- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
De enige keer dat Nederland zowaar iets wist te winnen had ook niemand 'toernooi-ervaring'...
Interessant-doenerij, het draait om talent dat België wel heeft en Nederland (en Japan, lol) niet.
Jij was toch degene die zij dat Nederland tussen de 18 en 24 geen talent heeft?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Of De Guzman toch?
Ik zou als Nederlandse Staat 15 miljoen uittrekken, hem opkopen, gratis aan Chelsea overdoen en laat Jose hem dan maar weer WK-klaar krijgen. Dat verdien je altijd weer terug. Blijft namelijk verreweg de beste NL speler. Zonder een topfitte Sneijder wordt Nederland helemaal een lachertje.
Zou inderdaad ook kunnen. Ben altijd wel een fan van de Guzman geweest. Heeft heel veel talent, dat er nu een beetje uitkomt. Als hij volgend jaar zeer nog beter weet te ontwikkelen dan mag hij ook van mij op 10 staan.
EDIT: Beste speler Nederland? Dat is nog altijd Robben (mits dit fit is).
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Ik zou als Nederlandse Staat 15 miljoen uittrekken, hem opkopen, gratis aan Chelsea overdoen en laat Jose hem dan maar weer WK-klaar krijgen. Dat verdien je altijd weer terug. Blijft namelijk verreweg de beste NL speler. Zonder een topfitte Sneijder wordt Nederland helemaal een lachertje straks.
Dit is je beste idee ooit 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vertrek Sneijder niet uitgesloten: 'Bij vijftien miljoen praten we' - voetbalzone.nl
En hij mag alweer weg bij Galatasaray... 
Hoe leuk dat ik een paar jaar geleden aangevallen werd hier (door vooral Ajax&Litmanen), omdat ik zei dat hij nooit meer op niveau zou komen. Nou het is zelfs erger geworden, sinds het WK heeft hij echt geen goede wedstrijd meer gespeeld. Jammer, maar Sneijder is over. Gewoon lekker Siem de Jong of Maher in Oranje zetten voor hem.
Blaat niet zo dom man. Je zat destijds maar wat te gissen, dus beetje treurig om je gelijk te willen halen.
Daarbij heeft hij nog een jaar om topfit te raken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De enige keer dat Nederland zowaar iets wist te winnen had ook niemand 'toernooi-ervaring'...
Interessant-doenerij, het draait om talent dat België wel heeft en Nederland (en Japan, lol) niet.
Uitzondering. De prestatie van 2010 werd ook behaald aan de hand van spelers die bijna allemaal wel 1 of meer toernooien hebben gespeeld. Niet voor niets waren routiniers Sneijder en Robben toen doorslaggevend.
En talent heeft Nederland genoeg, maar laten we maar niet met jou deze nutteloze trolldiscussie gaan voeren.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Blaat niet zo dom man. Je zat destijds maar wat te gissen, dus beetje treurig om je gelijk te willen halen.
Daarbij heeft hij nog een jaar om topfit te raken.
Geef mij een reden waarom hij binnen een jaar top fit raakt als het in drie jaar tijd niet gelukt is? En een beetje te gissen? Ik kwam destijds elke keer met argumenten en het blijkt toch waar te zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jij was toch degene die zij dat Nederland tussen de 18 en 24 geen talent heeft?
Buiten Maher zie ik nog steeds niemand die het echt kan maken, dwz spelen bij Madrid, Munchen, Manchester e.d. Dit WK wordt dan nog de laatste kans voor de gouden generatie van de grote vier (als ze allemaal topfit zijn tenminste), de volgende 3 a 4 toernooien wordt het sowieso niks met Oranje.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Natuurlijk moet je kansen afmaken ja. Maar vind ons spel voorlopig echt niet zo sterk in deze kwalificatie. Hebben moeite om matchen te domineren. Met dit voetbal gaan we echt niet blijven winnen, denk ik. Ofwel verwacht ik gewoon teveel, dat kan ook natuurlijk.
We worden steeds meer zo een typische 'grote' ploeg die zonder echt goed te spelen, toch telkens wint.
Ik denk dat je teveel verwacht.
ik vind eerlijk gezegd dat onze ploeg altijd wel wat behoudender mag starten omdat ze op die manier de ruimte veel beter kunnen benutten. Hoeveel keer hebben we ze al het merendeel van een match zien controleren waarbij de doelpunten dan altijd kwamen uit een stilstaande fase. Het was een bewuste keuze van Wilmots, Toby en Jan bleven bijna altijd op hun positie.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Buiten Maher zie ik nog steeds niemand die het echt kan maken, dwz spelen bij Madrid, Munchen, Manchester e.d. Dit WK wordt dan nog de laatste kans voor de gouden generatie van de grote vier (als ze allemaal topfit zijn tenminste), de volgende 3 a 4 toernooien wordt het sowieso niks met Oranje.
