- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Leon de Kogel en Schalk beter noemen dan Hoesen
Je weet wie het zegt 
Kos heeft last van het van Hanegem syndroom. Er mag ieder geval geen Ajacied genoemd worden, want die kunnen er zonder uitzondering niks van 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Noem me eens een andere spits die op zijn 18e, in zijn eerste seizoen, 15 eredivisiegoals maakte? Bovendien is er natuurlijk nog best wat over van zijn potentie. Hij scoort immers alsnog 12 goals dit seizoen. Te weinig, maar ook weer niet zo dramatisch.
Het zegt vrij weinig. Iedere spits van Ajax/PSV/Feyenoord/Twente komt wel aan 10 goals uit, gezien de vele kansen. Je hebt ook Castaignos bekeken neem ik aan? Dat was echt helemaal niks bij Twente.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Noem me eens een andere spits die op zijn 18e, in zijn eerste seizoen, 15 eredivisiegoals maakte? Bovendien is er natuurlijk nog best wat over van zijn potentie. Hij scoort immers alsnog 12 goals dit seizoen. Te weinig, maar ook weer niet zo dramatisch.
Geen idee. Het feit dat hij nu 12 maakt en veel meer speelt spreekt toch voor hem dat die cijfers uit het verleden niets zeggen. Hij was gewoon erg slecht dit seizoen. Je selecteert simpelweg geen spelers om het feit dat ze een aantal jaar geleden goed waren.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Ajax verhuurt verdediger aan sc Heerenveen: ?Een belangrijke stap? - voetbalzone.nl
Ben benieuwd of hij wel stappen maakt. Komt tot nu toe nog niet heel erg voetbalslim over, maar hij heeft z'n lichaam wel mee.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Castaignos was inderdaad matig ja bij Twente voor zijn doen, dat ontken ik helemaal nergens. Dat zegt meteen ook wel weer genoeg, hij heeft aangetoond veel beter te kunnen. Ik vind echter een basisspeler van Twente, die 12 keer scoort een logischere keuze dan een bankzitter bij Ajax van twee jaar ouder die 5 keer scoort en blijkbaar niet fit genoeg geacht wordt om 90 minuten te voetballen op zijn 22e jaar, ondanks dat je een matig seizoen hebt gedraaid. Maar dat is blijkbaar een hele vreemde constatering. We moeten hier allemaal roepen hoe goed die Hoesen wel niet is. 22 jaar, en nu al zo goed dat hij vier keer in de basis staat bij Ajax in een seizoen. En dan te bedenken dat hij geweldenaar Sightorson voor zich had die half februari een beetje aan begon te sluiten.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ik vind echter een basisspeler van Twente, die 12 keer scoort een logischere keuze dan een bankzitter bij Ajax van twee jaar ouder die 5 keer scoort en blijkbaar niet fit genoeg geacht wordt om 90 minuten te voetballen op zijn 22e jaar, ondanks dat je een matig seizoen hebt gedraaid.
Het zegt natuurlijk alles dat dit pas z'n eerste keer bij Jong Oranje is...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Castaignos was inderdaad matig ja bij Twente voor zijn doen, dat ontken ik helemaal nergens. Dat zegt meteen ook wel weer genoeg, hij heeft aangetoond veel beter te kunnen. Ik vind echter een basisspeler van Twente, die 12 keer scoort een logischere keuze dan een bankzitter bij Ajax van twee jaar ouder die 5 keer scoort en blijkbaar niet fit genoeg geacht wordt om 90 minuten te voetballen op zijn 22e jaar, ondanks dat je een matig seizoen hebt gedraaid. Maar dat is blijkbaar een hele vreemde constatering. We moeten hier allemaal roepen hoe goed die Hoesen wel niet is. 22 jaar, en nu al zo goed dat hij vier keer in de basis staat bij Ajax in een seizoen. En dan te bedenken dat hij geweldenaar Sightorson voor zich had die half februari een beetje aan begon te sluiten.
Waar heeft hij aangetoond beter te kunnen? Bij Inter? Nee. Ga je dan alles baseren op 1 debuutseizoentje bij Feyenoord?
