- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Fenerbahçe bevestigt akkoord over peperdure Zenit-verdediger - voetbalzone.nl
Kunnen zij in Turkije zelf geen spelers opleiden? I.p.v. dure veteranen naar dat land te halen...?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Morgen 't jubileum thuisshirt, ik ben benieuwd! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik vind Engeland altijd wel mooi. Daar selecteert de bondscoach gewoon wie in vorm is. Ik hou daar wel van. Ook al speelt ie bij Stoke of Hull City.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Misschien is dat ook de reden waarom Engeland nooit wat wint 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Verhaal komt erop neer dat we geld hadden moeten uitgeven wat we niet hebben. Wat uiteraard heel slim is als je net aan een faillissement bent ontkomen omdat je geld uitgaf dat er niet was...
Kijk dat er niet bijster goed (understatement) in verdedigers is geïnvesteerd is duidelijk maar Dick wist ook voor het seizoen dat er weinig mogelijk zou zijn.
Al met al kan je ook stellen dat dit op voorhand al gedoemd zou zijn om te mislukken. Ik kan Advocaat nou ook niet bepaald een trainer noemen die graag met talenten werkt. Net zoiets als Martin Jol eigenlijk.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Het zegt wel degelijk iets, het zegt alleen niet alles. Er wordt net gedaan of elke boerenlul 15 goals kan maken in de Eredivisie, en ik verzet me er inderdaad tegen dat er wordt gedaan of het niks voorstelt als je dat als tweedejaars A-junior voor elkaar krijgt.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Trouble in paradise?
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Vermeer wil contract verlengen en bij Ajax blijven
De laatste zin is treffend.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Je was me net voor 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Die zal daar natuurlijk heel erg blij mee zijn!
Kan die lekker gaan keepen in de Jupiler League.
De beste speler van de Jupiler League is trouwens al bekend nu Jong PSV ook mag uitkomen in de Jupiler League: Toivonen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Het zegt wel degelijk iets, het zegt alleen niet alles. Er wordt net gedaan of elke boerenlul 15 goals kan maken in de Eredivisie, en ik verzet me er inderdaad tegen dat er wordt gedaan of het niks voorstelt als je dat als tweedejaars A-junior voor elkaar krijgt.
Resultaten in het verleden zeggen niets over de toekomst. Het stelt tot nu toe(!) inderdaad niets voor dat hij dat voor elkaar heeft gekregen. Je krijgt trouwens de groetjes van Guidetti 
Mwoah in 14 minuten kan veel gebeuren
Zoals vliegtuigen die in gebouwen vliegen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Trouble in paradise?
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Vermeer wil contract verlengen en bij Ajax blijven
De laatste zin is treffend.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Resultaten in het verleden zeggen niets over de toekomst
Het stelt tot nu toe(!) inderdaad niets voor dat hij dat voor elkaar heeft gekregen. Je krijgt trouwens de groetjes van Guidetti
..en wat Hoesen dit seizoen heeft laten zien stelt natuurlijk extreem veel voor.
Laat me raden, Hoesen is zeker een grotere belofte dan Guidetti?
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Mwoah in 14 minuten kan veel gebeuren
Zoals vliegtuigen die in gebouwen vliegen.
Dat net kan wel weg ja. Zeikerd
.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Meer dan Nederland...
Heb je die 'akka' tegen die NEC verdediger nou nog niet gezien? Klasse druipt er vanaf bij HiHaHoesen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
..en wat Hoesen dit seizoen heeft laten zien stelt natuurlijk extreem veel voor.
Uiteraard
Hoesen heeft niet veel laten zien, eerst en vooral doordat hij niet vaak speelde, wat wellicht ook iets zegt. Als hij echter wel speelde was hij meestal scherp, dreigend en met een redelijk gemiddelde aan doelpunten. Hoger dan L. de Jong denk ik. Maar Jong Nederland is overduidelijk het zwakst op de centrale aanvalspositie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar Jong Nederland is overduidelijk het zwakst op de centrale aanvalspositie.
