- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het is niet toegenomen, de media meld het nu gewoon elke keer.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Weinig nieuws onder de zon. Ajax en Feyenoord wederom als enige de uitvakken altijd vol. Positief zijn wel Zwolle en Willem II.
Het bezoeken van uitwedstrijden wordt met succes bijzonder onaantrekkelijk gemaakt in NL. Ik denk dat we zo'n beetje het strengste beleid van Europa hebben. Paniekerige burgemeesters en die drol van een Opstelten zijn de grootste redenen.
Deze tekst in het rapport is het duidelijkste daarin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/93225692/Ranglijst%20Uitsupporters%202013.pdf
zo treurig...
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Vond eerste filmpje wel meevallen... ja er worden een paar klappen uitgedeeld. Maar die radioverslaggever doet net alsof er een derde wereldoorlog is uitgebroken.
Tweede filmpje... 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
@thijsslegers 14m
Bij #psv rekenen ze voor 100% op deelname vd beloften aan de Jupiler League. Spelers krijgen dat bij contractonderhandelingen te horen
Netjes! 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Bij PSV rekenden ze ook op het kampioenschap dit jaar. Of zij hebben iets gehoord van de KNVB, of zij hopen op zaken waar ze weinig invloed op hebben. Zeist heeft vaker vreemde beslissingen. Maar valt Twente of Ajax dan af? Die tweede dan door een samenwerking met de Polderboys wellicht?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ajax en Feyenoord wederom als enige de uitvakken altijd vol. Positief zijn wel
Als Ajax en Feyenoord hun uitvakken altijd helemaal vol hebben, hoe kan het dan dat Feyenoord er gemiddeld meer heeft? 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Ajax kreeg tweemaal minder kaarten en mocht tweemaal überhaupt geen supporters meenemen (en dat telt blijkbaar mee in het gemiddelde). Feyenoord had dat dan denk ik slechts eenmaal? Ajax uit.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Als Ajax en Feyenoord hun uitvakken altijd helemaal vol hebben, hoe kan het dan dat Feyenoord er gemiddeld meer heeft?
Misschien moet je ook de tekst bij het artikel even lezen gekkie van me
Bij de intro staat het al.
Toelichting beide clubs:
Net als vorig jaar verkoopt Feyenoord alle uitvakken in de Eredivisie uit. Opvallend was dit seizoen dat ook veel Feyenoord-supporters in de vakken rondom het uitvak zaten, zowel lokale fans als (harde kern-)supporters uit de regio Rotterdam. Bij veel wedstrijden leidde dit tot opstootjes en vechtpartijen met thuissupporters. Dit was onder meer het geval bij FC Groningen, Roda JC, RKC en ADO Den Haag. Het aantal uitsupporters van Feyenoord is licht gedaald ten opzichte van vorig jaar door de verkleining van het uitvak bij ADO Den Haag (van 900 naar 500). Feyenoord-supporters zijn bovendien nog steeds niet welkom in Amsterdam. Bij Vitesse werd net als vorig jaar gekozen voor een autocombi, waardoor slechts 912 in plaats van 1200 supporters het uitvak in mochten.
2. Ajax: 728 (vorig jaar 2e met 733 supporters)
Net als Feyenoord verkoopt ook Ajax dit seizoen alle uitvakken uit, maar toch is het aantal Ajax-supporters bij uitwedstrijden lager dan dat van Feyenoord. Het verschil tussen Feyenoord en Ajax is minimaal, en komt vooral door de strenge veiligheidsmaatregelen die worden genomen als Ajax op bezoekt komt. Ajax-supporters zijn nog altijd niet welkom in Rotterdam én Den Haag. Bovendien kreeg de club dit seizoen om veiligheidsredenen slechts 600 in plaats van 1200 kaarten in Utrecht en 1200 in plaats van 1600 kaarten in Eindhoven. In tegenstelling tot vorig jaar verkoopt Ajax ook de uitvakken in Kerkrade en Groningen uit. Het gemiddelde ligt daarom maar iets lager dan vorig jaar. De enige wedstrijd waar Ajax meer supporters meeneemt dan Feyenoord is Vitesse-uit, waar Ajax koos voor de volledige capaciteit (1200) en een buscombi in plaats van 912 kaarten en een autocombi, zoals Feyenoord.
AZ heeft trouwens de meeste gloryhunters(niet eens Vitesse
)
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Bij PSV rekenden ze ook op het kampioenschap dit jaar. Of zij hebben iets gehoord van de KNVB, of zij hopen op zaken waar ze weinig invloed op hebben. Zeist heeft vaker vreemde beslissingen. Maar valt Twente of Ajax dan af? Die tweede dan door een samenwerking met de Polderboys wellicht?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
@ Rep: De Gouden Boterham is weer van jou dit jaar. 
