• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.058 films
  • 12.278 series
  • 34.102 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.292 gebruikers
  • 9.391.259 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wederom een non-argument. Heel Europa zat ook achter Drenthe, Rigters en Quincy Owusu Abeyie aan. Of voor een non-talent als Babel, die technisch ook erg beperkt is en maar één trucje heeft, werden miljoenen uitgegeven. Zegt allemaal vrij weinig.

Castaignos is vanaf dag één gehyped, voegt niks toe aan een team en heeft op dit moment vrij weinig te zoeken bij een topclub of nationaal elftal.

Niet heel Europa zat achter Rigters aan, en ook Quincy niet, die was al heel jong naar Engeland gegaan. Ander verhaal. Drenthe ja, maar je kan moeilijk zeggen dat die niet kon voetballen. Daar ligt het feit dat hij het niet gehaald heeft op hele andere punten natuurlijk. Grappig genoeg ook allemaal geen spelers die zo het op die leeftijd zo goed deden als Castaignos.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Castaignos is 20 jaar en heeft al 70 Eredivisiewedstrijden gespeelt (+ 6 in de Serie A). Danny Hoessen is 22 jaar en heeft 18 Eredivisiewedstrijden gespeeld, 34 in de Jupiler League en 12 in Finland. Dat telt.

Uiteindelijk gaat het er ook of een spelers er op zijn 25ste staat. Wat daarbij helpt, is ervaring. Van een slecht seizoen kan je juist ontzettend veel leren. Van op de bank zitten leer je niet zoveel.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik mis nog steeds de sterke punten van Castaignos. Hij is snel en hij kan misschien een bal aannemen. That's it? Dat kan Boerrigter ook.

het is makkelijk naast elkaar te leggen hoor:

Snelheid:

Castaignos 7, Hoesen 6

Schot op goal:

Castaignos 7, Hoesen 5

Fysiek:

Castaignos 6, Hoesen 4

Koppen:

Castaignos:5, Hoesen 4

Actie:

Castaignos 5, Hoesen 5

in de combinatie:

Castaignos 5, Hoesen 5

Nou, hoera, het houdt allemaal niet over. beide topclub onwaardig, beide over 3 jaar bij RKC en NAC en beide niet beter dan de gemiddelde jonge eredivisiespits.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik mis nog steeds de sterke punten van Castaignos. Hij is snel en hij kan misschien een bal aannemen. That's it? Dat kan Boerrigter ook.

Bij Boerrigter vliegt hij steevast van zijn voet af, dus nee, maar dat is een andere discussie. Ik heb al laten weten wat ik de sterke punten vind van Castaignos, waar mis je ze dan? Hij kan scoren, heeft een actie, snelle startsnelheid, dat zijn zijn sterke punten wat mij betreft en dat stond ook in de vorige reactie. De rest kan nog beter maar dat is niet dramatisch, hoe graag jullie ook willen voorstellen hoe slecht hij is uiteraard niet echt gebaseerd op zijn potentie. Weinig spelers van die leeftijd die al zo goed zijn (geweest) als dat hij is.

Maar de discussie ging over het feit of het een logische keuze was dat Hoesen erbij zit en Castaignos niet. Niet over of Castaignos ooit de top haalt of niet. Het werd al vanaf minuut een belachelijk gemaakt dat er zowaar mensen zijn die het logischer had gevonden een basisspeler van Twente te verkiezen boven een bankzitter bij Ajax. Waarbij eerstgenoemde ook nog eens jonger is, meer ervaring heeft, wel 90 minuten kan spelen, en veel meer heeft gescoord zowel in dit seizoen én zijn vorige eredivisieseizoen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Deze discussie hadden we nooit gehad als onze Locadia niet geblesseerd was geraakt!

Jammer. Dat is pas een spits. Ijzersterk aan de bal, ook als aanspeelpunt, goed schot in beide benen, redelijk snel, alleen moet die nog wat werken aan 't koppen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

We zullen zien waar het eindigt. Ik denk dat Castaignos het niet redt (omdat ik bij hem, nogmaals, nooit iets heb gezien dat hem tot een goede spits (laat staan: voetballer) zou maken), Hoesen heeft de potentie. Maar voor mensen dit weer gaan onthouden als dat ik - of iemand anders hier - hem als wereldtalent bestempel: nee, dat is hij niet. Ik weet echter wel zeker dat als ie zich zo blijft ontwikkelen, hij binnen nu en een half jaar de nummer 1 spits van Ajax is. Sightorsson brengt voetballend gewoon veel te weinig. Hoesen speelde afgelopen seizoen zijn eerste seizoen op niveau, en heeft hierin, qua stappen die hij gezet heeft, vriend en vijand verrast. Ook de mensen binnen Ajax.

