• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.916 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.234 gebruikers
  • 9.387.133 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Wat een open deuren gedoe hier. Lijkt me nogal logisch dat een ploeg die de hele selectie in tact houdt, al kampioen is en veruit het meeste te besteden heeft veel beter is dan de rest.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Wat een open deuren gedoe hier. Lijkt me nogal logisch dat een ploeg die de hele selectie in tact houdt, al kampioen is en veruit het meeste te besteden heeft veel beter is dan de rest.

Feyenoord hield de selectie ook intact. PSV juist niet. En toch sla ik PSV veel hoger aan.

Oja en om je gelul eens te weerspreken...leg je ook even de budgetten van bv Zwolle en Feyenoord naast elkaar? Of die van Utrecht en GAE?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Ja Feyenoord heeft dan ook geen rooie cent en was sowieso al minder...

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Feyenoord hield de selectie ook intact. PSV juist niet. En toch sla ik PSV veel hoger aan.

Oja en om je gelul eens te weerspreken...leg je ook even de budgetten van bv Zwolle en Feyenoord naast elkaar? Of die van Utrecht en GAE?

Feyenoord gaat dik boven Zwolle eindigen en Utrecht ook boven GAE.

Wat is je punt?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Feyenoord gaat dik boven Zwolle eindigen en Utrecht ook boven GAE.

Wat is je punt?

Dat budget lang niet alles zegt. Kijk naar Ajax dat 7 jaar titelloos is of naar big spenders PSV die hoe meer ze uitgaven, hoe slechter gingen presteren.

Geld is belangrijk, visie, talent en de juiste mensen die op de juiste plaats werken net zo goed.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat budget lang niet alles zegt. Kijk naar Ajax dat 7 jaar titelloos is of naar big spenders PSV die hoe meer ze uitgaven, hoe slechter gingen presteren.

Geld is belangrijk, visie, talent en de juiste mensen die op de juiste plaats werken net zo goed.

Man, alleen aan het Ajax-museum op het Rembrandtplein ging jaarlijks al meer dan een 6de van Cambuur-budget...

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

zie ook totaal niet waar het vandaan komt dat Feyenoord 'in ieder geval boven PSV zou eindigen'. Al moet je het van PSV nog maar afwachten over een seizoen, vooral jonge buitenspelers krijgen bijna wetmatig een terugval. Zo, nog een open deurtje d'r bij.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Man, alleen aan het Ajax-museum op het Rembrandtplein ging jaarlijks al meer dan een 6de van Cambuur-budget...

Lekker nuttig Ajax en Cambuur te vergelijken. Ik vergelijk Ajax met de bovenste teams. Zoals ik Cambuur toets aan de onderste teams.

Ik weet dat je elke prestatie de grond in probeert te boren door naar budget te wijzen, maar je houdt wel lekker je mond dicht als Ajax miljardenclubs als Man Utd en Man City verslaat. Dan is het plots dat zij geen inzet hadden enzo Hypocrietje.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dus wanneer ze bij Excelsior een goede visie hebben, de spelers met het meeste talent opstellen en de juiste mensen op de juiste plek weten te zetten binnen de organisatie en hun financiële mogelijkheden zijn ze titelkandidaat? Klink klare onzin. natuurlijk. Als Feyenoord geld zou hebben kochten ze een extra spits, maar er is helaas geen geld voor plan B.

Neemt niet weg dat Feyenoord met dit materiaal en de juiste mentaliteit en geen blessures titelkandidaad zou zijn. Maar helaas is het het mentale gedeelte dat te kort schiet.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Overigens buitengewoon grappig, dat 'visie, talent en mensen die op de juiste plaats werken' is minstens zo belangrijk als geld..

Talent en die juiste mensen kosten dan ook juist bakken met geld .

Maar goed, volgens jou zou Ajax met 'visie' en een gemiddeld jaarlijks eredivisebudget van 15 miljoen ook kampioen worden enzo .

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Geld geeft aan waarvoor je speelt, met 15 miljoen speel je subtop. Maar of je in Nederland 40, 50 of 60 miljoen hebt zegt me weinig als de randvoorwaarden niet goed zijn. Bij Ajax lopen mensen rond die uit clubliefde en met veel kennis hun werk doen. Zulke mensen moet je gewoon hebben, die kosten je geen fortuin. Bij Ajax weet elke ploeg binnen de club hoe ze moeten spelen. Elk talent weet wat er wordt gevraagd op een positie. Dat is visie. Dan kom je ergens. Bij PSV zijn ze in 3 jaar nu 3x van koers gewisseld. Dat is geen visie, dan kan je uitgeven wat je wil, maar je zal het moeilijk hebben. De koers van Ajax tussen 2005-2010 was ook beroerd. Dan kan je heel veel geld uitgeven, maar dan blijf je gewoon achter de rest aan hobbelen.

Ga je trouwens nog antwoorden op wat ik over Man Utd en City net zei of is dat weer te lastig?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Dat geld niet alles zegt lijkt me nogal logisch. Maar je moet het wel heeeeel bont maken wil je met een kampioensploeg van vorig jaar waarin je iedereen (door geld) kunt behouden geen kampioen wordt... Dat is letterlijk wat ik zei.

En dat geld niet alles is, wordt overigens uitsluitend gezegd door degene met het meeste geld. Dat is logisch.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ga je trouwens nog antwoorden op wat ik over Man Utd en City net zei of is dat weer te lastig?

