• 16.951 nieuwsartikelen
  • 181.417 films
  • 12.516 series
  • 34.633 seizoenen
  • 653.990 acteurs
  • 200.188 gebruikers
  • 9.448.366 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Materny schreef:

Feyenoord heeft over het algemeen net als Ajax een goed veldspel (alleen net wat minder creativiteit en positiewisselingen). Het probleem is alleen een te groot gebrek aan scorend vermogen (geloof dat Ajax alweer 8 of 9 verschillende doelpuntenmakers heeft in 3 wedstrijden). Zodoende is Ajax in staat om al in het begin van de wedstrijd het verschil te maken en het zichzelf makkelijker te maken; daar waar Feyenoord kans op kans verpruts en het zichzelf moeilijk maakt.

Klopt. Met een goede spits erbij vind ik Feyenoord niet minder dan Ajax of AZ (op papier en wat ik tot nog toe gezien heb). Maar met Fernandez ga je de kleine oorlogen niet winnen en wordt het knokken voor plek 5/6. Als Immers scoort (als, als), dan zal het zelfvertrouwen wat groeien en prikt (blijft een ooievaar) hij er vast een stuk of 10 in. Maar het erge is dat Immers veel te veel tijd en ruimte nodig heeft. Zeker op die positie verschrikkelijk.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Is inderdaad geen echte spits die jodenjager.. had hij maar wat meer energie gestoken in voetbal ipv randzaken Misschien komt er nog een deal voor Feyenoord, een afmaker zou het tot een geducht elftal kunnen maken, maar Guidetti kunnen we afschrijven denk ik.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Zenuwen herstellen niet tot nauwelijks, dus ben bang dat we Guidetti nooit meer op een hoog niveau terug zullen zien. Zou erg triest zijn.

Immers staat ook niet in de spits, maar als aanvallende middenvelder. Ik vraag me sterk af of hij nou zoveel beter zou gaan voetballen als hij dat "we gaan op jodenjacht" momentje van twee jaar geleden niet gehad zou hebben...

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Anita moet nog even wennen aan het tempo van de PL. Wat een slome ovetreding!

Ajax een goede overwinning vanavond hoewel het verdedigen van NAC niet beter was dan van NEC vorige week.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zenuwen herstellen niet tot nauwelijks, dus ben bang dat we Guidetti nooit meer op een hoog niveau terug zullen zien. Zou erg triest zijn.

Immers staat ook niet in de spits, maar als aanvallende middenvelder. Ik vraag me sterk af of hij nou zoveel beter zou gaan voetballen als hij dat "we gaan op jodenjacht" momentje van twee jaar geleden niet gehad zou hebben...

Misschien moet je niet teveel opgaan in dat soort momenten, maar meer in het feit dat je je als speler verbetert.. en dat kunnen we nog niet stellen tot dusver, en daar reken ik even de overgang van een rommelig clubje naar een grotere club in mee. En als er verder geen spits komt in de Kuip zie ik het toch zwaar in als seizoen voor jullie.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Ajax een goede overwinning vanavond hoewel het verdedigen van NAC niet beter was dan van NEC vorige week.

Klopt, alhoewel geen enkele club met 5-0 van het veld wil stappen, zeker niet in Amsterdam.. vandaar dus dat ik al zei dat het ook mooie doelpunten waren vanavond, mooiere dan vorige week, toen NEC echt zonnesteek leek te hebben.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Die 4e was inderdaad heel goed uitgespeeld. Maar hoe bij de eerste de verdediging zich laat ringeloren door De Jong en hoe bij de 3e die linksback zich laat weglopen is dramatisch.

Maar dat soort clubs komen alleen naar de Arena om de nul te houden, zodra die eerste erin ligt geven ze alle hoop op (vorig jaar NAC uitgezonderd ).

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Misschien moet je niet teveel opgaan in dat soort momenten, maar meer in het feit dat je je als speler verbetert.. en dat kunnen we nog niet stellen tot dusver, en daar reken ik even de overgang van een rommelig clubje naar een grotere club in mee. En als er verder geen spits komt in de Kuip zie ik het toch zwaar in als seizoen voor jullie.