Locadia is overigens van deze drie degene die het het verst kan schoppen. Hoop dat ie volgend jaar meer minuten krijgt.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

j0enne schreef:

Deze discussie hadden we nooit gehad als onze Locadia niet geblesseerd was geraakt!

Jammer. Dat is pas een spits. Ijzersterk aan de bal, ook als aanspeelpunt, goed schot in beide benen, redelijk snel, alleen moet die nog wat werken aan 't koppen.

Een speler die op zijn 18/19e al betere statistieken kan overleggen dan Hoesen op zijn 22e. Maar ik ben blij vandaag geleerd te hebben dat het helemaal niks zegt hoeveel goals je op je 18e maakt.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Oei zeg, bijna vergeten! Probleem is wel dat de laatste jaren er alleen maar meer huilebalken bij lijken te komen, het is niet meer te filmen. Ook weer veel coaches die buiten mededinging meededen, ik denk bijvoorbeeld aan het kwalletje John vd Brom die vond dat alles en iedereen de Belgische competitie aan het verneuken was behalve Johnny 'gods gift to mankind' himself natuurlijk, of Jordy Roura die het presteerde om met 'het beste team aller tijden' meer wedstrijden te verliezen dan te winnen, wat natuurlijk lag aan de scheidsrechter, het veld en noem het allemaal maar op. Oftewel, het Catalaanse broertje van Martin 'de Pet' Jol.

De Mickey Mouse Liga was echter weer het paradepaardje op Calimero gebied. Voetballen kunnen ze niet, maar wel janken als de beste. Frankieboy vond het gras te lang, Ronald Koetjeboe zat zich meer met de teams die boven hem zijn geëindigd te bemoeien dan met zijn eigen klotespelers, maffe Marco van Basten nam zonder pardon de term 'niet eerlijk' in de mond en Fredje Rutten kwam doodleuk niet opdagen toen het even tegenzat. We mogen concluderen: het Hollandsche trainersgilde bestaat uit een stelletje niksnutten eerste klas.

Maar dan nu: de Gouden Calimero! Favoriet leek lange tijd usual suspect Zeur-Jan Verbeek te worden. Deze tweevoudig winnaar kwam dicht bij het behouden van de wisselbeker, toen deze doorgewinterde schreeuwlelijk tot in Zeist door ging met zeuren en zaniken; de aanklager had het op hem persoonlijk voorzien huilde de 'vermakelijke hork' tranen met tuiten. Bah, wat een vervelende kwast is dat toch.

Er was echter dit jaar natuurlijk een baas boven baas. Beroepsfaler Dickie 'terug' Advocaat vulde zijn bijkans lege CV nog maar eens aan met een wanprestatie. Dat lag volgens dit kleine druktemakertje aan van alles en nog wat, tot aan de tuchtcommissie toe die met een vinger op de kaart straffen bepaalde op basis van de stad waar de speler in kwestie speelde, en dat dan omgekeerd evenredig het aantal kilometers van Eindhoven af. Ofzo. Hoe dan ook Dickie, hij is voor jou hoor, heb je toch nog iets gewonnen zullen we maar zeggen.

Erelijst:

2008/09 Veld van Harmhoven

2009/10 Martin 'de Pet' Jol

2010/11 Zeur-Jan Verbeek

2011/12 Zeur-Jan Verbeek

2012/13 Dickie 'terug' Advocaat

Ik zag laatst trouwens dat de vrouw en dochter van Koetjeboe een beauty salon zijn gestart (met het geld van pappie). Zijn dochter is ook al zo'n vadsig mens.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

het is makkelijk naast elkaar te leggen hoor:

Snelheid:

Castaignos 7, Hoesen 6

Schot op goal:

Castaignos 7, Hoesen 5

Fysiek:

Castaignos 6, Hoesen 4

Koppen:

Castaignos:5, Hoesen 4

Actie:

Castaignos 5, Hoesen 5

in de combinatie:

Castaignos 5, Hoesen 5

Nou, hoera, het houdt allemaal niet over. beide topclub onwaardig, beide over 3 jaar bij RKC en NAC en beide niet beter dan de gemiddelde jonge eredivisiespits.