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Achja, als hij bij Feyenoord was gebleven was dat ten koste gegaan van BMI of de Vrij en had een van die twee jongens weinig gespeeld. Ik hoop dat hij het alsnog waar gaat maken bij PSV, hij is immers nog helemaal niet oud en kan nog genoeg leren.
Klopt en daarom is het voor Feyenoord niet zo heel erg geweest achteraf, maar zo zie je wel dat die achterstand in ontwikkeling snel is opgelopen bij spelers die tussen hun 18 en 21 niet wekelijks aan voetballen toe komen op een serieus niveau. Niet dat je bij Chelsea 2 en bij HSV 2 geen goeie spelers hebt lopen, maar je speelt niet in competities met elke week camera's op je neus en waar de fouten die je maakt niet alleen op het veld maar ook in de media worden afgestrapt. Er komt een hele andere druk bij kijken. Ik vraag me af of hij ooit nog zijn belofte gaat nakomen, ik denk juist dat het nu een beetje te laat is voor hem nog veel beter te worden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Klopt en daarom is het voor Feyenoord niet zo heel erg geweest achteraf, maar zo zie je wel dat die achterstand in ontwikkeling snel is opgelopen bij spelers die tussen hun 18 en 21 niet wekelijks aan voetballen toe komen op een serieus niveau. Niet dat je bij Chelsea 2 en bij HSV 2 geen goeie spelers hebt lopen, maar je speelt niet in competities met elke week camera's op je neus en waar de fouten die je maakt niet alleen op het veld maar ook in de media worden afgestrapt. Er komt een hele andere druk bij kijken. Ik vraag me af of hij ooit nog zijn belofte gaat nakomen, ik denk juist dat het nu een beetje te laat is voor hem nog veel beter te worden.
Het is inderdaad zonde van zijn talent, want toen die zijn eerste wedstrijden bij Chelsea had gespeeld werd er bij Studio Voetbal al geroepen dat hij mee moest naar het WK van 2010. We zullen zien hoe hij het bij PSV gaat doen. Iemand enig idee hoe zijn periode bij HSV was? Ik weet wel dat hij op het begin best veel speelde, maar de laatste tijd heeft hij volgens mij niks gespeeld.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
In de competitie 10 basisplaatsen, 8 keer ingevallen, één doelpunt en één keer rood gepakt.
Verder nog 3 basisplaatsen bij HSV 2, één doelpunt, en ook één keer rood gepakt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Excuus hoor, maar hoe moet ik zoiets weten. Ik zag daar niets van staan op zowel de NOS als VI.nl, noch bij de Telegraaf. Meestal houd ik die drie aan voor echt nieuws.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik weet nog wel dat v.d. Gijp zat te verkondigen dat Douglas en Bruma het nieuwe krachtige duo van Oranje zou worden. Het rare is dat deze twee jongens zich totaal niet ontwikkeld hebben en dat (toen die tijd wat onbekende namen), jongens zoals v.d. Hoorn, de Vrij, Bruno Martins Indi en van Dijk als de vier grote Oranje talenten centraal achterin worden gezien.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Douglas is vanaf dag 1 hopeloos overschat.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Heb het ook nooit in hem gezien. Zijn blunders zijn te overheersend geweest vanaf dag 1.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Vond hem het dat Twente het zo goed deed in de CL nog wel sterk. Voor de rest kan hij er weinig van.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
AZ heeft trouwens de meeste gloryhunters(niet eens Vitesse
Wat dit seizoen ook erg overheerste onder AZ fans is dat we totaal niet serieus worden genomen door de directie. Ben je al het braafste jongetje van de klas, word je ook nog steeds terechtgewezen door je eigen directie. Dat werkt alleen maar averechts natuurlijk. Gerbrands ziet het liefst dat wij net als tennis-publiek op de tribune gaan zitten. Denk dat dat er ook mee te maken heeft. Tel daar inderdaad bij op het slappe spel (als ze nou nog inzet toonden..), de crisis (maar daar heeft elke supportersgroep last van) en de belachelijke combi's (maar daar heeft elke supportersgroep last van).
Dat Zwolle en Willem II het goed hebben gedaan qua uitsupporters verbaast me niks, voor hun is het een experience. Ik verwacht dan ook dat volgend seizoen Cambuur en GA Eagles goed gaan scoren.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Jammer dat VI is afgelopen. 
Troost: "Ik had Vitesse kampioen gemaakt" - SoccerNews.nl
Blijkbaar heeft AZ de beker gewonnen dankzij John Troost.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
?Leerdam is niets minder dan Van Rhijn, en zou kiezen voor Van Aanholt? - voetbalzone.nl
Helemaal eens met de Kromme, maar ipv Van Rhijn hoort natuurlijk ook geen Leerdam te spelen. De Vrij is misschien wel de beste optie, want ook Pot heeft gelijk.
