• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.293 gebruikers
  • 9.391.387 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Na van Rhijn en Blind voldoet ook Hoesen niet volgens die ouwe zeur

'Castaignos had natuurlijk op de plek van Hoesen moeten lopen' - AD.nl

Het is wel aandoenlijk hoor. Ik gok dat ze in de regio Rotterdam deze flauwekul wel allemaal erg de waarheid vinden

Het is wachten op de column waarin Willem ontkent dat Ajax 32 landstitels en 4x de EC1 heeft gewonnen. Moet vast op 1 of andere manier te ontkennen zijn.

Nee, dan Cruijff. Die geeft bijna elke maand Feyenoord wel een compliment. Zo kan het dus ook

Cruijff is natuurlijk ook geeindigd als Feyenoorder.

Verder zegt De Kromme niks geks. Wanneer Castaognos (zot overigens bij Twente) zijn carriere beter had ingevuld en meer inzet zou tonen, zou hij eenvoudig Hoessein (wie is dat eigenlijk?) achter zich moeten kunne houden. Maar zoals De Kromme stelt, is het zijneigen schuld dat het niet zo is.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Maar ook op basis van dit seizoen zou het niet gek zijn geweest als iemand die 12 competitiegoals heeft gemaakt de voorkeur zou krijgen boven iemand die er 5 heeft gemaakt. Verder niet zo erg want Castaignos had veel verder moeten zijn en heeft gewoon een erg matig seizoen gehad, maar Hoesen per definitie beter, op basis van die paar keer dat hij 10 minuutjes mee mocht doen?

edit: lees trouwens dat Hoesen net pas voor het eerst voor Jong Oranje is opgeroepen. Op zijn 22e...

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ik vind het allebei nogal matig eerlijk gezegd, zowel Castaignos als Hoesen is nou niet echt wat je wil hebben in de spits bij een verder sterk elftal. Zijn er nou echt geen andere jonge talentvolle spitsen buiten Locadia? Ik zal eens effe zoeken.

Aan de andere kant werd ene Maceo Rigters ook topscoorder op het EK dus veel zegt het niet...

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Castaignos heeft wel duidelijk heel wat meer potentie als spits die op zijn 18e 15 goals wist te maken in de Eredivisie dan Danny Hoesen die er op zijn 21e 13 maakt voor Fortuna Sittard. Had alleen nog minstens 3 jaar bij Feyenoord moeten blijven en er 3 jaar meer dan 20 moeten maken en dan pas aan een stap moeten denken.

Veel meer is er inderdaad niet, Robben was bij Jong Oranje niet eens altijd basisspeler om maar iets te noemen, kan nog vanalles veranderen. De Jong is duidelijk de beste optie op dit moment voor de spits, en die staat ook gewoon in de basis.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Alex Schalk? Leon de Kogel? zijn er verder echt geen jonge talentvolle spitsen?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

In Hoesen zie ik juist een erg goede spits voor in de toekomst, net als met Locardia. In Castaignos zie ik de komende spits voor NEC of NAC, helemaal niks dus. Hoesen is beweeglijk, sterk, doelgericht en heeft een individuele actie. Plus, je kan hem als aanspeelpunt en als counterwapen inzetten. Alleen moet hij nog op al die gebieden wel beter worden, maar hij is in 1 seizoen Ajax enorm veranderd, in positieve zin.

Als je kijkt naar zijn minimale speeltijd, dan heeft hij ook nog eens een behoorlijk rendement.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voor de toekomst? Hij is al 22..... Tijd voor elk talent om naar het buitenland te gaan. Zullen kijken of hij ooit Inter haalt.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Hoesen heeft echt werkelijk niets bijzonders. Erg matig aan de bal, weinig snelheid, geen karakter, gewoon niets wat hem onderscheid van anderen.

Zo zijn er echt talloze te vinden.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In Hoesen zie ik juist een erg goede spits voor in de toekomst, net als met Locardia. In Castaignos zie ik de komende spits voor NEC of NAC, helemaal niks dus. Hoesen is beweeglijk, sterk, doelgericht en heeft een individuele actie. Plus, je kan hem als aanspeelpunt en als counterwapen inzetten. Alleen moet hij nog op al die gebieden wel beter worden, maar hij is in 1 seizoen Ajax enorm veranderd, in positieve zin.

Als je kijkt naar zijn minimale speeltijd, dan heeft hij ook nog eens een behoorlijk rendement.

Dit dus. Je merkt ook dat veel mensen niet veel van Ajax hebben gezien. Heb hem eigenlijk alleen nog maar goede dingen zien doen bij Ajax. Dat hij zijn carrière ook niet zo goed heeft gepland is jammer, maar hij maakt het nu goed.

