• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.224 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gelukkig maar, was even bang dat ze in de tussentijd progressie geboekt hadden.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ook pas 2 weken voor de competitie je eerste "normale" oefenduel spelen. Tsjah, wat moet je daar van zeggen?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

'Misschien moet ik maar gewoon als The Godfather door het leven gaan'

Chelsea-trainer José Mourinho is bereid afscheid te nemen van zijn bijnaam 'The Special One' en komt zelf met een suggestie.

Ik denk dat je met wat aanpassingsproblemen te maken gaat krijgen binnenkort

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gelukkig maar, was even bang dat ze in de tussentijd progressie geboekt hadden.

rep_robert schreef:

Ook pas 2 weken voor de competitie je eerste "normale" oefenduel spelen. Tsjah, wat moet je daar van zeggen?

Ja, dat viel mij ook al op. Ajax speelde 1 potje tegen een amateurclub, daarna meteen tegen profclubs (Dresden, RKC, Graafschap, Osasuna en Bremen), terwijl Feyenoord eerst weken tegen amateurs speelt en vanavond is eigenlijk ook maar tegen een Jupiler League clubje. Geloof dat ze alleen tegen Hellas Verona nog spelen volgende week als ik het goed heb? Is wel een erg karig programma met minimale tegenstand. Iemand een idee waarom dit is?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tegen Getafe ook nog. Ik denk om de jeugdinternationals extra rust te geven o.i.d. Of gewoon domme planning, dat kan ook nog .

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Er is ook een nieuwe conditietrainer. Zit vast een wetenschappelijk idee achter,

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk het wel. Nu vallen ze pas speeldag 29 door de mand.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Tegen die tijd hebben we al lang en breed 84 punten, dan mag dat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Toch wel even fijn wat optimisme, de pessimistische mood komt bij mij alweer opzetten merk ik .

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat is trouwens het verschil? Ajax moet een week eerder 'klaar' zijn i.v.m. de JC-schaal en speelde gisteren voor het eerst tegen een tegenstander van niveau (Osasuna was pas 1 week in training). Feyenoord moet 4 augustus 'klaar' zijn en speelt midden volgende week een meer serieus oefenduel. Loopt feitelijk dus best gelijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Wat is trouwens het verschil? Ajax moet een week eerder 'klaar' zijn i.v.m. de JC-schaal en speelde gisteren voor het eerst tegen een tegenstander van niveau (Osasuna was pas 1 week in training). Feyenoord moet 4 augustus 'klaar' zijn en speelt midden volgende week een meer serieus oefenduel. Loopt feitelijk dus best gelijk.

Als je het verschil tussen amateurs en fullprofs niet ziet, dan is elke discussie overbodig. In feite is Ajax-AZ volgend weekend ook nog steeds een veredelde oefenpot.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Feyenoord speelt vandaag tegen een eerste divisieclub, Ajax vorige week. Feyenoord speelt volgende week tegen een internationale profclub op niveau, Ajax deze week. Ajax moet volgend weekend klaar zijn, Feyenoord de week erop. So again, what's the difference?

En volgende week een veredelde oefenpot noemen slaat natuurlijk nergens op. Het gaat om een prijs, die moet je willen winnen. Maar dat is een andere discussie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dynamo Dresden-Ajax is gewoon alweer 2 weken terug. Verder, denk maar wat je wil.

En de oefenduels die zij spelen zijn tegen een JL ploeg (Dordrecht) en een promovendus uit Italie (Hellas Verona), naast Getafe. Dus eigenlijk 1 ploeg die op het hoogste niveau vorig seizoen zat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nou, één potje meer tegen een ploeg (Dresden) die toch ook niet overloopt van kwaliteit. Het is wat.

N.a.v. je edit: wij toch ook maar één meer dan eigenlijk? (tegen RKC)

Het hele punt is eigenlijk dat je gewoon overdrijft door net te doen of de tegenstand van Feyenoord zo karig en minimaal is en Ajax dat heel anders doet, terwijl Ajax dezelfde opbouw hanteert. Door een veel bredere selectie, en dus de mogelijkheid twee teams op te stellen, heeft het echter twee duels op één dag af kunnen werken. Maar in principe hebben de basis-elf van Ajax en Feyenoord straks nagenoeg hetzelfde traject doorlopen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wij woensdag alleen nog tegen Fenerbahce en dan zit 't er al weer op.

En die week daarna de thuiswedstrijd tegen Zulte.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

Ik maak 'm maar vast: Feyenoord speelt voor 't eerst niet tegen amateurs en de eerste pingel is alweer een feit.

Tegen die amateurs hebben we ook al een pingel gehad. Wel fijn leermomentje tegen FcD. Zal ze nu bij PEC uit wel niet overkomen....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Als je het verschil tussen amateurs en fullprofs niet ziet, dan is elke discussie overbodig. In feite is Ajax-AZ volgend weekend ook nog steeds een veredelde oefenpot.

