- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Duitsland kreeg in het verleden wel vaker een pak slaag van Amerika, dus kijken we hier echt van op? 
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
4-2Goal van Max Kruse, één van de uitblinkers van Duitsland.
Edit: Nu 4-3 door Draxler. Gaat hard zo.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Eindstand 4-3. Respect voor beide teams. Hebben er een echte show van gemaakt voor de fans. Aardig voetbal, veel goals en veel spanning.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
En de moffen hebben verloren! Voor de rest niet echt boeiend. Wat me opvalt is dat veel landen, behalve Nederland spelen. Het lijkt wel eeuwen te duren zo 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Duitsland kreeg in het verleden wel vaker een pak slaag van Amerika, dus kijken we hier echt van op?
Ben toevallig net aan "Band of Brothers" begonnen. 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
En Brazilië weer niet gewonnen.
Tja, als Fred de doelpunten nog moet maken...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Brazilië roept het dan ook volledig over zichzelf. Elke zelfrespecterende bond zou nooit aan Scolari beginnen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Nou, eerste transfer Real is de terugkoopoptie lichten op Carvajal. Het begin is er.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
En de moffen hebben verloren! Voor de rest niet echt boeiend. Wat me opvalt is dat veel landen, behalve Nederland spelen. Het lijkt wel eeuwen te duren zo
Dit is nog niet eens een B-team van Duitsland.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Brazilië roept het dan ook volledig over zichzelf. Elke zelfrespecterende bond zou nooit aan Scolari beginnen.
De man heeft toch een aardig CV dacht ik zo. En in gedrag valt hij toch nog best mee? Het is wel een coach met een vrij defensieve stijl, past niet echt bij Brazilië misschien, maar hij pakte er in 2002 wel een wereldtitel mee..
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
En Bruma wil naar PSV.
Ben benieuwd wat PSV voor 'm moet betalen, hij heeft nog maar een contract van één jaar en gaat niet verlengen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bruma lijkt me nou niet de echte oplossing voor PSV. Die jongen wordt echt enorm overschat, alleen maar omdat hij ooit door Chelsea naar Engeland is gehaald. Volgens mij, maar ik kan natuurlijk vergissen, heeft Bruma ook een beetje de houding dat hij een grote ster is.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Oh, en Katwijk heeft afgezegd! Goed nieuws voor Jong PSV! 
Mwah, die houding van grote ster lijkt me wat overdreven. Anders keer je echt niet terug naar de Nederlandse competitie.
Ik denk eerder dat die hier gewoon alles wil spelen en dan nog hoopt op een goede club.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik heb die Bruma eigenlijk nog nooit zien voetballen dus kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar dat hij bij een matig presterend HSV niet in de basis staat spreekt niet echt voor hem.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Bruma had twee stappen verder kunenn zijn als hij zich in Nederland zou hebben ontwikkeld. Is voorbij gestreefd door zijn generatiegenoten bij Feyenoord omdat hij niet 2 seizoenen fulltime heeft gespeeld. Was 3 jaar terug al international, en zit nu niet eens bij Jong Oranje, dan moet je toch wel even achter je oren krabben wat er fout is gegaan. In ieder geval verstandig van 'm dat ie terug naar Nederland wil.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bruma is wel weer een prachtig voorbeeld voor jonge Eredivisie spelers dat je niet zo snel de Eredivisie moet verlaten voor een grote club. Slechts sporadisch wordt zo'n vertrokken jongen in het buitenland een topspeler, maar 99 op de 100 floppen. Niet dat Bruma geen talent heeft, maar hij heeft vooral zijn status mee, terwijl ik in de Eredivisie zeker verdedigers buiten de topclubs die die hetzelfde zouden kunnen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Enige wat hij voor heeft is een dikkere bankrekening 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dommis Rennedahl! 
Rommedahl keert bij RKC Waalwijk terug in Eredivisie - voetbalzone.nl
Nee, die jongen hoort meer waardering te krijgen. Aardige gozer en helemaal geen verkeerde speler, mits hij tenminste nog zijn snelheid heeft.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Dommis Rennedahl! 
Rommedahl keert bij RKC Waalwijk terug in Eredivisie - voetbalzone.nl
Nee, die jongen hoort meer waardering te krijgen. Aardige gozer en helemaal geen verkeerde speler, mits hij tenminste nog zijn snelheid heeft.
