• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.282 series
  • 34.117 seizoenen
  • 649.608 acteurs
  • 199.330 gebruikers
  • 9.394.266 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zweden - Ierland een gunstige 0-0, we mogen weer allemaal tevree zijn.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

(afbeelding)

Helden!

El Loco

• 1142 berichten
  • 2410 stemmen

Onderhond schreef:

Gedaan wat we moesten doen, blij verrast door dit Belgische team.

Met dank aan Courtois

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Luxemburg - Azerbadzjan 0-0, zeer strategisch gespeeld en uitgevoerd. we mogen weer allemaal tevree zijn.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

San Marino - Engeland 0-8, uitstekend gespeeld en uitgevoerd tegen de lokale bakkers en houthakkers, we mogen weer allemaal tevree zijn.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Nou, dat ging best vlot. Wat een kutwedstrijd eigenlijk. Het is dat die Macedoniërs niet kunnen afwerken en dat het ze blijkbaar wel heel weinig techniek bezitten. Hoe de Belgen speelden, dat afwachtende voetballen, dat zakelijke, het was niet om aan te zien. Als je deze match vergelijkt met Schotland, dat is een wereld van verschil. Oke, die bal hobbelde verschrikkelijk maar tactisch aanvallend heeft dat geen invloed op het positiespel, je moet staan waar de ruimte is of de ruimte induiken, dan kan die bal je eens niet bereiken door het veld maar kom, je voetbalt. Vandaag bijna niet gezien. Op een bepaald moment staat, ik denk Eden, aan de linkerkant van het veld en hij komt naar binnen en ik tel vier spelers die stil staan(3 op één lijn en één erachter). 2 a 3 meter voor het strafschopgebied hé. Tegen een ploeg met maar een fractie van talent ga je hier gewoon schaamteloos onderuit. Positief natuurlijk dat we weer winnen maar met deze voetballers mag je toch wat meer verwachten.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

j0enne schreef:

bakkers en houthakkers

Er zat geen bakker bij.

(afbeelding)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Ik zag 'm vanmiddag ook verschijnen!

Dat moet toch heerlijk zijn, ben je student speel je gewoon tegen ploegen als Spanje, Frankrijk en Nederland.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Een barman in de verdediging en een accountant op doel, haha!

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Historische 1-0 overwinning van Amerika op Costa Rica.

Niet zozeer om het voetbal maar om de bizarre weersomstandigheden. De volle 90 minuten heeft het extreem hard gesneeuwd. Lijnen waren vrijwel niet meer zichtbaar waardoor mensen met een sneeuwschuiver midden in de wedstrijd steeds over het veld heen rende om het schoon te krijgen. Grappigste moment was nog toen Geoff Cameron een gast met een sneeuwschuiver vooruit hielp duwen omdat hij er gewoon niet meer doorheen kwam.

Ben blij dat Dempsey vroeg de 1-0 scoorde op een nog redelijk begaanbaar veld want de daarop volgende minuten had helemaal niks meer met voetbal te maken. Wedstrijd had eigenlijk natuurlijk gestopt moeten worden maar ben blij met het resultaat.

Voorbeeld van in wat voor omstandigheden werd gevoetbald.

Mooie plaatjes lever het in ieder geval wel op.

(afbeelding)

(afbeelding)

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Hoe is het mogelijk dat die wedstrijd niet gestaakt is?!

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Scheidsrechter wilde het ergens in de 50ste minuut stilleggen maar zowel spelers van Amerika als van Costa Rica wilde doorspelen. Vrij onbegrijpelijk zoals je aan de foto's ziet.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

Waarschijnlijk omdat er geen inhaalmogelijkheden zijn. Wedstrijden in kwalificaties worden zelden afgelast. En die spelers wilden vast niet nog een keer terugkomen Bewijst maar weer dat voetbal prima op de winterspelen kan.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Er was wel aangegeven dat de wedstrijd stil kon worden gelegd en dat de resterende minuten de dag erna gespeeld konden worden, wat overigens ook geen geweldige optie was geweest aangezien het de hele nacht en dag door zou sneeuwen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Als je de wedstrijd in Denver, Colorado (op 1600 m hoogte) laat plaatsvinden dan is sneeuw eerder regel dan uitzondering.

Denver wordt niet voor niets de 'Mile High City' genoemd.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

Tja, als je eenmaal bezig bent ben je al warm. Nog 40 minuten doorbijten en de dag en lekker binnen trainen en voor de kachel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Vermeer weer lekker bezig met hoge ballen! Tjongejonge.

j0enne schreef:

Van Persie? Nee joh, die kan hier niet scoren.

Zal Lens wel weer worden!

En wat is die Blind toch verschrikkelijk, 1x is die mee opgekomen, meer niet.

Verder geeft die alleen maar van die risicoloze balletjes.

