- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Misschien pak ik de wedstrijd wel mee, zie dat oa toch Sneijder, Robben en v Persie spelen.
Wie weet wordt Van Persie vandaag al Oranje's topscoorder allertijden 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het gaat wel gebeuren binnen nu en een jaar, maar het is wel jammer dat een echte grootheid als Kluivert die op eindtoernooien echt bepalend was van de eerste plaats af vliegt voor een speler die werkelijk alleen maar heeft gefaald op toernooien. Maargoed, van Persie zie ik minimaal tot EK 2016 wel international blijven dus dat gaat hem zeker wel lukken. En ook Huntelaar zal Kluivert denk ik nog wel voorbij gaan. In beide gevallen jammer.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
De Hamster niet eens opgeroepen lees ik. Louis krijgt verstand.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
@ Watts en A&J, ik stel toch ook een dag later voor, niet 5 uur later? Normaal boeit het de KNVB wel redelijk, zo'n wedstrijd aan SBS verkopen + sponsorexposure levert meer op als je dit 'op een moment laat spelen dat mensen ook daadwerkelijk kunnen kijken. Vrijdagmiddag half 4 is iedereen nog aan het werk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
(afbeelding)
Spannende kraker vanmiddag hoor
Volgende keer graag commercieel EN sportiefs wat interessants mengen met elkaar, dit kan echt niet.
Tja, Brazilië is vorige keer al geweest. En Indonesië en China zijn nu als voorbereiding zo slecht nog niet gezien de klimaten daar. Dat krijg je volgend jaar ook. Al zal een trektocht langs de VS en zeker Mexico wel iets interessanter zijn.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kluivert echt bepalend op hoofdtoernooien? Alleen in 1998 (waar hij slecht begon met een rode kaart) en in 2000 was hij ook niet groots.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kluivert echt bepalend op hoofdtoernooien? Alleen in 1998 (waar hij slecht begon met een rode kaart) en in 2000 was hij ook niet groots.
Heeft op EK 96, WK 98 en EK 2000 hoofdrollen gespeeld. In 2000 zelfs gedeeld toernooitopscorer geworden. Weet jij ook vast wel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Eigenlijk had Bergkamp de topscoorder aller tijden moeten blijven
Of Sneijder, die was topscoorder op de WK.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Heeft op EK 96, WK 98 en EK 2000 hoofdrollen gespeeld. In 2000 zelfs gedeeld toernooitopscorer geworden. Weet jij ook vast wel.
Dat weet ik ja, maar in 2000 was het vooral prijs schieten tegen Joegoslavië. Verder was hij niet groots.
In 1996 was hij alleen goed in de beslissingswedstrijd tegen Ierland voor kwalificatie.
Van Persie heeft nog zo'n 2 eindtoernooien te gaan, dus is je conclusie sowieso veel te voorbarig.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Eigenlijk had Bergkamp de topscoorder aller tijden moeten blijven
Door al die ontelbare interlands tegen Kleinlandië en Noord-Gehuchtistan kan elke knuppel het nu worden idd. Persoonlijk hou ik gewoon het fabelachtige lijstje Faas - Abe - Jopie - Beb - Kick aan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat weet ik ja, maar in 2000 was het vooral prijs schieten tegen Joegoslavië. Verder was hij niet groots.
In 1996 was hij alleen goed in de beslissingswedstrijd tegen Ierland voor kwalificatie.
Van Persie heeft nog zo'n 2 eindtoernooien te gaan, dus is je conclusie sowieso veel te voorbarig.
Wat dacht je van Kluivert zijn bepalende goal tegen Engeland, waardoor Oranje op doelsaldo de 2e ronde op het EK bereikte? In 98 zijn zijn daden wel bekend tegen Argentinië en Brazilië. En in 2000 geloof ik 5 goals gemaakt. Dat is gewoon zeer goed.
Ieder geval van heel wat beter niveau vergeleken met wat van Persie en Huntelaar hebben laten zien natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Daar was ik toen heel blij mee, maar toen was het E.K. eigenlijk al over voor Oranje. Die klap kom je niet meer te boven. Daarnaast speelde hij gewoon slecht dat E.K. - ook die wedstrijd tegen Engeland.