Je conclusie op het laatst is natuurlijk niks nieuws (is al tien x verteld).

Denk dat Immers er alles aan doet om zich te verbeteren, maar gewoon een vrij beperkte voetballer is. Al zie ik hem nog wel een kleine ontwikkeling bij Feyenoord maken, en moet hij beter gaan presteren dan nu het geval is. Vreemd om zo'n fout moment buiten de wedstrijd om mee te laten wegen aan zijn kwaliteiten op het veld.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Je weet toch wel dat geweldenaars als Vlaar en El Ahmadi het bij Aston Villa geen zak beter doen he?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Die 4e was inderdaad heel goed uitgespeeld. Maar hoe bij de eerste de verdediging zich laat ringeloren door De Jong en hoe bij de 3e die linksback zich laat weglopen is dramatisch.

Maar dat soort clubs komen alleen naar de Arena om de nul te houden, zodra die eerste erin ligt geven ze alle hoop op (vorig jaar NAC uitgezonderd ).

Vaak proberen ze het nog wel, maar er was gewoon geen houden aan deze keer. We zien wel wat ze doen tegen jouw clubje. Ik ben alvast tevreden over het spel (geen verrassing lijkt me).

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Je weet toch wel dat geweldenaars als Vlaar en El Ahmadi het bij Aston Villa geen zak beter doen he?

Verwar je mij met een Feyenoord-fan? Maar idd, wat Villa doet lijkt inderdaad ook nergens naar.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Vaak proberen ze het nog wel, maar er was gewoon geen houden aan deze keer. We zien wel wat ze doen tegen jouw clubje. Ik ben alvast tevreden over het spel (geen verrassing lijkt me).

Het spel was goed, maar je moet ook een beetje geluk hebben. PSV had het vorige week tegen Roda in het begin ook lastig. Totdat ze Strootman vergaten te dekken bij een vrije trap en de 1-0 erin lag. Van daaruit is het in de Eredivisie meestal een gelopen thuiswedstrijd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hallo voetbalvriendjes, ben er weer!

Bewogen weekje Ajax merk ik. 2 nieuwe aankopen (vooral Moisander, prima), Janssen weg (had ballen moeten tonen en eens te knokken voor zijn plek) en 2 dikke zeges. NAC gister nog volledig gezien, prima uur, daarna uitgetikt. Minus een wereldgoal van de Jong was dat slot echt suf. De aanval en dito goal van Serero was wel om je vingers bij af te likken zeg.

En Sana wordt een fenomeen

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4135 stemmen

Denk dat otherfool jouw laatste zin in zijn archief gaat gooien Maar voor hoe het er nu uit ziet lijkt hij een schot in de roos voor slechts 3 ton.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wel lachen, in 3 seizoenen Goteborg maakte hij 3 goals in 48 duels en bij Ajax loopt hij met 3 goals uit 3 duels en 1 assist al gelijk met dat. Mensen kijken te snel naar statistieken. Deze jongen is goed gescout zo te zien, past goed bij Ajax. Speelt ook met veel bluf en vertrouwen, is erg snel en gezien zijn schitterende goal tegen NEC en zijn hakje op de 4-0 gister ook vrij technisch. Tegen AZ schoot hij ook al vanuit onmogelijke hoek nog op de lat. Ben erg blij met deze jongen tot nu toe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zelfs de Zweedse competitie is beter dan de Nederlandse dus. Au .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zelfs de Zweedse competitie is beter dan de Nederlandse dus. Au .

Dit is een serieuze conclusie?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Is het al net zo'n 'sensatie' als die Serero? Oh ja over Moisander:

Ajax&Litmanen1 schreef:

Spelers als Moisander, Marcellis, Holman, Altidore en noem ze op zijn gewone modale spelers.

Welkom terug

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Serero kan best een goede worden ja. Ik had hem vorig jaar meer willen zien spelen. Die speelde vorig jaar in de voorbereiding vreselijk goed, dat zei ik toen ook. Hij had alleen vorig jaar beter verhuurd kunnen worden.

