• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.276 series
  • 34.094 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.285 gebruikers
  • 9.390.852 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Netjes.

Nu kan ik hopelijk heerlijk rustig genieten van Only God Forgives!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Die Keane die nog even een hattrick maakt haha!

2-1 zie ik nu.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Kolarov volgt het voorbeeld van z'n coach.

(afbeelding)

j0enne schreef:

Die Keane die nog even een hattrick maakt haha!

.

Is ook recordinternational na vanavond, z'n 126e.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3IYpPpO6sBU[/embed]

3 Eredivisiegoals, 3x van Ajax

Schone zijn uithaal tegen RKC, Fischer zijn lob tegen NEC en Moisander zijn knal tegen Twente.

Maar het filmpje is sowieso de moeite van het kijken waard.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

En wij mogen de tickets ook semi-definitief gaan boeken, Oostenrijk - Zweden 2-1

1 Duitsland 6 16

2 Oostenrijk 6 11

3 Ierland 6 11

4 Zweden 5 8

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jij als Nederlander mocht dat sowieso al ja.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Noemde die commentator dat stadion nog immer het Heysel?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Hij zei geloof ik Heizelpark, dat kan wel kloppen geloof ik.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

En wij mogen de tickets ook semi-definitief gaan boeken, Oostenrijk - Zweden 2-1

Nu al, en dat in de poule des doods. Van harte!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Thanx

Mwoah en Ierland en zeker Zweden zijn aardige teams maar in principe geen probleem. Zolang er ééntje tussenzit die geen punten verspeelt kan het alleen nog wel listig worden, zeker als je zelf thuis een 4-0 voorsprong weggeeft. Ik was toch niet graag op de laatste speeldag uit naar Zweden gegaan met 2 puntjes voorsprong.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Qua resultaat een geweldige avond natuurlijk door het verlies van Kroatië. Maar ik blijf toch zitten met wat dubbele gevoelens. Echt overtuigend hebben de Belgen nog niet gespeeld deze campagne. Vaak heel wat meeval ook. Dat moet toch nog beter als we echt iets willen bereiken.

Al is 'erbij zijn' het belangrijkste nu. En dat lijkt eindelijk nog eens te lukken.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Finisterra schreef:

Vaak heel wat meeval ook.

Heb de indruk dat het de tegenslagen wat opvangt tegenwoordig. Voor elke reuzenkans van Servie was er wel een gemiste reuzenkans van de Belgen. Vond ze best volwassen spelen vanavond, nooit écht de indruk gehad dat Servië zou kunnen winnen, al ging het inderdaad minder vlot dan gehoopt. Alleen weer jammer van die vijf laatste minuten.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

19 op 21 is gewoon redelijk geweldig gezien de laatste tien jaar. Dat Onze Jongens niet altijd het beste voetbal op de mat leggen zal best. Dat al die 'matige' wedstrijden gewoon worden afgesloten met de drie punten getuigd van meer talent dan het zogenaamde champagnevoetbal maar dan uiteindelijk toch punten laten liggen zoals bv die 4-4 tegen Oostenrijk. Verder heeft het er ook nooit echt naar uit gezien dat de Serven hier ooit iets zouden komen rapen.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Siem de Kampioen

Niet alleen bij Ajax maar nu ook bij Oranje maakt hij het verschil. Wat een held.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

We spelen deze campagne vooral heel zakelijk ja. Zonder echt goed te spelen winnen we voorlopig nagenoeg alles. Vond Servië gisteren, zeker de eerste helft, voetballend gewoon beter. En dat verwacht je toch niet echt met zoveel ontzettend goede spelers in je team. Ook in Servië mochten we blij zijn dat we na een kwartier niet 3-0 achter stonden.

Maar goed, het heeft vaak genoeg tegen gezeten in vorige kwalificatierondes. Beetje meeval mag ook wel eens.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Finisterra schreef:

Vond Servië gisteren, zeker de eerste helft, voetballend gewoon beter. En dat verwacht je toch niet echt met zoveel ontzettend goede spelers in je team. Ook in Servië mochten we blij zijn dat we na een kwartier niet 3-0 achter stonden

Tja, dat vind ik dan weer net iets te makkelijk. Als alles meezit voor de ene ploeg en alles tegenzit voor de andere dan kan je nooit winnen natuurlijk. Als Benteke de 2-0 na 20 minuten binnentikt is het ook al gedaan met Servië en heb je een veel makkelijkere avond. Met kansen creëren win je niks als je ze niet kan afmaken en net daarmee loopt het wel goed bij de Belgen vind ik.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4720 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Tja, dat vind ik dan weer net iets te makkelijk. Als alles meezit voor de ene ploeg en alles tegenzit voor de andere dan kan je nooit winnen natuurlijk. Als Benteke de 2-0 na 20 minuten binnentikt is het ook al gedaan met Servië en heb je een veel makkelijkere avond. Met kansen creëren win je niks als je ze niet kan afmaken en net daarmee loopt het wel goed bij de Belgen vind ik.

Natuurlijk moet je kansen afmaken ja. Maar vind ons spel voorlopig echt niet zo sterk in deze kwalificatie. Hebben moeite om matchen te domineren. Met dit voetbal gaan we echt niet blijven winnen, denk ik. Ofwel verwacht ik gewoon teveel, dat kan ook natuurlijk.

We worden steeds meer zo een typische 'grote' ploeg die zonder echt goed te spelen, toch telkens wint.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Ik denk dat België bij kwalificatie niet veel zal kunnen doen in Brazilië. Nu winnen we tegen derderangsploegen maar wat zal het worden tegen topploegen zoals Nederland, Japan of Argentinië. Kompany en zijn bende hebben geen enkele tornooi-ervaring.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als België bang zijn voor Nederland en Japan? Heb ik iets gemist?