Haha, joene mist zelfs tijdens Oranje de objectiviteit. Niks mis met de prestatie van Vermeer en Blind gisteravond. Ook niet uitgeblonken, maar zeker niet slecht. En dan juist Lens die samen met Strootman heel matig was, maar daar hoor ik hem niet over

Verder was het maar een gezapig potje. Drie prima goals, verder vrij saai. Wel gelachen om die ene grote kans voor Estland Hoe kan je hem missen....

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel gelachen om die ene grote kans voor Estland Hoe kan je hem missen....

Daar zag het er wel even dramatisch uit achterin bij Oranje ja..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dat ook. Maar die misser was wel epic.

Ik vind het trouwens wel jammer dat al die kwalificatiegroepen geen reet voorstellen. Het is voor een beetje land geen echt probleem om je te kwalificeren. Zo mis je wel de uitdaging en hoef je als topland slechts om de 2 jaar echt te presteren. Oefenpotjes tegen toplanden organiseren schiet ook weinig op, want in zulke potjes geeft niemand vol gas.

Ik moet wel toegeven dat het onder van Gaal wel weer een stuk frisser oogt met een hoop nieuwe talenten. Het spel is soms wisselvallig, maar het is leuker om te kijken.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik vond Strootman juist erg goed spelen. Balvast en sterk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mhow, zag veel balverlies en onhandige ingrepen.

Strootman en Guzman horen beiden niet in de basis op het middenveld. Ik pleit nog steeds voor Clasie en Maher in hun plaats. Of vd Vaart en Maher.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Niks mis met de prestatie van Vermeer

1 voorzet krijgen en er dan een halve meter onderdoor duiken

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ik vond Strootman ook niet best eigenlijk gisteren. Maar ja, wie er dan moet staan?

De keuze op het middenveld is natuurlijk reuze, want waar Sneijder (voorlopig) het enige zekerheidje voor een basisplaats is, hebben we met De Guzman, Strootman, De Jong (de echte), Clasie, Van der Vaart en Maher genoeg opties voor de overige twee plaatsen waarvan ik er niemand echt uit vind springen.

Daarnaast zijn er nog Siem de Jong, Van Ginkel en Fer die hier weer dicht tegen aan zitten. Lastig. Ik heb niet echt een voorkeur eigenlijk. Vorm van de dag zal de doorslag moeten geven voorlopig.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

j0enne schreef:

Ik zag 'm vanmiddag ook verschijnen!

Dat moet toch heerlijk zijn, ben je student speel je gewoon tegen ploegen als Spanje, Frankrijk en Nederland.

Ik denk dat ie liever gewoon voetballer is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Ik vond Strootman ook niet best eigenlijk gisteren. Maar ja, wie er dan moet staan?

De keuze op het middenveld is natuurlijk reuze, want waar Sneijder (voorlopig) het enige zekerheidje voor een basisplaats is, hebben we met De Guzman, Strootman, De Jong (de echte), Clasie, Van der Vaart en Maher genoeg opties voor de overige twee plaatsen waarvan ik er niemand echt uit vind springen.

Daarnaast zijn er nog Siem de Jong, Van Ginkel en Fer die hier weer dicht tegen aan zitten. Lastig. Ik heb niet echt een voorkeur eigenlijk. Vorm van de dag zal de doorslag moeten geven voorlopig.

Ik neem aan dat je captain altijd speelt. En ook terecht, wetende wat Sneijder in topvorm kan. En wat mij betreft hoort daar 1 controleur bij, in dit geval Clasie. En een verbindingsspeler, Maher. Al zou ik vd Vaart ook weer niet erg vinden.

Siem, Ginkel en Fer zitten niet dicht tegen een basisplaats aan. Het is vaak al afwachten of ze bij de selectie zitten. Prima opvulling, maar geen basismateriaal.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Sneijder kan niet omgaan met van Persie in het veld. Ik snap die ophemeling niet helemaal.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik neem aan dat je captain altijd speelt. En ook terecht, wetende wat Sneijder in topvorm kan. En wat mij betreft hoort daar 1 controleur bij, in dit geval Clasie. En een verbindingsspeler, Maher. Al zou ik vd Vaart ook weer niet erg vinden.

Beetje hetzelfde hier. Het ontloopt elkaar allemaal niet zo veel op het middenveld. Qua kwaliteit althans.

Siem, Ginkel en Fer zitten niet dicht tegen een basisplaats aan. Het is vaak al afwachten of ze bij de selectie zitten. Prima opvulling, maar geen basismateriaal.

Klopt, bedoelde dat die dicht tegen de selectie aanzitten, niet dicht tegen de basis uiteraard.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Minken schreef:

Sneijder kan niet omgaan met van Persie in het veld. Ik snap die ophemeling niet helemaal.

Dus? Dat leren ze dan maar. Sneijder is belangrijker geweest voor Oranje dan Van Persie dat was.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4549 stemmen

Sneijder kan prima daarmee omgaan, of zijn we die 5 goals tijdens het WK vaar RvP ook speelde vergeten? Ik denk eerder dat VP niet kan omgaan met Sneijder.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Minken schreef:

Ligt dat aan Sneijder of van Persie?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.