• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.170 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.904 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

60/40 is een goede kans.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Bookies:

Ajax 20%

Gelijk 25%

City 55%

City is Europees natuurlijk net als Ajax wel een drama gebleken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

En die 20% is natuurlijk akomstig van Ajacieden.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Overigens Van Rhijn alweer schuldig aan minimaal 1 maar waarschijnlijk 2 tegengoals. Maar blijf hem gerust groot talent vinden.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Geef heel het team de schuld dat ze het nog uit handen geven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Overigens Van Rhijn alweer schuldig aan minimaal 1 maar waarschijnlijk 2 tegengoals. Maar blijf hem gerust groot talent vinden.

Welke goals?

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Alleen bij de derde mag je hem ook iets verwijten.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dat was ook de enige waar ik aan dacht, maar zelfs die valt niet volledig op het conto van Van Rhijn te schrijven. Immers neemt van Rhijn de man van Alderweireld over, er valt iets van te zeggen dat hij rugdekking moet verlenen, maar dan moet (in dit geval Poulsen) van achteruit coachen.

Nee als je wilt iemand de zwartepiet wilt toeschuiven bij de tegengoals dan moet je bij Alderweireld zijn.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

De derde sowieso, maar als ik me niet vergis de eerste ook.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Bij de eerste goal is Van Rhijn niet betrokken. Bij de derde goal, maakt Van Rhijn deel uit van de Ajax verdediging die niet anticipeert, maar ook daar is Van Rhijn geen hoofdschuldige (i.t.t. Alderweireld).

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ik kan me die 1ste twee effe niet voor de geest halen.. maar bij die derde laat ie wel achterlijk veel ruimte.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De 1e was die kluts goal.

Ik kan wel een beetje begrijpen wat je bedoelt, maar heb je het niet over Alderweireld?

90' Doelpunt Luis Pedro, Heracles Almelo - Ajax, 3-3 | Seizoen 2011/2012 | Video's | Eredivisielive.nl

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Verrek.. Dat die nog zo'n amateuristische fout maakt.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Des te walgelijker vind ik dit soort teksten van Toby na afloopt

Alderweireld wordt er 'schijtziek' van: 'Weer zo'n achtervolging beginnen'

Als hij gewoon normaal verdedigt en die bal gewoon van Pedro afpakt in plaats van als een jongetje zielig achteruit lopen maakt Heracles die gelijkmaker niet. Dan hoef je ook niet met die zielige clichés aan te komen kakken na afloop.

Genoeg geluld… - AFCA

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Grote woorden, en dat terwijl je bij Heracles uit gewoon kan gelijkspelen en omdat je gewoon met een 4-2 overwinning van het veld had afgestapt als de grensrechter goed had opgelet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

schram101 schreef:

4 maanden.. Ik vroeg om 10 jaar..

Het is maar wat je neerslaan noemt. Als jij straks op straat iemand een duwtje in zijn gezicht geeft (want slaan was het niet) krijg je niet eens 2 dagen cel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

depri83 schreef:

Grote woorden, en dat terwijl je bij Heracles uit gewoon kan gelijkspelen en omdat je gewoon met een 4-2 overwinning van het veld had afgestapt als de grensrechter goed had opgelet.

Het gaat dan ook niet alleen om afgelopen zaterdag, maar het hele seizoen tot nu toe. En bepaalde fouten waar De Boer sinds - met name - zijn eerste volledige jaar in vervalt.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ja, dan mag het alsnog niet gebeuren. Op het laatst wordt je gewoon weer op gebied van mentaliteit afgestraft en krijg je drie belachelijke kutgoals tegen waar iedereen staat te slapen. Dat is wel daadwerkelijk een probleem. Zelfde geldt ook voor Eriksen, die gewoon een boutseizoen speelt en amper wat goeds laat zien. Die assist van de Jong had van Eriksen's voet moeten komen bijvoorbeeld.

