- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
over dit nieuwe grote Oranje gevaar: 'Besser wie Marco von Basten', sagten die fans von Ajax Amsterdam.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Dat is voor de honderdste keer geen argument om iemand te selecteren. Dus omdat Castaignos meer ervaring in de Eredivisie heeft moet hij de voorkeur krijgen? Ook al is het in veler ogen gewoon een waardeloze spits? Of course not... Zo kan je natuurlijk niemand meer selecteren, als "ervaring" altijd de voorkeur krijgt. Jong Oranje is in mijn ogen nog altijd meer een talentenvijver....... Niet de "wie heeft meer wedstrijden gespeeld" vijver. Hoesen heeft in veler ogen potentie(behalve de Ajax hatertjes hier) en blijkbaar ook in die van de bondscoach. Castaignos heeft dat niet(iedereen ziet het, behalve you know who). Klaar, basta!
Maar jij kickt op cijfertjes en dergelijke. Want je komt telkens met hetzelfde lulkoek verhaal over 22 jaar, te weinig duels in de basis, terwijl voor alles wel wat valt te zeggen en al 101x is uitgelegd. Hoesen=Ajax. Castaignos= in jou ogen (ex)Feyenoord. Dat zal het wel zijn.
Ik geef zat argumenten (wat jouw betreft lulkoek) waarom ik het logischer had gevonden als Castaignos en niet Hoesen erbij zat. Dat het alleen maar wordt versleten als hatertjes dit, Feyenoord dat, 'als je Hoesen niet goed vind heb je niet goed gekeken' etc. zegt ook wel weer genoeg. Misschien dat ik de 102e keer dat je het uitlegt ineens wel het licht zie!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De toekomstige topscorer van het WK zul je bedoelen. Just Fontaine, eat your heart out. Gerd Muller prepareer jezelf voor een afzink in de vergetelheid. De jaarlijkse wereldwijde discussie in december of nu Messi of toch Ronaldo de gouden bal verdient is voorgoed voorbij: Danny Hoesen, en niemand anders, komt daarvoor in aanmerking.
Eigenlijk ongelooflijk dat KnorrePot hem eerst niet had opgeroepen, hoe durf je Europa zo'n megatalent te onthouden. Overmorgen is het al zover, dan mag ook de rest van de wereld dit wondertje op kicksen aanschouwen. Dat wordt smullen in Israel, kan niet anders!
Hoe onwaarschijnlijk het ook mag zijn, als Dannyboy er donderdag drie in zou rossen tegen de bratwursten dan rest jou een enkeltje Mauritanië om daar in schaamte jezelf af te vragen hoe het ooit zover is gekomen.
En dat terwijl je pas net terug bent van je sabbatical na de teloorgang van El Flapdrol. Airmiles te over in huize Otherfool.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Je hebt gewoon niet goed genoeg gekeken... 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Je hebt gewoon niet goed genoeg gekeken...
(en laten we Hoesen voor het gemak even buiten deze discussie laten)
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
(en laten we Hoesen voor het gemak even buiten deze discussie laten)
Lol je begrijpt toch wel waarom ik zeg: 'Je hebt gewoon niet goed genoeg gekeken'? Dat werd over Hoesen gezegd oa hier..
Waarom ik Castaignos logischer had gevonden heb ik al verteld (aka lulkoek, aka trollen).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beetje off topic, maar ook weer niet. Gister voor het eerst naar een event in
de Arena geweest (Muse) en dat gaf me tijd dat 'stadion' eens goed te aanschouwen. Maar man, man, man! Wat is dat een lelijk bouwsel. Ik heb als Rotterdammer vaak een zwak voor op het ertse gezicht lelijke betonnen gebouwen, maar hier heb ik op esthetisch/architectonisch vlak echt niets moois gezien. Of het moet misschien de betonnenrand aan de buitenkant zijn, die zich boven dat badkamertegelwerk uitstrekt.
