• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.170 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.895 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Onderhond

• 87653 berichten
  • 12957 stemmen

Het is vooral jammer dat Celtic niet wat meer deed met een paar scherpe counters die ze opgezet hebben. Net dan werd het elke keer erg slordig. Verder heeft Barcelone natuurlijk gewoon drie keer gescoord gisteren

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Celtic probeerde alles op het fysiek te gooien waar je tegen Barcelona de oorlog wel wint (zie Real Madrid). Dat moest natuurlijk fout gaan. Lullig dit voor Celtic, had het ze wel gegunt. Ik vind alleen dat Messi zich ook wel eens een keer mag laten zien als het wat minder gaat met het team. Bij het Argentijnse elftal is hij daartoe ook al niet in staat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ook Messi kan weinig doen als de rest ook zo weinig in beweging is en een laag tempo hanteert. Bovendien werd ie voor het eerst vader, ook iets wat je niet onberoerd kan laten. Zo vaak heeft Messi een stuntelend Barca op sleeptouw genomen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Ben gisteren maar voor Shakhtar - Chelsea gegaan en heb me dat niet beklaagd. Leuke wedstrijd, vooral in de eerste helft, met 2 goed voetballende teams. Shakhtar uiteindelijk gewoon de betere ploeg dus een verdiende zege. Het gouden drietal Hazard - Mata - Oscar was gisteren vooral wat ongelukkig, al kwam de klasse soms toch wel weer bovendrijven.

Wel een verademing dit Chelsea ten opzichte van dat rotvoetbal van vorig jaar. En toch ook opvallend dat zo een team als Shakhtar er gewoon in slaagt om hun goudhaantjes jaren bij te houden. Zo een Willian en Fernandinho speelden anders natuurlijk al lang bij een Europese topper.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Nog mensen die naar Ajax-City willen? Er zijn nog zat goedkope kaartjes vanaf €120,- te koop Schande dat die plekken nog niet verkocht zijn..

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Hehe, in nog geen 120 jaar! Tering, en 'wij' muziekliefhebbers maar klagen dat de concertkaartjes zo duur zijn. Van dat bedrag kan ik naar zowel Iron maiden als Rush...

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Voor City supporters ook de duurste uitwedstrijd ooit. Hun kaartjes kostten €85,- per stuk En dat voor een hoekvak tweede ring.

Absurde prijzen inderdaad. Normaal zijn dit van die marktplaats woekerprijzen waar mensen nog graag een kaartje willen. Maar dit gaat gewoon te ver.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

120 euro? De Tering. Ik wist niet dat de finale morgen al gespeeld werd.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Haha, nu begin ik die mega winst van Ajax plotseling te begrijpen.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Je maakt je met de dag belachelijker.

Niets belachelijk aan.

Er zijn nog wel meer mensen die dat eindeloos getik bloedirritant vinden. Is een kwestie van persoonlijke smaak.

Voor de rest heeft Barcelona natuurlijk verdient gewonnen. Ik heb de Schotten ( waarvoor ik overigens wel sympathie heb ) na hun goal en op enkele counters na zo goed als niet aan de bal gezien. Op de mat was het al Barça wat de klok sloeg.

Het is natuurlijk voor Celtic wel ontzettend balen dat de (verdiende) goal net in de laatste 40 seconden van de wedstrijd moet vallen Die 4 minuten blessuretijd vond ik eigenlijk wel overdreven lang

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

'Toppers niet meer naar Ajax'

Kan iemand deze maffioso eens aan de lijn leggen? Wat een triest mannetje is het toch ook, bah bah. Er zit een kern van waarheid in m.b.t. het ja-knikken wanneer Cruijff spreekt. Maar hij moet serieus zijn beledigingen (waarom?) aan het adres van Nederlands grootste voetbalicoon eens indammen.

Tevens: ''Maar ik zeg alleen: neem je zo'n beslissing, dan draag je ook de consequenties. Een topper komt niet meer naar Ajax met dit salarishuis.''' Verwacht hij soms dat we Messi niet meer binnen kunnen vanaf nu? Of doelt hij op een Asssadi of Hamlap; spelers die de bank in respectievelijk Liverpool en Florence mogen warm houden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ASman schreef:

(quote)

Niets belachelijk aan.

Er zijn nog wel meer mensen die dat eindeloos getik bloedirritant vinden. Is een kwestie van persoonlijke smaak.