Bondscoach Pot: 'Zoek maar een andere rechtsback voor me' • ELFvoetbal.nl
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Pele van Anholt had toch meegenomen kunnen worden? Prima spelertje.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
?Leerdam is niets minder dan Van Rhijn, en zou kiezen voor Van Aanholt? - voetbalzone.nl
Helemaal eens met de Kromme, maar ipv Van Rhijn hoort natuurlijk ook geen Leerdam te spelen. De Vrij is misschien wel de beste optie, want ook Pot heeft gelijk.
Bondscoach Pot: 'Zoek maar een andere rechtsback voor me' • ELFvoetbal.nl
Ja hoor, centrumverdediger de Vrij is een betere rechtsback dan de speler die al 2x kampioen met Ajax werd en zich prima staande hield nationaal en internationaal. Foutloos niet, maar de overige concurrentie kende net zo goed (grote) dipjes.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Wat dit seizoen ook erg overheerste onder AZ fans is dat we totaal niet serieus worden genomen door de directie. Ben je al het braafste jongetje van de klas, word je ook nog steeds terechtgewezen door je eigen directie. Dat werkt alleen maar averechts natuurlijk. Gerbrands ziet het liefst dat wij net als tennis-publiek op de tribune gaan zitten. Denk dat dat er ook mee te maken heeft. Tel daar inderdaad bij op het slappe spel (als ze nou nog inzet toonden..), de crisis (maar daar heeft elke supportersgroep last van) en de belachelijke combi's (maar daar heeft elke supportersgroep last van).
Dat Zwolle en Willem II het goed hebben gedaan qua uitsupporters verbaast me niks, voor hun is het een experience. Ik verwacht dan ook dat volgend seizoen Cambuur en GA Eagles goed gaan scoren.
Alleen jammer dat de grootste combi-nazi AZ zelf is inderdaad
Ach, de problemen zijn overal hetzelfde inderdaad. Alleen bij AZ komen en gaan ze wel heel erg snel. Dit seizoen gewoon gemiddeld 100 per uitwedstrijd minder.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ja hoor, centrumverdediger de Vrij is een betere rechtsback dan de speler die al 2x kampioen met Ajax werd en zich prima staande hield nationaal en internationaal. Foutloos niet, maar de overige concurrentie kende net zo goed (grote) dipjes.
De kromme is een grote idioot. Hoor hem amper zinnige dingen zeggen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Ach gossie, onze seniele Willem heeft ook weer een mening. Over Van Rhijn kan je twijfelen al is er weinig beters op rechtsback (en nee, een cv daar neerzetten heeft in Oranje nooit echt vruchten afgeworpen). Maar Blind als wellicht de best presterende speler van de Nederlands kampioen met CL-ervaring, vorm, inzicht en techniek (enkel snelheid minder) niet in de basis? Tja, is ouwe Willem toch weer zijn geloofwaardigheid kwijt.
Maar goed, het AD is verder ook een pauperkant geworden. Het was ooit nog wat zo een zes jaar terug, maar dat is nu ook weinig meer.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ach gossie, onze seniele Willem heeft ook weer een mening.

Wat is die man toch een karikatuur van zichzelf geworden. Zegt geen zinnig woord meer en is overduidelijk geobsedeerd door Mourinho.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Alleen jammer dat de grootste combi-nazi AZ zelf is inderdaad
Ach, de problemen zijn overal hetzelfde inderdaad. Alleen bij AZ komen en gaan ze wel heel erg snel. Dit seizoen gewoon gemiddeld 100 per uitwedstrijd minder.
Jaja, dat artikel hoef je niet nog een keer te posten hoor. Heb het vorige week en op de vorige pagina al gelezen (auteur is een AZ-supporter).
Maar jij weet waarschijnlijk ook wel hoe het gaat. Kijk, bij mezelf merkte ik ook dat ik dit seizoen bar weinig zin had om een uitwedstrijd mee te pikken. Dat lag geeneens zozeer aan het slechte voetbal, maar aan de instelling van de heren op het veld. Eigenlijk heb ik alleen tijdens de bekerfinale passie en inzet op het veld gezien. Als de spelers geen inzet tonen dan denk je al snel bij jezelf: waarom zou ik eigenlijk nog heengaan?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Wat is die man toch een karikatuur van zichzelf geworden.
Seniele Jopie? Je bedoelt El Salvador waar zowel Ajax en Barcelona hun naam en faam door hebben verkegen? Gelukkig schatten ze bij die 2 clubs de man wel op waarde. Hecht ik meer waarde aan eerlijk gezegd.
Als die man seniel is, dan ben ik benieuwd hoe geweldig Ajax en Barcelona ervoor hadden gestaan als hij het niet was 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Allebei die ouwe droeftoeters moeten verbannen worden naar één of andere regionale zender (net als de (edit mod: scheldwoord verwijderd) gebroeders Van der Kerkhof) zodat we nooit meer van ze horen. Niemand neemt ze serieus en ze maken zichzelf alleen maar belachelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.