Goede techniek, doelgericht, sterk aan de bal, individuele (passeer) acties.....

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

rep_robert schreef:

Dit dus. Je merkt ook dat veel mensen niet veel van Ajax hebben gezien.

Of dat veel mensen juist alleen maar Ajax hebben gezien.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

kos schreef:

Hoesen heeft echt werkelijk niets bijzonders. Erg matig aan de bal, weinig snelheid, geen karakter, gewoon niets wat hem onderscheid van anderen.

Zo zijn er echt talloze te vinden.

Dit dus niet. Je praat echt poep. Je hebt werkelijkwaar niks van deze jongen gezien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Voor de toekomst? Hij is al 22..... Tijd voor elk talent om naar het buitenland te gaan. Zullen kijken of hij ooit Inter haalt.

Hij heeft inderdaad een paar jaar in de marge gespeeld, maargoed, ik zeg ook niet dat hij een nieuwe wereldspits zal worden. Maar ik heb er veel vertrouwen in dat hij Ajax sterker gaat maken.

Afgelopen seizoen was bijna elke invalbeurt van hem een goede, met veel dreiging en acties. Maar dat kan je alleen weten als je het kijkt. Ik geloof nooit dat jij en kos Ajax kijken, buiten CL voetbal.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zegt ook wel genoeg dat hij vrij weinig heeft gespeeld als reservespits, ondanks dat de beoogde eerste spits driekwart van het seizoen geblesseerd is geweest. Dan zou ik toch eerder voor iemand kiezen die vrijwel altijd basisspeler is geweest, ook al was zijn seizoen op zijn niveau erg matig.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Zegt ook wel genoeg dat hij vrij weinig heeft gespeeld als reservespits, ondanks dat de beoogde eerste spits driekwart van het seizoen geblesseerd is geweest. Dan zou ik toch eerder voor iemand kiezen die vrijwel altijd basisspeler is geweest, ook al was zijn seizoen op zijn niveau erg matig.

Sorry, maar dan heb je zijn hele verhaal gewoon niet gevolgd. Hij werd gehaald met als idee om hem een seizoen lang individueel te trainen op de Ajax manier en ook qua kracht en conditie, aangezien hij bij Fulham weinig speelde. Het was nooit de bedoeling dat hij dit seizoen veel zou spelen, maar door blessureleed bij Sigthorsson moest hij meer minuten maken dan gepland. Sterker, dat hij voor de winter in actie kwam was alleen vanwege Sigthorsson, want dat lag helemaal niet in zijn schema. De bedoeling was dat ze hem na de winter langzaam aan wat minuten wilde geven om aankomend seizoen een volwaardig selectielid te zijn. Hij loopt dus al ruim voor op schema nu.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Hij is gewoon als een jeugdspeler behandeld omdat hij een (fysieke) achterstand had, wat dat betreft zegt zijn leeftijd niet zo heel veel. Hij is rustig gebracht en ik ga er van uit dat hij komend seizoen veel meer zal spelen. Iemand als Castaignos zou ik niet in Oranje willen zien. Bijna elke wedstrijd gespeeld(in de basis) en nooit een indruk kunnen maken. Misschien had hij ook rustiger gebracht moeten worden, aangezien zijn ontwikkeling ook stil heeft gestaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Of dat veel mensen juist alleen maar Ajax hebben gezien.

Vertel eens kos, hoeveel competitiewedstrijden heb jij van Ajax gekeken? En dan bedoel ik dus niet de samenvatting.

Of beoordeel je Hoesen alleen op een potje tegen pakweg Real Madrid?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ik heb als voetballiefhebber die nogal wat eredivisie ziet aardig wat Ajax gezien. En daarin dus ook de spaarzame Hoesen invalbeurtjes.

Niets bijzonders.

Maar ik snap dat aangezien het een Ajax speler is je veel meer op de positieve kanten moet letten dan bij andere spitsen. Niks nieuws allemaal.

