• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.453 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.885 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

LOL Balotelli? Dan heb jij echt een glazen bol.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Milan 1-2 voor

mjk87 (moderator films)

• 14582 berichten
  • 4542 stemmen

Nee, Mexes

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Je verzint het niet.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Materny schreef:

Laatste ontwikkelingen voor de plaatsing van PSV in de vierde voorronde (mits ze die halen, al lijkt me dat wel gezien de weinige tegenstand die ze in de derde ronde tegenkomen).

Willen ze geplaatst zijn in de vierde voorronde en dus de sterke broeders ontlopen mogen er van de volgende ploegen twee of meer niet de 4e voorronde (Q4) halen (en of dat nu is door eliminatie of het falen in eigen competitie is niet relevant)

- Zenith ( CL Q3)

- Milan ( Vanavond winnen van degradant Siena is Q4; anders EL wanneer Fiorentina wint)

- Valencia (Afhankelijk van Sociedad; nog 2 matches te gaan. CL Q4 als ze vierde plek halen)

- Lyon (Laatste wedstrijd tegen de nummer laatst; bij winst door naar CL Q4)

Dit is relatief snel bij elkaar gezocht; dus met absolute zekerheid durf ik het niet te zeggen. Tevens net zo belangrijk voor Ajacieden; bovenstaande clubs zijn allemaal hoger geplaatst wat uiteindelijk het verschil maakt tussen een pot 2 of 3 in het hoofdtoernooi.

Van PSV Netwerk:

Heel simpel gezegd: van de volgende 5 ploegen moeten er 3 vóór de laatste voorronde uitliggen (dus of in de 3e voorronde, of helemaal niet kwalificeren) wil PSV geplaatst zijn: Zenit, Dynamo Kiev, Milan, Valencia en Lyon.

Kiev is 't niet meer geworden aangezien die hebben verloren vandaag waardoor Metalist Kharkiv tweede is geworden. Dus nog twee.

Milan gaat nu winnen. Zenith is al tweede. Die kunnen dus alleen nog maar verliezen in de derde voorronde.

De enigste kans waardoor we niet afhankelijk zijn van andere ploegen is nu als Sociedad en Saint-Etienne dat ticket pakken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De enigste kans waardoor we niet afhankelijk zijn van andere ploegen is nu als Sociedad en Saint-Etienne dat ticket pakken.

Lyon is geloof ik bijna zeker al 3e, spelen nog tegen de nummer laatst thuis volgende week, die al is gedegradeerd.

Haha, dat Milan. Wat een ontsnapping.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Lyon speelt tegen Stade Rennes, de nummer 11.

En Lille - Saint-Etienne.

Ik weet niet hoe 't zit daar in Frankrijk, maar als 't doelsaldo eerst telt dan heeft Lille ook nog een kans aangezien Lyon op +21 staat en Lille op +19.

Maar dan MOET Lyon verliezen aangezien die 64 punten hebben en Lille 61. En dan is 2-0 dus voldoende voor Lille.

Of Lyon speelt gelijk en Saint-Etienne wint, dan is Saint-Etienne op doelsaldo derde.

Mocht 't onderling resultaat zijn dan heeft Lille dat i.v.m. Lyon, maar Lyon weer i.v.m. Saint-Etienne.

Sociedad moet nog thuis tegen Real Madrid en uit naar Deportivo.

Valencia moet nog thuis tegen Granada en uit naar Sevilla.

Staan allebei op 62 punten, Sociedad heeft een beter doelsaldo. Ook onderling resultaat is voor Sociedad.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dan heb ik het verkeerd gelezen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Om even alle Ajacieden uit een illusie te halen. Om in pot 2 te komen voor de CL moet je bij de eerste 16 clubs horen met het hoogste coëfficient. Momenteel zijn er 14 clubs die hoger dan Ajax staan die al direct geplaatst zijn voor het hoofdtoernooi.

Onderstaande clubs zijn alle clubs die ook hoger staan, maar nog niet zeker zijn van het hoofdtoernooi:

Schalke

Arsenal

AC Milan

Zenith

Valencia (moet nog eerst zien af te rekenen met Sociedad voor een CL ticket)

Lyon (moet St. Ettiene achter zich zien te houden voor een CL ticket).

