• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.385 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Godenzonen is gewoon een bijnaam van Ajacieden, daar is niks hooghartigs aan.

Wie had er hier ook alweer zo'n archief aangelegd?

Maar vooruit, 'als' dit niet hooghartig is (en het Legioen met hoofdletter dus wel), dan toch zeker wel het 'Wij zijn Ajax, wij zijn de besten'?

Als je het over elitaire clubs hebt, dan kom je eerder bij een Chelsea uit.

Vanwege die laatste 10 jaar? Chelsea is van oudsher juist helemaal geen elitaire club, eerder het tegenovergestelde.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jonny Evans aiming to impress - Official Manchester United Website - manutd.com

Man Utd bevestigde op de eigen site dat ze over Fabregas onderhandelen. Wel pijnlijk voor Arsenal, aangezien van Persie daar ook al speelt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik helemaal blij, Dijkshoorn een column over Sjakie. Eén van de grootste persoonlijkheden van het Nederlandse voetbal. Gaat het over Swart en niet over Polak .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Wie had er hier ook alweer zo'n archief aangelegd?

Maar vooruit, 'als' dit niet hooghartig is (en het Legioen met hoofdletter dus wel), dan toch zeker wel het 'Wij zijn Ajax, wij zijn de besten'?

Ajax is ook de beste Laatste 3 jaar zelfs weer feitelijk te onderbouwen

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik helemaal blij, Dijkshoorn een column over Sjakie. Eén van de grootste persoonlijkheden van het Nederlandse voetbal. Gaat het over Swart en niet over Polak .

Polak

Die gozer had altijd geniale interviews na afloop. Echt zo'n anti held, schitterend.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een held was dat zeg!

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Omdat je het zo aardig vraagt.

Dit is Nico:

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax-Osasuna begint nu.

Met voor een groot deel de 2e keuze van Ajax. Ben benieuwd wat ze kunnen. Helaas geen live uitzending ergens op tv of internet.

Vanavond nog Ajax-Werder Bremen.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

Werder verloor eerder deze week nog van PEC trouwens.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Vitesse moet het op gaan nemen tegen Petrolul Ploiesti of tegen Vikingur van de Faeröer Eilanden, ik kijk er nu al naar uit

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Liever dat dan weer exit tegen Anzhi. Ajax B trouwens op 1-0, blijkbaar spelen ze prima.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

FC Barcelona heeft voor vanavond half negen een persconferentie belegd. Meteen nadat dat bekend werd, meldden enkele Spaanse websites dat hoofdtrainer Tito Vilanova vanwege zijn ziekte terugtreedt.

Eind 2012 werd Vilanova behandeld aan keelkanker. Het herstel verloopt niet zoals gewenst. De 44-jarige Spanjaard gaat zich volledig richten op zijn herstel.

Vreselijk..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ajax is ook de beste Laatste 3 jaar zelfs weer feitelijk te onderbouwen

Volgens mij zijn jullie steeds redelijk rap uit de CL gevlogen, maar kom maar op met je feiten.....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Volgens mij zijn jullie steeds redelijk rap uit de CL gevlogen, maar kom maar op met je feiten.....

Ik gebruik nu mijn zwijgrecht

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vreselijk..

Vreselijk inderdaad. Maar ik snapte al niet dat hij zich vorig jaar er niet volledig op richtte, m.a.w., ontslag nam en al die stress voor de toekomst ook niet krijgen. Want zo bleef het altijd op de achtergrond sudderen en had hij nog al te vaak technisch overleg.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Zie dat Van Bommels wedstrijd wordt uitgezonden, toch maar even kijken.

Mooie herinneringen overgehouden aan 21 maart 2002

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Staat die dikke Raiola nou ook op het veld?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Inderdaad. Pak de toeschouwersaantallen van eind jaren 80, begin jaren 90 er eens bij.

Of een jaar of 7, 8 geleden rond de periode Gullit en verder. Vaak zat dat er veel minder mensen op kwamen dagen. Ook bij Feyenoord blijven mensen weg bij mindere tijden, zoals bij alle clubs in de wereld. Dat bedoel ik nou met die fabel hoe uniek dat legioen zou zijn.