Het is wat vreemd om Hoesen te spiegelen aan Castaignos. Die laatste heeft nu 3 seizoenen op het hoogste niveau achter de rug, Hoesen 1. Dat heeft weinig met leeftijd te maken, maar met loopbaanplanning.
Als je beide spelers gaat analyseren, dan kom ik bij Hoesen op enkele pluspunten uit. Bij Castaignos zou ik het niet weten, want hij is nergens goed in.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ondanks dat die zo stil heeft gestaan bij Inter knalt die d'r toch gewoon nog 13 in bij Twente, al moest dat 't dubbele zijn gezien al z'n kansen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb Castaignos nooit iets gevonden, ook niet toen bij Feyenoord. Tot nu toe heeft ie het tegendeel nog niet bewezen. Dat ie er in zijn eerste seizoen 15 maakte zegt weinig; dat deden Demouge en Vlemincx bij veel mindere clubs ook.
Zo'n Locadia kan me wel flink bekoren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ondanks dat die zo stil heeft gestaan bij Inter knalt die d'r toch gewoon nog 13 in bij Twente, al moest dat 't dubbele zijn gezien al z'n kansen.
Ja, maar vind je dat heel bijzonder? Iedere spits bij een top 5 ploeg maakt er wel 10 lijkt me. Het gaat erom wat zijn bijdrage was aan het spel van Twente (niks, want hij is geen aanspeelpunt) en hoe scherp hij voorin was (heel matig, want hij heeft ontelbare kansen verpest). Plus, mentaal was hij weinig sterk. Na een gemiste kans had je zo 10 minuten niks aan hem. Er staat in deze week de VI nog een aardig kritisch stuk over Castaignos in waarin veel wordt bevestigd.
Het enige wat in zijn voordeel spreekt is zijn leeftijd. Wie weet wordt het nog beter.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Hij heeft inderdaad bij Feyenoord aangetoond beter te kunnen, wat is daar gek aan? Jij mag Hoesen wel analyseren op basis van 1 seizoentje op het hoogste niveau, en ik mag dat bij Castaignos niet aanhalen..
Die loopbaanplanning is natuurlijk ook een beetje een rare opmerking, ze zijn allebei te vroeg naar het buitenland vertrokken. Bij Hoesen moet je dat dan blijkbaar mee laten wegen en bij Castaignos niet.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Hoesen is goed maar mist hij snelheid en weet niet of hij wel of niet kan koppen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik heb Castaignos nooit iets gevonden, ook niet toen bij Feyenoord. Tot nu toe heeft ie het tegendeel nog niet bewezen. Dat ie er in zijn eerste seizoen 15 maakte zegt weinig; dat deden Demouge en Vlemincx bij veel mindere clubs ook..
Die waren ook 18 ja?
15 goals maken op je 18e is gewoon uitstekend. Luuk de Jong maakte er op die leeftijd maarliefst 2 in een half seizoen. Marco van Basten maakte er op die leeftijd 9 om maar iemand 'willekeurig' noemen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Dus? Wie zegt dat iemand als Hoesen niet 90 minuten kan spelen? Dat iemand als Sightorsson de tweede seizoenshelft de voorkeur krijgt is logisch(die heeft miljoenen gekost), maar Hoesen heeft op mij meer indruk gemaakt dan Kolbein. Ik denk dat hij prima 90 minuten kan spelen. Een jongen die topfit is en niet vermoeid van een seizoen voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hij heeft inderdaad bij Feyenoord aangetoond beter te kunnen, wat is daar gek aan? Jij mag Hoesen wel analyseren op basis van 1 seizoentje op het hoogste niveau, en ik mag dat bij Castaignos niet aanhalen..
Die loopbaanplanning is natuurlijk ook een beetje een rare opmerking, ze zijn allebei te vroeg naar het buitenland vertrokken. Bij Hoesen moet je dat dan blijkbaar mee laten wegen en bij Castaignos niet.
