- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
True, maar blijft dat ze meer gewonnen hebben dan Nederland (overigens ook al weer 25 jaar terug). Verwacht ook dat beide landen de komende jaren niet ver gaan komen op de toernooien.
Ze hebben dus helemaal niet meer gewonnen. Ben je blind?
Ene een WK in een grijs verleden waar men nog geen kleuren tv had( en slechts 16 deelnemende landen) en de andere een EK in 1988.
Engeland heeft buiten dat om enkel een halve finale(eigen land) gehaald op het EK1996.
Nederland heeft uit mijn hoofd 3 WK finales gespeeld(1974, 1978, 2010), halve finale EK 1992, halve finale WK 1998, halve finale EK 2000(eigen land) en een halve finale EK 2004 gehaald.
Dan heeft het nationale team van Nederland toch echt meer bereikt. Verder wel met je eens, Engeland zal er wederom niks van bakken en NL moet ook een pasje op de plaats maken op dit moment.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als mensen hier al helemaal hysterisch worden van het talent van Danny Hoesen naar aanleiding van een invalbeurtje van een kwartier in de MML, dan mag ik toch aannemen dat KnorrePot na een weekje elke dag trainen ook wel overtuigd is van zijn ongekende mogelijkheden.
En anders is er nog het Van Basten scenario natuurlijk. Als reserve beginnen en uitgroeien tot speler van het toernooi. Zou toch wat zijn als zijn 'natuurlijke opvolger' het precies 25 jaar later precies zo zou doen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Kijk gewoon naar het aantal doelpunten dat de topschutters maken in België en Nederland. Dat zegt genoeg over het niveau van verdedigen. Zoveel (matige) spitsen die van België naar Nederland gaan scoren ineens meer dan 20 doelpunten terwijl ze er in België maar een paar scoren. Bulykin, Vlemincks, Malki, Ruiz. En hoeveel scoort Junker er nu in België nadat hij 2 seizoenen Eredivisie op rij minstens 20 keer scoorde?
Tsja daar staat tegenover dat verdedigers van NEC moeiteloos de stap naar Anderlecht maken.
Ik kan ook een voorbeeld geven hoeveel goals het grote Anderlecht in de laatste 4 wedstrijden (2 ontmoetingen) met Nederlandse clubs wist te maken tegen het allerbelabberste niveau van de verdediging. Goals voor Anderlecht 0, goals tegen Anderlecht 7.
Verder zegt de UEFA-ranking al genoeg over het algemene niveauverschil tussen Nederlandse en Belgische clubs.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Kijk gewoon naar het aantal doelpunten dat de topschutters maken in België en Nederland. Dat zegt genoeg over het niveau van verdedigen. Zoveel (matige) spitsen die van België naar Nederland gaan scoren ineens meer dan 20 doelpunten terwijl ze er in België maar een paar scoren. Bulykin, Vlemincks, Malki, Ruiz. En hoeveel scoort Junker er nu in België nadat hij 2 seizoenen Eredivisie op rij minstens 20 keer scoorde?
Zo zijn er ook wel spelers geweest die andersom opeens presteerden hoor.
Reza Ghoochannejhad, Sherjill MacDonald, Frans Van Rooy, Peter van Vossen, Henk Vos, Foeke Booy, Graeme Rutjes, Edwin van Ankeren 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Tsja daar staat tegenover dat verdedigers van NEC moeiteloos de stap naar Anderlecht maken.
.
Niet helemaal eerlijk, die had in de NL top ook makkelijk meegekund.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12876 stemmen
Verder zegt de UEFA-ranking al genoeg over het algemene niveauverschil tussen Nederlandse en Belgische clubs.
Een hele twee posities op de landenlijst, waarbij België het laatste jaar zelfs beter presteerde dan NL. Niet dat ik verder zou bestrijden dat NL een betere competitie heeft dan België, maar het niveau is ooit groter geweest.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Een hele twee posities, waarbij België het laatste jaar zelfs beter presteerde dan NL. Niet dat ik verder zou bestrijden dat NL een betere competitie heeft dan België, maar het niveau is ooit groter geweest.
7e om 10e, 3 dus. Bovendien is het gat bijna 9 punten. Mocht Belgie 9 punten verliezen staan ze ergens rond plek 20 bijvoorbeeld. Best wat maw.
en afgelopen jaar was erg slecht. Het jaar daarvoor presteerde Nederland als 4e land van Europa. Belgie was vorig jaar 13e, ook niet al te briljant trouwens.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik kan ook een voorbeeld geven hoeveel goals het grote Anderlecht in de laatste 4 wedstrijden (2 ontmoetingen) met Nederlandse clubs wist te maken tegen het allerbelabberste niveau van de verdediging. Goals voor Anderlecht 0, goals tegen Anderlecht 7.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12876 stemmen
7e om 10e, 3 dus.
9 om 11
Member associations - UEFA rankings - Country coefficients ? UEFA.com
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
9 om 11
Member associations - UEFA rankings - Country coefficients ? UEFA.com
Dit was vorig seizoen. Seizoen is inmiddels voorbij en de punten zijn dus allemaal vergeven.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ligt dat verschil niet eerder aan de speelstijl? Wat opener en aanvallender in NL, wat compacter en verdedigender in BE? Zou verklaren waarom een aantal spitsen in BE moeilijker scoren dan in NL.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zo zijn er ook wel spelers geweest die andersom opeens presteerden hoor.
