• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.294 gebruikers
  • 9.391.395 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Zoveelste keer, ik zie weinig potentie bij Castaignos, heeft werkelijk niks bijzonders te bieden. Ongeacht een leuk debuutseizoen, maar ga aub niet iemand zijn kwaliteiten aan 1 seizoen hangen. Of moeten we ook Vleminckx, Bulykin en nog een paar eendagsvliegen weer nu noemen?

Hoesen heeft in mijn ogen wel de potentie, omdat hij op diverse vlakken erg duidelijk verbetering boekt en zich aan het bewijzen is als technisch vaardige speler die goed in een combinatieploeg past. Maar ik noem hem nergens toptalent, hij zal nog veel moeten verbeteren.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

maar ga aub niet iemand zijn kwaliteiten aan 1 seizoen hangen.

Je hebt wel humor, dat moet ik je nageven.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Je hebt wel humor, dat moet ik je nageven.

Uiteraard, maar dat is nu niet zo relevant.

Je kan toch ook wel door de prestaties van 1 seizoen heen prikken en zien of iemand talent, kwaliteit en potentie bezit?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Soms is iets ook best effectief. Kan me herinneren dat een AZer vorig seizoen Janssen van Ajax flink voor schut zette, maar de actie was tevens effectief.

Wat een heerlijke panna van Martens was dat !

Volgens mij werd uit die actie ook nog gescoord, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

@thijsslegers 1h

Directeur #Sanders van #psv verwacht toetreden van beloften tot JL veel haken en ogen zal hebben. Oa op veiligheidsgronden/politie-inzet

Ben trouwens benieuwd waar ze gaan spelen, op de Herdgang mag denk ik niet aangezien 't moet voldoen aan de accommodatie-eisen Eerste Divisie en voor die hooguit 2000 supporters ga je 't niet in het Philips Stadion doen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Alle ophef van de PSV'ers hier kan ook de prullenbak in; ook Jong PSV gaat de JL in.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Wat een heerlijke panna van Martens was dat !

Volgens mij werd uit die actie ook nog gescoord, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Nee dus.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

@thijsslegers 1h

Directeur #Sanders van #psv verwacht toetreden van beloften tot JL veel haken en ogen zal hebben. Oa op veiligheidsgronden/politie-inzet

Ben trouwens benieuwd waar ze gaan spelen, op de Herdgang mag denk ik niet aangezien 't moet voldoen aan de accommodatie-eisen Eerste Divisie en voor die hooguit 2000 supporters ga je 't niet in het Philips Stadion doen.

Dat probleem kent Ajax ook. Die denken eraan om De Toekomst te gaan verbouwen lees ik.

Ajax wil Jong Ajax op de Toekomst houden - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je kan toch ook wel door de prestaties van 1 seizoen heen prikken en zien of iemand talent, kwaliteit en potentie bezit?

Dat kunnen alleen de echte groten:

The Oceanic Six schreef:

Castillon? Groot talent

Donald is een groot talent.

Wijnaldum is een uitstekend talent

Vermeer is qua talent misschien nog wel beter dan Stekelenburg

Gelukkig is ons grootste talent Jan Arie van der Heijden

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Quido schreef:

Kos:

(quote)
Dit kun je echt onmogelijk volhouden als je Ajax dit seizoen hebt gevolgd. Hij heeft enkel nog iets meer een neus voor de goal, maar als Hoesen zich daar ook nog in weet te ontwikkelen, zie ik echt niks wat Sightorsson op hem voor zou hebben (oke, 'koppen' misschien, maar als je ziet hoe weinig er uit voorzetten wordt gescoord (en hoe weinig voorzetten er worden gegeven) is dat niet direct een grote pre).

Dit seizoen is natuurlijk totaal geen graadmeter voor hem. Maar inderdaad, in het begin bij Ajax stelde hij mij teleur. Moet er even inkomen denk ik, raakte daarna flink geblesseerd. Maar wat je hem bij AZ zag doen geeft mij al genoeg vertrouwen dat het de beste spits in jaren van Ajax is.

En wellicht zelfs de beste aankoop. Nu wachten op het rendement dit seizoen. We zullen zien.

Als hij fit blijft op zn sokken topscoorder eredivisie.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Uiteraard, maar dat is nu niet zo relevant.