Laat de Hoesen-fanclub het hier maar niet horen, mjk...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Ergens in een tijdperk van zwart/wit beelden een wereldtitel. De resultaten de laatste pak em beet 15 jaar zijn natuurlijk om te janken. Terwijl je wel de grootste competitie van de wereld hebt en ze daar zo koketteren dat zij de bedenkers van het voetbal zijn. Dat wij als kleine kikker natie zoveel hebben bereikt is een veel knappere prestatie. Verder alleen maar trieste cijfers voor zo'n grote voetbalnatie eigenlijk. Enkel een halve finale op het EK in '96. Dan heeft NL overduidelijk toch veel meer bereikt.
WK-historie
1930 · Niet deelgenomen
1934 · Niet deelgenomen
1938 · Niet deelgenomen
1950 · Eerste ronde
1954 · Kwartfinale
1958 · Eerste ronde
1962 · Kwartfinale
1966 · Kampioen
1970 · Kwartfinale
1974 · Niet gekwalificeerd
1978 · Niet gekwalificeerd
1982 · Achtste finale
1986 · Kwartfinale
1990 · Vierde plaats
1994 · Niet gekwalificeerd
1998 · Achtste finale
2002 · Kwartfinale
2006 · Kwartfinale
2010 · Achtste finale
EK-historie
1964 · Niet gekwalificeerd
1968 · Derde plaats
1972 · Niet gekwalificeerd
1976 · Niet gekwalificeerd
1980 · Eerste ronde
1984 · Niet gekwalificeerd
1988 · Eerste ronde
1992 · Eerste ronde
1996 · Halve finale
2000 · Eerste ronde
2004 · Kwartfinale
2008 · Niet gekwalificeerd
2012 · Kwartfinale
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Er wordt net gedaan of elke boerenlul 15 goals kan maken in de Eredivisie
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De resultaten de laatste pak em beet 15 jaar zijn natuurlijk om te janken.
True, maar blijft dat ze meer gewonnen hebben dan Nederland (overigens ook al weer 25 jaar terug). Verwacht ook dat beide landen de komende jaren niet ver gaan komen op de toernooien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als we toch vergelijkingen gaan maken... Gisteren heb ik Rotterdam verblijd met een bezoekje. Even de handen omhoog gedaan op de Coolsingel - zo wordt daar toch een kampioenschap gevierd. Enfin, zo erg als ik dacht dat het was, was Rotterdam niet. De laatste maal was drie weken na de CL-overwinning van Ajax. Maar, wie is nu eigenlijk de betere stad, de meeste stadse stad? Daarom:
MJK'87 grote geobjectiveerde vergelijking tussen 010 en 020.
Per categorie gaan punten tot de 10, en ik heb een (arbitraire) zwaarte aan de categorieën gegeven.. Een ganse skyline telt immers zwaarder dan een enkel gebouw. Als volgt staat het: Object/categorie (zwaarte; cijfer amsterdam, cijfer rotterdam)
Centraal Station (1; A7, R4)
A heeft vooral een mooi gebouw van de buitenkant met een tamelijk klassieke hal waar de treinen binnenkomen, van binnen echter is het rond de winkels nogal smoezelig. Rotterdam is schoner en lichter, maar dat nieuw (?) dak ziet er nogal oud en lelijk uit. Ook die spits aan het begin ziet er van buiten wel aardig uit maar is van binnen nogal leeg, kaal en kil. Beide steden zitten nog met verbouwingen dus geen van beide verliest daarop van de ander.
Binnenkomst stad (1: A8, R3)
Van A zie jet net wat meer met de trein dan in R maar dat kan liggen eraan vanaf welke kant je binnenkomt. Maar vooral rond het station leeft A, met het damrak en veel toeristen. R is kaal met een aantal kantoorgebouwen van Delftse poort en wat saaie gebouwen langs die lange weg naar het zuiden. Pas na 500 meter komt er weer leven in. Jammer, geen visitekaartje zo als je de stad binnenkomt.
Stadhuis (1: A-3, R8)
Voor A moet ik zeggen dat ik de Stopera dan als stadhuis neem, en niet het Paleis op de Dam dat het eigenlijke stadhuis is. Enfin, A heeft zo een graflelijk stadhuis als Almere, Apeldoorn en Den Haag. Strafpunten derhalve. Rotterdam heeft in elk geval een erg fraai stadhuis. Mooi klassiek en ligt prima daar.
Winkelgebied (2: A6, R7)
Beide doen qua aanbod niet voor elkaar onder. Rotterdam was echter op punten net wat gezelliger en Amsterdam net wat benauwder. Maar heel uniek zijn beide niet echt.
