• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

j0enne schreef:

Suarez ook nog even 2 doelpunten. 8-0.

En weer topscoorder aller tijden van Uruguay nu. Zla hij niet balen dat hij 90 minuten vol kon spelen? Dan had hij er 6 ingelegd vandaag.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Och. Topscoorder aller tijden was 'm anders toch makkelijk gelukt aangezien Forlan niet meer lang mee kan.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Poyet ontslagen tijdens analysewerk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Te bizar voor worden en niet echt reclame voor die club. Managers zullen eerst even denken voordat ze bij die club het contract ondertekenen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Guardiola heeft in dat jaartje even z'n Duits bijgewerkt, de hele persconferentie in 't Duits. Respect.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

8 miljoen voor Maher, inclusief dat percentage waar Maher recht op heeft.

Toch vrij prijzig hoor.

En Pieters vertrekt, of hij tekent bij. Hij loopt dus niet transfervrij de deur uit.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

j0enne schreef:

Guardiola heeft in dat jaartje even z'n Duits bijgewerkt, de hele persconferentie in 't Duits. Respect.

Pep gaat zorgen dat Bayern als eerste club ooit de CL prolongeert (ja, schrijf die maar op). En ik ben wel degelijk benieuwd of Pep gewoon een heel goed coach is die het beste uit een (wereld)team haalt of dat hij gewoon geluk had net dat team onder zijn hoede te krijgen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

8 miljoen voor Maher, inclusief dat percentage waar Maher recht op heeft.

Toch vrij prijzig hoor.

En Pieters vertrekt, of hij tekent bij. Hij loopt dus niet transfervrij de deur uit.

Plus dat er ook nog eventuele doorverkoopclausules bij kunnen komen las ik.

Dan wordt het wel een erg prijzige transfer.

Ik vraag me wel af bij PSV welke posities ze echt willen versterken.

Met Bommel, Toivonen, Lens en Mertens zijn/lijken 2 middenvelders en 2 aanvallers weg. Plus dat je nog steeds met die waardeloze achterhoede zit. Dan heb je wel via Lens en Mertens het nodige aan geld binnen, maar als je zo'n enorm bedrag in Maher investeert is een fors deel van je inkomsten ook alweer weg.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Hierbij de beloofde top 10 Oranje-decepties. Opvallend: 2 maal Denemarken.

Iemand nog tips voor andere top 10’s? Roep ze, of maak ze zelf. Van Otherfool verwacht ik eigenlijk een Calimero top allertijden Zelf kom ik nog met de beste Oranjespelers, beste speler aller tijden, beste clubteams en beste landenteams ooit.

01. West-Duitsland - Nederland 2-1 (1974)

Nationaal trauma nummer 1, deze tegen de Duitsers - voor velen die de Oorlog meemaakten een dubbele deceptie. Zonder enige twijfel de grootste, niet enkel een deceptie vanwege de voetbal maar ook om heel andere redenen. En vooral daarom op nummer 1, al zal de nummer 2 wellicht op het moment zelf meer pijn hebben gedaan. In ’88 grotendeels weggepoetst, maar nog steeds het beste Oranje ooit en wellicht het beste elftal ooit dat geen wereldkampioen werd (Hongarije 1950 en Brazilië 1982 maken ook kans).

02. Brazilië – Nederland 1*-1 (1998)

Wat is erger dan een finale verliezen? De halve finale verliezen en zo dichtbij zijn. Dit was Nederlands eerste halve finale op een WK ooit en zij verloor die in extremis. Een geweldig toernooi, een heerlijke pot tegen Argentinië en een fantastische wedstrijd tegen de Goddelijke Kanaries. Wellicht was Nederland zelfs het beste land op dit toernooi, maar verloor, maar weer eens, op penalty’s. Zoals Otherfool zei, nooit zoveel jankende volwassen mannen gezien. En janken kan ook ik nog steeds.

03. Nederland – Italië 0-0* (2000)

De grote favoriet in eigen land. Met redelijk gemak door een zware poule, een afstraffing tegen Joegoslavië en de betere in deze pot. Maar als je dan in de reguliere speeltijd al twee penalty’s mist en tijdens de serie na 120 minuten nog 3, dan verdien je het gewoon niet. De pingel van Stam is nog steeds het bekendste beeld van het hele EK: exemplarisch.

04. West-Duitsland – Nederland 2-1 (1990)

Europees kampioen, en een elftal dat nog beter was geworden. Het werd niets. Verkeerd hotel, verkeerde coach, foute sfeer. Na een niet al te beste groepsfase direct eruit tegen – weer- de Duitsers.

05. Tsjechoslowakije – Nederland 3-1 (1976)

Nederland zou wel even de titel ophalen met een elftal dat net zo sterk was als in ‘74. Twee potjes winnen en je was er. Het werd uiteindelijk een schoppartij en Nederland verloor eens op een mentaal aspect (en dat zou nog vaker volgen). Vooral een deceptie ook doordat de hele erfenis van ’74 te grabbel werd gegooid.