Valt me nog mee dat je Hoesen niet voor alles een 1 geeft

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Een speler die op zijn 18/19e al betere statistieken kan overleggen dan Hoesen op zijn 22e. Maar ik ben blij vandaag geleerd te hebben dat het helemaal niks zegt hoeveel goals je op je 18e maakt.

En niet te vergeten, hij knalde vorig seizoen werkelijk de ene na de andere bal erin bij Jong PSV. Toen was die 18, nu 19. Al kan je de beloften niet helemaal vergelijken met de Jupiler League.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ik zag laatst trouwens dat de vrouw en dochter van Koetjeboe een beauty salon zijn gestart

Voor varkens zeker?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Locadia had natuurlijk dit seizoen al de basisspits van PSV moeten zijn. Slechte zet van Dickie dat hij dat weer niet durfde.

Ik lees trouwens dat er morgen in VI schijnbaar een verhaal met Dickie staat waarbij hij de vloer met PSV aan veegt. Ik zet de popcorn vast klaar.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik lees trouwens dat er morgen in VI schijnbaar een verhaal met Dickie staat waarbij hij de vloer met PSV aan veegt. Ik zet de popcorn vast klaar.

Dat zou ik dan behoorlijk sneu vinden van die geldwolf. Zelf falen, maar nee, het was de schuld van alles en iedereen, behalve Dickie.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Locadia had natuurlijk dit seizoen al de basisspits van PSV moeten zijn. Slechte zet van Dickie dat hij dat weer niet durfde.

Lijkt me niet dat je Locadia dit seizoen al in de basis zette als je Lens en Matavz hebt.

Komend seizoen moet die nu de kans krijgen onder Cocu.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Lijkt me niet dat je Locadia dit seizoen al in de basis zette als je Lens en Matavz hebt.

Want? De beste moet spelen. Matavz past niet bij PSV, dat roep ik al 2 jaar en Lens stond vaak ook gewoon rechtsbuiten. Locadia is een leuke speler om naar te kijken en hij is vrij effectief. Soms moet je een talent gewoon eens echt de kans geven en niet steeds 10 minuten als het al 5-1 tegen RKC of NEC staat ofzoiets.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Locadia is jong en wisselvallig, tegen AZ en Twente stond hij in de basis maar was ook onzichtbaar.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Halve dag dit topic niet gelezen en het staat inmiddels weer bomvol met legendarische lariekoek. Met betrekking tot Hoesen; Kolbeinn mag uitkijken dit seizoen, daar waar ik eerstgenoemde beter vond in de minuten dat hij speelde dan Kolbeinn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat een discussie over Castaignos en Hoesen. Zou Hoesen wel altijd boven Castaignos verkiezen, is een jongen van hier uit de buurt en daarnaast speelt hij natuurlijk bij een veel grotere club dan die andere.

Maar euh, zijn dit dan de toekomstige spitsen van Oranje of hebben jullie nog iets anders.

Als je dit vergelijkt met leeftijdsgenoten Lukaku en Benteke van België dan is het toch wel bijzonder magertjes.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

Wat een discussie over Castaignos en Hoesen. Zou Hoesen wel altijd boven Castaignos verkiezen, is een jongen van hier uit de buurt en daarnaast speelt hij natuurlijk bij een veel grotere club dan die andere.

Nou ja, spelen...

Ze kunnen er beide niks van natuurlijk.

Maar euh, zijn dit dan de toekomstige spitsen van Oranje of hebben jullie nog iets anders.

Als je dit vergelijkt met leeftijdsgenoten Lukaku en Benteke van België dan is het toch wel bijzonder magertjes.

En zo is het maar net. Al die zogenaamde supertalenten (ik zal het archief nog eens openen) hebben er niks van gebakken, en deze 2 mogen netjes aansluiten in de rij der talentlozen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Valt me nog mee dat je Hoesen niet voor alles een 1 geeft

Tuurlijk niet. Ik blijf altijd realistisch.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Materny schreef:

Halve dag dit topic niet gelezen en het staat inmiddels weer bomvol met legendarische lariekoek. Met betrekking tot Hoesen; Kolbeinn mag uitkijken dit seizoen, daar waar ik eerstgenoemde beter vond in de minuten dat hij speelde dan Kolbeinn.