Ik zou als rkc-supporter toch veel liever Jozefzoon daar hebben. Die zal dus wel vertrekken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou als rkc-supporter toch veel liever Jozefzoon daar hebben. Die zal dus wel vertrekken.
Waarom? Ik verwacht dat ze beiden gaan spelen. Kan ook best.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Weinig nieuws onder de zon. Ajax en Feyenoord wederom als enige de uitvakken altijd vol. Positief zijn wel Zwolle en Willem II.
Het bezoeken van uitwedstrijden wordt met succes bijzonder onaantrekkelijk gemaakt in NL. Ik denk dat we zo'n beetje het strengste beleid van Europa hebben. Paniekerige burgemeesters en die drol van een Opstelten zijn de grootste redenen.
Deze tekst in het rapport is het duidelijkste daarin
Analyse (uit)supportersbeleid 2012-2013
Half maart presenteerde minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie zijn nog striktere voetbalwet, een dag later kwam het Auditteam Voetbal en Veiligheid (dat ook nog wel eens incidenten groter wil maken dat ze zijn) met een rapport waarin wordt gesteld dat het voetbal de afgelopen drie jaar almaar veiliger is geworden. Welk ‘probleem’ de minister van de Volkspartij voor Vrijheid (!) en Democratie met een nóg strengere wet voor voetbalsupporters wil oplossen is dus de grote vraag. Volgens het Auditteam voelt maar liefst 98% van de stadionbezoekers zich veilig in het stadion. Ter vergelijking: op straat voelt zo’n 20% van de mensen zich ‘wel eens onveilig’, in steden voelt bijna 4% zich ‘vaak onveilig’, zo blijkt uit de Veiligheidsmonitor 2012 van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Het Auditteam roept op tot een verhoging van het aantal A-wedstrijden (laag risico). Momenteel worden veel wedstrijden die eigenlijk een A-wedstrijd zijn in de B-categorie (enig risico) ingedeeld om een autocombi op te kunnen leggen. Dit is goedkoop en gemakkelijk voor de lokale overheid. De uitsupporters zijn in beeld en kunnen de stad niet in, waardoor er weinig politie-inzet nodig is. Met gastvrijheid of vrijheid van burgers heeft het echter weinig te maken. Veel steden vergeten dat voetbal ook een positief effect kan hebben op de stad en de economie. Amsterdam verdiende naar schatting 10 miljoen euro aan de 20.000 supporters van Chelsea en Benfica die voor de Europa League-finale in mei naar de stad kwamen. Op kleinere schaal kunnen 18 gemeenten in Nederland iedere twee weken een substantieel bedrag verdienen aan uitsupporters die eten, drinken en misschien zelfs overnachten in de speelstad en directe omgeving.
Als voorbeeld wordt vaak gewezen naar Duitsland. Hier worden wedstrijden benaderd als grote evenementen. Uitvakken bieden plaats aan duizenden uitsupporters en zijn bijna steevast uitverkocht. In de stad en op weg naar het stadion lopen uit- en thuissupporters gemoedelijk door elkaar heen. Er is desondanks veel politie op de been om eventuele ongeregeldheden in de kiem te smoren en groepen supporters die niets van die gemoedelijkheid moeten hebben scherp in de gaten te houden. Die laatste groep bestaat echter maar uit 1% van het totaal aantal supporters. In Nederland is dit niet veel anders, maar hier kiezen overheden ervoor om dan maar 100% van de supporters aan allerlei restricties te onderwerpen. Met als resultaat dat het uitvak leegloopt en de sfeer in de stadions achteruit holt. Dit is uiteindelijk dramatisch voor het voetbal, want zelfs de tv-kijker op Eredivisie Live wil graag een kolkend stadion zien en horen. Supporters en de sfeer op de tribune zijn een van de ingrediënten die voetbal tot de populairste sport ter wereld maken. Wedstrijden als de meest recente bekerfinale tussen AZ en PSV laten zien dat grote groepen supporters ook in Nederland prima zonder restricties naar de wedstrijd kunnen reizen zonder dat dit tot problemen leidt.
Als een van de weinige landen ter wereld legt Nederland voetbalsupporters strikte vervoersbeperkingen op rond uitwedstrijden. De overgrote meerderheid van de uitwedstrijden in de Eredivisie kan niet zonder restricties bezocht worden. Zelfs bij vrij vervoer moeten supporters een clubcard van de bezoekende club hebben om in het uitvak plaats te kunnen nemen. Om deze redenen gaan steeds meer uitsupporters in thuisvakken zitten. De clubcardverplichting voor thuisvakken wordt door steeds meer clubs losgelaten, zeker bij wedstrijden met laag risico. En anders zijn supporters van diverse clubs steeds vaker bereid elkaar aan kaarten te helpen zodat de wedstrijd op een normale manier bezocht kan worden.