Kunst (2: A10, R5)
Tja, A heeft het Rijks, Van Gogh, Stedelijk en een keur aan architectuur van vroeger. Rotterdam heeft wel hedendaagse architectuur maar verder weinig musea. Het Boymans heeft een paar mooie werken maar geen echte topstukken. En daar blijft het bij.
Monumenten (1: A5, R7)
A heeft het homomonument (dat je dat zo mag noemen trouwens) en voor het Dammonument. Niet per se mooi, wel belangrijk en goed geplaatst. R heeft Zadkin, die dan weer een jammerlijke plek heeft. Maar ik reken kabouter buttplug gewoon mee hierin.
Landmarks (2: A8, R5)
R heeft de Euromast en de Erasmus, vooral bekend in Nederland maar daarbuiten iets minder. A mist een echt landmark op één ding na: de complete grachtengordel. Aangezien die van zulk een belang is, tel ik die hiermee. Alleen kan je dat pas echt vanuit de lucht zien.
Dingen voor een dagje uit (2: A9, R9)
Beide een dierentuin, beide rondvaartboten, beide een stadion, A heeft musea en hoeren, R heeft musea en de euromast. Dagje vermaken lukt uitstekend.
Skyline (3: A3, R7)
Door de weinige hoogbouw in het centrum heeft A wel enkele kerken die erbovenuit steken. Dat is fraai, maar dat heeft een Wenen meer en mooier. R heeft meer flats, maar nogal verspreid. Dat is jammer. En het is geen New York natuurlijk.
Historie (2: A8, R3)
Tja, de enige historie in R is het bombardement waar je nauwelijks iets van ziet. Niet dat de stad hier iets aan kan doen, maar ik oordeel er wel over. Dat mis je gewoon in die stad. A heeft dat wel, maar is nog geen Rome.
De mensen (2: A6, R6)
Beide hebben stugger volk en vriendelijker volk. Balans slaat positief uit voor beide, maar een echt verschil is hier nauwelijks.
Mainport (2: A7, R9)
Een beetje stad heeft er één. Schiphol (eigenlijk haarlemmermeer maar wel nummer 11 van de wereld) en een kleinere haven in A, de derde haven ter wereld en een klein vliegveld in R.
Het grote warenhuis (1: A9, R3)
Elke stad heeft er één. A heeft natuurlijk de historische bijenkorf, van binnen zeer open waardoor je flink naar beneden kan kijken en de echte grootte kan zien. Rotterdam heeft die kubus die dan wel past in het stadsbeeld, maar niet heel bijzonder is. Buiten dat is de Bijenkorf in A de echte.
De grote boulevard (2: A0, R8)
De Champs Elyssee, 5th Av, Unter den Linden, Küdamm, Oxford St, Orchard Road. Elke stad kent er wel één. Die grote flaneerboulevard. De Coolsingel tegenover. Ja, tegenover wat eigenlijk? Amsterdam mist dit eigenlijk. R heeft een prima straat, mooi breed met genoeg ruimte voor voetgangers en rijdend verkeer.
Het grote plein (1: A6, R3)
Amsterdam heeft het museumplein en de Dam, maar vooral die laatste telt. Niet heel indrukwekkend. In Rotterdam mistte ik een echt plein (zag een aantal kale (bij de Erasmusbrug) en minder kale pleinen. Wel wat punten, maar toch een gemis.
Sport (2: A7, R9)
Een beetje stad heeft sport. A’dam had de spelen, heeft Ajax, vaker het Nederlands elftal. R heeft net wat meer, ook met het tennistoernooi, de grotere marathon. Bij kleinere clubs staan beide redelijk gelijk.
OV (2: A8, R8)
Beide een metro, beide trams, beide veel stations, bussen en beide vervoer over het water. Genoeg en doen niet voor elkaar onder.
Nachtleven (2: A8, R8)
Voor zover ik weet doen beide niet voor elkaar onder, dat was in de jaren 90 volgens mij wel anders toen A veel meer had.
De buitenwijken ken ik verder nauwelijks, maar die doen niet veel voor elkaar onder gok ik zo.