De dakconstructie (dak zat dicht) is een wirwar aan dwarsverbindingen, die enorm chaotisch en onrustig oogt en door de rechthoekige opzet totaal niet past bij de (pseudo) ovale bak eronder. Maar het meest benieuwd ben ik toch wel naar ben is de keuze voor de rode, blauwe, oranje, grijze, groene (vergeet vast nog een kleur) stoeltjes. Waarom? Waarom? Het is oerlelijk, dat ziet een blinde. Heeft de archtect (En wie is die knuppel eigenlijk) zich daar ooit over uitgesproken?
Verder worden de betonnen toegansporten onderin plots afgewisseld met een lelijke simpele baksteen soort, die erg detoneert met de rest. Kortom het stadion is echt een enorm bij elkaar geraapt zooitje vormen en materialen, die totaal niet bij elkaar passen. Onbegrijpelijk.
Akoestiek bij Muse viel me zowel mee als tegen. Voor programma stond minder hard en klonk afgrijselijk. Lelijke galm en ook een hele nare klankkleur. Voor de bombastische muziek van Muse was galm minder storend, maar de stem van de zanger was vaak slecht hoorbaar en altijd onverstaanbaar. (Zat op 1e ring halverwege, zeg maar onder royal loge). Dus bij de bombastische nummers ging het prima, maar de rustige intermezzo's waren toch vooral een a-muzikale ervaring.
Was er ook iets goed? Ja, Parkeren op het nauwelijks gebruikte P2 zorgde voor een snelle aftocht en oon de Arena kaarten zorgen voor een soepel betaalsysteem. Schandalig echter dan een kleintje pils 3,5 kost en je dus 70 euro uit moet geven om je kaart op 0 te laten eindigen. *(alle andere dranken en hapjes zijn ook niet op 10 of 20 euro uit te balanceren. Pure diefstal!
Al met al viel het me mee (Had meer galm verwacht, maar het stadion was verre van uitverkocht waardoor ze de tweede ring met doeken hebben kunnen afhangen) en tegen. Maar het doet me vooral vrezen voor de nieuwe Kuip, laat dat alsjeblieft iet zo'n gedrocht worden. Overigens had Muse gister beter in de Kuip kunnen staan. Het weer was er naar om lekker buiten te zitten....
O, en Muse was goed, maar het concert afgelopen december in de Ziggodome was wel veel beter.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sommige van je punten zijn inmiddels geen geheim meer hoor Reinbo. Gelukkig voert men de laatste tijd veel veranderingen door om het meer voetbal/Ajax te laten ademen. Hopelijk straks de stoeltjes op de schop en de overige grachten dichtgooien en het begint er meer op te lijken.
Maar goed, liever een mooie club in een lelijk stadion dan een lelijke club in een mooi stadion
Al vind ik persoonlijk weinig mis met de Arena.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Lol je begrijpt toch wel waarom ik zeg: 'Je hebt gewoon niet goed genoeg gekeken'? Dat werd over Hoesen gezegd oa hier..
En je grootste argument waarom het logisch was ('hij scoorde er 15 toen ie 18 was') slaat echt als een tang op een varken.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Was gister ook bij Muse maar vind de Arena eigenlijk prima. Dacht dat die gracht super huge was in mijn gedachte. Maar viel reuze mee. Verder een mooie plek om te voetballen lijkt me. Als concert basis kies ik ook eerder voor een andere plek. Had nog nooit een concert gezien in een stadion. Maar dat is het toch niet voor mij.
Helemaal mee eens met de prijzen overigens. Hoewel de kuip je vast net zo hard naait. Maar vooral vreemd dat het nogal haaks stond met de boodschap van hebzucht in de economie die Muse uit leek te dragen. Werkt altijd wat matig als bands dat doen, en wel doodleuk 60 eurie vragen voor kaartjes en elke drankje hapje 5x de supermarktprijs is. Jaja daar heeft muse weinig mee te maken. Dat regelt de Arena. Maar je weet natuurlijk wel waar je speelt.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
De dakconstructie (dak zat dicht) is een wirwar aan dwarsverbindingen, die enorm chaotisch en onrustig oogt en door de rechthoekige opzet totaal niet past bij de (pseudo) ovale bak eronder. Maar het meest benieuwd ben ik toch wel naar ben is de keuze voor de rode, blauwe, oranje, grijze, groene (vergeet vast nog een kleur) stoeltjes. Waarom? Waarom? Het is oerlelijk, dat ziet een blinde. Heeft de archtect (En wie is die knuppel eigenlijk) zich daar ooit over uitgesproken?
