• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.272 gebruikers
  • 9.389.852 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die schaal kunnen ze wel naar Amsterdam brengen ja. Spelen voor plek 2 t/m zoveel maar.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3781 stemmen

(afbeelding)

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De transferperiode is nog erg lang, maar op dit moment heeft Ajax een straatlengte voorsprong op de concurrentie. Vooral PSV lijkt me veel zwakker dan afgelopen seizoen.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Materny schreef:

Sarcastisch of realistische reactie ?

Puur realistisch. Mocht Siem alsnog vertrekken dan kan ik er zomaar anders over gaan denken, dat dan weer wel .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Puur realistisch. Mocht Siem alsnog vertrekken dan kan ik er zomaar anders over gaan denken, dat dan weer wel .

Mocht Juve Siem aankopen denk jij al gauw aan die cup met de grote oren .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hehe

j0enne

• 9609 berichten
  • 3781 stemmen

Kai schreef:

De transferperiode is nog erg lang, maar op dit moment heeft Ajax een straatlengte voorsprong op de concurrentie. Vooral PSV lijkt me veel zwakker dan afgelopen seizoen.

In plaats van veel scoren en veel tegendoelpunten krijgen gaat 't dit seizoen minder scoren en minder tegendoelpunten krijgen worden.

Dus 't is te hopen dat er nog wat gaat vertrekken bij Ajax.

Ik zie eigenlijk alleen nog Alderweireld vertrekken, Eriksen en de Jong niet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kai schreef:

Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, het lijkt erop dat zelfs alle rotte appels daar gaan vertrekken, dan kun je er alleen maar op vooruit gaan. Bovendien zou het me echt helemaal niet verbazen als wij in de laatste transferweek zowel Eriksen als De Jong nog zien vertrekken.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3781 stemmen

Goed nieuws! Bruma sluit donderdag aan bij de training! Gelukkig!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Goed nieuws! Bruma sluit donderdag aan bij de training! Gelukkig!

Het duurde een halve dag, maar daar is het dan eindelijk

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Jullie schijnen er volgens Derksen nog een spanjaard van Barca bij te krijgen. Ene Sergi Roberto.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Onbekende voor mij, zal NW wel meer van weten. Schijnbaar is hij een aanvallende middenvelder, ik zie daar eerlijk gezegd weinig vacatures open staan momenteel. Lijkt me een broodje aap verhaal, aangezien Frank vorig week volgens mij nog zei dat er maar twee namen concreet zijn; Bojan en Duarte.

Maar goed, veel kan veranderen binnen een week. Het is namelijk wel taak om te anticiperen nu PSV steeds sterker begint te worden.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, het lijkt erop dat zelfs alle rotte appels daar gaan vertrekken, dan kun je er alleen maar op vooruit gaan. Bovendien zou het me echt helemaal niet verbazen als wij in de laatste transferweek zowel Eriksen als De Jong nog zien vertrekken.

Aan de andere kant moeten ze ook een hoop spelers in gaan passen. Wat heet, zelfs bijna een volledig nieuw basiselftal. Dat gaat ook niet ongestraft vermoed ik. Zeker niet met zo'n jong elftal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Of Ajax verwacht binnenkort een aanvallende middenvelder kwijt te raken. Siem, Eriksen? Ken Roberto ook alleen maar van zijn debuut in de A selectie bij Barcelona in de CL tegen BATE Borisov en het jeugd WK U-17 in 2009. Vond het toen wel een zeer aardige speler maar laatste jaren weinig van gezien. Geen goed teken, aan de andere kant is de eredivisie een prima podium om het eens bij de grote jongens te laten zien. En waar is een Spanjaard beter op zijn plaats dan bij Ajax? Juist.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

DMF schreef:

Aan de andere kant moeten ze ook een hoop spelers in gaan passen. Wat heet, zelfs bijna een volledig nieuw basiselftal. Dat gaat ook niet ongestraft vermoed ik. Zeker niet met zo'n jong elftal.

Dat doen Feyenoord en Ajax ook al (zo'n beetje) jaren achter elkaar nu, met volgens mij zelfs nog jongere elftallen. Uiteindelijk is het leuk als je individueel sterke spelers als Mertens, Lens en Toivonen in je elftal hebt, maar geef mij dan maar liever de Ebecilio's, Schakens, Lexjes en Ozbiliz-tjes van de wereld (oké, ietswat overdreven, maar mijn punt is duidelijk) - uiteindelijk draait het om het beste elftal, niet om één, twee of drie leuke individuen (als je ze in een goed ingespeeld elftal hebt daarentegen geeft het weer net dat zetje naar een stapje hogerop, daarom hoop ik ook dat er niemand vertrekt bij Ajax).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

En waar is een Spanjaard beter op zijn plaats dan bij Ajax? Juist.

Is dat een grap? Gabri was enigzins een succes, de rest was om te huilen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

(quote)
Is dat een grap? Gabri was enigzins een succes, de rest was om te huilen.