Je moet beter gaan lezen. Ik beoordeel Hoesen op zijn potentie. Ik zie aan een hoop dingen dat hij talent heeft. Bij Castaignos valt me eigenlijk helemaal niks op. Heeft geen actie, kan niet koppen, kan niet combineren, is geen aanspeelpunt. Het enige wat hij een beetje kan is een goal scoren, al mist hij bizar veel kansen.
Verder kan je beide loopbanen niet vergelijken. Castaignos heeft de verkeerde keuze gemaakt, terwijl hij aan het doorbreken was. Hoesen speelde een rol in de marge in de JL en koos Fulham, omdat Jol daar trainer was. Hoesen had ook vast niet verwacht dat Ajax zich zou melden.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Je weet wie het zegt 
Kos heeft last van het van Hanegem syndroom. Er mag ieder geval geen Ajacied genoemd worden, want die kunnen er zonder uitzondering niks van
a) heb ik nooit gezegd dat Schalk en de Kogel beter zijn. Ik vraag me slechts af waarom Hoesen beter dan hen zou zijn..
b) als ik dat syndroom al heb (wat ik ontken), dan lijden jullie vrij chronisch aan het Jopie-syndroom, alleen kijken naar wat Ajax doet en alle spelers zijn per definitie beter dan wanneer diezelfde spelers ergens anders hadden gespeeld. Gewoon alleen maar in het eigen straatje praten die clubdiscussies hier. Kansloos.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Jij mag Hoesen wel analyseren op basis van 1 seizoentje op het hoogste niveau, en ik mag dat bij Castaignos niet aanhalen..
Typisch ja.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Hoesen is goed maar mist hij snelheid en weet niet of hij wel of niet kan koppen.
Nee, maar dat lijkt me wel het laatste probleem in zijn geval..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
a) heb ik nooit gezegd dat Schalk en de Kogel beter zijn. Ik vraag me slechts af waarom Hoesen beter dan hen zou zijn..
b) als ik dat syndroom al heb (wat ik ontken), dan lijden jullie vrij chronisch aan het Jopie-syndroom, alleen kijken naar wat Ajax doet en alle spelers zijn per definitie beter dan wanneer diezelfde spelers ergens anders hadden gespeeld. Gewoon alleen maar in het eigen straatje praten die clubdiscussies hier. Kansloos.
Gewoon onzin. Volgens mij zeggen we allemaal dat Janmaat een beter seizoen dan van Rhijn draaide of dat Siem de Jong niet zo veel in Oranje heeft te zoeken. En spelers als de Vrij en Indi krijgen hier vaak zat van Ajacieden positieve opmerkingen. Ik denk dat de Ajax mensen hier heel wat eerlijker en kritischer zijn dan de kossen van dit topic.
Jij daarentegen wringt je in elke bocht om maar de meeste debiele namen te noemen die wel eens beter of minimaal zo goed kunnen zijn in vergelijking met Ajacieden die het goed doen. Het komt wat sneu over, dat zijn dus Willem van Hanegem tactieken 
Het zal wel pijn doen, 3 titels op rij zien van de club waar je waarschijnlijk 's nachts nachtmerries van hebt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik vraag me inmiddels wel af wat zo'n Bayern nou met Lewandowski zou moeten als ze ook Danny 'wereldtalent' Hoessen (wie?) voor een pak minder geld kunnen ophalen.
Traumatisch nieuws inmiddels voor de echte liefhebber: Nicky 'beter dan Seedorf' Hofs is gestopt met voetballen. Dit genie op kicksen heeft nooit helemaal de status gekregen die het volgens grote kenners als seniele Jopie en maffe Marco zou verdienen. Het kan verkeren zullen we maar zeggen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vraag me inmiddels wel af wat zo'n Bayern nou met Lewandowski zou moeten als ze ook Danny 'wereldtalent' Hoessen (wie?) voor een pak minder geld kunnen ophalen.
Traumatisch nieuws inmiddels voor de echte liefhebber: Nicky 'beter dan Seedorf' Hofs is gestopt met voetballen. Dit genie op kicksen heeft nooit helemaal de status gekregen die het volgens grote kenners als seniele Jopie en maffe Marco zou verdienen. Het kan verkeren zullen we maar zeggen.
