• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.214 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.116 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nee hoor A&L. De grotere clubs lieten het toernooi op een gegeven moment ook steeds vaker lopen. Clubs als Barca en United speelden liever een toernooitje in de VS, Midden-Oosten of in Azië, omdat dit veel lucratiever werd. We moesten het in de laatste editie doen met Sunderland, Benfica en Atletico. De subtop.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Nee hoor A&L. De grotere clubs lieten het toernooi op een gegeven moment ook steeds vaker lopen. Clubs als Barca en United speelden liever een toernooitje in de VS, Midden-Oosten of in Azië, omdat dit veel lucratiever werd. We moesten het in de laatste editie doen met Sunderland, Benfica en Atletico. De subtop.

Ik zeg toch nergens dat dat niet zo is? Ik zeg alleen dat CL voorrondes nooit het probleem waren.

Benfica en Atletico vind ik trouwens prima clubs, ook al zitten ze net onder de top. Seizoen daarvoor was Arsenal er geloof ik, ook prima.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Je zegt dat de clubs die het AT bezochten vaak zeker waren van CL deelname, maar je vergeet te vermelden dat één van de redenen waarom het AT gestopt is het gebrek aan goede deelnemers. De grote clubs kon je simpelweg niet meer vastleggen voor dit toernooi. Het is dus snel gegaan. De teleurstelling was in ieder geval groot met het laatste deelnemersveld weet ik nog wel, ook al lijkt het op papier niet eens zo dramatisch.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

JC schaal is ook een veredelde oefenpot en wordt door de Boer ook amper serieus genomen. Voorgaande jaren was dit ook een testcase voor veel spelers. Het draait allemaal om de competitie.

Daarom wil ie de prijs gewoon winnen, omdat ie hem niet serieus neemt?

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Chadli dus voor 7 miljoen naar de Spurs.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Daarom wil ie de prijs gewoon winnen, omdat ie hem niet serieus neemt?

Hij neemt de wedstrijd wel serieus, maar het kan zo zijn dat hij een paar wissels erin zet omdat het toch vooral een veredelde oefenpot is. Al moet ik bekennen dat ik hem dit jaar graag zou winnen. Laatste 3 jaar won Ajax steeds 1 prijs. Wel de belangrijkste, maar dit seizoen hoop ik op alle drie de prijzen in Nederland.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Net zoals ieder ander sportmens wil Frank die schaal gewoon winnen, net zoals ie de beker en de competitie wil winnen en wil overwinteren in de CL (ik som maar meteen even alle doelstellingen op). De enigen die het een veredelde oefenpot noemen zijn jullie, niemand binnen Ajax doet dat. In het hypothetische geval dat je óf de JC-schaal wint, of de kampioensschaal, zal eenieder voor het tweede kiezen. Maar aangezien dat nu eenmaal niet het geval is, en je ze liever allebei wint, is het allesbehalve een veredelde oefenpot. Ajax zal dan ook ongetwijfeld met de - volgens Frank - beste/beoogde elf spelen aankomende zaterdag. Dat heeft ie overigens ook al gezegd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Net zoals ieder ander sportmens wil Frank die schaal gewoon winnen, net zoals ie de beker en de competitie wil winnen en wil overwinteren in de CL (ik som maar meteen even alle doelstellingen op). De enigen die het een veredelde oefenpot noemen zijn jullie, niemand binnen Ajax doet dat. In het hypothetische geval dat je óf de JC-schaal wint, of de kampioensschaal, zal eenieder voor het tweede kiezen. Maar aangezien dat nu eenmaal niet het geval is, en je ze liever allebei wint, is het allesbehalve een veredelde oefenpot. Ajax zal dan ook ongetwijfeld met de - volgens Frank - beste/beoogde elf spelen aankomende zaterdag. Dat heeft ie overigens ook al gezegd.

Denk nog even terug aan de opstelling bij Ajax-AZ bij de halve finale beker vorig seizoen. Daarmee is je punt meteen weerlegd. Ook Frank stelt prioriteiten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik zie het verband niet. Iedereen is nu fit, Frank geeft aan zijn beoogde basiself op te stellen en die schaal te willen winnen, maar jij weet beter. Dat het geen CL-finale is, moge duidelijk zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zeg ook nergens dat de Boer niet een serieuze poging gaat wagen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, lees ik net dit, Open Dag Feyenoord is vandaag.

Jaarlijks hoogtepunt van de spelerspresentatie is de helikopter met de nieuwe aanwinsten. Dit keer zitten daarin de van Excelsior teruggekeerde Manu, Steenvoorden en Van Deelen en de uit de jeugdopleiding naar de A-selectie doorgestroomde Sleegers.

En daar moet je dan als legioen voor gaan juichen als ze uitstappen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha ja, moeten ze ook gewoon niet doen vandaag zonder versterkingen. Al ben ik wel heel erg blij dat Sleegers bij de A selectie zit. Immers kan inpakken.

Vind de open dag ook meer voor kinderen. Die zullen ook gewoon juichen hoor, al is het voor de helikopter .

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Die Sleegers komt hier uit de buurt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Open dagen zijn ook vooral voor kinderen. Potentiële nieuwe supporters, die moet je wel een beetje paaien.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ik ben nog met de Europacup op de foto geweest afgelopen vrijdag. Ben ook net een groot kind.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Gaan ze lopen huilen wie het meest geniale oefenprogramma heeft

rep_robert schreef:

(quote)

'Misschien moet ik maar gewoon als The Godfather door het leven gaan'

Chelsea-trainer José Mourinho is bereid afscheid te nemen van zijn bijnaam 'The Special One' en komt zelf met een suggestie.