06. Nederland – Portugal 0-2 (2000)

En Ierland uit (1-0 verlies), Portugal uit (2-2) en Ierland thuis eigenlijk ook. Maar deze was de ergste, met dat fluitje van de tribune. En dat nog thuis ook. Hierna zou de kwalificatie niets meer worden. Na twee heerlijke toernooien en een elftal dat toen wellicht op haar best was geen eens een WK halen. Voor het eerste sinds ’88 niet erbij. Als dat geen deceptie is.

07. Nederland – Engeland 1-4 (1996)

Met de kabel erbij, en je mocht nog blij zijn met die ene goal van Kluivert. Die wedstrijd tegen Frankrijk maakte weinig uit meer, hier was het toernooi eigenlijk al verloren; en met het schaamrood op de kaken.

08. Nederland – Denemarken 0-1 (2012)

Geen slechte wedstrijd, integendeel zelfs, maar het begin van een waardeloos toernooi, en dat als vice-wereldkampioen. De eigenlijke deceptie duurde overigens drie wedstrijden maar uit tig opengelegde kansen niet scoren en bij de eerste de beste tegenaanval een goal tegenkrijgen.

09. Argentinië – Nederland 3-1 (nv) (1978)

Is dit echt een deceptie? Een toernooi dat niemand wilde, dat altijd voor Nederland in de schaduw staat van ’74 en dat Argentinië had moeten winnen? Was Rensenbrinks bal iets naar rechts geweest, waren we dan kampioen of was die gewoon afgekeurd? Feit blijft dat Nederland hier nog altijd het dichts bij een WK-titel ooit was, maar ook dat niemand er nu nog echt aan lijkt te tillen.

10. Nederland – Denemarken 2-2* (1992)

Een wedstrijd verliezen van een campingelftal. Een elftal dat dan wel kampioen werd, maar toch. Uitgerekend de held van het vorige EK miste als enige een strafschop. Nederland speelde wellicht beter dan op ’88, maar als zo vaak verloren ze dan juist weer. Unieke kans op prolongatie van de Europese titel en revanche op ’90: niet gegrepen.

* Wint na penalty’s

Net niet:

Nederland – Spanje 0-1 (2010, tja, is een finale verliezen van een beter team een deceptie? En Spanje was gewoon beter. Wellicht dat het nog stijgt dat ongemak, door de jaren hierna -het gebeurt bij al wel- maar ik denk dat de meesten al blij verrast waren überhaupt de finale te bereiken.)

Frankrijk – Nederland 0*-0 (1996, was al verloren en iedereen was blij weg te gaan. Win je deze echter, dan kan de sfeer maar zo omslaan. En hoe sterk was kampioen Duitsland nu helemaal?)

Nederland – Tsjechië 2-3 (2004, de wedstrijd van de wissel. Op dat moment een grote deceptie, daarna weggespoeld door de alsnog naar de kwartfinale te gaan en die te winnen, zowaar eens, op penalty’s)

Portugal – Nederland 2-1, (2004, kansloos weggespeeld. Geen echt grote deceptie, behalve dat je zo simpel verliest).

Spanje – Malta 12-1 (1983, ja, ook deze hoort in een lijstje met Oranje-decepties)

Portugal – Nederland 0-1 (2006, De slag om Neurenberg. Nederland hoefde geen kampioen te worden; we waren nog in opbouw voor 2008. Toch, met die bal op de lat van Cocu en 16 gele kaarten, vier maal rood, beduidend meer schietkansen en een balbezit ver over de 60% maakt dit niet enkel een legendarische pot maar ook, daardoor wellicht, een grote deceptie. Net niet genoeg voor de top 10)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nou, zet die kutfinale van 2010 maar lekker hoog op de lijst. Die zit me nog dwars.

Net als NL-Portugal uit 2006. Ik denk niet dat ik ooit harder heb gescholden tijdens een wedstrijd als die avond.

Verder mis ik NL-Rusland uit 2008. Frankrijk en Italië werden vernederd in de groepsfase en dan zo dom eruit vliegen, pffff. Nederland-Tsjechie 2-3 van EK 2004 was ook vreselijk met die beruchte Bosvelt-Robben wissel. Superieur voetbal, 2-0 voorsprong en dan zelfs nog verliezen....

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Mooi lijstje, MJK87.

En dat er nogal wat wedstrijden missen, is niet zo raar. Nederland is een en al deceptie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk . Heldere analyse op het voetbalmoment uit mijn leven. Praat aub met mijn collega's, die nog steeds claimen genaaid te zijn en beter waren .