Ik ben het ermee eens dat ik buiten Maher om niet zo snel een speler zie die het niveau van Van Persie of Robben kan halen. Maar vergeet niet dat deze jongens nog erg jong zijn en nog veel kunnen leren. Ik zie wel een hoop talenten die bij een club als Liverpool het goed zouden doen. Maar inderdaad, een Madrid en Bayern is een ander niveau.
Al zegt het op zich ook niet heel veel, op het WK van 2010 hadden wij eigenlijk ook maar twee uitblinkers (Sneijder en Robben)... de rest van het team stond ook niet vol van de kwaliteit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geef mij een reden waarom hij binnen een jaar top fit raakt als het in drie jaar tijd niet gelukt is? En een beetje te gissen? Ik kwam destijds elke keer met argumenten en het blijkt toch waar te zijn.
Omdat hij bij Galatasaray wel minuten is gaan maken. Nog niet een half seizoen complete wedstrijden, maar hij kwam vanuit een situatie bij Inter waar hij een seizoen niet speelde. In de zomer kan hij zichzelf fit houden en dan een goede voorbereiding draaien. Beetje bullshit om hem af te schrijven. Hij was vorige zomer nog met afstand de beste speler van Oranje op het EK. De enige die in zeker 2 duels een goede voldoende behaalde.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
(afbeelding)
Na de bekende PSV jubileumpostzegels nu dit in het nieuwe jubileumshirt
Is een hommage aan het degelijke veldspel waarmee we de cup wonnen in '88.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Omdat hij bij Galatasaray wel minuten is gaan maken. Nog niet een half seizoen complete wedstrijden, maar hij kwam vanuit een situatie bij Inter waar hij een seizoen niet speelde. In de zomer kan hij zichzelf fit houden en dan een goede voorbereiding draaien. Beetje bullshit om hem af te schrijven. Hij was vorige zomer nog met afstand de beste speler van Oranje op het EK. De enige die in zeker 2 duels een goede voldoende behaalde.
Tegen Denemarken was hij goed, maar Nederland speelde ook goed maar vergat te scoren. Ik begrijp ook niet waarom iedereen hem zo goed vond tegen Duitsland, dat was hij namelijk niet. Daarnaast heb ik het idee dat Sneijder zich niet meer 100% focust op voetbal. Dit kan misschien ook verklaren waarom hij nooit meer fit is. Zegt eigenlijk toch al genoeg dat GS hem wil laten gaan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegen Denemarken was hij goed, maar Nederland speelde ook goed maar vergat te scoren. Ik begrijp ook niet waarom iedereen hem zo goed vond tegen Duitsland, dat was hij namelijk niet. Daarnaast heb ik het idee dat Sneijder zich niet meer 100% focust op voetbal. Dit kan misschien ook verklaren waarom hij nooit meer fit is. Zegt eigenlijk toch al genoeg dat GS hem wil laten gaan.
Omdat jij hem niet goed vond is dat nog geen feit hoor. Flink wat analisten en media vonden hem wel goed. Ook geen feit, maar wel een breed gedragen mening. En tegen Portugal stond hij plots linksbuiten, daar kan hij ook niks.
Verder weet ik niet of hij leeft voor zijn sport. Hij lijkt me wel professioneel, maar ik ben zijn buurman niet he. Hij lijkt die drang om zichzelf te bewijzen nog wel steeds te hebben dacht ik, als ik hem zo in interviews hoor.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Als je Sneijder gister zag ballen kan die beter stoppen. Was echt geen gezicht.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je Sneijder gister zag ballen kan die beter stoppen. Was echt geen gezicht.
Dat was slecht ja, maar dat gold ook voor een van Persie. Om nu op basis van zulke potjes een mening te vormen..
Hij is niet fit nu, moet weer eens een volle voorbereiding meedraaien en weer eens wekelijks de wedstrijden volmaken. Hij zal ieder geval na de winterstop een seizoenshelft alles moeten spelen, anders kan hij het WK vergeten. Maar dat zei hij zelf al, als hij niet fit is gaat hij uit zichzelf al niet mee. Dat siert hem wel.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Die Kompany speelt gisteren gewoon meer dan een helft met een gebroken neus, barst in oogkas en hersenschudding. Straf hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Met een gebroken neus en oogkas kan ik me nog iets voorstellen (heb zelf ooit door gehockeyd met een gebroken/gebarste kaak), maar met een hersenschudding lijkt me erg onprettig, bovendien gevaarlijk en ongezond. Zeker wanneer je nog wat kopballen verwerkt.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Omdat jij hem niet goed vond is dat nog geen feit hoor. Flink wat analisten en media vonden hem wel goed. Ook geen feit, maar wel een breed gedragen mening. En tegen Portugal stond hij plots linksbuiten, daar kan hij ook niks.