Een steekproef bij AZ en NEC, doorsnee clubs in de Eredivisie en daarom representatief voor het combibeleid in de hele competitie, leert dat vrij vervoer redelijk zeldzaam is. Voor NEC-supporters steeg het aantal vrij vervoerwedstrijden van 3 naar 4 (24%). Er zijn twee buscombi’s (rivaal Vitesse en Willem II, na een opstootje in de stad bij de thuiswedstrijd) en maar liefst 11 autocombi’s, waarvan er twee keer pas bij het uitvak omgewisseld hoeft te worden. Supporters van AZ kunnen slechts 5 van de 17 uitwedstrijden (29%) zonder restricties bezoeken. Vorig jaar waren dit er nog 6. Bij 4 wedstrijden zijn supporters net als vorig jaar verplicht om met de auto te komen, en bij nog eens 7 wedstrijden moet er zelfs nog onderweg omgewisseld worden. Vorig jaar was dit nog maar 5 keer het geval. Eén keer is een buscombi, naar rivaal Ajax. Andersom legt Alkmaar bijna iedere bezoekende club een autocombi op. Slechts vier clubs hoefden niet onderweg om te wisselen en slechts één (VVV) had vrij vervoer. Zes clubs moeten omwisselen bij de parkeerplaats langs de snelweg die het dichtst bij Alkmaar ligt, maar toch nog zeven clubs moeten dat verder verwijderd van Alkmaar doen. Er zijn geen buscombi’s.
CIV: ruim 40% vrij vervoer
Uit cijfers beschikbaar gesteld door het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme blijkt dat er dit seizoen in totaal 173 combi’s zijn opgelegd, een daling van 4 ten opzichte van vorig seizoen. Zowel auto- als buscombi’s worden hierin volgens het CIV meegerekend. Dit zou betekenen dat er naast de zes wedstrijden waar uitsupporters verboden zijn 127 wedstrijden zijn met vrij vervoer: ruim 41% van het aantal Eredivisiewedstrijden. Gezien de steekproeven bij redelijk rustige clubs AZ en NEC en gezien het feit dat de vier clubs uit de grote steden zelden of nooit vrij vervoer hebben lijkt dit een vrij hoog percentage, ondanks dat clubs als VVV en RKC (iets) meer vrij vervoer hebben dan clubs als AZ en NEC.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/93225692/Ranglijst%20Uitsupporters%202013.pdf
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Bruma had twee stappen verder kunenn zijn als hij zich in Nederland zou hebben ontwikkeld. Is voorbij gestreefd door zijn generatiegenoten bij Feyenoord omdat hij niet 2 seizoenen fulltime heeft gespeeld. Was 3 jaar terug al international, en zit nu niet eens bij Jong Oranje, dan moet je toch wel even achter je oren krabben wat er fout is gegaan. In ieder geval verstandig van 'm dat ie terug naar Nederland wil.
Achja, als hij bij Feyenoord was gebleven was dat ten koste gegaan van BMI of de Vrij en had een van die twee jongens weinig gespeeld. Ik hoop dat hij het alsnog waar gaat maken bij PSV, hij is immers nog helemaal niet oud en kan nog genoeg leren. De kans dat v.d. Hoorn nu naar de top van Nederland gaat acht ik niet zo groot, ik zie PSV geen nieuwe verdediger halen naast Bruma en ik denk dat Ajax geen miljoenen gaat neerleggen voor hem.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4541 stemmen
Frankie de Boer leek altijd nuchter en zelfkritisch, maar het zit een paar keer tegen en kijk aan: meteen een paar puntjes voor de Gouden Calimero.
Ik heb je tekst gequote uit de vorige topic, dus de link klopt niet, maar zo krijg je in ieder geval een melding
(hoop ik) Ik neem aan dat je hem nu kan uitreiken?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Die vechtpartij bij Alphense Boys - Haaglandia, tjongejonge zeg.
Na dat incident met die grensrechter is 't alleen nog maar harder toegenomen, en niet een paar keer, maar tientallen keren.
GeenStijl : BEELDEN! Vechtpartij Alphense Boys - Haaglandia
Zelfs bij de eenbeningen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.