• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.224 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha zit je nou die daden van Witsel goed te praten of af te doen als niet zo erg?

Dat die Witsel nog mag voetballen.

Daar kun je 10 jaar cel voor krijgen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nomak schreef:

De link van depri83 zegt genoeg.

Alleen omdat ie bij City speelde. Witsel heeft net zoveel op zijn kerfstok namelijk.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

AZ - Sparta Rotterdam

RVVH/JOS Watergraafsmeer - Vitesse

Ajax - FC Volendam

FC Utrecht - FC Den Bosch

Feyenoord - FC Dordrecht

PSV - SC Telstar

De Graafschap - Excelsior

Excelsior '31 - Willem II

IJsselmeervogels - FC Lienden

FC Oss - VVV-Venlo

Kozakken Boys/Be Quick - Scheveningen/VVSB

OJC Rosmalen/Hoek - HBS

vv Katwijk - SC Cambuur-Leeuwarden

Achilles'29 - HSC'21

DVS'33/Hollandia - Go Ahead Eagles

vv Smitshoek - NAC Breda

Volkel/Rijnsburgse Boys - Roda JC Kerkrade

Genemuiden/Deurne - FC Emmen

RKC Waalwijk - Heracles Almelo

Capelle/FC Chabab - Almere City FC

Wilhelmina '08 - DFS/SWZ Boso Sneek

sc Heerenveen - FC Twente

SVL / EHC/Heuts - FC Eindhoven

SHO/AFC - FC Groningen

BVV Barendrecht - HHC/JVC Cuijk

GVVV - ADO Den Haag

Zouaven/Ter Leede - Noordwijk/WKE

Harkemase Boys/Rohda Raalte - NEC

De Treffers - OWIOS/GVV

ASWH - ADO'20

Lisse/TEC - MVV Maastricht

Feyenoord - FC Dordrecht. Wordt weer een grimmige derby

Tevens is het ook weer eens lekker een tegenstander te krijgen die niet kwalitatief gelijkwaardig zijn aan jou (RKC, Heracles en Roda vorig jaar en ook nog eens bijna allemaal uit). Fortuna is gewoon een ploeg die je moet hebben en ook weer eens een keer leuk dat je niet gelijk helemaal niet Limburg moet afreizen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Streekderby dan.

Als het nou Dordrecht - Feyenoord was, had het best grimmig kunnen worden. Nu is het een tussendoortje in de Kuip.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

Spelen Jong Ajax, PSV en Twente niet mee?

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

schram101 schreef:

jij het opneemt voor dit soort kneusjes

Die Pool was ook geen heilige hoor maar dat had meer te maken met onkunde dan beleving.

Witsel was jong, en hij ging voor iedere bal. Hij heeft heel wat overtredingen gemaakt maar hij heeft er ook zijn prijs moeten voor betalen, zeker na zijn horrortackle, bij het minste dat hij deed( na zijn schorsing) kreeg hij een kaart, bij een risicovolle tackle, schwalbe van de tegenstander, rood voor Witsel. Het was de reputatie van Witsel die hem kaarten bezorgden, niet zijn overtredingen. Dat je de actie veroordeelt daarin heb je gelijk, dat je de persoon veroordeelt, daar heb je het recht niet toe.

Trouwens aan Wasilewski is er geen groot voetballer verloren gegaan, dat je dat ook maar weet. Wat een vliegenvanger was me dat zeg.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Streekderby dan.

Als het nou Dordrecht - Feyenoord was, had het best grimmig kunnen worden. Nu is het een tussendoortje in de Kuip.

Let maar op, die drie supporters van Dordrecht kunnen jullie nog eens een vrij lastige avond bezorgen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Let maar op, die drie supporters van Dordrecht kunnen jullie nog eens een vrij lastige avond bezorgen.

Wel als ze mee gaan doen op het veld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

Trouwens aan Wasilewski is er geen groot voetballer verloren gegaan, dat je dat ook maar weet. Wat een vliegenvanger was me dat zeg.

Klopt. Ajax speelde nog eens een paar keer tegen Anderlecht de laatste 5 jaar, maar die Pool was bijna altijd de slechtste man van het veld. Na die breuk was het overigens niet zo gek, aangezien zijn been in puin lag.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Dit is ook een heerlijke trouwens:

Klik 4

Die herinner ik me ook nog. Maar dat is natuurlijk niets vergeleken met deze. Ongelooflijk dat dat niet met rood werd bestraft.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Feyenoord - Dordrecht Die spelen we over een week of 3 ook.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Die herinner ik me ook nog. Maar dat is natuurlijk niets vergeleken met deze. Ongelooflijk dat dat niet met rood werd bestraft.