'98 noemde ik al. Toen kwam hij pas op stoom in de kwartfinale, maar dat is hem vergeven.
5 goals is goed, maar wel 3 goals tegen een armoedig Joegoslavië, dat sinds die dag uit elkaar is gevallen. Tegen Italië mistte hij nog een belangrijke strafschop.
Van Persie heeft het nog nauwelijks laten zien op eindtoernooien, dus Kluivert is veruit in het voordeel. Maar Persie mag nog een paar x opdraven in de vorm van z'n leven (hopelijk over 3 jaar ook nog).
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Door al die ontelbare interlands tegen Kleinlandië en Noord-Gehuchtistan kan elke knuppel het nu worden idd. Persoonlijk hou ik gewoon het fabelachtige lijstje Faas - Abe - Jopie - Beb - Kick aan.
En maffe Marco natuurlijk
, die wel een heel goed gemiddelde had maar vooral te weinig wedstrijden. Maar als we toch één speler moeten noemen die voor Nederland op een eindtoernooi bepalend is geweest.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Wat dacht je van Kluivert zijn bepalende goal tegen Engeland, waardoor Oranje op doelsaldo de 2e ronde op het EK bereikte? In 98 zijn zijn daden wel bekend tegen Argentinië en Brazilië. En in 2000 geloof ik 5 goals gemaakt. Dat is gewoon zeer goed.
Ieder geval van heel wat beter niveau vergeleken met wat van Persie en Huntelaar hebben laten zien natuurlijk.
En Arjen Robben dan?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vrijdagmiddag half 4 is iedereen nog aan het werk.
Ik durf te wedden dat er een flinke groep is die geen werk heeft. Lijkt me sowieso erg sterk dat als je kan kijken je met dit uitstekende weer een nietszeggend oefenpotje tegen Indonesië gaat kijken. Zo ja, lijkt me een bezoekje aan een maatschappelijk werker wel op zijn plaats. En dit meen ik. Dat komende van iemand die 18 keer naar dezelfde film gaat in de bios. U zijt gewaarschuwd.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat heeft Robben met dit verhaal te maken? Staat hij ook in de buurt van de alltime topscorers? Robben zou er wel weer recht op hebben ja. Die was zowel in 2004, 2006, 2008 en 2010 sterk op een eindtoernooi. 2012 laten we maar vergeten...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik durf te wedden dat er een flinke groep is die geen werk heeft. Lijkt me sowieso erg sterk dat als je kan kijken je met dit uitstekende weer een nietszeggend oefenpotje tegen Indonesië gaat kijken. Zo ja, lijkt me een bezoekje aan een maatschappelijk werker wel op zijn plaats. En dit meen ik. Dat komende van iemand die 18 keer naar dezelfde film gaat in de bios. U zijt gewaarschuwd.
Ik heb een vrije week en wilde de tv vanmiddag eigenlijk wel aanzetten....

Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Wat heeft Robben met dit verhaal te maken? Staat hij ook in de buurt van de alltime topscorers? Robben zou er wel weer recht op hebben ja. Die was zowel in 2004, 2006, 2008 en 2010 sterk op een eindtoernooi. 2012 laten we maar vergeten...
Nee dat bedoelde ik ook meer. Van Persie heeft zijn kwaliteiten nog onvoldoende getoond in oranje wat mij betreft. Misschien dat het komende wk 'zijn' toernooi wordt.
In 2012 vond ik Robben (in de minuten die hij gemaakt heeft) heel goed spelen. Uiteraard jammer van de finale, maar ik wed dat het gros bezwijkt op zulke momenten. Bovendien hadden 'we' zonder zijn rake kopbal tegen Uruguay er niet eens gestaan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
18 maal inmiddels? Dan heb ik er één gemist.
