- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Goed dat Babel (en Cuenca waarschijnlijk) er de volgende wedstrijd weer bij is. Brede bank is zo cruciaal deze fase, en ben nog altijd van mening dat een Babel met zijn fysiek en balvastheid tegen PSV van pas gaat komen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
GVD, hadden in de Kuip het idee dat AZ op 3-3 gekomen was.... Helaas. Ajax en Vitesse hebben goede zaken gedaan dit weekend door twee lastig uitwedstrijden te winnen.
Als Heerenveen uit gewonnen wordt moeten de draaiboeken maar eens afgestoft worden...
Ben wel blij met de interlands, hopelijk breekt dat het ritme bij Heerenveen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voorlopig ben je gewoon afhankelijk van de uitslagen van Ajax en PSV Reinbo.
Ja, maar die moeten nog tegen elkaar, dus een van de twee kunnen we voorbij en bij gelijkspel beiden.... 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, want 'wij' spelen twee interlands.
Goed voor het niveau en zelfvertrouwen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23521 berichten
- 77043 stemmen
Zo, de op papier een-na-zwaarste horde genomen, waardoor we nog steeds staan waar we horen te staan, op numero uno.
Ajax

Ennuh.....had Sightorsson geen zin vandaag ofzo?
Die kan ook niet beter miskoop van het jaar
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, maar die moeten nog tegen elkaar, dus een van de twee kunnen we voorbij en bij gelijkspel beiden....
Dat is wel een what if scenario. De winnaar van die wedstrijd heeft het als ze alles winnen in eigen hand, ongeacht wat Feyenoord doet.
Ik baal wel, kut interlands. 2 weken wachten op het vervolg.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
GVD, hadden in de Kuip het idee dat AZ op 3-3 gekomen was....
Dacht al, vond dat gejuich in de 89e minuut al zo vreemd.
stinissen (crew films & series)
-
- 23521 berichten
- 77043 stemmen
Goed dat Babel (en Cuenca waarschijnlijk) er de volgende wedstrijd weer bij is. Brede bank is zo cruciaal deze fase, en ben nog altijd van mening dat een Babel met zijn fysiek en balvastheid tegen PSV van pas gaat komen.
Cuenca moeten ze terug sturen laat ze die rotzooi lekker zelf houden , wat Babel betreft daar ben ik het met je eens.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ajax trouwens nu 31 van de 32 wedstrijden gewonnen in de laatste 3 maanden van het seizoen de afgelopen drie jaar.
Wat een brute reeks.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoeveel heeft die Cuenca qua salaris gekost? Zal niet weinig geweest zijn.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Utrecht kan er weinig van zeg. 2-1 magere afspiegeling van de verhoudingen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is wel een what if scenario. De winnaar van die wedstrijd heeft het als ze alles winnen in eigen hand, ongeacht wat Feyenoord doet.
Klopt. Als Ajax daar wint worden ze zeer waarschijnlijk ook kampioen. PSV gaat sowieso nog punten verliezen. Maar dat geldt denk ik voor iedereen. In ieder geval blijft het spannend tot het eind. Denk dat er op de slotdag nog 3 clubs kampioen kunnen worden. Enkel PSV zie ik het op de laatste dag (Twente uit) nog verspelen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geen idee. Zal wel meevallen, voor een half jaartje. Beide clubs hebben er profijt aan dat hij aan spelen toe zou komen. Maar we hebben er nog weinig aan gehad.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Cuenca moeten ze terug sturen laat ze die rotzooi lekker zelf houden , wat Babel betreft daar ben ik het met je eens.
Ongelukkig met zijn fysiek en acties tot dusverre, maar komt er soms prima langs. Tevens zijn we op rechts niet zo heel gelukkig in ons materiaal. Jij bent altijd degene die pleit voor snellere balcirculatie rondom de 16 van de tegenstander en niet dat gebrei op eigen helft. Nou, buiten Eriksen om is er niemand anders in de selectie die dat aspect bezit behalve Cuenca.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het AD kwam volgens mij met 6 ton, maar daar geloof ik dus niks van.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Klopt. Als Ajax daar wint worden ze zeer waarschijnlijk ook kampioen. PSV gaat sowieso nog punten verliezen. Maar dat geldt denk ik voor iedereen. In ieder geval blijft het spannend tot het eind. Denk dat er op de slotdag nog 3 clubs kampioen kunnen worden. Enkel PSV zie ik het op de laatste dag (Twente uit) nog verspelen.