We winnen daar trouwens elk jaar, dus in hoeverre "kan je daar gewoon gelijkspelen"

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Meestal komen jullie daar met geluk weg, nu is het eens andersom.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

rep_robert schreef:

Genoeg geluld… - AFCA

Een nogal ongenuanceerde column met een hoog 'ze-moeten-godverdomme-werken-voor-hun-geld-gehalte'. De huidige Ajax basis is gewoon niet zo goed en de reserves zijn nog veel minder. Dat heeft vooral veel met onervarenheid en leeftijd te maken. Gewoon een beetje geduld hebben tot de nieuwe lichting toptalenten aanbreekt.

Natuurlijk moeten er een aantal zaken beter, maar dat heeft allemaal niets te maken met 'harder trainen' en 'homo-slofjes'.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Een nogal ongenuanceerde column met een hoog 'ze-moeten-godverdomme-werken-voor-hun-geld-gehalte'. De huidige Ajax basis is gewoon niet zo goed en de reserves zijn nog veel minder. Dat heeft vooral veel met onervarenheid en leeftijd te maken. Gewoon een beetje geduld hebben tot de nieuwe lichting toptalenten aanbreekt.

Natuurlijk moeten er een aantal zaken beter, maar dat heeft allemaal niets te maken met 'harder trainen' en 'homo-slofjes'.

Precies, als je transferbeleid er op gericht is om zo weinig mogelijk uit te geven en het dan maar met de eigen jeugd te doen moet je niet raar opkijken als de mentale weerbaarheid van een groep er niet beter op wordt.

Ik denk trouwens dat die column Nomak ook wel aanspreekt...

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Het is maar wat je neerslaan noemt. Als jij straks op straat iemand een duwtje in zijn gezicht geeft (want slaan was het niet) krijg je niet eens 2 dagen cel.

Ik haal het niet in mijn botte kop een ander persoon zomaar een 'duwtje' (in de slowmotion wel ja) te geven. Tegen dit soort achterlijkheden moet eens worden opgetreden. Niet alleen op het veld, ook daarbuiten. Maar ja, daar willen de linkse rakkers die dit land regeren niet aan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar als ze bij mij in Maasmechelen voor dit soort 'duwtjes' celstraffen van 4 maanden zouden geven zou 80 % van de jongeren meer achter de tralies zitten dan op vrije voeten.

Paar keer meegemaakt dat iemand een paar messteken krijgt en een tijd in het ziekenhuis moet doorbrengen en dat de dader lachend wegkomt met een maandje cel. Schandalig natuurlijk, maar helaas wel realiteit.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Klopt is de realiteit. In Rotterdam (en omstreken) ook. En daar komen ze gewoon mee weg.

Maar vind je niet dat je de zaak een beetje bagetaliseert door het een duwtje te noemen? Hoewel hij niet letterlijk uithaalt slaat hij die keeper toch wel degelijk vol in het gezicht

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nog eens teruggekeken, is inderdaad vrij hard voor een duwtje. En natuurlijk ook compleet onverwacht, dan komt zoiets harder aan.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Precies, als je transferbeleid er op gericht is om zo weinig mogelijk uit te geven en het dan maar met de eigen jeugd te doen moet je niet raar opkijken als de mentale weerbaarheid van een groep er niet beter op wordt.

Ik denk trouwens dat die column Nomak ook wel aanspreekt...

Spelers als Eriksen zouden dit soort smoesjes al ontgroeid moeten zijn. Alderweireld ook. Daar gaat het om. Het gaat om die verhaaltjes(lees: clichés) die de spelers verkopen, niet alleen om het spel. Zelfkritiek doen ze blijkbaar niet aan. Het zijn niet de nieuwelingen die de fout in gaan namelijk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Haha kosje heeft een nieuw slachtoffer gevonden om elke week over te beginnen. How cute.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Eriksen zelfkritisch: "Ik ben zelf ook niet tevreden" - SoccerNews.nl

Natuurlijk zeggen voetballers veel onzin in interviews, maar dat is van alle tijden.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Vanaf 4m20s:

Video: Keeper redt dezelfde penalty drie keer - FCUpdate.nl

Nomak schreef:

Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar als ze bij mij in Maasmechelen voor dit soort 'duwtjes' celstraffen van 4 maanden zouden geven zou 80 % van de jongeren meer achter de tralies zitten dan op vrije voeten.

Pfoe, Maasmechelen inderdaad. Als ik daar over straat loop schijt ik echt alle kleuren van de regenboog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.