- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3781 stemmen
Moesten ze maar gewoon op 100% spelen tegen Italië, dan was er waarschijnlijk geen verlenging nodig geweest.
Stelletje jankballen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat de Spanjaarden constateren zijn gewoon feiten, lees nergens dat ze het oneerlijk vinden of wat dan ook. Over gehuil gesproken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar als we jou moeten geloven heeft Spanje nu op 10% gespeeld tegen Uruguay, op 0 tegen Tahiti, op 5 tegen Nigeria en nog eens op maximaal 10 tegen Italië dus die zijn nog zo fris als een hoentje.
Maar Kanaries zijn dol op versgebraden hoentjes heb ik me laten vertellen...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spanje moet gewoon stoppen met zich indekken en Brazilië in de favorietenrol te plaatsen. Spanje wint gewoon met twee vingers in de neus.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PSV levert Ajax met al hun transfers ook geld op lees ik. 10.000 euro opleidingsvergoeding voor Jozefzoon en 22.500 voor Lens, die liefst 1 jaar bij Ajax in de jeugd heeft gespeeld. Heeft PSV toch alweer een deel van het kampioensfeest van Ajax voor 2013-2014 betaald 
PSV overigens nog weer met Schaars in gesprek. Matige speler, snap weer niet dat ze achter hem aanzitten. Dat is weer zo'n grijze muis die alle ballen naar achteren terug tikt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Strootman een rotte appel?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ah, een rotte appel voor de tegenstanders.
Dacht dat je intern bedoelde.
Die discussie gaan we inderdaad niet weer voeren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Niet zozeer voor de tegenstander, meer voor de voetballiefhebber. Als ie zo blijft spelen als afgelopen jaar zal geen tegenstander wakker liggen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De amateurs van Putten zullen ook blij zijn, scoren een goal tegen Ajax. Meleg maakte de eerste goal van dit seizoen, scoorde direct uit een corner die hij nam. Leuke beginner dus. Ruststand 1-3.
mjk87 (moderator films)
-
- 14579 berichten
- 4538 stemmen
Iemand enig idee of dat trainingskamp in Oostenrijk openbaar is? Volgens een miep (of andere half-luie stagiair) die ik mailde zou alles op de site staan. Jaja, 1-8 juli naar Oostenrijk Stubaital, zonder adres, veld of tijden. Pfft. Maandag maar even bellen dus. Lijkt me wel leuk te zien als ik daar dan toch zit.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Zoiets is vrijwel altijd openbaar. Wellicht een paar dagdelen even niet.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
De amateurs van Putten zullen ook blij zijn, scoren een goal tegen Ajax. Meleg maakte de eerste goal van dit seizoen, scoorde direct uit een corner die hij nam. Leuke beginner dus. Ruststand 1-3.
Loont EL hebben in de zomer toch he
Bah, zelfs als Ajacied zijnde kan ik niet voor de televisie zitten en dit soort onzinduels kijken haha.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Iemand enig idee of dat trainingskamp in Oostenrijk openbaar is? Volgens een miep (of andere half-luie stagiair) die ik mailde zou alles op de site staan. Jaja, 1-8 juli naar Oostenrijk Stubaital, zonder adres, veld of tijden. Pfft. Maandag maar even bellen dus. Lijkt me wel leuk te zien als ik daar dan toch zit.
Als je twitter hebt kan je supporterszaken ook tweeten, of Ajaxlife... Die weten dat allemaal en Ajaxlife is iig in het weekend ook actief! Of de FB pagina van Ajaxlife proberen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Loont EL hebben in de zomer toch he
Bah, zelfs als Ajacied zijnde kan ik niet voor de televisie zitten en dit soort onzinduels kijken haha.
Deze wedstrijd heb ik niet gezien hoor, kwam niet op EL. Die zenden alleen de oefenduels tegen profclubs uit geloof ik. Heb de lokale radio een paar keer even opgezocht, was wel grappig. Maar heb het buiten de score nauwelijks echt gevolgd.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ooh, my bad
Ik heb ook geen idee verder. Het is maar dat Soccer Livescores mij een melding gaf dat de wedstrijd gespeeld werd hehe. Maar voor jou is het natuurlijk bijna een home match of niet?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee man, zo klein is Nederland ook weer niet.