Jazeker, maar als Castaignos op zijn 18e een beter seizoen draait dan op zijn 20e, dan trek ik in tegenstelling tot jullie niet de conclusie dat hij er helemaal niks van kan.. maar blijkbaar gaat dat doorprikken alleen op voor Castaignos begrijp ik? Dat je de kwaliteit van Hoesen zelf ook gewoon aan 1 seizoen hangt lijkt je te ontgaan. Nogal ironisch allemaal..

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Nuff said, ja. Maar als je iets anders zegt 'ben je geen Ajax volger' en 'gelukkig weten wij wel beter' of mn lievelings: 'jullie zien vast alleen maar samenvattingen' .

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

En alleen dit seizoen al zullen er vast ergens in de eredivisie 2 jonge spitsen doorbreken die beter zijn dan Hoesen en Castaignos, daar ben ik niet zo bang voor.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Jazeker, maar als Castaignos op zijn 18e een beter seizoen draait dan op zijn 20e, dan trek ik in tegenstelling tot jullie niet de conclusie dat hij er helemaal niks van kan.. maar blijkbaar gaat dat doorprikken alleen op voor Castaignos begrijp ik? Dat je de kwaliteit van Hoesen zelf ook gewoon aan 1 seizoen hangt lijkt je te ontgaan. Nogal ironisch allemaal..

Jesus wat ben je vermoeiend. Je blijft maar zeuren over zijn debuutseizoen. Daarna heeft hij weinig meer laten zien en buiten dat stelt hij individueel weinig voor. Verder zit je er weer eens helemaal naast wat betreft Hoesen, maar ik ga het je niet nog een keer uitleggen. Dat laat het maar.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Alle ophef van de PSV'ers hier kan ook de prullenbak in; ook Jong PSV gaat de JL in.

Ophef

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wel leuk voor Danny dat-ie volgend jaar tegen z'n ouwe cluppie Fortuna mag spelen, dat dan weer wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat Danny eerder de Champions League in gaat

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jesus wat ben je vermoeiend. Je blijft maar zeuren over zijn debuutseizoen. Daarna heeft hij weinig meer laten zien en buiten dat stelt hij individueel weinig voor. Verder zit je er weer eens helemaal naast wat betreft Hoesen, maar ik ga het je niet nog een keer uitleggen. Dat laat het maar.

Deze discussie gaat toch over een groot deel over potentie? En dan mag ik zijn debuutseizoen niet aanhalen? Vind ik een prima graadmeter voor potentie. Bovendien heb ik hem toentertijd wekelijks zien spelen en vind ik dat hij veel potentie heeft. Is alleen super stom geweest om weg te gaan, en weer op te duiken in een totaal verkeerde omgeving met veel te veel geld en status op zak.

Ik weet best wat je zegt, je vind Hoesen erg gegroeid in een seizoen etc etc. Nouja prima allemaal, ik vind ook dat hij goeie dingen heeft laten zien, maar ik zet redelijk logische vraagtekens bij hem en zijn prestaties. Dat je daar verder niet voor open staat vind ik niet erg, zelfs niet verrassend, maar ik zeg totaal niks vreemds als ik het niet per se vanzelfsprekend vind dat een bankzitter van Ajax de voorkeur krijgt boven een basisspeler van Twente met de cijfers en de leeftijd mee. En daar ging het vooral om, in eerste instantie althans.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Deze discussie gaat toch over een groot deel over potentie? En dan mag ik zijn debuutseizoen niet aanhalen? Vind ik een prima graadmeter voor potentie. Bovendien heb ik hem toentertijd wekelijks zien spelen en vind ik dat hij veel potentie heeft. Is alleen super stom geweest om weg te gaan, en weer op te duiken in een totaal verkeerde omgeving met veel te veel geld en status op zak.

Ik weet best wat je zegt, je vind Hoesen erg gegroeid in een seizoen etc etc. Nouja prima allemaal, ik vind ook dat hij goeie dingen heeft laten zien, maar ik zet redelijk logische vraagtekens bij hem en zijn prestaties. Dat je daar verder niet voor open staat vind ik niet erg, zelfs niet verrassend, maar ik zeg totaal niks vreemds als ik het niet per se vanzelfsprekend vind dat een bankzitter van Ajax de voorkeur krijgt boven een basisspeler van Twente met de cijfers en de leeftijd mee. En daar ging het vooral om, in eerste instantie althans.