En tja, ik ben meer binnenmens dan buitenmens. Liever op de bank dan in een tuinstoel. Als ik al buiten ben, dan op een terras, op het strand of op een bbq. Of op de racefiets, maar dat lukt nog even niet. Overigens mis ik de wedstrijd wel, een vriend heeft een huis gekocht en die ga ik even helpen met klussen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb een vrije week en wilde de tv vanmiddag eigenlijk wel aanzetten....
Grapjas
.
@ mjk: Heb er eentje idd nog niet neergetypt
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee dat bedoelde ik ook meer. Van Persie heeft zijn kwaliteiten nog onvoldoende getoond in oranje wat mij betreft. Misschien dat het komende wk 'zijn' toernooi wordt.
In 2012 vond ik Robben (in de minuten die hij gemaakt heeft) heel goed spelen. Uiteraard jammer van de finale, maar ik wed dat het gros bezwijkt op zulke momenten. Bovendien hadden 'we' zonder zijn rake kopbal tegen Uruguay er niet eens gestaan.
2010 bedoel je? In 2012 was hij echt afschuwelijk slecht.
In 2010 was Robben ontzettend sterk inderdaad. Dat merkte je al toen hij tegen Kameroen in mocht vallen en meteen scoorde.
Maar dat is dan ook al bijna 10 jaar zijn klasse. Robben staat er heel vaak in topwedstrijden. Alleen finales zijn niet echt zijn ding, op die ene van 2 weken terug na dan. Verder in goede vorm een speler die in de top 5 van de wereld hoort. Dat is wel een speler die op eindtoernooien vaak het verschil maakte.
Uit mijn hoofd een fantastische wedstrijd tegen Tsjechië in 2004, met die beruchte Advocaat wissel. En de winnende pingel tegen Zweden.
In 2006 oa tegen Servië een knappe goal. In 2008 speelde hij subliem, met oa die bizarre goal tegen Frankrijk. En 2010 spreekt wel voor zich...op de finale na dan.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ja tuurlijk. 2012 was iedereen op Sneijder na waardeloos.
2008 had wat mij betreft het toernooi van Oranje moeten worden. Wat een machtsvertoning was dat tegen Frankrijk en Italië.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
2006 sterk? Op die openingsgoal tegen Servië na, heeft hij niks laten zien.
Ik heb sterk het idee dat je maar wat roept. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb net even met zijn vader Hans Robben gebeld. Die vond zijn zoon ontzettend goed spelen destijds! 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Dat toernooi ligt niet echt meer in mijn geheugen. Een roemloze ondergang tegen Portugal.....that's all.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lijkt me sowieso erg sterk dat als je kan kijken je met dit uitstekende weer een nietszeggend oefenpotje tegen Indonesië gaat kijken.
Kenners werken vandaag dan ook op het lappie in het zonnetje van tuinlandië... daar kan nog wel een sbs-streampje bij, onzinpartij of niet 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Portugal won ook roemloos. Was verder een heerlijke pot, dat weinig met voetbal te maken had.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat toernooi ligt niet echt meer in mijn geheugen. Een roemloze ondergang tegen Portugal.....that's all.
Robbens goal tegen Servie, van Persie zijn vrije trap tegen Ivoorkust, bloedeloze 0-0 tegen Argentinie toen beiden door waren en daarna de veldslag tegen die vieze Figo. En Boulahrouz die Ronaldo de wedstrijd uit trapte 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En maffe Marco natuurlijk
, die wel een heel goed gemiddelde had maar vooral te weinig wedstrijden. Maar als we toch één speler moeten noemen die voor Nederland op een eindtoernooi bepalend is geweest.
Maffe Marco heeft geen goed gemiddelde hoor (24 in 58). Scoorde in zijn laatste 8 wedstrijden op een eindronde 0x. Was sowieso de allerslechtste speler van het WK van 1990. Maar in '88 wel enorm bepalend, dat valt natuurlijk niet te ontkennen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
EK 92 was wel jammer, unieke kans om je 2e titel te pakken. Denemarken had je altijd moeten pakken en dan kreeg je in de finale weer de Duitsers die je eerder dat toernooi met 3-1 klop had gegeven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.