Gelukkig voert men de laatste tijd veel veranderingen door om het meer voetbal/Ajax te laten ademen. Hopelijk straks de stoeltjes op de schop en de overige grachten dichtgooien en het begint er meer op te lijken.
Een doorn in het oog voor iedereen, maar dat is geen nieuws natuurlijk. De nieuwe stoeltjes zijn echter al besteld(54.000 stuks en ze komen uit Brazilië) en worden ook vervangen, waarschijnlijk volgende zomer en de kans is groot dat het rood met witte motieven wordt. De oude zijn al afgeschreven(Ze gaan 15 jaar mee zo uit m'n hoofd). Het is hoogstwaarschijnlijk dat het oude trainingsveld naast de ArenA als bouwput zal dienen. De ArenA zal in de komende winterstop sowieso verder verbouwd worden. De gracht in Oost(lange zijde die je op de televisie ziet) wordt dan gedicht.
Blijft dus ook een kutsysteem. Je moet minstens een tientje uitgeven om één snack of drankje te kopen. Daarnaast zijn de bedragen zo hoog dat je amper 3 dingen kunt kopen voor dat tientje en je dus inderdaad altijd geld overhoudt op de kaart. Ik heb afgelopen seizoen 1 keer zo'n kutkaart gekocht(en dan was het vooral omdat het mijn beurt was om te trakteren
), voor de rest laat ik het links liggen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Maar het meest benieuwd ben ik toch wel naar ben is de keuze voor de rode, blauwe, oranje, grijze, groene (vergeet vast nog een kleur) stoeltjes. Waarom? Waarom? Het is oerlelijk, dat ziet een blinde. Heeft de archtect (En wie is die knuppel eigenlijk) zich daar ooit over uitgesproken?
Naar het schijnt van wat ik gehoord heb dat die kleuren combinatie mensen rustig houd 
Schandalig echter dan een kleintje pils 3,5 kost en je dus 70 euro uit moet geven om je kaart op 0 te laten eindigen. *(alle andere dranken en hapjes zijn ook niet op 10 of 20 euro uit te balanceren. Pure diefstal!
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Beetje off topic, maar ook weer niet. Gister voor het eerst naar een event in
de Arena geweest (Muse) en dat gaf me tijd dat 'stadion' eens goed te aanschouwen. Maar man, man, man!
Hier nog eentje. Met dezelfde gedachte ook. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Reinbo overdrijft een beetje, al is de ArenA natuurlijk wel een lelijk blok beton van de buitenkant. Aan de binnenkant is er zoveel aangepast de laatste paar jaar dat het allemaal best aardig is geworden. Al moeten die stoeltjes wel snel eruit ja, dat is gewoon lelijk. Maar zodra die stoeltjes rood en wit zijn is het best een mooi stadion van de binnenkant. En die ArenA cards zijn inderdaad zwaar kut. Als ik naar wedstrijden ga koop ik liever buiten een biertje of cola, binnen kan ik die 2 uur altijd wel wachten. De prijzen, de drukte en de manier van betalen binnen in het stadion bij de catering zijn hopeloos.
Ik ben zelf trouwens eens in De Kuip geweest, maar destijds kon je bijna nergens fatsoenlijk wat eten of pissen. Dat is ook weer vervelend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat ik nog vergeten was te vermelden is dat de omgeving van de Arena (moest er helemaal omheen lopen) nog troostelozer is dan die bij de Kuip en Ahoy! En dat is best bijzonder.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Zo is er altijd wel wat te zeiken. Behalve in de Kuip
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik nog vergeten was te vermelden is dat de omgeving van de Arena (moest er helemaal omheen lopen) nog troostelozer is dan die bij de Kuip en Ahoy! En dat is best bijzonder.