Totaalscore:
Amsterdam: 195
Rotterdam: 193
Op punten wint Amsterdan wel, maar niet heel veel. Ik was zelfs even bang dat R zelfs meer punten zou pakken toen ik zo stuk voor stuk alles optelde. Het is echter dat ik Rotterdam als geheel niet mooi vind en me er niet echt thuis voelde, al doet het wel op punten heel Nederland aan. In Amsterdam kom ik vaker en heb daar gestudeerd. Maar waar Amsterdam redelijk uniek is, lijkt Rotterdam verder op eender welke grote stad dan ook, maar dan in het klein. Stads dus wel, maar niet bijzonder.
Leuke opsomming, alleen is de entree van Rotterdam, die voorheen verre van aantrekkelijk was nog een grote bouwput. Zal over anderhalf jaar wanneer alles af is, hopelijk wel prachtig zijn. Nieuwe stationshal vind ikzelf erg mooi en prettig. Hou wel van ruimte. Wat betreft warenhuizen hebben we naast de Bijenkorf ook nog de V&D en over een jaar ook een hele imposante markthal. (Waarvan ik me afvraag hoe ze die ooit gevuld krijgen)
Dus kom over een twee jaar nog eens terug. Dan gaan we Amsterdam ongetwijfeld voorbij. 
Verder vind ik dat Boymans weldegelijk een paar topstukken van oa Dali heeft, maar A'dam heeft natuurlijk veel meer schatten. Wel leuk is dat Rotterdam vol staat met bijzondere beelden. Naast het overbekende Zadkine staat ook werk van o.a. Picasso en De Koning gewoon in de buitenruimte. Met ook de geweldige sexkabouter als laatste aanwinst.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Lekker boeiend welke stad het leukst en het grootst is. Maar dat is geen reden om het grote Hoesen fanclub topic te vervuilen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Dat is op je 18e redelijk speciaal ja. Sterker nog dat is zelfs vrij uniek.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Al met al kan je ook stellen dat dit op voorhand al gedoemd zou zijn om te mislukken. Ik kan Advocaat nou ook niet bepaald een trainer noemen die graag met talenten werkt. Net zoiets als Martin Jol eigenlijk.
Advocaat was voor één jaar, van hem werd ook niet verwacht dat hij veel bij de jeugd zou kijken. En gezien de kwaliteit van die jeugd (buiten Locadia en Depay die veel speeltijd hebben gekregen) was dat ook te begrijpen. Er zat gewoon nog niet veel.
Het zou best gewerkt kunnen hebben maar Advocaat heeft het gewoon niet voor elkaar gekregen om PSV als team te laten voetballen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Ben benieuwd Reinbo, ik kom nog wel eens terug. Nog genoeg musea die op de jaarkaart staan die ik wil bezoeken daar. Al vond ik de afstand station-stad net te groot en kaal en saai, waar je in Amsterdam er direct in zit (in het eigenlijke centrum) moet je in Rotterdam eerst nog langs wat kantoorpanden waar verder weinig leven is. Oprecht is dat jammer, maar wellicht wordt het stationsplein nog wat.
En terug naar Hoesen natuurlijk
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dat is op je 18e redelijk speciaal ja. Sterker nog dat is zelfs vrij uniek.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Mwa, Ziet er naar uit dat toch echt Luuk de Jong de centrale spits wordt hoor.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
dat is dan ook een supertalent.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Heb je het over de Belgische competitie? Daar is Donk die het in Nederland niet wist te redden zo ongeveer de beste verdediger. Is sowieso qua niveau al een niveautje onder de Eredivisie, kan me verder niet voorstellen dat de verdediging er dan ineens een stuk beter is.
Maargoed dat is dus inderdaad net zo goed een uitstekende prestatie.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Heb je het over de Belgische competitie? Daar is Donk die het in Nederland niet wist te redden zo ongeveer de beste verdediger. Is sowieso qua niveau al een niveautje onder de Eredivisie, kan me verder niet voorstellen dat de verdediging er dan ineens een stuk beter is.
Kijk gewoon naar het aantal doelpunten dat de topschutters maken in België en Nederland. Dat zegt genoeg over het niveau van verdedigen. Zoveel (matige) spitsen die van België naar Nederland gaan scoren ineens meer dan 20 doelpunten terwijl ze er in België maar een paar scoren. Bulykin, Vlemincks, Malki, Ruiz. En hoeveel scoort Junker er nu in België nadat hij 2 seizoenen Eredivisie op rij minstens 20 keer scoorde?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.