- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond Brazilie-Spanje, CC finale. Aftrap om 0.00 uur Nederlandse tijd. Wie gaat kijken? 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vanavond Brazilie-Spanje, CC finale. Aftrap om 0.00 uur Nederlandse tijd. Wie gaat kijken?
Ach, ach, ik hoef morgen pas om 10.45 in de bioscoop te zijn voor ´Now you see me´. Dus; me!
Mijn excuses aan jullie plebs wat om 08.30 paraat moet staan op de werkvloer 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ook, behoor dan wel tot de groep die de economie draaiende houdt (voel je niet aangesproken Materny
)maar heb veel voor Spanje over.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik geniet van een welverdiende twee maanden durende vakantie. Maar neen, ik ga niet kijken want ik heb wat anders te doen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ajax is weer een ''jeugd speler '' rijker en voor de verassing eens geen Nederlander
'Ajax legt begin komende week jonge Slowaakse middenvelder vast' - voetbalzone.nl.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lol. Ja, waarom gaan ze niet gewoon spelen terwijl het 35 graden is, zodat de Europese kijkers op tijd naar bed kunnen
. Moeten ze ook rekening gaan houden met de Aziatische kijkers? Wen er maar alvast aan voor volgende zomer. 21:00 en 0:00 zijn dan ook de speeltijden in de groepsfase.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, alsof voetbal enkel door Europeanen bekeken moet worden. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Ik ook, behoor dan wel tot de groep die de economie draaiende houdt (voel je niet aangesproken Materny
)maar heb veel voor Spanje over.
Met je 17 maal naar SB zeker, precies wat Rutte bedoelt. Uitgeven, uitgeven, uitgeven!
Ik denk wel dat ik ga kijken vanavond, ben zeer benieuwd.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Van alle Eredivisieclubs spendeerde Ajax (€139 mln.) de afgelopen tien jaar het meest aan transfers. PSV volgt met 133 mln.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En van de laatste 5 jaar? Of 3 jaar? Beetje eenzijdig dit hé. Beleid van de laatste 2-3 jaar valt natuurlijk niet meer te vergelijken met het geldverslindende gedeelte voor die tijd.
Daarbij verdiende Ajax geloof ik 2 of 3 keer zoveel aan transferinkomsten dan PSV in die periode.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Lol. Ja, waarom gaan ze niet gewoon spelen terwijl het 35 graden is, zodat de Europese kijkers op tijd naar bed kunnen
. Moeten ze ook rekening gaan houden met de Aziatische kijkers? Wen er maar alvast aan voor volgende zomer. 21:00 en 0:00 zijn dan ook de speeltijden in de groepsfase.
Trouwens, ff de wereldtemperatuur er bij gepakt en alleen aan de kust is het momenteel 28 graden. De rest van Brazilië rond deze tijd 18 tot 22 graden. Prima voetbalweer dus. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
12 uur 's middags. Jij bent gek. Nee, enorm vertekend beeld heb jij van sport. Ze moeten zich maar op jou aanpassen
. En als 21:00 en 0:00 al te laat voor je is
.
Vind jij dat maar lekker vanzelfsprekend verder. Gelukkig doen ze er mbt de organisatie niet aan mee.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Een land moet gewoon spelen wanneer voor hun de beste tijden beschikbaar zijn, niet wanneer mensen in andere landen het wensen. Je kan namelijk nooit iedereen tevreden stellen. Toen Euro 2000 in Nederland was had Brazilië pech qua tijden.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
't Zou pas een ramp zijn als d'r wedstrijden zijn die 3 of 4 uur 's nachts zijn. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Japan/Korea was pas een ramp, mijn spijbeluren liepen hoog op toen
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bij ons op school werd er gewoon een tv in een groot lokaal gezet. Iedereen die even pauze had, vroeg uit was of toestemming kreeg (huiswerk af/klaar met een proefwerk) zat in dat lokaal
Het leefde destijds behoorlijk, ook al was Nederland er niet bij.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Japan/Korea was pas een ramp, mijn spijbeluren liepen hoog op toen
.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
12 uur 's middags. Jij bent gek. Nee, enorm vertekend beeld heb jij van sport. Ze moeten zich maar op jou aanpassen
. En als 21:00 en 0:00 al te laat voor je is
.