Ligt ook aan de EL tickets verdeling of Twente zin heeft. Kan de nummer vijf zich ook nog direct plaatsen voor de EL? Als Twente zich in de laatste ronde al heeft moeten schikken met PO dan zal PSV weinig tegenstand krijgen. Tenzij Ajax/Feyenoord ze een vette winstpremie beloven, zoals Ajax al eerder deed bij Excelsior - AZ 
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Siem de Jong, who else? Gaat Ajax voor de 3e keer op rij kampioen maken. Hoe graag ik het ook anders zou willen zien
.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Eerste helft had ik het gevoel dat we met een nulletje of 5-6 opgerold zouden worden. Wat had Verbeek ze weer met een goede instelling het veld ingestuurd...
Tweede helft zie je dat ze er vol opknallen en dan kan je gewoon van elke ploeg winnen (hoop dat Verbeek dat ook zag, zal wel niet). Tweede helft was echt genieten zeg. Eerste goal van AZ kwam natuurlijk uit een corner die niet gegeven had mogen worden, ik zat ook al te lachen toen ik dat zag (zit achter dat doel).
Lam, Beerens (weer), Viergever - dramatisch. Sinds het vertrek van Moisander is toch wel duidelijk geworden dat Viergever lang geen Oranjeklant is, hij opereerde vooral goed in de schaduw van Moisander. Als ie die laatste kans nog had gemaakt had ik em alles vergeven, maar geheel in de lijn van de wedstrijd verneukte ie em. Beerens zal volgende week wel weer een basisplaats krijgen na zijn geweldige optreden, Verbeek kennende.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Mag duidelijk zijn wie er rechtsback word in Oranje aankomende wedstrijden, Janmaat!
Sterke wedstrijd, doelpunt en verdedigend meer dan prima.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ligt ook aan de EL tickets verdeling of Twente zin heeft. Kan de nummer vijf zich ook nog direct plaatsen voor de EL? Als Twente zich in de laatste ronde al heeft moeten schikken met PO dan zal PSV weinig tegenstand krijgen. Tenzij Ajax/Feyenoord ze een vette winstpremie beloven, zoals Ajax al eerder deed bij Excelsior - AZ
TWente heeft dubbel baat bij een overwinning op PSV, want als die geen 1e of 2e worden geeft n.5 ook directe plaatsing tot EL. AZ kan zich nu waarschijnlijk ook niet meer veroorloven PSV de punten te gunnen in de competitie. Kortom PSV is de lul. Hoop dat ze van Ajax winnen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nou lees ik op een site dat Beerens een plaag was voor de Ajax-verdediging. Maar wat heb je daaraan als die gozer geen voorzet kan geven?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Deze moest ik wel om lachen op een netwerk:
'010 zonder Pelle tegen Heerenveen,dat is als Ankie v Grunsven zonder paard,maar op een ponny'

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
We moeten bij Heerenveen sowieso de 0 houden. Ook met Pelle scoren we niet vaak. Een uitbraak van Schaken en/of Janmaat zal het verschil moeten maken. Vertrouw wel op Koeman's tactische kunnen en de onverzettelijkheid van dit Feyenoord.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zozo, Maher solliciteert voor de camera wel opzichtig voor een transfer naar Ajax.
Moet ie doen van Frank denk? Alvast om de arbitragezaak meer kracht bij te zetten?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tweede helft was echt genieten zeg.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Maar jij bent dan ook een ouwe zuurpruim, Quido.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Mooi, interlandvoetbal, dan kan ik komende zondag eindelijk eens weer Lawrence of Arabia gaan kijken. Dat hoort op een zondagmiddag nu eenmaal.
Beter dan AZ maar toch had het net zo goed 3-3 kunnen worden. Maar het is ook mentaal bij hen. Goed uit de kleedkamer en na de goal, maar na de 1-3 weer helemaal niets en na de 2-3 die zomaar viel weer veel sterker.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
'010 zonder Pelle tegen Heerenveen,dat is als Ankie v Grunsven zonder paard,maar op een ponny'
Wat is een ponny 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Wat kijk ik uit naar zondag 14 april zeg, de sleutelwedstrijd. PSV zal wel uit een ander vaatje moeten tappen vergeleken met de laatste weken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat kijk ik uit naar zondag 14 april zeg, de sleutelwedstrijd. PSV zal wel uit een ander vaatje moeten tappen vergeleken met de laatste weken.
Indeed so. Mijn verjaardag, en ik eis een leuk verjaardagscadeau.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.