Niet als je alles baseert op een x aantal goals, ipv te kijken naar of hij potentie heeft een goede spits in de Nederlandse top te worden. Ik zie nauwelijks individuele kwaliteiten bij Castaignos, buiten zijn snelheid. Die problemen werden bij Twente dit seizoen toch vrij duidelijk? Geen aanspeelpunt, geen speler voor de combinaties, geen individuele actie. Het is niet dat ik dit alleen op merk, dit heeft heel Twente gemerkt. En Inter denk ik ook al.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tja, bij Fulham en Helsinki zijn ze er ook achter gekomen dat Hoesen er geen klote van kan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kennelijk zijn een paar doelpunten in de door iedereen als mickey mouse league bestempelde eredivisie al genoeg om groot potentieel te hebben. Dan zijn er nog tig spelers grote talenten. Puur scorebordjoyrnalistiek. Voetballend heefy Castaignog nog nooit overtuigt en ook dit seizoen heb ik niks gezien wat hoop op beter moet geven. En als je puur naar scorend vermogen en tor-instinct kijkt is ie ook nog mijlenver verwijderd van het niveau van een Huntelaar of Makaay, die voetballend ook niet geweldig zijn of waren.

Scoren in de eredivisie, bij een topclub notabene, zegt niet ontzettend veel. Ook een Knopper en Van er Gun scoorden er bij Ajax op jonge leeftijd op los, maar iedereen wist / kon weten dat dat spelers waren die nooit een hoog of hoger niveau zou halen. M.a.w: kijk eens niet puur naar die (overigens ook niet bijster overtuigende) statistieken. Wat blijft er dan over? Wat mij betreft vrij weinig. Veel vecht- en werklust, maar niet meer.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Erg leuk hoor dat die overschatte Castaignos een paar jaar geleden wat doelpuntjes heeft gemaakt bij een ploeg in de middenmoot. Maar dat wil inderdaad helemaal niets zeggen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naja, niks. Kastanjes is natuurlijk een speler van likmevestje die elk niveau ontbeert maar hij heeft tenminste ooit een keer iets laten zien, wat we van Danny 'de nieuwe Marco' Hoesen alvast niet kunnen zeggen. Het enige wapenfeit van deze krachtpatser van Kerkrade, de bomber van de Trendwork Arena, de Hercules van Helsinki is tot dusverre een trucje tegen de rechtsback van NEC...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Kastanjes is natuurlijk een speler van likmevestje die elk niveau ontbeert, wat we van Danny 'de nieuwe Marco' Hoesen alvast niet kunnen zeggen.

Aangezien jij altijd goed bent in teksten verdraaien....

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik had Danny 'lokale jongen' Hoesen graag bij Roda gezien, die toonden voorafgaand aan afgelopen seizoen al eerder interesse dan Ajax. Een jaar of twee bij Roda zou ideaal zijn geweest als springplank voor een eventuele stap hogerop. Hoesen zelf zag een transfer naar Roda ook wel zitten. Ging niet door omdat Roda geen geld had om te kopen en Fulham wilde niet verhuren.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

otherfool schreef:

Naja, niks. Kastanjes is natuurlijk een speler van likmevestje die elk niveau ontbeert maar hij heeft tenminste ooit een keer iets laten zien, wat we van Danny 'de nieuwe Marco' Hoesen alvast niet kunnen zeggen. Het enige wapenfeit van deze krachtpatser van Kerkrade, de bomber van de Trendwork Arena, de Hercules van Helsinki is tot dusverre een trucje tegen de rechtsback van NEC...

En ik kan vertellen, dat kan werkelijk elke speler, want die rechtsback is een compleet drama

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

wat we van Danny 'de nieuwe Marco' Hoesen alvast niet kunnen zeggen.

Don't fuck with Marco 'Rudolf' van Duin!

Mooi trouwens dat iedereen hier weer verblind raakt als het over een Ajax-speler gaat. Iedereen uit het zogenaamde Ajax-kamp (brr, dat in hokjes-plaatsen ook altijd) erkent dat die jongen er nog lang niet is en nog stappen moet maken voor ie vaste spits van Ajax zou kunnen worden. Dat is natuurlijk heel wat anders dan de verblinde reacties hier.

Hoewel ik best durf te stellen dat Hoesen verder gaat komen dan Castaignos. Wat mij betreft is ie dat zelfs al. Zo'n ervaring van een jeugd-EK is dan ook mooi meegenomen, steekt ie ongetwijfeld weer wat van op.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Hoewel ik best durf te stellen dat Hoesen verder gaat komen dan Castaignos. Wat mij betreft is ie dat zelfs al.

Pas nou op man, hier kan otherfool je over 11 jaar nog terug mee pakken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.