijzen spelen en internationaal de ambitie hebben om de 2e ronde CL regelmatig te halen.

En niet elke speler is zo dom dat hij als 15 jarige al Nederland verlaat. Genoeg voordelen om hier tot minimaal je 20ste, 21ste te blijven.

kos

• 46703 berichten
  • 8862 stemmen

Die voordelen slinken per seizoen. En daarnaast organiseren die grote buitenlandse clubs steeds beter dat ze die jonge spelers fantastisch begeleiden en desgewenst verhuren onder scherp toezicht onder betere voorwaarden dan hier, met vervolgens eerlijke kansen op voetbal bij een topclub.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

404 - destentor.nl

Ja, lief Ajax. Echt hartstikke top dat je ook denkt aan die mensen die geen kaartje hebben gekregen door jullie fout en alleen de mensen die meegaan nog eens extra matsen zodat het voor die mensen die niks hebben nog een beroerder gevoel krijgen . Hopen dat ik morgenavond nog één van die 75 kaarten kan krijgen, maar ik vind dit echt een beroerde naaistreek van die lui om vervolgens met zo'n oplossing te komen waar de mensen die de dupe van zijn nog extra genaaid worden ook nog.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zit zeker wat in ja. Ik zie de voordelen van die enorm dure jeugdopleiding ook niet zo.

Aan de andere kant is dat wel erg korte termijn denken, want als jij die jeugdopleiding niet zo goed georganiseerd hebt komen die talenten ook gewoon niet zo snel meer.

Maar wat kan het een 16/17/18-jarige schelen hoe de jeugdopleiding eruit ziet? Die moet alleen nog 1 a 2 seizoenen (fysiek) bijtrainen en is klaar voor het eerste. Zorg in die 2 seizoenen voor superbegeleiding, en vergeet gewoon alles wat daaronder zit.

Buiten dat denk ik dat hoe beter je talenten zijn, hoe eerder ze weg zijn.

Denk dat er altijd wel Eriksens en Bakkalis zijn die kiezen voor een basisplek op hun 18e. Je hoeft natuurlijk ook niet elk talent ter wereld te kopen, gewoon een stuk of 10 per jaar is meer dan genoeg. Die relatief zeer dikke contracten geven en een goed vooruitzicht en ze komen echt wel. Vervolgens een snelle doorstroming en verplicht verkopen rond je 21e en je maakt van Ajax een geldmachine met bovendien allemaal toptalent op het veld. Ja, het zullen vooral buitenlanders zijn maar je komt er pakken verder dan met het aankloten met de jeugdopleiding en matige miljoenenaankopen als Van der Hoorn enzo.

Maar goed, ze zijn al een beetje op deze weg dus als ik die quotes van Overmars mag geloven. Het kan alleen nog wel wat stapjes stringenter denk ik dan zo maar. En dat geleuter over 'Ajax-filosofie' vergeten natuurlijk, als je ergens niets aan hebt is dat het wel. Je moet afleveren waar de Engelse, Duitse, Franse, Italiaanse en Spaanse clubs om vragen, maatwerk dus op basis van vraag.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

nclo schreef:

404 - destentor.nl

Ja, lief Ajax. Echt hartstikke top dat je ook denkt aan die mensen die geen kaartje hebben gekregen door jullie fout en alleen de mensen die meegaan nog eens extra matsen zodat het voor die mensen die niks hebben nog een beroerder gevoel krijgen . Hopen dat ik morgenavond nog één van die 75 kaarten kan krijgen, maar ik vind dit echt een beroerde naaistreek van die lui om vervolgens met zo'n oplossing te komen waar de mensen die de dupe van zijn nog extra genaaid worden ook nog.