Verder snap ik je quote over Moisander niet. Vind Moisander nog steeds een modale speler, maar zo'n stabiele factor kan Ajax goed gebruiken. Voetballend verwacht ik alleen geen wonderen van hem. Moisander moet de achterhoede aan gaan sturen, coaching is wel iets waar hij sterk in is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dat veld in Almelo Net een springkussen haha.

Kwart voor 2 horen we meer of Her-Fey doorgaat. Kans is groot, wel met vertraging.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Hmmm vorige maand schreef je nog wel dat je 'niet kapot was van Moisander' en dat het maar goed was dat Ajax hier geen miljoenen in zou steken. En dan hebben we deze nog:

Ajax schijnt trouwens Narsingh (goed!), Moisander (twijfels bij) en Schone (hele leuke speler, maar is hij bij Ajax nodig?) halen.

Klinkt toch een beetje als een Roemertje...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat maak je je toch druk over mij altijd zeg

En nog steeds zeg ik niks geks. Narsingh leek me een goede aankoop, Moisander had ik twijfels bij en Schone leek wat overbodig. Maar nu Janssen vertrekt zal hij sowieso veel spelen en bij Moisander is het gewoon afwachten. Denk dat het wel goedkomt met hem, link tussen hem en Ajax is een goede, maar je weet het niet. Meeste AZ spelers zijn bij Ajax geflopt, vandaar mijn twijfels.

Joy4ever

• 4653 berichten
  • 1874 stemmen

Mensen die maar blijven twijfelen over Siem de Jong . Gelukkig dat Frank de Boer het wel ziet in die jongen. Twee heerlijke goals gisteren.

Juventus weer eens gewonnen: 2-0 van Parma. Nog geen spits van naam aangetrokken helaas. Ik ben benieuwd of de portemonnee nog wordt getrokken in Turijn. Met een goede spits kunnen ze een rol van betekenis gaan spelen in de CL.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

en Schone leek wat overbodig.

Hij was gratis en de reden was om een bredere selectie te hebben ivm de CL. Dus ik vond het aantrekken van Schone wel logisch. Is zeker in de Eredivisie een prima speler om erbij te hebben. Denk dat ze geleerd hebben van vorig jaar. Met al die blessures was het soms lastig op te vangen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

Mensen die maar blijven twijfelen over Siem de Jong . Gelukkig dat Frank de Boer het wel ziet in die jongen. Twee heerlijke goals gisteren.

Mensen twijfelen aan Siem als middenvelder. Daar is hij vaak gewoon slecht. Terwijl hij daar vrees ik heel veel gaat spelen. Als spits heb ik nooit veel te klagen over hem, behalve dat ik daar liever normaal Sigthorsson zie.

Beide goals waren wel prachtig ja. Alle vijf de goals waren gister erg mooi. Voetballend was Ajax erg sterk.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Joy4ever schreef:

Juventus weer eens gewonnen: 2-0 van Parma. Nog geen spits van naam aangetrokken helaas. Ik ben benieuwd of de portemonnee nog wordt getrokken in Turijn. Met een goede spits kunnen ze een rol van betekenis gaan spelen in de CL.

40 duels op rij zonder nederlaag las ik? Dat is vrij knap.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Juventus wordt gezien de failliete concurrentie natuurlijk fluitend kampioen in Italie. Inter heeft een kutploeg, Milan is beroofd van de 2 beste spelers en Juventus is er niet zwakker op geworden. Met zeker 10 punten verschil de titel.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

De Italiaanse competitie hangt ook een beetje achter de andere grote competities aan. Financieël schijnen ze ook niet zoveel te kunnen bieden, als ik het zo in de VI lees.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Typerend voor het Nederlandse scheidsrechterskorps dat ze Boymans nu niet ook de rode kaart durven te geven. Laf.

Goede wedstrijd van Heerenveen, hadden meer verdiend. Met name Maher, Marcellis en Boymans liepen gefrustreerd rond. En Verbeek weer een verontwaardigd toneelstukje opvoeren bij die eerste rode kaart ... kijken of ie na afloop gewoon toe durft te geven dat dat een zuivere rode kaart was.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.