Een Schalk of De Kogel zijn al verder dan Hoesen is, moet je nagaan.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Hij heeft vorig jaar gewoon een heel seizoen gespeeld hoor bij Fortuna, dus daar kan het niet aan liggen. Dit lijkt er meer op dat ze hem bij Ajax fysiek gewoon nog te licht vonden zoals jij suggereert, maar dat komt dan weer niet echt overeen met wat jij van hem vind (o.a. sterk..) maar afijn. Dat hij pas na de winter zou moeten gaan spelen heb ik trouwens meegekregen, vind ik niet echt spreken voor iemand van 22 dat hij nog niet eens fit genoeg is om een hele wedstrijd op Eredivisieniveau uit te spelen, want ook dat lukt hem na de winterstop nog niet. Des te meer reden om iemand die al eens 15x scoorde in de eredivisie op zijn 18e, en ook nu fit genoeg was om het hele seizoen basisspeler te zijn en 12x wist te scoren toch de voorkeur te geven lijkt me.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Sorry, maar dan heb je zijn hele verhaal gewoon niet gevolgd. Hij werd gehaald met als idee om hem een seizoen lang individueel te trainen op de Ajax manier en ook qua kracht en conditie, aangezien hij bij Fulham weinig speelde. Het was nooit de bedoeling dat hij dit seizoen veel zou spelen, maar door blessureleed bij Sigthorsson moest hij meer minuten maken dan gepland. Sterker, dat hij voor de winter in actie kwam was alleen vanwege Sigthorsson, want dat lag helemaal niet in zijn schema. De bedoeling was dat ze hem na de winter langzaam aan wat minuten wilde geven om aankomend seizoen een volwaardig selectielid te zijn. Hij loopt dus al ruim voor op schema nu.

En hoe weet jij hoe de andere jonge spitsen in de eredivisie op schema liggen of er zelfs al voor? Dat is totaal niet relevant.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Hij heeft vorig jaar gewoon een heel seizoen gespeeld hoor bij Fortuna, dus daar kan het niet aan liggen. Dit lijkt er meer op dat ze hem bij Ajax fysiek gewoon nog te licht vonden zoals jij suggereert, maar dat komt dan weer niet echt overeen met wat jij van hem vind (o.a. sterk..) maar afijn. Dat hij pas na de winter zou moeten gaan spelen heb ik trouwens meegekregen, vind ik niet echt spreken voor iemand van 22 dat hij nog niet eens fit genoeg is om een hele wedstrijd op Eredivisieniveau uit te spelen, want ook dat lukt hem na de winterstop nog niet. Des te meer reden om iemand die al eens 15x scoorde in de eredivisie op zijn 18e, en ook nu fit genoeg was om het hele seizoen basisspeler te zijn en 12x wist te scoren toch de voorkeur te geven lijkt me.

Verhuurd vanuit Fulham ja. Maar dat niveau is natuurlijk niet wat wordt nagestreeft.

Ze vonden hem bij Ajax inderdaad te licht, niet gek gezien zijn niveau, maar de potentie zagen ze wel. Vandaar een heel erg gericht individueel programma. En ja, zijn leeftijd werkt wat tegen, maar er zijn ook wel genoeg voorbeelden van spelers die op die leeftijd pas echt doorbreken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

En hoe weet jij hoe de andere jonge spitsen in de eredivisie op schema liggen of er zelfs al voor? Dat is totaal niet relevant.

Waar hoor je mij iets over die andere spelers zeggen? Ik heb het over Hoesen. Hij ligt voor op schema, dus er valt weinig te zeuren waarom hij vorig jaar maar gedoseerd speelde.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Montorsi schreef:

. Des te meer reden om iemand die al eens 15x scoorde in de eredivisie op zijn 18e, en ook nu fit genoeg was om het hele seizoen basisspeler te zijn en 12x wist te scoren toch de voorkeur te geven lijkt me.

Wat een onzin. Dus je moet iemand selecteren die ergens drie seizoenen geleden een keer 15 doelpuntjes heeft gemaakt? Sorry hoor, maar dan zou ik op dit moment eerder voor de potentie kiezen. Het is niet voor niets Jong Oranje. Castaignos heeft gewoon een slecht seizoen gedraaid zonder op te vallen. Het enige waar hij mee is opgevallen zijn de Lex Immers momentjes. De bondscoach is ook niet dom en ziet dat hij ook behoorlijk stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling. Hij kiest duidelijk voor de potentie en ik vind het niet gek dat ie dan voor Hoesen kiest.

Wat dat betreft had hij zoals ik al zei rustiger gebracht moeten worden en niet als een soort verlosser elke week in de basis moeten staan. Castaignos heeft ook gewoon een verloren seizoen gekend waarin hij er alleen maar op achteruit is gegaan en kon je zien bij Twente.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Maar als de Jong geblesseerd is, zal er toch iemand anders 90 minuten moeten spelen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Dus? Wie zegt dat iemand als Hoesen niet 90 minuten kan spelen? Dat iemand als Sightorsson de tweede seizoenshelft de voorkeur krijgt is logisch(die heeft miljoenen gekost), maar Hoesen heeft op mij meer indruk gemaakt dan Kolbein. Ik denk dat hij prima 90 minuten kan spelen. Een jongen die topfit is en niet vermoeid van een seizoen voetballen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Leon de Kogel en Schalk beter noemen dan Hoesen

Als Hoesen zich blijft ontwikkelen zoals ie nu doet, is het een kwestie van tijd voor ie eerste spits bij Ajax wordt. Mits De Boer Kolbeinn eruit durft te halen (want De Boer heeft er nog wel eens moeite 'zijn' aankopen te slachtofferen, ondanks vrij matig spel).