Ben blij als die voorbereiding weer voorbij is en de Eredivisie weer begint. Al die oefenduels zijn meestal het aanzien niet waard.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ja en dan gaan we er in kwaliteit helemaal niet op achteruit...

Waar zijn de Romario's en Nillises tegenwoordig!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
In Amsterdam 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Die zijn of niet meer betaalbaar of willen gewoon niet meer naar Nederland. Romario was topscoorder van de olympische spelen toen PSV hem naar Nederland haalde, dat krijg je nu never nooit meer voor elkaar.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Maar ontkennen dat je er in principe op kwaliteit achteruit gaat is natuurlijk onzin. van Bommel, Lens, Strootman, Toivonen, Pieters, Mertens... Wat heb je er tot nu toe voor terug? Bruma, eentje waar ik even de naam niet opkom en in alle waarschijnlijkheid binnenkort Maher. Misschien Schaars er nog bij....
Maar het wordt nooit beter. En dat is ook niet erg, want dit was nou eenmaal een noodzakelijke stap om de selectie op te schonen, maar je doet wel veel "kwaliteit" weg.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
PSV was nu juist jaren het toonbeeld dat je met (de beste) individuen niet per definitie het beste elftal had. Wij werden kampioen met mensen als Ebecilio en Ozbiliz, waarom zou PSV dat dan niet kunnen met - op papier - mindere spelers als Mertens, Lens en Toivonen, zoals Depay, Locadia en name someone? (allemaal moeizame teamspelers, op Mertens na wellicht)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat dus. Dezelfde kwaliteit haal je er niet voor terug, maar dat is dus niet erg omdat het team voorop staat. Hetzelfde geldt voor de ontwikkeling. Hoe meer je nu weer haalt, hoe hoger de doelstellingen. Nu leg je weer druk(door al die aankopen) op de schouders van nieuweling Cocu en dat is misschien niet eerlijk.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Maar ontkennen dat je er in principe op kwaliteit achteruit gaat is natuurlijk onzin. van Bommel, Lens, Strootman, Toivonen, Pieters, Mertens... Wat heb je er tot nu toe voor terug? Bruma, eentje waar ik even de naam niet opkom en in alle waarschijnlijkheid binnenkort Maher. Misschien Schaars er nog bij....
Maar het wordt nooit beter. En dat is ook niet erg, want dit was nou eenmaal een noodzakelijke stap om de selectie op te schonen, maar je doet wel veel "kwaliteit" weg.
Volgens mij heb ik dat ook al aangegeven dat deze schoonmaak hoognodig was, en dat de vervangers niet direct het niveau van de vertrokkenen hebben is evident.
En denk dat je Cocu met een grotere last opzadelt als je een selectie hebt die veelal bestaat uit jeugd spelers. Door de directie is ook al aangegeven dat Cocu de tijd krijgt.
Edit:
Misschien zit de verwarring in het feit dat misschien niet goed duidelijk is dat mijn comment over Schaars cynisch was. Ik was in de veronderstelling dat mijn mening over Schaars (en zeker in vergelijking met de kwaliteiten van Strootman) bekend is.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Magisch-moment-Meleg.htm
Wat een fantastische goal van Meleg zeg, al zal de geluksfactor ook wel groot zijn 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3781 stemmen
Vicento naar één of andere schijt club in Griekenland, vond 't toch wel altijd een aardige speler bij ADO.
En natuurlijk die legendarische schwalbe tegen Ajax. 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Was ook wel een halve gek natuurlijk die qua gedrag bijna de Nederlandse Balotelli genoemd kan worden (natuurlijk op een wat kleinere schaal). Jij noemde al die beroerde schwalbe tegen Ajax, maar ik herinner mij ook nog dat hij een middelvinger opstak tegen zijn eigen publiek (later verklaarde hij dat hij de score aangaf
x veel) en geregeld wel eens een rode kaart pakte waar hij zich met twee benen ingroef op een tegenstander waar hij bij het volgende interview geen benul leek te hebben waarom hij nou rood kreeg. Ja, dan zitten natuurlijk weinig Nederlandse ploegen op zo'n figuur te wachten.
P.S. Als je Vicento intikt op Google krijg je als derde resultaat dus die schwalbe, toch wel het bekijken waard. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.