Verder weet ik niet of hij leeft voor zijn sport. Hij lijkt me wel professioneel, maar ik ben zijn buurman niet he. Hij lijkt die drang om zichzelf te bewijzen nog wel steeds te hebben dacht ik, als ik hem zo in interviews hoor.
Nee, ik begrijp ook wel dat het geen feit is. Maar moet ik dan overal 'ik vind' voorzetten? Wat de media e.d. schrijven interesseert mij echt geen ene meter, ik heb mijn eigen mening daarover en dat verander ik niet door de media na te praten. Met het feit dat hij tegen Portugal linksbuiten stond heb jij gelijk. Sloeg nergens op.
Neemt voor de rest niet weg, dat Sneijder al drie jaar niks laat zien (m.u.v. een of twee potjes op het EK) en dat ik daar geen verandering in zie komen. En stel voor dat hij het goed doet in Turkije, is dat dan wel een graadmeter? Die competitie stelt namelijk ook helemaal niks voor.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Met een gebroken neus en oogkas kan ik me nog iets voorstellen (heb zelf ooit door gehockeyd met een gebroken/gebarste kaak), maar met een hersenschudding lijkt me erg onprettig, bovendien gevaarlijk en ongezond. Zeker wanneer je nog wat kopballen verwerkt.
Het blijven Belgen... die denken anders over dingen. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lol uitzondering, daarom juist.
De enige 2 keer dat Nederland 'zonder toernooiervaring' het toernooi inging werd de WK finale gehaald (74) en het EK gewonnen (88). Dat is een 100% score.
Dat Nederland de finale haalt met toernooiervaring is 2 op 15 ofzo. Dat is de uitzondering.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nu winnen we tegen derderangsploegen maar wat zal het worden tegen topploegen zoals Nederland, Japan of Argentinië.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
[Ofwel verwacht ik gewoon teveel, dat kan ook natuurlijk.
Denk het toch wel. Het blijft een jonge ploeg met niet al te veel landen-ervaring. Bij hun clubs zijn een hoop van de spelers grote namen, maar als Rode Duivel is het gewoon nog steeds vechten voor een kwalificatie. Het is ook pas voor het eerst dat ze een volgende match kunnen aanvangen zonder de druk van Kroatië, toch ook niet te onderschatten denk ik.
Verder werkt die wat rare wereldranglijst ook niet mee. België boven Frankrijk en Brazilië is allemaal wel leuk, maar in onderlinge duels blijven we toch gewoon de underdog tegen dat soort landen.
Volgend jaar erbij zijn is gewoon het belangrijkst momenteel, en de cijfers liegen er niet om.
Edit: hulde voor Kompany trouwens. Waardige captain.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4720 stemmen
Het is ook pas voor het eerst dat ze een volgende match kunnen aanvangen zonder de druk van Kroatië, toch ook niet te onderschatten denk ik.
Dit kan inderdaad wel belangrijke factor geweest zijn. Het volk stond dan wel achter de nationale ploeg maar dit zorgde wel voor ontzettend veel druk. Mooi dat ze daar wel goed mee omgingen. In tegenstelling tot vorige campagnes wordt er heel weinig weggegeven. Denk dat de leiderscapaciteiten van Kompany daar ook een grote rol in spelen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Vertrek Sneijder niet uitgesloten: 'Bij vijftien miljoen praten we' - voetbalzone.nl
En hij mag alweer weg bij Galatasaray... 
Hoe leuk dat ik een paar jaar geleden aangevallen werd hier (door vooral Ajax&Litmanen), omdat ik zei dat hij nooit meer op niveau zou komen. Nou het is zelfs erger geworden, sinds het WK heeft hij echt geen goede wedstrijd meer gespeeld. Jammer, maar Sneijder is over. Gewoon lekker Siem de Jong of Maher in Oranje zetten voor hem.
Weet je waarom dit bericht naar buiten komt? Omdat Chelsea naar verluidt interesse heeft, aangezien Galatasaray wel wat wil beuren voor hem is het niets meer dan logisch om dit te zeggen. Dit betekent niet dat hij per sé weg mag. Als Mourinho hem naar Chelsea haalt, is het zelfs een verbetering voor Sneijder.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ah, goed nieuws voor de Jetro's, Ryan's en Georginio's van deze wereld. Lekker met petjes op voetballen. Binnenkort worden de gouden 'bling bling' kettingen vast ook gedoogd.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De -21 wedstrijden van vanavond:
20:30 Italy ? - ? Israel
Geen affiches om echt wild van te worden.
Morgen met Spanje-Duitsland en Nederland-Rusland meer entertainment denk ik.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wilfried Zaha maar eens weer aan het werk zien. Ben benieuwd of hij volgend jaar bij Utd meteen van waarde kan zijn.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Yep.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.