Aangezien maar maximaal één van bovenstaande clubs de 15e plek voor Ajax mag claimen, kun je concluderen dat we in pot 3 gaan eindigen. No way dat er namelijk maar één van bovenstaande clubs het CL hoofdtoernooi gaat halen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Op motd net, het verschil tussen een gelijkspel en de winst vandaag van Norwich op Man City (van plaats 16 naar 11), £4 miljoen!

De goal van Ron 'van Basten' Vlaar is het opzoeken trouwens ook waard.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Was inderdaad een lekker goaltje!

Joy4ever

• 4622 berichten
  • 1843 stemmen

Prachtig.

Wel ontzettend jammer dat Fiorentina het niet gered heeft gisteren. Vind ik een veel mooiere club dan Milan. Hoewel Milan mogelijkerwijs wat meer in de CL heeft te zoeken. Sinds Balotelli erbij is hebben ze een indrukwekkende inhaalrace gemaakt.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Balen als Fiorentina-fan maar toch erg blij met het mooie seizoen. Het was weer eventjes geleden. Geregeld een match meegepikt en ze hebben toch wel een sterk team dat bovendien mooi voetbalt. Hopelijk vertrekken er niet teveel spelers, al vrees ik eerder van wel.

mjk87 (moderator films)

• 14582 berichten
  • 4542 stemmen

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

De goal van Ron 'van Basten' Vlaar is het opzoeken trouwens ook waard.

Sport1.nl - video.sport1.nl

Goeiedag wat een wondergoal

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Deed ie bij Feyenoord ook iedere week.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Blijkbaar heeft de voorzitter van Steaua (Becali) 3 jaar gevangenisstraf gekregen wegens fraude.

Good riddance!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Indeed.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mourinho officieel exit.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een verrassing.

Nu nog het bericht dat die bij Chelsea tekent.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zal wel het geval zijn aangezien Real mededeelde dat ze besloten hebben het contract te verscheuren en er dus geen sprake is van een afkoopsom of oprotpremie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Terecht, een chique club als Real Madrid hoort niet zo'n asociale pauper als Mourinho aan het roer te hebben. Ancelotti die waarschijnlijk komt is al 100x beter. Mourinho past wel bij een kunstmatig clubje als Chelsea.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ancelotti die waarschijnlijk komt is al 100x beter.

Deze gaat in het archief en haal ik terug boven als Real volgend seizoen met lege handen staat en niet eens de halve finales van de Champions League bereikt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Deze gaat in het archief en haal ik terug boven als Real volgend seizoen met lege handen staat en niet eens de halve finales van de Champions League bereikt.

Ik heb het niet over het sportieve, maar over het feit dat Ancelotti 100x fatsoenlijker is. En laten we eerlijk zijn, Ancelotti pakt in 3 jaar Madrid ook wel 1 titeltje. Mourinho is een goede coach, maar wel een enorme aso.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Het is natuurlijk veel meer dan zomaar 1 titeltje. Hij wint de titel met een record aantal punten en doelpunten. Real kwam al jaren niet meer tot de halve finales van de Champions League, met Mourinho lukte dat wel steeds. De Copa Del Rey had Real ook al 10 jaar niet meer gewonnen, tot Mourinho kwam dus.

En de laatste Clásicos kan Barcelona gewoon niet meer winnen van Real.

Jij vindt hem aso, mag je vinden, maar ik ben het er niet mee eens. Mourinho is iemand die zijn mening niet onder stoelen of banken schuift. En hij doet zich niet anders voor dan hij is om toch maar politiek correct te zijn.

De Primera Division wordt een heel stuk saaier zonder El Único.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Die Ancelotti vind ik nou ook niet echt bepaald een sympathiek figuur!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Die Ancelotti vind ik nou ook niet echt bepaald een sympathiek figuur!

Het is wel je favoriete smiley he?

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ja!

Twente wil Bruma, je verwacht 't niet he.

PSV daarentegen wil eerder v/d Hoorn dan van Dijk.

Ze zijn natuurlijk allebei beter dan wat we nu hebben staan, maar ik blijf 't risicovol vinden...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Babel is het niet erg met Johan Derksen zijn gerucht eens dat hij in Turkije heeft getekend

Ryan Babel ‏@RyanBabel 13m

Ik wil niet respectloos overkomen maar dit is een typisch voorbeeld dat je niet blind moet vertrouwen wat iemand met een snor uitkraamt..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.