Vind jij dat maar lekker vanzelfsprekend verder. Gelukkig doen ze er mbt de organisatie niet aan mee.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu snap ik het. Ik dacht al wat een rare tijden in onze competitie, maar dat was gewoon zodat ze in Buenos Aires 's ochtends onder het genot van een ontbijt toch maar konden genieten van de kraker FC Zwolle - Willem II.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
En terecht
Vorige wedstrijd tegen Willem II was ook de moeite waard om hem te bekijken 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Voetbal is een commercieel wezen. De tijden zullen heus wel aangepast worden aan de bron van het geld: EUROPA
Het is niet meer dan logisch dat ze de tijden aanpassen zodat mensen over de hele wereld naar het WK kunnen kijken, vooral wanneer zoals nclo aangeeft, er veel betere tijdstippen zijn waardoor er op 4 continenten voetbal gekeken kan worden. Van middagpotjes gaan ze in Zuid Amerika ook niet dood, waardoor alleen Oceanië dus problemen heeft, maar dat is verder een nietszeggend voetbalcontinent.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alsof 21:00 en 0:00 zo ongunstige tijden zijn. Zal prima gaan werken. En de pot om 21:00 is een middagpotje. Ze gaan echt potten spelen als veel Brazilianen moeten werken, over commercieel onaantrekkelijk gesproken. Wat betreft inkomsten generaties zal het tijdstip in Brazilie niets veranderen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het duel om brons wordt overigens ook in de ochtend afgewerkt zometeen in Brazilië....
Verder heb ik met de tijden niet zo hele grote problemen hoor, alleen ze gaan het wel afstemmen zodat zoveel mogelijk mensen het kunnen zien. Ze hebben er weinig aan als het over de rest van de wereld diep in de nacht wordt uitgezonden.
Verder geloof ik ook niet dat de FIFA ook maar een ziel om die Brazilianen(Of Zuid Afrikanen op het vorige WK) geeft. De supporters van alle landen komen toch wel, die nemen er allemaal vrij voor en de stadions zullen goed gevuld zijn. De wedstrijden zullen denk ik vroeger gespeeld dan nu het geval is. Ik denk om 19.00 uur en 22.00 uur. Als we iets geleerd hebben is het wel dat de werkende supporter echt niet belangrijk is, het gaat puur om de commercie(dus de uitzendingen).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja vreemd is dat, je zou toch denken dat die wedstrijd om plaats 3 een kijkcijferkanon zou zijn.
Hun inkomsten zijn niet afhankelijk van de kijkcijfers, dat is het pakkie an van de zenders die de rechten hebben. En alle continenten pleasen is er niet bij en zullen toch gewoon de meest logische tijden aan houden.
Dergelijke veranderingen die jij noemt zou inderdaad kunnen maar dat zijn geen schokkende tijdveranderingen. De boel volledig om gooien doen ze niet. 1 á 2 uur zou kunnen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dan speel je niet 's middags...en dat gaan ze toch wel doen, ook volgens jou. Ze houden er hoe dan ook rekening mee. TV zenders gaan geen miljoenen betalen voor wedstrijden die zij om 4 uur s'nachts moeten uitzenden, wanneer alleen diehards of stappende mensen de wedstrijden zullen kijken. Er valt gewoon veel meer te verdienen wanneer ze die wedstrijden op gunstigere tijdstippen zullen verkopen.
Maar inderdaad, ze zullen schuiven binnen de mogelijkheden. Ze weten zelf natuurlijk ook wel dat ze geen kwalitatief sterk toernooi zullen krijgen als ze de wedstrijden om 9 uur s'ochtends zullen afwerken
Er zal ook wel een gulden middenweg gevonden worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor Europa zijn de tijden nu niet eens ongunstig. Ook voor Zuid-Amerika en midden-amerika niet. Zal vooral een aardig compromis zijn, maar vee lafwijken van nu zullen ze niet, nu hebben ze juist al zeer commercieel aantrekkelijke tijden.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Al snap ik het tijdstip van 18:00(daar in de ochtend) op dit moment niet eigenlijk voor het duel om brons... het is ook op geen enkele (niet betaalzender) te zien voor zover ik weet. Waarom niet gewoon om 8 uur?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Is geen ochtend he. 1 uur is 't daar dan.
Ik dacht, toch even die wedstrijd kijken, is die nergens te zien op tv. 
Alleen een livestream bij de NOS.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.