• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.113 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.322 gebruikers
  • 9.393.580 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Maar waarom hoop je dat die tijden herleven?

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4547 stemmen

Toen werden ze kampioen hè? En dan zaniken over glory-hunters.:)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Toen werden ze kampioen hè? En dan zaniken over glory-hunters.:)

Kan er ook niks aan doen dat ze soms kampioen worden... Pakten overigens de dubbel.

Ben Feyenoord supporter sinds 1978, was ik 11. Mijn vader had niks met voetbal. Greep de WK finale in 74 aan om naar Zuid Frankrijk te rijden. Lekker rustig op de weg...

Eerste keer in de Kuip was het AD toernooi in 1979 (Finale Feyenoord - Ipwich Town 5-4), maar het waren de Kuip en de supporters die het meest indruk op mij maakte.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

NOS Studio Sport die de stand analyseert altijd een feest. NAC heeft 31 punten en is nog in de race voor de play-offs voor Europa League. FC Groningen heeft 30 punten en is voorlopig nog save en PEC heeft 29 punten (3 meer dan nummer 14 AZ) en moet oppassen voor degradatie. Maar subjectief bezig? Hoe kom ik er op? x heeeeeeeeeeel veel

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Pleurt op, Ik ben niet objectief.

Maar hij had m ook niet kunnen geven. Dat hij een erkend Ajaciet is, maakt Liesveld ook niet objectief. Verschil is dat ik niet door de knvb wordt aangesteld om Ajax te fluiten...

Je begint ook steeds meer als een hoolie te schrijven, jij schroeft het iq van het legioen ook niet echt op geloof ik

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Met mijn IQ zit het wel goed, maar IQ is overrated. En 1 op 50.000 heeft geen enkel invloed, dat weet ik dan weer wel.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nee, dat blijft nog steeds het laagst van alle Nederlandse clubs, dat is bekend

Mooi om te zien dat Ajax zijn lastigste horde heeft genomen voor de wedstrijd tegen PSV. En Heerenveen dat echt begint te draaien Ik geef Vitesse eigenlijk nog de meeste kans om in de race te blijven tot het einde.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Dat is dus geen supporteren.... Rug toe keren en afstand nemen, dat is wat je gedaan hebt.

Neen hoor, ga geen handenvol geld dat ik niet kan missen uitgeven aan een seizoenskaart terwijl ik gewoon de tijd niet heb om naar het stadion te gaan. Hou me liever met mijn studies bezig, kan ik misschien nog iets bereiken in mijn leven.

Heeft niets te maken met de rug toekeren. Natuurlijk heb ik nog mijn voorkeuren, maar ik kan me niet meer opjagen over iets simpels als het voetbalspelletje. Daarnaast doet Roda zich trouwens ook voor als een lieve familieclub, maar dat is het helemaal niet.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Reinbo schreef:

Kwam vandaag via facebook deze klassenfoto tegen. 4 Havo in 83/84. 1 keer raden wie ik ben.

Hopelijk herleven zulke tijden.

Ik dacht eerst de 2e rij van onderen, helemaal rechts, maar dat blijkt bij nadere inspectie Ullrich van Gobbel te zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Neen hoor, ga geen handenvol geld dat ik niet kan missen uitgeven aan een seizoenskaart terwijl ik gewoon de tijd niet heb om naar het stadion te gaan.

Heeft niets met stadion bezoek te maken, maar gaat over beleving. Die is weg bij jou, je hebt afstand genomen en bekijkt het objectief. Vandaar dat Ajax je zo aanspreekt, lekker cognitief, emotieloos. Soort otherfool...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Objectiever. Maar zoals ik al zei, voorkeuren blijf je behouden. Ik zal altijd een voorkeur voor een bepaalde club hebben, en dan is het leuk als club A wint tegen Club B en als Club C vervolgens kampioen wordt in plaats van club D. Maar ik ga er geen slaap meer voor laten en ik blijf zeker niet meer thuis voor iets irrelevants als het voetbalspelletje.

Nogmaals, Ajax spreekt me niet aan. Is zelfs geen enkele speler in die selectie die me naar het stadion zou kunnen lokken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

En beleving is trouwens overschat. Denk je nu echt dat er ook maar 1 speler van Roda wakker zou liggen als ze zouden degraderen? Echt niet eh.

Kah, die had dat wel, maar die slappe zakken die er nu op het veld staan zijn er alleen maar om hun zakken te vullen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Reinbo de gloryhunter die geen scc had, maar nu het opeens goed gaat even snel een halve scc koopt en zijn bek open trekt.

Hup, snel weer je hok in!

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Die Zlatan is ook wel een held. Eerste penalty (die hij keihard in de hoek schiet) moest worden overgenomen. Vervolgens Panenka't hij de tweede penalty dezelfde hoek in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Heeft niets met stadion bezoek te maken, maar gaat over beleving. Die is weg bij jou, je hebt afstand genomen en bekijkt het objectief. Vandaar dat Ajax je zo aanspreekt, lekker cognitief, emotieloos. Soort otherfool...

