- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Reus was al net te oud dacht ik maar Gundogan had nog mee mogen doen. Ik ga het wel even koekeloeren denk ik, misschien eindelijk weer eens een spannende Nederland - Duitsland...
Beetje raar om van Persie in dat rijtje te noemen bij 't Nederlands Elftal aangezien die daar NOOIT presteert.
Hmmm maar is wel internationale top natuurlijk.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
het is makkelijk naast elkaar te leggen hoor:
Snelheid:
Castaignos 7, Hoesen 6
Schot op goal:
Castaignos 7, Hoesen 5
Fysiek:
Castaignos 6, Hoesen 4
Koppen:
Castaignos:5, Hoesen 4
Actie:
Castaignos 5, Hoesen 5
in de combinatie:
Castaignos 5, Hoesen 5
Nou, hoera, het houdt allemaal niet over. beide topclub onwaardig, beide over 3 jaar bij RKC en NAC en beide niet beter dan de gemiddelde jonge eredivisiespits.
WTF is dit hahahahahaha
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Een vergelijking. Wat valt er niet aan te snappen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Ja, erg vreemd allemaal. Raar dat je scorend vermogen er ook niet bij zet. Lijkt me toch de belangrijkste kwaliteit die een spits moet bezitten. Voor de rest natuurlijk allemaal het betere natte vinger werk wat je hier neerpent. Hoesen heeft allemaal goede invalbeurten achter de rug waarin hij tig mannetjes uitdolt en jij geeft acties een 5. Hij was juist ook erg goed in de combinatie die keren dat hij inviel, een goed aanspeelpunt. Jij geeft dit een 5.
Zo ken ik er wel meer. Bony scoort ook een 5 bij mij 
30+ scoren in de Eredivisie is niet moeilijk, dus we moeten het dan ook op waarde schatten. Niets bijzonders.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Neem die vergelijking vooral serieus reppie. Gelukkig weten de Ajax volgers het wat beter 
Ik heb trouwens erg veel zin in het jeugd EK. NL tegen Duitsland, Rusland en Spanje is wel 3x erg interessant zeg. Al moeten ze wel beter spelen dan in de laatste oefenwedstrijd.
stinissen (crew films & series)
-
- 23514 berichten
- 77033 stemmen
In potentie is Hoesen 4 klassen beter dan die Ijslander
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
And that's the bottom line 'cause stinissen said so!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sightorsson is echt in alles veel, maar dan ook echt veel beter dan Hoesen. Lijkt mij persoonlijk onmogelijk om NIET te zien, maar ja.
Dat zie je mij ook nergens zeggen of wel? Een Sightorsson in vorm is beter dan een Hoesen. Maar ik sprak over wat beide heren lieten zien afgelopen seizoen, en dat Hoesen een betere indruk achter liet dan Kolbeinn. Ik verwacht dat Kolbeinn gaat knallen volgend seizoen, maar als hij weer gaat kwakkelen sluit ik het niet uit dat Hoesen hem voorbij streeft in de hierachië.
stinissen (crew films & series)
-
- 23514 berichten
- 77033 stemmen
Sightorsson is veel te blokkig en kan nog geen boom passeren , daarbij geen techniek , en geen snelheid had Ajax maar een spits als Altidore die maakt er wel 30 bij Ajax.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Van Wolfswinkel valt vooralsnog niet tegen hoor, die komt er wel.
Hmm scoort twee maal 14 keer bij een Portugese subtoppper. Een competitie die afgezien van de top 2 nog meer dan Nederland het predikaat 'Micky Mouse' verdient. Verwacht niet dat die veel hoger eindigt dan Norwich.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hieruit blijkt maar weer hoeveel jij trouwens van Hoesen/Ajax hebt gezien. Naast Eriksen degene die de meeste functionele acties maakt, en vaak ook van grote schoonheid. En dat in de spaarzame minuten die hij krijgt. Volgens mij nog een heerlijke geslaagde akka in een van zijn laatste wedstrijden; die kun je op één hand tellen in de eredivisie.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Neem die vergelijking vooral serieus reppie. Gelukkig weten de Ajax volgers het wat beter
.
Ook echt zo'n rare vergelijking natuurlijk.