Ik denk dat je met wat aanpassingsproblemen te maken gaat krijgen binnenkort

Ik opteer toch weer gewoon voor The Special One. Sorry Jose!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Inderdaad zeg. Alsof het oefenprogramma uitmaakt. Is gewoon weer even een maniertje voor de Godenzonen om te laten zien hoe superieur ze wel niet zijn. Gaat alleen maar om inslijpen van systemen en een kans om nieuwe spelers te zien spelen en testen. Uitslag en tegenstander zijn niet belangrijk. Ik weet nog wel dat AZ eens een keer elke wedstrijd won in de voorbereiding; eindstand MML: 11e. Het seizoen daarna verloren we bijna alles in de voorbereiding en werden we kampioen.

Het ziet er trouwens naar uit dat Zeur-Jan Verbeek wéér een grote fout gaat maken (die hij halverwege het seizoen pas erkent). De hele voorbereiding speelt hij al met houten klaas Elm op 10.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

In dat fantastische, ongeëvenaarde oefenprogramma (precies de juiste tegenstanders op precies het juiste moment!!!) zie je de geniale hand van seniele Jopie terug, zullen we maar zeggen. Dat wordt 4 op een rij, kan niet missen. Feyenoord doet sowieso niet mee met die belachelijke oefenwedstrijden. PSV had laatst een afscheidswedstrijd, en straks een CL voorronde. Ook geen perfecte oefenpotjes dus. Nee nee nee, lieve mensen, zo'n oefenperiode liegt niet, daar komen de wetten van het topvoetbal onherroepelijk om de hoek kijken. Lang leve de perfecte oefencampagne!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens mij moet je toch echt wel een paar keer echt getest worden voordat een seizoen begint, maar ok.

Overigens, de Eredivisie is deze zomer wel weer aardig leeggeroofd. En otherfool maar roepen dat onze spelers niks voorstellen.

Toch, Chadli, Lens, Mertens, Strootman, Altidore, van Ginkel en Bony bewijzen het tegendeel.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens, de Eredivisie is deze zomer wel weer aardig leeggeroofd. En otherfool maar roepen dat onze spelers niks voorstellen.

Toch, Chadli, Lens, Mertens, Strootman, Altidore, van Ginkel en Bony bewijzen het tegendeel.

Je vergeet Platje nog.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

?Een club als PEC Zwolle is ons in alle opzichten voorbijgestreefd? - voetbalzone.nl

Volgens het weekblad staat AZ-mandekker Etiënne Reijnen op het lijstje van RKC, dat afgelopen seizoen veertiende werd in de Eredivisie.

Zal er dan toch iemand intrappen?

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik wilde 't net posten!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De competitie stelt niks voor, maar zelfs in de Nederlandse Mickey Mouse drab vind je natuurlijk nog wel wat rozijnen. En die gaan dan keurig naar Sunderland enzo.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

RKC wilt ons van Reijnen verlossen

Schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Want als Verbeek zoals hier al eerder aangehaald met ELM als creatief brein wilt gaan spelen mag dat ook gerust een wonder genoemd worden met o.a. Overtoom en Haye in de selectie.. Ongelofelijk !

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Zo hé, slechts ééntje gaat er naar Sunderland.

De rest gaat toch keurig naar Tottenham Hotspur, Dinamo Kiev, Napoli, AS Roma, Chelsea en Swansea City.

Geen misselijke ploegen.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha, lees ik net dit, Open Dag Feyenoord is vandaag.

(quote)

En daar moet je dan als legioen voor gaan juichen als ze uitstappen?

Klopt, ze hadden het dit jaar het beste maar gelaten. Maar wat NW al zegt, er zitten 40.000 (ofzo) vaders met kleine kinderen, en de helikopter is altijd de eyecatcher van de Open Dag, dus valt er ook wel iets voor te zeggen wat aan te passen aan de wensen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

@j0enne

Tja, alleen Napoli en Chelsea (moet trouwens nog maar zien of Ginkeltje veel minuten gaan maken) spelen CL. Maar het zijn aardige clubs inderdaad. Aardige spelers ook wel, dat ontken ik ook niet, er zijn er zelfs nog wel meer (Tadic, Eriksen, Maher) te vinden.

Maar over de hele lijn is het helemaal niks.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Klopt, ze hadden het dit jaar het beste maar gelaten. Maar wat NW al zegt, er zitten 40.000 (ofzo) vaders met kleine kinderen, en de helikopter is altijd de eyecatcher van de Open Dag, dus valt er ook wel iets voor te zeggen wat aan te passen aan de wensen.

Ik snap het ook wel hoor, wat ik al zei; die jonge kids zijn je potentiële toekomstige betalers, maar het komt wat treurig over. Ik verwacht uit die heli toch vooral nieuwe aankopen, niet wat doorstromende jeugd.

Hoop trouwens dat ze flink water uitdelen vandaag, wat een hitte. Als je dan tienduizenden dorstige kids hebt zeuren...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

@j0enne

Tja, alleen Napoli en Chelsea (moet trouwens nog maar zien of Ginkeltje veel minuten gaan maken) spelen CL. Maar het zijn aardige clubs inderdaad. Aardige spelers ook wel, dat ontken ik ook niet, er zijn er zelfs nog wel meer (Tadic, Eriksen, Maher) te vinden.

Maar over de hele lijn is het helemaal niks.

Eigenlijk wil je zeggen dat in onze nationale top vrij veel leuke spelers lopen, maar dat wil je alleen niet toegeven en daarom breng je het maar zo. Schijnbaar zitten grote clubs uit Engeland en Italië er wel op te wachten. Alleen maar goed voor Oranje overigens dat er weer wat doorstromen naar grote competities.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

(afbeelding)

Alleen maar naar kijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.