Dat van die inzet van City? Dat heeft iedereen gezien hoor. Bekijk de samenvatting nog maar eens terug. Is niks wereldschokkends die bewering. (tevens totaal onbelangrijk, maar soit)

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Reinbo schreef:

Maar helaas is het het mentale gedeelte dat te kort schiet.

vooral een smalle selectie en middelmaat zoals Goossens, Immers, Verhoek

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat van die inzet van City? Dat heeft iedereen gezien hoor. Bekijk de samenvatting nog maar eens terug. Is niks wereldschokkends die bewering. (tevens totaal onbelangrijk, maar soit)

Haha, ja hoor. Misschien moet jij de beelden maar eens bekijken. Gezien de frustraties bij City lieten ze het bepaald niet lopen. Maar hou jij je daar maar aan vast, alles om je verhaal steeds in 1 richting te duwen.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Heerlijk de competitie is weer begonnen.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha, ja hoor. Misschien moet jij de beelden maar eens bekijken. Gezien de frustraties bij City lieten ze het bepaald niet lopen. Maar hou jij je daar maar aan vast, alles om je verhaal steeds in 1 richting te duwen.

Nou, ik weet wat ik zag. maar prima hoor, zoals ik al zei, niet echt een belangrijke kwestie.

Dat City veel verder en beter dan Ajax is (juist door geld) lijkt me verder onmogelijk te ontkennen. Dat is het belangrijkste.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

kos schreef:

Dat wordt weer een lang seizoen. .

Hopelijk dit keer wel met trainerswissel, relletjes, degradatievoetbal en een glorieuze 1 punt boven de streep-einde.

In ieder geval al flessen en ander gooi-materiaal richting de supportersbussen van de tegenstander, een begin is er

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Feyenoord heeft veel minder kwaliteit in vergelijking met Ajax en PSV, dat zei ik al en blijf ik zeggen. Daarnaast werkt bij dit Feyenoord maar 1 tactiek, alle ballen op Pelle. Voetballend is het vreselijk armoedig om te zien. En als je dan Pelle weet te neutraliseren, dan blijft er weinig gevaar over. Ik zie ieder geval alleen PSV als titelconcurrent. En dat zeg ik ook als PSV over een paar weken 6 punten achter Ajax zou staan en Feyenoord 6 boven ons.

Beetje naief, maar je moet het vooral zelf weten. De vorige twee jaar was het gat al niet enorm groot, en toen zaten er ook best wel eens wedstrijden zoals die van gisteren tussen. Maar dat is ook precies wat ik bedoel, PSV is na een goeie wedstrijd wel titelkandidaat, en Feyenoord na een slechte wedstrijd niet meer. Alsof je er nu nog iets van zou kunnen zeggen... Toen AZ kampioen werd verloren ze de eerste wedstrijd nog kanslozer kan ik me herinneren, was het ook niet om aan te zien allemaal, en waren ze ook per direct afgeschreven. PSV verliest vorig jaar bij RKC en die waren ook meteen kansloos...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Hoe lang zit Koeman gemiddeld als coach bij een club?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

vooral een smalle selectie en middelmaat zoals Goossens, Immers, Verhoek

Het basiselftal heeft inderdaad kwaliteit genoeg. Maar als je bij een absentie terug moet vallen op Goossen en Verhoek, dan houdt het snel op.

Manu en Boëtius zijn hartelijk welkom, in ieder geval. Al duurt dat nog ff.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Erwinner schreef:

Hoe lang zit Koeman gemiddeld als coach bij een club?

En Martin van Geel.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Zijn er soms mensen die spelen met het voetbalspel scorito. Ik ken er niets van maar ik sta toch op plaats 257, puur geluk.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

In ieder geval al flessen en ander gooi-materiaal richting de supportersbussen van de tegenstander, een begin is er

ja. Beetje kansloos.

Terwijl vooraf de stemming er nog best goed in zat.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Beetje naief, maar je moet het vooral zelf weten. De vorige twee jaar was het gat al niet enorm groot, en toen zaten er ook best wel eens wedstrijden zoals die van gisteren tussen. Maar dat is ook precies wat ik bedoel, PSV is na een goeie wedstrijd wel titelkandidaat, en Feyenoord na een slechte wedstrijd niet meer. Alsof je er nu nog iets van zou kunnen zeggen... Toen AZ kampioen werd verloren ze de eerste wedstrijd nog kanslozer kan ik me herinneren, was het ook niet om aan te zien allemaal, en waren ze ook per direct afgeschreven. PSV verliest vorig jaar bij RKC en die waren ook meteen kansloos...

PSV is op basis van hun materiaal titelkandidaat, niet vanwege 1 potje. Zoals ik Feyenoord niet afschrijf na zondag, dat deed ik daarvoor al. PSV zal best wisselvallig presteren, maar uiteindelijk gaan ze het goed doen. Daarvoor zit er teveel voetbal in deze ploeg. In tegenstelling tot een ploeg waar jongens als Lex Immers op de meest bepalende posities spelen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Waar baseer je het dan op? De voorbereiding van PSV? Of heb jij het tweede van City (Rekik) Jong PSV (Bakkali), het tweede van HSV (Bruma) of de trainingen van PSV (Locadia, Depay) gevolgd vorig seizoen? Of zijn het toch de kwaliteiten van Willems, Wijnaldum en Matavz (want dat jij die drie ontzettend goed vind is iedereen wel bekend natuurlijk......)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vandaag:

The Oceanic Six schreef:

PSV is op basis van hun materiaal titelkandidaat, niet vanwege 1 potje. Zoals ik Feyenoord niet afschrijf na zondag, dat deed ik daarvoor al.

15 juli:

The Oceanic Six schreef:

Maar zoals de clubs er nu voor staan zie ik Ajax als favoriet met Feyenoord als belangrijkste uitdager.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Haha goochem

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.