Het is niet te hopen dat Hoesen graag een filmpje kijkt en nog lid van dit forum blijkt te zijn ook, straks gaat hij nog geloven wat er hem allemaal voor status wordt toegedicht. Ik hoop voor hem dat hij volgend seizoen eens 90 minuten eredivisievoetbal blijkt te kunnen volhouden, zou al een hele stap zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Danny 'klaar voor de Europese top' Hoesen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Erelijst troll van het jaar:
2005/06 Otherfool
2006/07 Otherfool
2007/08 Otherfool
2008/09 Otherfool
2009/10 Otherfool
2010/11 Otherfool
2011/12 Otherfool
2012/13 Otherfool
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Volgens mij nog een heerlijke geslaagde akka in een van zijn laatste wedstrijden; die kun je op één hand tellen in de eredivisie.
Omdat ze vaak alleen maar gebruikt worden om de tegenstander voor schut te zetten. Niet een functionele actie dus.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Danny 'klaar voor de Europese top' Hoesen.
Jose ''gaat wel even de CL met Real Madrid winnen'' Mourinho.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Omdat ze vaak alleen maar gebruikt worden om de tegenstander voor schut te zetten. NIet een functionele actie dus.
Als je er op die manier langs komt is het functioneel lijkt me zo.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ben ik niet geheel met je eens. Het gaat om de voortzetting. Maher heeft ook wel een paar akka's uitgevoerd. Hij kwam er langs, maar vervolgens is ie de bal alweer kwijt omdat de tweede verdediger er meteen op afduikt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het gaat absoluut ook om de voortzetting, maar die was bij Hoesen toen aanwezig. Heb hem trouwens al gevonden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ben ik niet geheel met je eens. Het gaat om de voortzetting. Maher heeft ook wel een paar akka's uitgevoerd. Hij kwam er langs, maar vervolgens is ie de bal alweer kwijt omdat de tweede verdediger er meteen op afduikt.
Soms is iets ook best effectief. Kan me herinneren dat een AZer vorig seizoen Janssen van Ajax flink voor schut zette, maar de actie was tevens effectief.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Kos:
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het is niet te hopen dat Hoesen graag een filmpje kijkt en nog lid van dit forum blijkt te zijn ook, straks gaat hij nog geloven wat er hem allemaal voor status wordt toegedicht.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Grappig hoe de mensen die amper iets van Ajax zien een compleet andere mening hebben dan de Ajacieden zelf. Alsof wij bijvoorbeeld zelf niet zouden willen zien dat een miljoenenaankoop als Kolbein veel beter zou zijn dan Hoesen. Helaas is dat verschil niet zo groot op basis van wat we de laatste tijd hebben gezien.
En inderdaad, Otherfool & co. maken er weer meer van dan dat het is. Het gaat om de potentie en als je die niet ziet in Hoesen dan heeft diegene hem gewoon nooit in actie gezien bij Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wel knap trouwens, dat Ajax al jaren matige spelers zou hebben, maar er wel 3x kampioen mee wordt. Dan doen die ''matige'' van Rhijn, Blind, Poulsen, Schone, Hoesen en noem ze allemaal maar op dan toch wel goed 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ach, ze lezen dat hij van Fortuna komt en niet veel heeft weten te presteren in Finland en bij Fulham. Zo trekken ze deze conclusie zonder ook maar echt wat gezien te hebben van hem. Nu verklaar ik hem niet tot de toekomstige aanvalsleider, maar dat hij veel potentie heeft (zeker onder begeleiding van deze staf) en leuke dingen heeft laten zien dit seizoen is een feit.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Nouja rep lag bijvoorbeeld compleet in een scheur omdat kos Castaignos op bepaalde vlakken ietsje pietsje beter vond, die status dus bijvoorbeeld. En zo werd er ook lachwekkend gedaan over het feit dat Van Hanegem vond dat Castaignos in de selectie van Jong Oranje had moeten zitten gezien zijn potentie en dat hij het vooral aan zichzelf te danken heeft dat dat niet het geval is. En dat alles over een speler die ondanks de afwezigheid van Sigthorson en Babel niet eens aan meer dan 4 basisplekken wist te komen en fysiek nog niet in staat geacht wordt 90 minuten op Eredivisieniveau te spelen op zijn 22e. Hoe we het in ons hoofd halen zijn potentie in twijfel te trekken.