Blijf jij maar met bakken clicheetjes strooien Reinbo

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo, ging jij niet gewoon naar de film terwijl Feyenoord tegen NEC moest spelen? .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Reinbo, ging jij niet gewoon naar de film terwijl Feyenoord tegen NEC moest spelen? .

Jep. En dan andere mensen hier beschuldigen

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

depri83 schreef:

Die Zlatan is ook wel een held. Eerste penalty (die hij keihard in de hoek schiet) moest worden overgenomen. Vervolgens Panenka't hij de tweede penalty dezelfde hoek in.

Messi is anders ook weer goed bezig zeg, tjongejonge.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Reinbo de gloryhunter die geen scc had, maar nu het opeens goed gaat even snel een halve scc koopt en zijn bek open trekt.

Hup, snel weer je hok in!

Reinbo schreef:

Heb overigens de afgelopen 5 jaar drie en een halve seizoenskaart gehad....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Alsof je in het stadion moet zitten om emoties te voelen. Kom op zeg. Ik meet de supporter nooit aan 'hoe vaak hij in het stadion zit', maar aan zijn oprechtheid en beleving.

Ik heb een hele goede vriend inMadrid wonen, maar die is 100 keer meer Feyenoord supporter, ook al zit hij zelden in de Kuip. Weet dat hij doodziek is als ze verliezen en blij als ze winnen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Jouw vriend gaat dus vaak de ziektewet in elk jaar.

Niet dat mensen in Spanje werken, maar dat is een ander verhaal

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Hier trouwens de foto van dat gespuis uit Utrecht. Kansloos zooitje! Eigen club gaat altijd voor...

(afbeelding)

Al is het niet verbazingwekkend dat ze zo'n spandoek tevoorschijn toveren uit bij een club die een nederlaag eisen van hun team zodat wij geen kampioen worden. Wat dat betreft waren ze prima op hun plek vanmiddag.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Teleurstellende 1-1 gelijkspel tegen Chivas U.S.A.

1e helft héél matig gespeeld door beide teams. Leek wel iets uit de Jupiler League/Topklasse, Iedereen leek het moeilijk genoeg te vinden ook maar één keer de bal naar hetzelfde shirtje te trappen en de lange ballen naar voren rossen was ook geen goede optie. Dan laat in de 1e helft een belachelijke rode kaart voor Chivas wat volgens mij niet eens een overtreding was, laat staan een rode kaart.

Maar goed met 11 tegen 10 begon LA in de 2e helft wat beter te spelen. Denk zo'n 90% balbezit en wat aardige combinaties maar de goal bleef uit. Dan in de 83ste minuut toch de goal van 18-jarige invaller Jack McBean, die zich wel aardig ontwikkelt, maar vervolgens scoort Chivas 5 minuten later toch nog de 1-1. Niet geheel onverdiend aangezien LA het met 11 man gewoon had moeten afmaken tegen een gehandicapt en kwalitatief gezien erg matig Chivas USA.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

@ Reinbo: Je bent wel de senior in dit gezelschap, zeg! Al gedraag je je niet zo!

Wel een échte supporter, al is het dan van de verkeerde club! . We hebben allemaal zo onze tekortkomingen.

@Rep Robert

With glory and success comes hate and jealousy.

We zijn de meest geliefde en succesvolste club en men is gewoon stinkend jaloers. Laat ze lekker met hun spandoeken.

Nomak heeft natuurlijk wel een punt als hij zegt dat ze bij sommige clubs (Feyenoord, Utrecht) zich te veel bezig houden met Ajax en te weinig met hun eigen club. De haat voor het andere team overschaduwt de liefde voor het eigen team.

WIJ ZIJN AJAX!

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ron Jansen twee jaar PEC!

Maher 4 jaar naar Ajax.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Alsof je in het stadion moet zitten om emoties te voelen. Kom op zeg. Ik meet de supporter nooit aan 'hoe vaak hij in het stadion zit', maar aan zijn oprechtheid en beleving.

Ik ook, maar naar de film gaan terwijl je club speelt hoort daar niet bij.

Ik heb een hele goede vriend inMadrid wonen, maar die is 100 keer meer Feyenoord supporter, ook al zit hij zelden in de Kuip. Weet dat hij doodziek is als ze verliezen en blij als ze winnen.

Zijn beleving wordt ook niet in twijfel getrokken.

Je moet het oo kzelf weten maar een beetje vreemd te gaan wijzen naar iemand terwijl je zelf vrijuit gaat.

Weinig mis met de beleving van Nomak verder, heeft gewoon besloten dat er belangrijkere dingen in het leven zijn. Prima. Al zou hij echt nog wel bij houden wat zijn Roda doet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Typisch Feyenoord

Need I say more?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De blunder was natuurlijk van Radio Rijnmond maargoed.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Schijnt een fout van FC Rijnmond geweest te zijn. En als er eentje gaat juichen, volgen er velen.

Feyenoord moet zich op zichzelf richten. Ze hebben het beste en leukst voetballende team.

Dat publiek van Ajax zag er trouwens weer snugger uit. Hun shirt uittrekken als het eindsignaal geklonken heeft. Typisch Ajax.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

gillie24 schreef:

Need I say more?

Utrecht juichte mee zeker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.