Dat jullie allemaal slechte Spanjaarden halen is een ander verhaal maar het technische Spaanse spel van Spanjaarden, en vooral die de jeugd van Barca hebben doorlopen heb je met het positiespel van Ajax wel de speelwijze hoe ze het beste kunnen renderen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dan mag Bojan de eerste zijn die het gaat bewijzen. Al klopt het natuurlijk wel wat je zegt.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dat doen Feyenoord en Ajax ook al (zo'n beetje) jaren achter elkaar nu, met volgens mij zelfs nog jongere elftallen. Uiteindelijk is het leuk als je individueel sterke spelers als Mertens, Lens en Toivonen in je elftal hebt, maar geef mij dan maar liever de Ebecilio's, Schakens, Lexjes en Ozbiliz-tjes van de wereld (oké, ietswat overdreven, maar mijn punt is duidelijk) - uiteindelijk draait het om het beste elftal, niet om één, twee of drie leuke individuen (als je ze in een goed ingespeeld elftal hebt daarentegen geeft het weer net dat zetje naar een stapje hogerop, daarom hoop ik ook dat er niemand vertrekt bij Ajax).

Dat is zeker waar, maar ik vind de situaties bij Feyenoord en Ajax toch iets anders. Feyenoord en Ajax hebben vooral in de as dingen aan moeten passen de laatste jaren, net als PSV nu doet (Bruma, Rekik, Maher, Lens, vervanger Strootman (?)). Ajax ving bijvoorbeeld Vertonghen op met Moisander (extern, maar kent de club) Anita met Poulsen (extern, maar ervaren). Het jaar daarvoor is natuurlijk ook al wat eigen jeugd doorgestroomd. Die passen zich in de regel toch vaak makkelijk aan. Heeft ook te maken met wat extra krediet wat die jongens vaak ontvangen.

Feyenoord ving dit jaar El Ahmadi op met Leerdam en later Vilhena (jeugd), Vlaar met Mathijsen (extern, maar ervaren), Bakkel met Immers (extern en ervaren, maar faliekant mislukt want kan er geen klote van) en Guidetti met Pellè (hoe vruchteloos ook, hij had toch al wat jaren erop zitten). Bij PSV komen nu relatieve broekies als Bruma en Rekik het centrum vormen. Ik denk dat het vooral in de as toch belangrijk is om een meer ervaren iemand te hebben staan die de boel kan sturen. Die ontbreekt bij PSV. Mocht Strootman blijven, dan is dat ook niet het type daarvoor. Overschatte voetballer die het vooral druk met zichzelf moet hebben. Verder staat er alleen maar jong spul in. Ik moet nog maar zien of dat gaat werken. Op den duur wellicht vast, want er zit potentieel voldoende, maar dat gaat ook met horten en stoten vrees ik voor ze. Ajax en Feyenoord zijn vooralsnog vrij ongewijzigd, waarbij Ajax ook nog eens over een brede selectie beschikt en Feyenoord alleen over een relatief sterke basiself.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

depri83 schreef:

Jullie schijnen er volgens Derksen nog een spanjaard van Barca bij te krijgen. Ene Sergi Roberto.

Ik heb Roberto af en toe zien spelen als hij ging invallen bij Barca en heel af en toe heb ik hem ook zien spelen bij Barca B. Vind ik eerlijk gezegd meer getalenteerd dan Bojan, die op dit moment wel erg gehypet wordt. Maar ja, we zullen het wel zien, maar Roberto zou ik als een versterking zien.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Marcel in de Telegraaf over Strootman: "Je weet dat er altijd veel belangstelling is voor linksbenige middenvelders van dit niveau. Die zijn schaars op de markt."

Zou ie nu zelf het hardst hebben gelachen om die woordgrap?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat dachten ze ook toen ze v/d Sar aankochten.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Grootste winst voor Feyenoord is dat het (basis)team zo goed als compleet blijft.

Hopelijk wordt Indi nog voor een miljoentje of 10 verkocht, zodat er een back-up voor Pellè kan komen en een vleugelspeler.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Er gaat natuurlijk geen club 10 miljoen voor Indi betalen. Die jongen blijft gewoon of gaat voor de helft de deur uit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Verwacht ook dat het een miljoentje of 5/6 wordt. Feyenoord koopt pas als ze verkopen, en de nood voor een vervanger voor Pelle is hoog. Bovendien is voor mij persoonlijk Indi houden geen optie, hij MOET weg.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Grootste winst voor Feyenoord is dat het (basis)team zo goed als compleet blijft.

Hopelijk wordt Indi nog voor een miljoentje of 10 verkocht, zodat er een back-up voor Pellè kan komen en een vleugelspeler.

Het grootste probleem nu is inderdaad wie je in godsnaam in die helikopter moet zetten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Verwacht ook dat het een miljoentje of 5/6 wordt. Feyenoord koopt pas als ze verkopen, en de nood voor een vervanger voor Pelle is hoog. Bovendien is voor mij persoonlijk Indi houden geen optie, hij MOET weg.

Jammer dat het niet mogelijk zal zijn door alle sentimenten, maar ik had Indi graag bij Ajax willen zien, naast Moisander. Liever Indi dan vd Hoorn.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het grootste probleem nu is inderdaad wie je in godsnaam in die helikopter moet zetten.

Fernandez. En die gooien we dan van 300 meter hoog precies op de middenstip.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Er gaat natuurlijk geen club 10 miljoen voor Indi betalen. Die jongen blijft gewoon of gaat voor de helft de deur uit.

En Anita voor 12 miljoen vond je wel normaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.