Industriegebied he. Inderdaad foeilelijk, maar je kan er tenminste overal parkeren, ook wat waard.
Is dit de eerste keer dat je naar de ArenA was ofzo?
Het mooiste is natuurlijk een stadion in een woonwijk, zoals bv PSV dat heeft. Het heeft overigens wel als nadeel dat uitbouwen dan bijna onmogelijk is.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Eten en drinken halen is nog steeds niet zo best in de Kuip, maar pissen kun je er heel goed. En dan bedoel ik gewoon in een toilet... 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eten en drinken halen is nog steeds niet zo best in de Kuip, maar pissen kun je er heel goed. En dan bedoel ik gewoon in een toilet...
Feyenoord kan de prijzenkast ruimte wel ombouwen tot toiletten, die kamer is toch leeg 
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
En je grootste argument waarom het logisch was ('hij scoorde er 15 toen ie 18 was') slaat echt als een tang op een varken.
Ik beweer helemaal niet anders, ik vond hem ook erg matig dit seizoen. Dat heb ik al een keer of 10 gezegd ook. Het verschil is dat ik denk dat hij beter kan, redelijk obvious want ik vond hem op zijn 18e beter, maar volgens jou/jullie zegt dat niks. Vwb tekortkomingen, dat ontken ik ook niet. Maar ook Van Basten was nog geen wereldspits op zijn 18e, die moest ook nog zat leren. Ik vind echter wel dat wanneer je in je eerste seizoen in Feyenoord 1 op 18 jarige leeftijd met 15 goals je het uitstekend hebt gedaan. Heeft toen prima goals gemaakt en liep in de tweede seizoenshelft zowat 1 op 1 toen (toen kwam hij een beetje los) in een erg kwakkelend elftal. Dat is als je het mij vraagt een prima argument om aan te tonen dat de bewuste speler in potentie een hele goeie spits kan worden. Meer dan iemand die op zijn 22e jaar net 5 goals weet mee te pikken.Maar dat is dus een hele vreemde constatering ja? Dan nog kan Hoesen straks veel verder komen en Castaignos in de Hoofdklasse, maar dat weet je nooit. Doet er ook niet toe.
Bovendien was dat helemaal niet mijn grootste argument. Mijn belangrijkste argument is dat hij een seizoen lang basisspeler is geweest en Hoesen niet eens 90 minuten lang eredivisievoetbal aan kon op zijn 22e. En als ik dan lees dat we Hoesen niet als 22 jarige moeten beschouwen maar als 18 jarige vanwege 'loopbaanplanning' dan trek ik vergelijkingen met Castaignos op zijn 18e. Niet zo vergezocht allemaal.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Het mooiste is natuurlijk een stadion in een woonwijk, zoals bv PSV dat heeft. Het heeft overigens wel als nadeel dat uitbouwen dan bijna onmogelijk is.
Zo mooi is dat omgeving van het PSV stadion niet.
Je doelt meer op Engelse stadions, zoals het oude stadion van Arsenal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vond het PSV stadion niet lelijk liggen hoor. Maarja, ik doel vooral op stadion zoals het oude Highbury. Vind ik mooi. Tegenwoordig ligt alles tussen flats en snelwegen en dat snap ik allemaal wel, maar mooi is het niet.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik vond het PSV stadion niet lelijk liggen hoor. Maarja, ik doel vooral op stadion zoals het oude Highbury. Vind ik mooi. Tegenwoordig ligt alles tussen flats en snelwegen en dat snap ik allemaal wel, maar mooi is het niet.
Adelaarshorst 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Reinbo overdrijft een beetje, al is de ArenA natuurlijk wel een lelijk blok beton van de buitenkant. Aan de binnenkant is er zoveel aangepast de laatste paar jaar dat het allemaal best aardig is geworden. Al moeten die stoeltjes wel snel eruit ja, dat is gewoon lelijk. Maar zodra die stoeltjes rood en wit zijn is het best een mooi stadion van de binnenkant. En die ArenA cards zijn inderdaad zwaar kut. Als ik naar wedstrijden ga koop ik liever buiten een biertje of cola, binnen kan ik die 2 uur altijd wel wachten. De prijzen, de drukte en de manier van betalen binnen in het stadion bij de catering zijn hopeloos.