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Serieus A&L, ik heb flink moeten schrappen Gek werd ik ervan, hoeveel decepties Nederland eigenlijk heeft. Tja, Portugal en Rusland staan bij mij persoonlijk op 1 en 2. Vooral Rusland, heb een halfuur tegen een lantaarnpaal gestaan en toen nog naar een verjaardag. Nooit zo een doodse sfeer meegemaakt. Spanje begint te groeien, maar die dag zelf had ik er vrede mee. Spanje was nu eenmaal beter (net als Rusland trouwens in 2008, die ook eens een goede pot spelen) Alleen als ik wat objectiever kijk en de hele geschiedenis moet pakken, tja

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Vreemd dat je de WK-finale van 2010 er niet hebt bijgezet. Daar waren jullie immers ook ongelofelijk dicht bij WK-winst. Robben (x2)

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

mjk87 schreef:

02. Brazilië – Nederland 1*-1 (1998)

Wat is erger dan een finale verliezen? De halve finale verliezen en zo dichtbij zijn. Dit was Nederlands eerste halve finale op een WK ooit en zij verloor die in extremis

Huh?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb er nooit vrede mee mijn land een WK finale te zien verliezen. Spanje was die avond sterker, maar Oranje had een 1000% kans waarmee je als je hem had gemaakt gewoon wereldkampioen was geweest. Daar kan ik nog steeds boos, droevig, chagrijnig en geïrriteerd over worden. En dan ook nog eens 4 minuten voor het einde van de verlenging die tegengoal pakken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Op zich is het wel een leuk idee om de users hier een top 5 met de mooiste en meest vervelende wedstrijden van je club en / of land te noemen...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Met stipt op één staat natuurlijk PSV - Vitesse 5-1 waarin we met één goal verschil kampioen werden.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Huh?

Hoe bedoel je?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

j0enne schreef:

Met stipt op één staat natuurlijk PSV - Vitesse 5-1 waarin we met één goal verschil kampioen werden.

Bij mij ook, maar dan bij decepties

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Hoe bedoel je?

Rep doelt met 'de eerste halve finale' op '74 en '78 denk ik maar toen waren er nog geen halve finales.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Tja, ik dacht ook al dat Rep zoiets bedoelde. Maar wellicht gaat hij op onderzoek uit eerst, en wat is mooier dan zelfontdekkend leren?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Wat betreft de decepties. Finale 2010 staat bij mij op 1, '74op 2. Ook omdat ik niet echt met een Duitser complex zit en die finale niet zelf heb meegemaakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk niet dat wij hier nu kunnen bedenken hoe pijnlijk 74 was. Mijn pa heeft er wel erg mee gezeten en wordt nog altijd humeurig als hij beelden van die finale voorbij ziet komen. Zelf kan ik het me goed voorstellen, ik baal er ook wel wat van, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt is het toch anders. 2010 heb ik wel intensief meegemaakt, ook de spanning van de dagen vooraf, de enorme teleurstelling tijdens de finale en de depressieve dagen na de finale. Da's toch net wat anders.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb er nooit vrede mee mijn land een WK finale te zien verliezen. Spanje was die avond sterker, maar Oranje had een 1000% kans waarmee je als je hem had gemaakt gewoon wereldkampioen was geweest. Daar kan ik nog steeds boos, droevig, chagrijnig en geïrriteerd over worden. En dan ook nog eens 4 minuten voor het einde van de verlenging die tegengoal pakken.

... uit een situatie waar wij eigenlijk een corner hadden moeten hebben. Da's een feit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
... uit een situatie waar wij een corner hadden moeten hebben. Da's een feit.

Vertel mij wat, erg zuur.

Ik heb vorig jaar een keer de samenvatting terug gekeken, gewoon 1x om alles nog eens feitelijk te checken en het was allemaal wel pijnlijk. Toch had Spanje die avond echt ook wel forse kansen, maar wij helaas ook. Zoals het eindigde in verlenging (rood Heitinga, goal 4 minuten voor tijd) was toch wel enorm kut. Dan verlies ik liever met 3-0 in reguliere tijd.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vertel mij wat, erg zuur.

Ik heb vorig jaar een keer de samenvatting terug gekeken, gewoon 1x om alles nog eens feitelijk te checken en het was allemaal wel pijnlijk.

Ik heb Nederland - Rusland ook eens terug gekeken, net als de wedstrijd tegen Portugal. Die laatste hadden we gewoon moeten winnen, tegen de Russen hadden we best heel behoorlijke kansen, ondanks dat het leek alsof de Russen ons overliepen. En Boulahrouz was dus echt slecht, vooral in de opbouw, maar ik denk dat Van Basten hem niet durfde te wisselen toen. En hij had natuurlijk nooit mer erbij mogen zijn als je echt zegt: we gaan voor die titel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

mjk87 schreef:

Tja, ik dacht ook al dat Rep zoiets bedoelde. Maar wellicht gaat hij op onderzoek uit eerst, en wat is mooier dan zelfontdekkend leren?

Ooh, er waren toen nog geen halve finales? Ik las de eerste halve finale ooit, dus ik dacht gewoon een typfoutje

Zie het nu inderdaad staan van de dubbele groepsfase, dat heeft zijn charmes. Had Ajax ook nog in 2003 toen ze in de poule kwamen met Valencia, Roma en Arsenal en doorgingen. Knappe prestatie eigenlijk... Helaas kwamen hier wel kwart en halve finales achteraan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.