Jammer man, moest ik gister nog eens lachen om je best aardige Calimero van het jaar verhaaltje, ga je nu weer op de voorspelbare weg met deze eeuwig herkauwde pogingen tot humor. Je bent ook een beetje een Castaignos, je probeert het heel hard, maar je mist toch een beetje talent 
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Je moet beter gaan lezen. Ik beoordeel Hoesen op zijn potentie. Ik zie aan een hoop dingen dat hij talent heeft. Bij Castaignos valt me eigenlijk helemaal niks op. Heeft geen actie, kan niet koppen, kan niet combineren, is geen aanspeelpunt. Het enige wat hij een beetje kan is een goal scoren, al mist hij bizar veel kansen.
Verder kan je beide loopbanen niet vergelijken. Castaignos heeft de verkeerde keuze gemaakt, terwijl hij aan het doorbreken was. Hoesen speelde een rol in de marge in de JL en koos Fulham, omdat Jol daar trainer was. Hoesen had ook vast niet verwacht dat Ajax zich zou melden.
Als we zo gaan beginnen... wat heb ik dan volgens jou niet goed genoeg gelezen?
Ik beoordeel Castaignos net zo goed op zijn potentie, potentie die hij ook daadwerkelijk heeft laten zien, op een veel jongere leeftijd, een heel seizoen lang. Ook Hoesen beoordeel ik op zijn potentie, de potentie van een speler die op zijn 22e voor het eerst in de eredivisie is komen te spelen en niet meer dan 4x in de basis is mogen starten terwijl de beoogde spits zelfs nog geblesseerd was voor driekwart van dat seizoen en uiteindelijk 5 goaltjes heeft gemaakt. Heeft het gewoon goed gedaan hoor, maar ik vind had geen vreemde keus gevonden als een bondscoach de voorkeur geeft aan een speler die zijn potentie al heel wat meer heeft laten zien en die wel gewoon 90 minuten vol heeft gemaakt, meer heeft gescoord, jonger is etc etc etc.
Dat je zegt dat Castaignos geen actie heeft doet trouwens vermoeden dat je je mening vooral baseert op de fragmentjes van Van der Gijp enzo
Dat is namelijk iets wat hij juist wel heeft. Dat hij dat dit seizoen te weinig heeft laten zien lijkt me duidelijk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als we zo gaan beginnen... wat heb ik dan volgens jou niet goed genoeg gelezen?
Ik beoordeel Castaignos net zo goed op zijn potentie, potentie die hij ook daadwerkelijk heeft laten zien, op een veel jongere leeftijd, een heel seizoen lang. Ook Hoesen beoordeel ik op zijn potentie, de potentie van een speler die op zijn 22e voor het eerst in de eredivisie is komen te spelen en niet meer dan 4x in de basis is mogen starten terwijl de beoogde spits zelfs nog geblesseerd was voor driekwart van dat seizoen en uiteindelijk 5 goaltjes heeft gemaakt. Heeft het gewoon goed gedaan hoor, maar ik vind had geen vreemde keus gevonden als een bondscoach de voorkeur geeft aan een speler die zijn potentie al heel wat meer heeft laten zien en die wel gewoon 90 minuten vol heeft gemaakt, meer heeft gescoord, jonger is etc etc etc.
Dat je zegt dat Castaignos geen actie heeft doet trouwens vermoeden dat je je mening vooral baseert op de fragmentjes van Van der Gijp enzo
Dat is namelijk iets wat hij juist wel heeft. Dat hij dat dit seizoen te weinig heeft laten zien lijkt me duidelijk.
Als ik je verhaal weer lees, dan beoordeel je Hoesen vooral op leeftijd, niet op wat hij heeft laten zien of wat zijn sterke punten lijken te zijn. Castaignos beoordeel je alleen goed omdat hij jaren terug een leuk debuutseizoen kende. Nogmaals, wat zijn volgens jou dan sterke punten van Luc? Ik zie ze nauwelijks.