Ik ben zelf trouwens eens in De Kuip geweest, maar destijds kon je bijna nergens fatsoenlijk wat eten of pissen. Dat is ook weer vervelend.
Ik overdreef niet. Dat jij het van de binnenkant mooi vindt, schrik ik van. Wat vind je mooi. Ben erg benieuwd.
Horeca in de Kuip is idd ook bedroevend, zelfs bij de Business Seat houders. Pissen gaat daar prima, gewoon tegen een muur met een lekbak. Evenementenbier kost er iets van 2,5. Een euro goedkoper dus.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Nou nou, buiten het feit dat het gebied relatief nieuw is kan ik niet zeggen dat het rondom de Kuip aantrekkelijker is hoor. Er zit een Pathé met Imax, Ziggo Dome, HMH, Mediamarkt(plus meer winkels en horeca)de Fanshop, op Noord het supportershome(gaat ook richting Zuid)...Aan elke kant wel wat te beleven eigenlijk rondom een wedstrijd(of erbuiten). Wat heb je bij de Kuip dan? Die kant van het spoor is uitgestorven en volgens mij heb je op nog een stukje loopafstand een winkelcentrumpje met ook een Pathé(lelijk groen gebouw met bogen
) Wat dat betreft is het niets beter daar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Excelsior ligt natuurlijk prachtig en het Kasteel ligt echt nog midden in een volkswijk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik overdreef niet. Dat jij het van de binnenkant mooi vindt, schrik ik van. Wat vind je mooi. Ben erg benieuwd.
Horeca in de Kuip is idd ook bedroevend, zelfs bij de Business Seat houders. Pissen gaat daar prima, gewoon tegen een muur met een lekbak. Evenementenbier kost er iets van 2,5. Een euro goedkoper dus.
Best aardig zei ik he, niet mooi. Mooi is iets waar ik van geniet. Ik geniet niet van de binnenkant van de ArenA. Maar het is ook weer niet zo afschrikwekkend als jij beschrijft. De gracht is aan 1 kant dicht gemaakt, er zijn meer aanpassingen gedaan. Als die stoeltjes van kleur veranderen ziet het er allemaal best acceptabel uit. En daarbij, ik ben niet anders gewend. De Meer heb ik nooit bezocht en ik kom maar sporadisch in een ander stadion dan de ArenA. Ik vind wel dat de ArenA duidelijk opgeknapt is vergeleken met hoe het er 5 jaar terug uit zag.
Overigens valt er nog genoeg te eisen hoor, daar niet van. Op Ajax Netwerk is er ook een topic over.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou nou, buiten het feit dat het gebied relatief nieuw is kan ik niet zeggen dat het rondom de Kuip aantrekkelijker is hoor. Er zit een Pathé met Imax, Ziggo Dome, HMH, Mediamarkt(plus meer winkels en horeca)de Fanshop, op Noord het supportershome(gaat ook richting Zuid)...Aan elke kant wel wat te beleven eigenlijk rondom een wedstrijd(of erbuiten). Wat heb je bij de Kuip dan? Die kant van het spoor is uitgestorven en volgens mij heb je op nog een stukje loopafstand een winkelcentrumpje met ook een Pathé(lelijk groen gebouw met bogen
) Wat dat betreft is het niets beter daar.
Ik heb het met name over de zijde aan het Endemolgebouw en de achterkant. Voorzijde is idd vergelijkbaar met de lelijkheid bij de Kuip. Daar vind ik het voorplein met de trappen wel weer mooi als het vol supporters staat.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Ik zie trouwens wel een Aldi in de buurt van de Kuip. Je kan wel lekker beunhazen voorafgaande aan een wedstrijd haha. Bij de ArenA hebben ze dat (slim en) vakkundig opgelost door er alleen dure AH to Go's te plaatsen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.