Is dit je nieuwe manier van discussiëren? Discussie niet kunnen winnen en dan maar vergelijkend materiaal van een ander erbij zoeken? Volgens mij ging het hier gewoon over Witsel. Dat de Jong in het verleden een paar dingen heeft gedaan weet iedereen ook wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Is dit je nieuwe manier van discussiëren? Discussie niet kunnen winnen en dan maar vergelijkend materiaal van een ander erbij zoeken? Volgens mij ging het hier gewoon over Witsel. Dat de Jong in het verleden een paar dingen heeft gedaan weet iedereen ook wel.

Het gaat hier toch niet om discussies winnen of niet.

Lees eens terug zou ik zeggen, kos en reppie begonnen over Witsel en De Jong. En als ik samen met een paar anderen daarop inhaak doe ik blijkbaar iets verkeerd?

Brrr, wat een akelige vent ben jij.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha zit je nou die daden van Witsel goed te praten of af te doen als niet zo erg?

Witsel is een held. Wat een winnaarsmentaliteit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Het gaat hier toch niet om discussies winnen of niet.

Lees eens terug zou ik zeggen, kos en reppie begonnen over Witsel en De Jong. En als ik samen met een paar anderen daarop inhaak doe ik blijkbaar iets verkeerd?

Brrr, wat een akelige vent ben jij.

Vervelend he, beetje tegengas krijgen...

Het is een vrij irritante manier van discussie voeren, steeds maar weer het onderwerp te veranderen als de argumenten in de vorige op zijn. Nog even en je gaat vast weer Donald en van der Heyden noemen?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vervelend he, beetje tegengas krijgen...

Daar gaat het niet om. Jij bent gewoon zeer selectief en reageert blijkbaar zonder de volledige discussie te lezen. Ik begin de discussie over Witsel en De Jong niet, maar ik ga er wel graag in mee. Waarom ga je reppie niet eventjes op de vingers tikken met een dooddoener als 'dat Witsel in het verleden een paar dingen heeft gedaan weet iedereen ook wel'.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Kijk uit Nomak, Ajacieden gooien ook met stenen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne schreef:

En ik vergeet natuurlijk Mark van Bommel.

En Eyong 'klaar voor de Europese top' Enoh.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Sfeertje hoor hier in de zomerstop.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

Eens depri, ik gooi daarom, voor ik vanaf morgen even een weekje weg ben nog een toplijstje erin, ter leering ende vermaeck.

Hierbij de top 10 met landenteams. Vooropgesteld waren Schotland en Engeland (en samen als GB op de Spelen van 1900-1912) veruit de beste landen in hun tijd. Ondanks dat zij het voetbal hebben ontwikkeld, was hier zo weinig tegenstand in die tijd dat ik ze niet in de lijst heb opgenomen.

01. Brazilië 1967-1970

Met spelers als Pele en Jairzinho . 1970 was de absolute kroon van Pele en het beste elftal ooit. Won alle wedstrijden in de kwalificatie en het eindtoernooi. Nog nooit geëvenaard (Nederland was overigens akelig dichtbij) en ook de finale werd met speels gemak gewonnen. Zelden was een land zo dominant. Won de Jules Rimet voor de derde maal en mocht deze houden. Overigens is die cup voor altijd verdwenen sinds een diefstal in Rio.

02. Spanje 2008-2013

Wint drie toernooien op rij in een tijd dat de top breed is. Speelt het beste positiespel ooit en heeft dan wel geen goal tegen in drie toernooien in de knock-outfase, toch kroop Spanje af en toe behoorlijk door de naald. Ze wonnen wel, waren goed maar niet zo soeverein als Brazilië in ’70. Winnen ze volgend jaar weer de wereldbeker, dan zonder enige twijfel op 1.

03. Uruguay 1923-1930

Won het eerste WK in ’30, en pakte goud in Parijs en Amsterdam op de spelen, toentertijd het belangrijkste voetbaltoernooi. Uruguay speelt daarom nog altijd met vier sterren op de borst. Won ook driemaal de Copa America. Elftal werd bekend vanwege zijn passing en beweging in het elftal, uniek in die tijd waarin het vooral om fysiek ging.

04. Hongarije 1952-1954

Sterven in schoonheid. Met spelers als Puskas de wereld betoveren, maar niet veroveren. Na de 8-3 op Duitsland wint Duitsland niet veel later met 3-2 de WK-finale, bekend als het Wonder van Bern. Won overigens wel Olympisch goud in 1952.

05. Italië 1934-1938

Won twee WK’s op rij, samen met Brazilië het enige land dat dat lukte. Deed dat wel in een tijd dat veel landen niet meededen door de hoge kosten voor een reis overzees. Mezza was de grote man.