Overigens heeft De Jong een bijzonder matig seizoen gedraaid, had nog liever Locadia in de spits gezien.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Tja, hij is wel als eerste spits van Borussia Mönchengladbach gehaald. Hij moest inderdaad wennen aan het niveau van de Bundesliga (ik zou zulke aankopen eigenlijk altijd een jaar inwerktijd geven), maar dat ligt toch een stuk hoger dan het niveau van het EK onder 21.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Wat een onzin. Dus je moet iemand selecteren die ergens drie seizoenen geleden een keer 15 doelpuntjes heeft gemaakt? Sorry hoor, maar dan zou ik op dit moment eerder voor de potentie kiezen.

Nee je moet selecteren op wie er beter is én meer potentie heeft. Het is namelijk Jong Oranje, die spelers moeten ook beter worden, zondat het grote Oranje er wat aan heeft. Het moet gek lopen wil Hoesen ooit Oranje halen als je het mij vraagt. Castaignos was 3 jaar terug de meest veelbelovende speler van de Eredivisie.

Ik vind dat Hoesen het best aardig heeft gedaan hoor, maar vergelijk je het met Castaignos dan is dat gewoon minder. Hoesen heeft dit seizoen geen enkele wedstrijd uit kunnen spelen, heeft sowieso minder wedstrijden gespeeld, minder gescoord en heeft duidelijk qua potentie minder te bieden op basis van wat je uit het verleden zou kunnen opmaken en is gewoon bijna 2 jaar ouder én speelt nu pas op een redelijk niveau (lees, de Eredivisie). Op je 22e! Zelfs een laatbloeier als Dirk Kuijt was eerder basisspeler bij een Eredivisieclub. Castaignos was gewoon matig dit seizoen, maar dat weet je omdat hij van Inter kwam en ooit al 15 goals maakte in een seizoen. Die heeft 3 jaar geleden, toen hij 18 was dus, al meer indruk gemaakt dat Hoesen op zijn 22e. Dan nog kan Hoesen nog beter worden natuurlijk in the long run, maar het is me een raadsel waarop jullie dat baseren en verwachten.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Jij zegt dat als hij geblesseerd is. Als hij wekelijks speelt in de Bundesliga heeft hij natuurlijk wel een streepje voor

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Nee je moet selecteren op wie er beter is én meer potentie heeft. Het is namelijk Jong Oranje, die spelers moeten ook beter worden, zondat het grote Oranje er wat aan heeft. Het moet gek lopen wil Hoesen ooit Oranje halen als je het mij vraagt. Castaignos was 3 jaar terug de meest veelbelovende speler van de Eredivisie.

.

Volgens velen ja, genoeg mensen die het ook allemaal een overdreven hype vinden. Hij stond al in de belangstelling van Inter voordat hij überhaupt een wedstrijd had gespeeld. Een beetje het Willems effect, al liet hij wel iets meer zien dan Willems altijd doet. Daarnaast maakt het niet uit of hij 3 jaar geleden veelbelovend was, daar is nu helemaal niets meer van over.

Bruma volgt nu hetzelfde pas als Hoesen eigenlijk. Alleen zal Bruma vast wel alles spelen, dus het is maar afwachten of het wat wordt. Zij zijn gewoon te vroeg naar het buitenland gegaan, waardoor ze gewoon een achterstand oplopen. Dan telt het leeftijd argument gewoon niet meer.

Funeste voor je carrière. Hoesen, Castaignos en Bruma hebben het waarschijnlijk nog op tijd ingezien, waardoor ze nog een (laatste)kans krijgen. Types als Drenthe hebben het voorgoed verspeeld en zul je nooit meer terug zien op niveau. Echter is het gewoon niet goed dat Castaignos zoveel heeft gespeeld. 12 goals in 33 wedstrijden, waarvan bijna allemaal in de basis is gewoon slecht voor een kampioenskandidaat.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Noem me eens een andere spits die op zijn 18e, in zijn eerste seizoen, 15 eredivisiegoals maakte? Bovendien is er natuurlijk nog best wat over van zijn potentie. Hij scoort immers alsnog 12 goals dit seizoen. Te weinig, maar ook weer niet zo dramatisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.