Dan ben je inmiddels ook weer een jaar verder, ploeg zal alleen maar meer ingespeeld raken.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Alleen dat laatste punt is wel een aandachtspunt. Geen van de spelers heeft een toernooi meegemaakt. Sterker nog, bijna niemand heeft op internationaal niveau echt heel veel laten zien bij België.

Toch wel erg leuk dat België er weer bij is, al mag dat ook wel met zo'n selectie.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

België!

Extra fijn dat de Kroaten thuis verliezen van de Schotten. Mathematisch al zeker van barrages lol (leuk om mathematisch eens in een andere context te gebruiken).

Was idd niet zo heel erg goed gisteren, maar who cares? Daar waar we vroeger dergelijke potjes gewoon kansloos verloren winnen we ze nu.

Uitblinkers: De Bruyne (nog maar eens, wat een efficiënte speler is hij toch) en Kompany (rots in de branding).

Verder hebben ook Witsel en Chadli een goeie partij gespeeld. Mirallas hard gewerkt maar vrij onzichtbaar en Fellaini erg belangrijk met zijn doelpunt maar zat verder niet echt lekker in de wedstrijd. Courtois ook erg solide en weer een aantal goeie reddingen (al mag hij Toby wel bedanken).

Speciale vermelding voor Van Buyten: geen blunder gemaakt, erg sober en secuur verdedigd. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Groot deel van het Nederlands elftal ook niet. Al vind ik dat sowieso altijd wel een stom argument, ervaring op clubniveau volstaat gewoon.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Naomi Watts schreef:

Groot deel van het Nederlands elftal ook niet. Al vind ik dat sowieso altijd wel een stom argument, ervaring op clubniveau volstaat gewoon.

Eigenlijk elke speler zegt dat de druk van een toernooi, met elke 4 dagen een topwedstrijd, elke dag de hele dag door camera's, interviews, en sowieso 4 weken lang op elkaars lip, totaal iets anders is dan je potjes op clubniveau. Enige ervaring op dat vlak kan echt geen kwaad.

Nederland heeft dat ook niet veel, maar toch ook wel een paar spelers die meer dan 1 toernooi hebben meegemaakt. Op basis van de namen zou Belgie denk ik bij de beste 5/6 landen op het WK ingeschaald worden, maar ze zullen echt niet als kanshebber gezien worden lijkt me.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Eigenlijk elke speler zegt dat de druk van een toernooi, met elke 4 dagen een topwedstrijd, elke dag de hele dag door camera's, interviews, en sowieso 4 weken lang op elkaars lip, totaal iets anders is dan je potjes op clubniveau. Enige ervaring op dat vlak kan echt geen kwaad.

Nederland heeft dat ook niet veel, maar toch ook wel een paar spelers die meer dan 1 toernooi hebben meegemaakt. Op basis van de namen zou Belgie denk ik bij de beste 5/6 landen op het WK ingeschaald worden, maar ze zullen echt niet als kanshebber gezien worden lijkt me.

Wat dat betreft is dat jeugd-EK zo slecht nog niet. Het is niet de druk van het grote WK volgend jaar, maar wel al een bepaalde gewenning om met een groep 4 weken op elkaars lippen te zitten, met perspraatjes en het gevoel van een toernooi.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat het geen kwaad kan zeker, de vraag is of het significant is om te slagen op een toernooi. Geloof er niet zo in. Wel eens verder, schaal belgië ook wel in de top 6 in. Een dark horse, meer ook niet, maar is dan wel een land - indien goed ingespeeld - die het toernooi kunnen winnen. Al zijn ze verre van favoriet natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

Na de bekende PSV jubileumpostzegels nu dit in het nieuwe jubileumshirt

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als België bang zijn voor Nederland en Japan? Heb ik iets gemist?

Dan ben je inmiddels ook weer een jaar verder, ploeg zal alleen maar meer ingespeeld raken.

Dat oefenpotje België-Nederland zegt natuurlijk niet zo heel veel. Nederland bezit natuurlijk wel spelers met veel toernooiervaring, wat zeker in ons voordeel kan werken. België heeft veel kwaliteit, maar op een eindronde heb je meer dan dat nodig. Mentaliteit en ervaring zijn minstens zo belangrijk.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Vertrek Sneijder niet uitgesloten: 'Bij vijftien miljoen praten we' - voetbalzone.nl

En hij mag alweer weg bij Galatasaray...

Hoe leuk dat ik een paar jaar geleden aangevallen werd hier (door vooral Ajax&Litmanen), omdat ik zei dat hij nooit meer op niveau zou komen. Nou het is zelfs erger geworden, sinds het WK heeft hij echt geen goede wedstrijd meer gespeeld. Jammer, maar Sneijder is over. Gewoon lekker Siem de Jong of Maher in Oranje zetten voor hem.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De enige keer dat Nederland zowaar iets wist te winnen had ook niemand 'toernooi-ervaring'...

Interessant-doenerij, het draait om talent dat België wel heeft en Nederland (en Japan, lol) niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Chucky92 schreef:

Jammer, maar Sneijder is over. Gewoon lekker Siem de Jong of Maher in Oranje zetten voor hem.

Of De Guzman toch?

Ik zou als Nederlandse Staat 15 miljoen uittrekken, hem opkopen, gratis aan Chelsea overdoen en laat Jose hem dan maar weer WK-klaar krijgen. Dat verdien je altijd weer terug. Blijft namelijk verreweg de beste NL speler. Zonder een topfitte Sneijder wordt Nederland helemaal een lachertje straks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.