En ik kijk vrij veel wedstrijden van de top 5, heb Twente vrij vaak hele wedstrijden zien spelen dus ik trek mijn eigen conclusies wel. Ben het vaker niet dan wel eens met de mannen van VI qua beoordelingen van spelers. Castagnois heeft helemaal geen individuele actie, is vooral een pure afmaker die je de diepte in moet sturen. Beetje een type Makaay zou ik stellen.
Wat betreft Hoesen, ga eens youtube op. Dan vind je de nodige knappe acties en goals.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Geen idee. Het feit dat hij nu 12 maakt en veel meer speelt spreekt toch voor hem dat die cijfers uit het verleden niets zeggen.
Onzin natuurlijk.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
15 goals maken op je 18e is gewoon uitstekend. Luuk de Jong maakte er op die leeftijd maarliefst 2 in een half seizoen. Marco van Basten maakte er op die leeftijd 9 om maar iemand 'willekeurig' noemen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Castaignos heeft wel degelijk een individuele actie. Zijn startsnelheid is namelijk vrij hoog, dus daar heeft hij profijt van. Balbehandeling vind ik vaak ook redelijk goed. Verder is het een doelpuntenmaker ja. Lijkt me geen onbelangrijke eigenschap voor een spits. Hij kan en moet nog sterker worden, en zijn topsnelheid kan wat beter want hij valt redelijk stil na 10 meter. Ook koppen kan nog wat beter, maar dat lijken me zaken die elke 20 jarige nog moet verbeteren.
Hoesen beoordeel ik ook voor een groot deel op zijn leeftijd ja. Spelers die tussen hun 19 en 21 niet elke week op een degelijk niveau acteren en uiteindelijk nog echt ver komen zie je eigenlijk nooit. Zelfs bij Ajax vonden ze Hoesen nog te slap en niet fit. Dat neem ik dan dus mee ja, iemand die op zijn 22e nog niet fit genoeg lijkt voor 90 minuten eredivisievoetbal, daar heb ik mijn twijfels bij. En dan nu het belangrijkste, wat hij daadwerkelijk heeft laten zien, vind ik ook nogal meevallen. Ik kan me een serieus goeie goal tegen PSV herinneren maar dat was het ook wel een beetje. Ik vind dat je heel wat indrukwekkendere dingen moet laten zien wil je een logische keuze zijn ten opzichte van een basisspeler bij Twente, die in zijn loopbaan wat meer heeft laten zien dan dat, die ook in het lopende seizoen meer heeft gescoord, wel alles heeft gespeeld en ga zo maar door.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Tuurlijk dat zegt niks. Niet kunnen voetballen en dan toch al meer dan 15 keer scoren op 18 jarige leeftijd en heel Europa dat je wilt halen. Ik wil niet eens weten welke aantallen we gaan halen als hij straks nog een beetje leert voetballen ook.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tuurlijk dat zegt niks. Niet kunnen voetballen en dan toch al meer dan 15 keer scoren op 18 jarige leeftijd en heel Europa dat je wilt halen.
Castaignos is vanaf dag één gehyped, voegt niks toe aan een team en heeft op dit moment vrij weinig te zoeken bij een topclub of nationaal elftal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik mis nog steeds de sterke punten van Castaignos. Hij is snel en hij kan misschien een bal aannemen. That's it? Dat kan Boerrigter ook.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Gewoon onzin. Volgens mij zeggen we allemaal dat Janmaat een beter seizoen dan van Rhijn draaide of dat Siem de Jong niet zo veel in Oranje heeft te zoeken. En spelers als de Vrij en Indi krijgen hier vaak zat van Ajacieden positieve opmerkingen. Ik denk dat de Ajax mensen hier heel wat eerlijker en kritischer zijn dan de kossen van dit topic.
haha, ik weet wel zeker van niet.
Daarnaast heb ik ook bij Ajacieden gezegd als het goede spelers waren hoor, van de Sneijders en Sigthorssons van deze wereld.
Maar goed, whatever.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.