06. Nederland 1974(-1978)

Won net als Hongarije geen WK, maar dit elftal heeft eigenlijk maar kort echt geschitterd waar de Hongaren dat langer deden. Zette wel de nieuwe standaard neer met totaalvoetbal. Werd nog derde op het EK en haalde in ’78 wederom de finale met nagenoeg dezelfde kern (alleen ontbraken Cruijff en Van Hanegem)

07. Brazilië 1958-1962

Met Pele ook, maar 10 andere spelers in de finale (’62 zelfs 11), waaronder Garrincha. Won de titel tweemaal op rij. In 1958 ook het eerste land dat won buiten het eigen continent en buiten de eigen tijdzonde (geen ander land buiten eigen tijdzonde nog gelukt, enkel Brazilië 2002)

08. Frankrijk 1996-2000

Won in eigen land het WK, met sterspeler Zidane, en pakte twee jaar later en passant het EK. Werd als bijna winnaar in 1996 maar verloor in de semi’s op penalty’s. Dat elftal was nagenoeg gelijk aan die in ’98. Heeft echter geen grote erfenis achter gelaten.

09. West-Duitsland 1972-1974

Won het EK en twee jaar later ook het WK. Niet het beste land dat toernooi, maar wel een gouden generatie met Müller en Beckenbauer en de succesvolste. Haalde in ’76 nog de finale van het EK. Toen was het echter voorbij.

10. Argentinië 1925-1937

Tweede achter Uruguay in ‘30, tweede achter Uruguay in ‘28 maar won een aantal maal de Zuid-Amerikaanse kampioenschappen.

Net niet:

Italië 68-70 (2e op WK, enige EK titel, laatste van het Catenaccio)

Brazilië 1982 (won niets, waarschijnlijk wel het mooiste elftal)

Argentinië 1942-1947 (In navolging van River Plate het sterkste team te wereld, kon zich vanwege de oorlog nooit meten met Europa)

Frankrijk 1982-1986 (Won het EK, twee halve finales op rij in de WK’s, met sterspeler Platini. Won alleen niet het WK om het beste Franse team ooit te zijn)

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Nederland 1988 - 1992 en Nederland 1998 - 2000 vind ik ook topteams.

Nederland 1974 introduceerde het totaal voetbal; zou in mijn geval sowieso hoger staan dan Hongarije.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

Eens depri, ik gooi daarom, voor ik vanaf morgen even een weekje weg ben nog een toplijstje erin, ter leering ende vermaeck.

Mooi lijstje mjk.

Van de elftallen Uruguay 1923-1930, Italie 1934-1938 (wel dat de titel in '38 ook wel te danken was aan Mussolini), Argentinië 1925-1937 en Argentinië 1942-1947 weet ik niet bijster veel. Over de andere elftallen wel behoorlijk wat gelezen en gezien.

Lees je veel over voetbal of is het oude beelden kijken?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Moet altijd toch enigszins lachen om zo'n lijstjes, meer dan de helft heeft nooit iemand zien spelen (of hoogstens een paar minuten op haast verkoold archiefmateriaal).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Moet altijd toch enigszins lachen om zo'n lijstjes, meer dan de helft heeft nooit iemand zien spelen (of hoogstens een paar minuten op haast verkoold archiefmateriaal).

Inderdaad. Wat is hier het nut van? Uruguay van de jaren 20, heel interessant hoor. Alleen Patricia Paay heeft die ploeg nog zien spelen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Kwam de gehele AZ-selectie vanmiddag nog tegen tijdens het werk. Heb Altidore even aangesproken en hem verteld dat de coach van Sunderland een racist is. Mocht de transfer dus afketsen, weten jullie waarom.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

08. Frankrijk 1996-2000

Won in eigen land het WK, met sterspeler Zidina

Ik vermoed dat je hier Zidane bedoelt?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4539 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Mooi lijstje mjk.

Van de elftallen Uruguay 1923-1930, Italie 1934-1938 (wel dat de titel in '38 ook wel te danken was aan Mussolini), Argentinië 1925-1937 en Argentinië 1942-1947 weet ik niet bijster veel. Over de andere elftallen wel behoorlijk wat gelezen en gezien.

Lees je veel over voetbal of is het oude beelden kijken?

Ik lees wel veel ja, maar het is ook gewoon soms wat nattevingerwerk. En iets dat ik gewoon leuk vind. Ik ben een echte lijstjesfetisjist.

@ chevy, dank.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Quido schreef:

Wie zegt dat de 87 in zijn naam niet staat voor 1887?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

Kwam de gehele AZ-selectie vanmiddag nog tegen tijdens het werk. Heb Altidore even aangesproken en hem verteld dat de coach van Sunderland een racist is. Mocht de transfer dus afketsen, weten jullie waarom.

Tijdens je ronde:)?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Klopt.

Blijkbaar hadden de heren meegedaan aan een drakenbootrace onder het mom van werken aan de teamspirit.

AZ werkt in drakenboten aan teamspirit - AZ (foto's)

RTV N-H - Sport - Selectie AZ in drakenboten door Alkmaar - rtvnh.nl (filmpje)

Levert weer enkele mooie plaatjes op. Kijk die Zeur-Jan Verbeek weer eens fanatiek zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.