Ondanks dat de fout bij Ajax ligt kan je ook niet verwachten dat PEC 1200 supporters mee wil nemen. Dat hebben ze nooit gedaan. Ajax probeert het nu nog zo net mogelijk op te lossen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Maar PEC is ook nog nooit koploper geweest en er gingen nu 800 man die kant op wat ook nog nooit is voorgekomen. Bovendien komt er aankomende woensdagavond nog een tweede ronde waar nog een volle bus of twee voor werd verwacht. 17,50 euro is ook vrij aantrekkelijk voor een kaartje aangezien een retourtje Zwolle-Amsterdam twee keer zo veel kost en dan mag je niet eens in het stadion komen zonder toestemming. Zwolle is momenteel hot en 1200 man is helemaal niet onmogelijk. En als Ajax dan jouw argument aanhaalt dan vind ik het überhaupt raar dat zij nog een vak opengooien. Die oplossing is ook nog eens gekomen op aandringen van PEC. Maar waar ik mij nog wel het kwaadst om maak is het feit dat die supporters dan wel een lekker biertje krijgen terwijl zij geen nadelen er aan ondervinden en de thuiszitters maar mag toekijken hoe hun vrienden dan met een borrel worden beloond. Doe die borrel dan die volgende keer zodat die zittenblijvers er nog een voordeel aan kunnen ondervinden. Ik vind dit zeer tegenvallen van Ajax terwijl ik daarvoor nooit echt slechte ervaringen had in Amsterdam.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ben het met je eens dat de schuld ook bij Ajax ligt, slordig. Maar ik snap ergens wel dat 1200 PEC supporters niet worden verwacht. En klopt het dat de huidige 800 kaarten nog niet allemaal uitverkocht zijn? Dat las ik vanmiddag.

Kijk, de fout is gemaakt. Het enige wat Ajax dan kan doen is de groep die wel gaat maar een extraatje gunnen dan. Wel zuur voor de thuisblijvers, maar dat is al niet meer te repareren.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Lullig, maar het is natuurlijk wel een pure vorm van gloryhunten waar vooraf gewoon geen rekening mee is gehouden. Zwolle zelf heeft er zo te zien ook geen rekening mee gehouden.

Zwolle neemt nu meer mee dan vorig jaar, al vond ik het wel een van de best gevulde uitvakken van dat seizoen. Al zegt dat meer over de overige clubs.

Het grappige is dat het vervoer voor de Zwolle supporters perfect geregeld is, terwijl ik met twee klote stremmingen op mijn route zit. Vanaf mijn huis kost het me dit weekend 4 uur om bij de ArenA te komen. Waarvan een kleine 3,5 uur met de trein en bussen die op de treintrajecten rijden.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Vanaf mijn huis kost het me dit weekend 4 uur om bij de ArenA te komen.

Lullig, maar het is natuurlijk wel een pure vorm van gloryhunten waar in de infrastructuur gewoon geen rekening mee is gehouden.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Lullig, maar het is natuurlijk wel een pure vorm van gloryhunten waar in de infrastructuur gewoon geen rekening mee is gehouden.

Ik verwacht ook niet van NS/Pro Rail dat zij rekening houden met mij hoor Maar wel een beetje lullig voor mensen die bijvoorbeeld naar Schiphol moeten. Ik vind het compleet achterlijk dat ze op twee plekken van het Groningen-Schiphol traject(of überhaupt een traject) aan werkzaamheden doen. En je dus in totaal 4 keer moet overstappen van trein naar bus en terug. Heb ik nog nooit meegemaakt in acht jaar naar Ajax toe nu.

kos

• 46703 berichten
  • 8862 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

. .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Lullig, maar het is natuurlijk wel een pure vorm van gloryhunten waar vooraf gewoon geen rekening mee is gehouden. Zwolle zelf heeft er zo te zien ook geen rekening mee gehouden.

Zwolle neemt nu meer mee dan vorig jaar, al vond ik het wel een van de best gevulde uitvakken van dat seizoen. Al zegt dat meer over de overige clubs.

Het grappige is dat het vervoer voor de Zwolle supporters perfect geregeld is, terwijl ik met twee klote stremmingen op mijn route zit. Vanaf mijn huis kost het me dit weekend 4 uur om bij de ArenA te komen. Waarvan een kleine 3,5 uur met de trein en bussen die op de treintrajecten rijden.

Ga dan met een auto gek!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik verwacht ook niet van NS/Pro Rail dat zij rekening houden met mij hoor Maar wel een beetje lullig voor mensen die bijvoorbeeld naar Schiphol moeten. Ik vind het compleet achterlijk dat ze op twee plekken van het Groningen-Schiphol traject(of überhaupt een traject) aan werkzaamheden doen. En je dus in totaal 4 keer moet overstappen van trein naar bus en terug. Heb ik nog nooit meegemaakt in acht jaar naar Ajax toe nu.

Dit muffe geleuter is toch geen happen meer, Reppie

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tering zeg, anderhalf uur luisteren naar een veel te aanwezig dweilorkest

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Je gaat toch niet anderhalf uur zitten luisteren naar dat gezwets van Leo Driessen? Ik heb de tv zonder geluid en luister gewoon muziek tegelijkertijd.

Er woont dus een paar honderd man in Andorra die zo vanuit huis het veld opkijken. Da's nog beter.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3779 stemmen

Leo Oldenburger!

Lekker orkestje ook!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.