Voor de rest heeft Barcelona natuurlijk verdient gewonnen. Ik heb de Schotten ( waarvoor ik overigens wel sympathie heb ) na hun goal en op enkele counters na zo goed als niet aan de bal gezien. Op de mat was het al Barça wat de klok sloeg.

Het is natuurlijk voor Celtic wel ontzettend balen dat de (verdiende) goal net in de laatste 40 seconden van de wedstrijd moet vallen Die 4 minuten blessuretijd vond ik eigenlijk wel overdreven lang

Ik vind het behoorlijk belachelijk als je constateert dat Barca inderdaad geen lengte heeft en daardoor dus de hoekschoppen kort nemen dat je ze dat kwalijk neemt. Er zijn er voor minder met een strak jasje met veters in de isoleercel gegooid.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

'demente bejaarde'

De Napolitanen staan inderdaad niet bekend voor het verbloemen van hun mening

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik vind het behoorlijk belachelijk als je constateert dat Barca inderdaad geen lengte heeft en daardoor dus de hoekschoppen kort nemen dat je ze dat kwalijk neemt. Er zijn er voor minder met een strak jasje met veters in de isoleercel gegooid.

Daar heb je natuurlijk wel gelijk. Die korte hoekschoppen zijn zelfs een intelligente oplossing voor hun 'lengteprobleem' ( als je dat zo al kan noemen ).

Verder neem ik Barça ook niets kwalijk. Ze spelen hun spel en doen dat subliem. Alleen hou ik niet van hun spel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ASman schreef:

Ze spelen hun spel en doen dat subliem. Alleen hou ik niet van hun spel.

Wat je goed recht is, al wilde ik dat niet bestrijden. Al quote ik niet zo zorgvuldig in de ochtend .

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Buiten de wat dommige omschrijvingen heeft die Raiola inhoudelijk natuurlijk wel volkomen gelijk.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Ghehe zag net een foto van die gast. Het zal je zakenwaarnemer maar zijn. Heeft het woord geldwolf over zijn hele forse lichaam geschreven. Buiten de domme bewoording, is het natuurlijk volkomen logisch dat Ajax het salarisplafon heeft ingevoerd. Ajax kon al niet veel meer dan 2 mil betalen. Dat halen ze al veel te makkelijk op in de grote competities. Dus dan kun je beter op je jeugd gaan bouwen en hopen dat ze niet al op hun 20ste weg willen. Lijkt me een volkomen logisch plan van Ajax en Cruijf.

Sowieso is het altijd beter dat er een zekere dictatuur heerst binnen een club. Want anders krijg je van die flauwe net niet oplossingen. Ajax heeft nu een duidelijke koers. Laten we zien of het wat opleverd.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Natuurlijk niet. Wat betreft toppers lult hij natuurlijk, maar je kunt allicht een stuk betere spelers halen dan je nu hebt. Want die jeugd gaat het ook echt niet worden.

Overigens dit is voor t eerst dat ik lees dat Cruijff had gezegd dat tegen Real een momentopname was? Dat zou nog veel dommer zijn dan alles wat Raiola zich in zn kop haalt.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Nou toen Ajax nog geen plafond had liepen de toppers er ook niet echt rond hoor. Zo gek is het ook niet om eens een beroep te doen op een speler zijn zin in het spelletje, dan alleen maar om het geld. Speelt die Assaidi wel eens? Pff had gewoon bij Ajax tegen Real, Man C. Dortmund kunnen spelen.

Alsof wanneer je wat is het een 6 ton opstrijkt of miljoen bij Ajax je je nog zorgen hoeft te maken over de rest van je leven. Ik zou als voetballer de boeken in willen gaan als topper.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Macmanus schreef:

Nou toen Ajax nog geen plafond had liepen de toppers er ook niet echt rond hoor.

Daarom zei ik al, toppers is een idiote gedachte

Zo gek is het ook niet om eens een beroep te doen op een speler zijn in in het spelletje, dan alleen maar om het geld. Speelt die Assaidi wel eens? Pff had gewoon bij Ajax tegen Real, Man C. Dortmund kunnen spelen. Alsof wanneer je wat is het een 6 ton opstrijkt of miljoen je je zorgen hoeft te maken over de rest van je leven. Wat een belachelijke gedachte zeg. Ik zou als voetballer de boeken in willen gaan als topper.