Sightorsson is echt in alles veel, maar dan ook echt veel beter dan Hoesen. Lijkt mij persoonlijk onmogelijk om NIET te zien, maar ja.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

Nou ja, spelen...

Ze kunnen er beide niks van natuurlijk.

En zo is het maar net. Al die zogenaamde supertalenten (ik zal het archief nog eens openen) hebben er niks van gebakken, en deze 2 mogen netjes aansluiten in de rij der talentlozen.

Het is inderdaad triest gesteld met de spitsen voor Jong Oranje. Dat we het van een afvaller moeten hebben van Fortuna fucking Sittard zegt al genoeg.

Wat vinden we van de rooie gifkikker van ADO eigenlijk? Meer namen kan ik niet noemen eigenlijk (naast de al eerder genoemde namen hierzo).

Off-topic: Ik kan niet wachten op je Twilight recensies. Heb je die onder dwang van het vrouwtje moeten kijken ofzo?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Van Duinen? neuh.. in de voorlopige selectie zaten nog Luuk de Jong, Zeefuik en Wildschut. .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Het is inderdaad triest gesteld met de spitsen voor Jong Oranje. Dat we het van een afvaller moeten hebben van Fortuna fucking Sittard zegt al genoeg.

En voeg ze maar toe aan al die andere 'supertalenten' van een jaar of 3 terug die er ohohoh verrassing niks van bakken. Er moet nog ergens een elftalletje rondzingen waar dan zgn uit zou blijken dat het wel goed zat met de toekomst van het Nederlandse voetbal (jeweetwel, met de Wijnaldums, Brumas, Vlechtjes en Fers van deze wereld).

Ik moet ook wel lachen om dat Jong Oranje van het komende EK, daar staan echt misschien 1 of 2 spelers in die bovengemiddeld zijn (vooral Maher dan), de rest is pure opvulling.

Off-topic: Ik kan niet wachten op je Twilight recensies. Heb je die onder dwang van het vrouwtje moeten kijken ofzo?

Was it that obvious Ga ze niet recenseren trouwens, inmiddels te lang geleden om er echt iets zinnigs over te zeggen (als dat überhaupt al mogelijk was). Mijn God zeg

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Van Wolfswinkel valt vooralsnog niet tegen hoor, die komt er wel.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Van Wolfswinkel valt vooralsnog niet tegen hoor, die komt er wel.

Tja, maar waar gaat-ie komen dan? Echt niet bij de Manchesters, Munchens of Madrids van deze wereld. Nederlands elftal onwaardig als je kijkt naar het rijtje Van Basten - Bergkamp - Kluivert - Van Nistelrooy - Van Persie (en zelfs nog Makaay en Huntelaar) van de afgelopen 25 jaar.

En dat geldt tegenwoordig voor bijna elke positie.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Hm geen idee, hij is nog jong, je weet niet hoe ver hij nog kan groeien. Hij heeft wel potentie.

Niet te vergelijken met Hoesens of Castaignos etc.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Niet heel Europa zat achter Rigters aan, en ook Quincy niet, die was al heel jong naar Engeland gegaan.

Het waren vooral de Nederlanders die Quincy ophemelden alsof ie de beste speler van de wereld was. Wat een hysterie was er destijds omtrent zijn persoon zeg. Inmiddels heeft hij in tien seizoenen profvoetbal toch al mooi negentien goals weten te maken zie ik.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tja, maar waar gaat-ie komen dan? Echt niet bij de Manchesters, Munchens of Madrids van deze wereld. Nederlands elftal onwaardig als je kijkt naar het rijtje Van Basten - Bergkamp - Kluivert - Van Nistelrooy - Van Persie (en zelfs nog Makaay en Huntelaar) van de afgelopen 25 jaar.

En dat geldt tegenwoordig voor bijna elke positie.

Beetje raar om van Persie in dat rijtje te noemen bij 't Nederlands Elftal aangezien die daar NOOIT presteert.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ik zie overigens dat bij Duitsland, de eerste tegenstander, spelers als Gotze, Reus en Draxler niet eens meedoen. Dat scheelt nogal een slok op een borrel lijkt me!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.