Reza Ghoochannejhad, Sherjill MacDonald, Frans Van Rooy, Peter van Vossen, Henk Vos, Foeke Booy, Graeme Rutjes, Edwin van Ankeren
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Als je toch al bezig bent kan je misschien ook meteen een vergelijking maken van alle onderlinge ontmoetingen van Belgische en Nederlandse clubs van de laatste jaren. Kan ik je nu al zeggen dat het niet in het voordeel is van de Nederlandse clubs.
Haha dat is nog een zelfverzekerd. Nouja prima. Ik neem de laatste 5 seizoenen:
Anderlecht vs NL: 1 winst, 1 gelijk, 4 verloren
AA Gent vs NL: 1 winst, 1 verloren (maar wel door)
Standard vs NL: 2 gelijk
Dat waren ze toch? Een snelle rekensom levert dan de volgende uitslag op:
NL vs BE 5x winst, 3x gelijk, 2x verloren.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zie trouwens wel een Aldi in de buurt van de Kuip. Je kan wel lekker beunhazen voorafgaande aan een wedstrijd haha. Bij de ArenA hebben ze dat (slim en) vakkundig opgelost door er alleen dure AH to Go's te plaatsen.
Ik loop altijd naar Bijlmer centrum, ligt ook een Aldi op 15min lopen van het stadion. En parkeer altijd bij Bijlmermeer, gratis en voor nop op 25 minuten lopen en ben blijkbaar altijd de enige die het doet gezien de ruimte die er is.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Last updated: 30/05/2013 16:43 CET
Het laatste seizoen valt nog niet weg op deze update zo te zien, daar ging ik wel vanuit. Nouja vooruit 2 plekken en dan in Augustus 3, ook goed.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Ik loop altijd naar Bijlmer centrum, ligt ook een Aldi op 15min lopen van het stadion. En parkeer altijd bij Bijlmermeer, gratis en voor nop op 25 minuten lopen en ben blijkbaar altijd de enige die het doet gezien de ruimte die er is.
Of je neemt gewoon genoeg bier mee
Die afstanden die jij noemt zijn niet leuk meer als je even snel wilt bijtanken bijvoorbeeld. 25 minuten lopen vind ik ook te ver, dan betaal ik ook liever een tientje. Achter station Strandvliet kan je volgens mij ook gratis parkeren in die woonwijk. Vrienden van mij parkeren ook altijd daar.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Volgens mij deden deze spelers het juist uitstekend daar, sterker nog, die bloeiden daar enorm op.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
UEFA Country Ranking 2013 - kassiesa.home.xs4all.nl
9 en 11 dus over de laatste 5 seizoenen.
Leuk is wel dat vanaf augustus straks, als het oudste seizoen wegvalt Nederland 7e staat. En België 10e ja. Des ter erger de rampzalige prestaties dit jaar. Dan was zelfs plek 6 in de buurt gekomen en 7 redelijk veilig. Maar dit rampjaar telt weer lekker 5 seizoenen mee, 5 seizoenen waarin dus enige kans op een stijging naar 3 CL-plekken weer verkeken is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij deden deze spelers het juist uitstekend daar, sterker nog, die bloeiden daar enorm op.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
5 seizoenen waarin dus enige kans op een stijging naar 3 CL-plekken weer verkeken is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Eigenlijk wel, maar zolang dit systeem er is kan je beter zelf profiteren dan dat clubs uit andere landen ervan profiteren.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik had de statistieken even nagekeken. De meeste prestaties waren niet echt opmerkelijk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Stonden daar ook de tevredenheid van de coach, het aantal assists, het aantal invalbeurten en de positie van de speler in?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Even een fun fact tussendoor: Danny Hoesen betaalt 55x uit als topscorer toernooi!
Oh en NL als winnaar 8,4 keer, dat vind ik best veel gezien het belang dat er hier aan dit toernooi opgehangen wordt (heb dat idee van Duitsland en Spanje een stuk minder).
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Even een fun fact tussendoor: Danny Hoesen betaalt 55x uit als topscorer toernooi!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oh en NL als winnaar 8,4 keer, dat vind ik best veel gezien het belang dat er hier aan dit toernooi opgehangen wordt (heb dat idee van Duitsland en Spanje een stuk minder).
Makkelijk geld verdienen. Nederland samen met Spanje de favoriet. Kan je aardig wat geld mee verdienen dus.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Hoesen heeft nog alles te bewijzen, ik kan er alleen niet onderuit komen dat wanneer hij speelde meer indruk maakte dan Sigthorson, de rest van deze zinloze discussie doet me denken aan wie heeft de grootste. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Interessant punt, Nomak. Een blik werpend op de quotations zien we dat Bayern, Barca en Real (in die volgorde) de grote favorieten zijn met uitbetalingen tussen 4,8 en 6,6, met Chelsea (11,5) de subtop leidend voor beide Manchesters (14). Ajax doet 270x de inleg, we moeten constateren dat de reputatie van Danny Hoesen als nieuw supertalent nog niet tot de bookies is doorgedrongen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Erg verrassend otherfool. Binnenkort dus wat centjes op Ajax inzetten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.