Eens, maar met Assaidi bijvoorbeeld was Ajax nu al vele malen beter geweest. En dat is dan maar 1 individueel voorbeeldje.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Dat is nog maar de vraag. Suljemani heeft het ook nooit waar gemaakt. Dus er zit nog zeker een risico in de overstap van een middenmoter naar de top van Nederland. Maar ook voor een speler zelf is de stap gewoon veel logischer. Aissadi vertelde dat hij meer wou want bij Heerenveen kreeg hij niet veel minder dan Ajax bood. Maar als je tegen Real, Man C. en Dortmunt top speelt kent wel de hele wereld bij wijze van je naam. Heerenveen - Malmo heeft niemand gezien. Spelers zijn natuurlijk dom, en met zo een zakenwaarnemer wordt je er niet slimmer op. Maar of Ajax dan ook financiel domme beslissingen moet nemen lijkt me niet verstandig. Dit is het beste wat Ajax heeft gedaan in tijden. Babel is overigens ook een voorbeeld van een speler die door schade en schande wijs is geworden. Zijn er nog ontzettend veel op te noemen hoor.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax heeft momenteel simpelweg het geld niet om duurdere spelers binnen te halen. Het is voor Raiola natuurlijk ontzettend vervelend dat Ajax geen trainer meer heeft die elke pupil van een bevriend zakenwaarnemer voor de hoofdprijs binnenhaalt (Jol). Maar om weer een gezonde club te worden is dit wel noodzakelijk.

Ondanks dat Assaidi een goede speler is, zou hij het ook niet 'verdienen' om in de hoogste schaal bij Ajax binnen te komen. Een leuke jongen voor erbij, maar geen buitencategorie (itt Sneijder, Suarez en Huntelaar).

Dit zei Cruijff trouwens over de wedstrijd tegen Real Madrid: Cruijff: "Ajax-Real een momentopname" - Goal.com

Ik verwacht ook niet dat Ajax gaat aanhaken bij de Europese (sub)top, maar ik deel de mening van Cruijff dat er na de wedstrijd tegen Madrid geen reden is tot paniek.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Macmanus schreef:

Dat is nog maar de vraag. Suljemani heeft het ook nooit waar gemaakt.

Dat was dan ook niet bepaald een grote verrassing...

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Raiola is een held.

Zlatan op de laatste dag wegbrengen zodat Ajax Charisteas moest halen, Maxwell transfervrij wegbrengen. En bij Feyenoord wist hij Östlund en Peter van de Berg te slijten.

En een weerwoord aan Cruijff is ook wel eens verfrissend, de omschrijving die hij daarbij gebruikt is niet mijn taal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Raiola, als er een ultieme louche zaakwaarnemer is. Hou mijn hart vast voor Vilhena.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Toffe ava depri

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Hilarische vent en goede film.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Raiola is de belichaming van alles wat fout is in het hedendaagse voetbal.

Overigens, Real is ook dubbel zo sterk geworden. Verloren ze twee jaar terug nog met 5-0 van Barça na de wedstrijd tegen Ajax, nu was het 2-2 en niet onverdiend. Ze zijn op momenten zelfs beter. Real is sterker geworden en vooral veel beter in de afronding, waarbij met name Ronaldo een belangrijke rol speelt.

Maar ja, meneer ziet ineens dat Ajax geen b-garnituur meer voor de hoofdprijs van hem afneemt, dus ja, dan maar lekker op de man spelen. Grote knul, en hij zet zich direct daarmee vast.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat was dan ook niet bepaald een grote verrassing...

Maar dan is het des te slimmer dat Ajax beter uitkijkt met spelers halen. Kennelijk laten de scouts nog weleens een steekje vallen. Nee, voorspel sowieso dat die salarissen in de gehele wereld wel eens nader gaan worden bekeken. Zo lekker gaat het niet met bepaalde landen en clubs. Rangers is de eerste grote naam maar vast niet de laatste.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

kos schreef:

(quote)

Daarom zei ik al, toppers is een idiote gedachte

(quote)

Eens, maar met Assaidi bijvoorbeeld was Ajax nu al vele malen beter geweest. En dat is dan maar 1 individueel voorbeeldje.

Eens met Kos. Een écht goede trainer weet met zwakheden van een individu om te gaan zodat de speler weer in vorm raakt of zijn identiteits crisis iig weer langzaam aan los kan laten. Veel trainers willen spelers iets teveel opdringen of zijn niet barmhartig genoeg. Ik ben vóór een psycholoog in het kamp. Of die trainer moet dus gevoelens van spelers begrijpen en daarop kunnen anticiperen.

Er valt nog veel te halen op dit gebied.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.