Niveau van hoofdklasse doet niet ondr voor dat van de eertse divisie. Daarbij heeft Feyenoord ook nog een trainingskamp in Italie voor de boeg en was de wedstrijd gister tegen Dord op kunstgras, ter voorbereiding op de wedstrijd tegen PEC. Dat lijkt me wijzer dan aantreden tegen een grotere club op gewoon gras. Verder is het zielig gedoe: Opscheppen over de voorbereiding..... . Gaat helemaal nergens over. 3 augustus moet je er staan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Een kampioen moet er komende zaterdag al staan

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

Materny schreef:

Een kampioen moet er komende zaterdag al staan

En anders al 2 augustus Heerlijk, dat de kampioen de eerste pot van het seizoen mag spelen, zoals vorig jaar al door sommigen werd geopperd na die zinderende seizoensopening op Woudenstein.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Heeft niks met opscheppen maken, meer met verbazing Reinbo. Het is dat Quido, niet voor het eerst, er weer een moeilijke discussie van probeert te maken.

Ben overigens blij dat volgend weekend de boel weer begint. Het begint weer te kriebelen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Quido heeft gewoon gelijk natuurlijk.

Beide voorbereidingen zijn nogal karig - zeker in vergelijking met een tiental jaren terug.

Verder begint de competitie veel te vroeg. De zomer is net begonnen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

WK voetbal he. Competities moeten al vroeg eindigen.

Vrijdag 2 augustus Ajax-Roda, dan is de Eredivisie weer echt gestart.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat laatste is dan ook de reden van de korte voorbereiding, samen met het ek21-.

Maar het is inderdaad helaas niet meer zoals vroeger met goed bezette toernooien als het AD toernooi en het Amsterdam 70x toernooi. CL geneuzel maakt meer kapot dan je lief is......

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Quido heeft gewoon gelijk natuurlijk.

Beide voorbereidingen zijn nogal karig - zeker in vergelijking met een tiental jaren terug.

Tja, Ajax hoeft geen Barcelona meer als tegenstander om te oefenen nu i.t.t. tot pakweg 10 jaar terug. Toen was het nog oefenen, nu bepaald niet meer (net als dat een 21-0 tegen een regioteam ook nooit een goede oefenwedstrijd is, maar dat terzijde). Buiten dat lijken al die rijke clubs steeds in Amerika, Azië en Australië te vertoeven nu voor extra inkomsten. Gaat ook nooit meer gebeuren denk ik.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

CL heeft niks te maken dat het Amsterdam Tournament er niet meer is hoor. Vind het overigens wel jammer, zulke topduels in de voorbereiding waren best leuk. Beter dan potjes tegen Osasuna en RKC.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Quido schreef:

JC schaal is ook een veredelde oefenpot en wordt door de Boer ook amper serieus genomen. Voorgaande jaren was dit ook een testcase voor veel spelers. Het draait allemaal om de competitie.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

Immers wil komend seizoen een leidersrol op zich nemen

Uitwedstrijden zullen nooit meer hetzelfde zijn voor de ooievaar. Staand in de bus moet hij huiswaarts keren daar waar zitten onmogelijk is, gezien het feit dat hij 28x per wedstrijd zichzelf onder de kont moet schoppen.

Immers is briljant bij vlagen. Het is alleen altijd windstil.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tuurlijk wel. Al die clubs moeten nu al aan de bak. Past helemaal niet meer in de overvolle agenda's. (Dat die toernooien ooit om andere redenen verdwenen zijn, zal best, maar terugkeren ernaar is nu uitgesloten.) Ik vond dat in ieder geval meer vermaak bieden dan wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen. een enkel potje tegen Getafe en een compleet oninteressante 3e voorronde van een uitgehold Europacup toernooi.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

WK voetbal he. Competities moeten al vroeg eindigen.

Vrijdag 2 augustus Ajax-Roda, dan is de Eredivisie weer echt gestart.

Dat begrijp ik. Maar daarom begint de competitie gevoelsmatig veel te vroeg.

Hoewel dat voor een Feyenoordsupporter meestal is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Tuurlijk wel. Al die clubs moeten nu al aan de bak. Past helemaal niet meer in de overvolle agenda's. (Dat die toernooien ooit om andere redenen verdwenen zijn, zal best, maar terugkeren ernaar is nu uitgesloten.) Ik vond dat in ieder geval meer vermaak bieden dan wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen. een enkel potje tegen Getafe en een compleet oninteressante 3e voorronde van een uitgehold Europacup toernooi.

De clubs die het AT bezochten waren vaak clubs die al zeker waren van CL deelname, dus daar ligt het niet aan. Daarnaast het je de voorrondes CL ook al 5, 6, 7 jaar geleden toen het toernooi nog wel werd gehouden.

Verder klaag ik met je mee hoor. Ik mis ook de aantrekkelijke affiches. Ajax-Barcelona had van mij wel eens een keer gemogen. Daar laat ik graag een potje Ajax-Osasuna voor lopen...

Maargoed, volgende week de Cruijffschaal, week erop weer competitie. Tussendoor PSV nog even bekijken tegen Zulte.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.