Dat eerste klopt. Het tweede niet. In de tijd van Gullit kwamen er iets minder dan 40.000 supporters gemiddeld, net als de jaren ervoor (wel boven de 40.000). Toen ze kampioen werden ('99) kwamen er gemiddeld 30.000 bezoekers. Eind jaren '90/begin jaren '00 is een stadionbezoek over het algemeen in Nederland populairder geworden.

Waarom iedereen (behalve Ajacieden) positief praat over het Legioen is dat het stadion is uitverkocht tijdens een partijtje tegen VVV, terwijl ze 3 dagen daarvoor nog met 10-0 van PSV verloren, en tijdens die wedstrijd volop gesteund werden. Om maar een voorbeeld te noemen.

In Nederland is er geen club die zo een sfeer kan creëren als Feyenoord dat kan.

Het is ook de media die deze - zogenaamde - fabel telkens naar voren haalt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

In Nederland is er geen club die zo een sfeer kan creëren als Feyenoord dat kan.

.

Een teiltje, snel!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Een teiltje, snel!

(afbeelding)

Snel genoeg?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Yup

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Bommel had qua leeftijd achterin een betere balans kunnen vinden.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

?Met verbazing heb ik gelezen dat wij er sterker op zijn geworden? - voetbalzone.nl

Pff Verbeek. Tuurlijk wordt je al een stuk minder als je note-bene Elm op ''10'' gaat zetten als creatief brein. Dan is Maher inderdaad niet op te vangen. Maar als je Overtoom op 10 plaatst en eventueel ook nog Haye (groot talent) in kan brengen is het zeker op te vangen.

Achterin zitten we goed zolang Reijnen maar niet gaat spelen en op de vleugels met Martens en hopelijk Lewis op de plek van Beerens gaat het wel goed komen dit seizoen. Maar met Verbeek weet je het niet....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Beterschap Tito!

Als ze nu de kijker maar niet een heel jaar lang gaan opzadelen met die pad van een Jordi Rara

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Assist en goal van Bojan plus enkele goede acties. Als dit de maat gaat worden van deze jongen dit seizoen, oei oei.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

In de Eredivisie zal hij er best 15-20 inschieten als buitenspeler.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Prima Ajax tot dusverre in de eerste helft. Het constant druk zetten (waar Frank de focus op heeft deze voorbereiding) komt nog niet volledig uit de verf. Toch een duidelijk overwicht, zowel qua veldspel, balbezit en kansen. Fischer, Poulsen (doet weinig goeds vandaag) en Veltman (laat zich toch wel vaak kloppen in de lucht en duels) de zwakste schakels. Blind, van Rhijn en Krikic de beste van het stel, waarbij laatst genoemde het verschil maakt maar verdedigend zijn man vaak kwijt is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Prima? Volgens mij heb ik twee of drie keer een fatsoenlijke opbouw gezien. Voor de rest vooral veel balletjes breed, terug en lange crosspasses (die vaak ook nog eens mislukten). Laatste tien minuten waren al beter, omdat toen Siem en/of Eriksen zich eindelijk aanspeelbaar maakten in de opbouw. Die staan doorgaans echt veel te diep, waardoor alles via de twee backs moet, maar die kunnen de bal daarna vaak ook nergens meer kwijt omdat iedereen de zestien induikt en niemand zich laat inzakken om mee te kaatsen. Maar zoals gezegd; de laatste tien minuten voor rust en tot nu toe erna gaat dat al iets beter.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Je treft dan ook een tegenstander die de middellijn niet voorbij gaat. Dan wil het opbouwen inderdaad niet zo vlotten, maar wanneer je de deur weet dicht te houden en 3/4 prima kansen weet te creëren hoor je mij niet mopperen tijdens de voorbereiding.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ook een ploeg die inzakt kun je beter bespelen als er geen gapend gat op het middenveld/in het centrum ligt. Tweede helft komen Siem en Eriksen de bal vaker halen, verloopt de opbouw meteen een stuk beter (anders zijn het 'halven' die meer als 2e en 3e spits fungeren).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.