Grappig hoe de mensen die amper iets van Ajax zien een compleet andere mening hebben dan de Ajacieden zelf.
Ik heb al gezegd dat Hoesen het best aardig heeft gedaan, maar enige realiteitszin is wel op zijn plek. Geen enorm indrukwekkende statistieken, amper basisplekken, fysiek een flinke achterstand (dat bedenk ik zelf niet, dat vinden ze bij Ajax). Desondanks is het blijkbaar volkomen logisch dat hij en niet een basisspeler van Twente met meer goals en tevens in het verleden aantoonbaar presterend, die ook nog eens 2 jaar jonger is, bij de selectie zit. Wie zitten er dan te trollen vraag je je af?
Ohja als je niet compleet in hosannastemming verkeerd over een 22 jarige spits die 3 basisplekken heeft gehad in de Eredivisie ondanks dat hij een substantieel deel van het seizoen de enige echte spits in de selectie was, dan heb je gewoon niet goed genoeg gekeken... alsjeblieft zeg.
Hij heeft een paar goeie dingen laten zien ja, dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar is geen basisspeler, sterker nog, 90 minuten lang eredivisievoetbal is nog steeds te zwaar voor hem.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ach, ze lezen dat hij van Fortuna komt en niet veel heeft weten te presteren in Finland en bij Fulham.
Tsja zo ken ik er nog wel een paar
Jullie lezen niet verder dan dat niet iedereen hem enorm goed vond, en dat komt dan vast omdat we gewoon niks van hem gezien hebben.
Zo'n theorietje kan ik ook nog wel over Castaignos opstellen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Wel knap trouwens, dat Ajax al jaren matige spelers zou hebben, maar er wel 3x kampioen mee wordt. Dan doen die ''matige'' van Rhijn, Blind, Poulsen, Schone, Hoesen en noem ze allemaal maar op dan toch wel goed
Zeker knap. Matige spelers is overdreven, dat heb je mij nooit horen zeggen, maar dat Ajax individueel niet de beste selectie had wist iedereen toch wel intussen? Andere discussie als je het mij vraagt.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Hebben we ook niet ontkend toch? Ik heb hier al tig keer gezegd dat Castaignos ook gewoon een achterstand heeft opgelopen. De rol waarin hij is terug gekomen is echter een verkeerde geweest, waardoor hij gewoon een kut seizoen heeft gedraaid. Dan heb ik inderdaad liever een topfitte spits die in de minuten dat hij heeft gespeeld gewoon een formidabele indruk heeft achter gelaten. Een spits die er nu wel klaar voor is, maar in het begin niet vanwege die achterstand.
Bij Fortuna zal de trainingsintensiteit niet al te best zijn geweest, een heel laag niveau. Een laagvlieger in de JL. Die achterstand moest hij goed maken. We hebben het wel over een speler die de eerste 4 jaar van zijn carrière heeft vergooid. Je moet hem wat dat betreft ook weer als een 18 jarige behandelen. Ajax heeft hem gewoon erg voorzichtig gebracht.
Leeftijd zegt wat dat betreft niet alles. Zo moet je Castaignos als Twente zijnde ook weer behandelen als een speler die er net bij komt kijken. Inter wrijft lekker in z'n handjes met die miljoenen voor hem.
6 miljoen(was het toch?) voor een erg jonge speler die 2/3 seizoenen geleden een keer 15 keer heeft gescoord is een enorm risico.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik heb hier veelvuldig gelezen (uit de pen van A&L en Quido weliswaar) dat Castaignos niks goed kan, en vooral erg overhypt is. Het zegt zelfs niks als je 15 goals maakt op 18 jarige leeftijd blijkbaar.
Tsja en waar je vandaan haalt dat Hoesen een topfitte spits is ontgaat mij eigenlijk al volledig. Zo fit dat hij maarliefst 0x 90 minuten in Ajax 1 wist te voetballen. Het is toch niet zo vreemd dat IK het logischer had gevonden iemand mee te nemen die wel een seizoen, hoe matig ook voor zijn doen, in de basis heeft gestaan?
Verder denk ik niet dat je je verloren ontwikkeling tussen je 18 en 22 nog in kan halen, maar we zullen zien. Ik ken eigenlijk geen speler die op die leeftijd amper op een goed niveau heeft gespeeld en toch nog een aardige carriere heeft of heeft gehad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.